Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema

13 år 4 måneder siden #61 af BBB

Steen skrev: Bare tænk tilbage på 2010-2011 sæsonen hvor Higuain fik diskusprolaps, før det blev Benzema voldsomt kritiseret og han spillede elendigt, men der viste han sin styrke og kom stærkt tilbage, og det blev efterfulgt af en fantastisk 2011-2012 sæson, hvor han var medvirkende til den historiske liga titel.

Du husker godt, at vi tabte sæsonen i den periode hvor Higuain var skadet, ikke?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #62 af Dios
Jaken skrev:

Det er også stadig flere der gerne ser Mourinho blive i klubben, og Pepe som en engel uden lige. Udover det, er jeg ikke sikker på at det også er sådan det reelt forholder sig.

Undskyld mig, men lad vær og tag dem seriøst :D

Ja, det er en ret voldsom hetz, men de er trods alt også opstået efter et utal af mildest talt forfærdelige præstationer. Jeg er også enig i at landsholds præstationer ikke er det vigtigste i verden, men det er immervæk en fin lille sidebemærkning, at han ikke er det mindste i stand til at præsterer på landsholdet. Messi og Ronaldo er ikke fremragende på landsholdet, men de er trods alt milevidt bedre præsterende end Benzema derpå.

Læs mit forrige indlæg til Daniel, angående Frankrig og Benzema :).

Det har du også helt ret til at mene. Jeg mener dog, at det også kan blive en hæmsko, med Benzemas manglende tilstedeværelse i boksen og løb derind. Vores angreb bliver, som tidligere sagt, hovedløst.

Gør Higuain ikke det samme?. De seneste par kampe, der har Higuain enten været offside, eller på kanten og slå knivskarpe indlæg. Jeg vil faktisk hellere have ham på kanten fremover :D.
Benzema er fantastisk til og iscenesætte Ronaldo, og det er trods alt ham alle søger. Når Benzema trækker ud i siden, så tvinger han oftest en midterforsvarer med sig, og dermed vil der være et hul Ronaldo altid skærer ind i og finder. Kort fortalt :).

Det er nu ikke fordi at han scoret 15 mål mod Barcelona. Det er kun et par stykker, især når man tænker på kvaliteten af hans mål og hans generelle præstation i den seneste Clasico, så er det ikke synderlig iøjnefaldende eller prisværdigt.

Gider du og prøve og undersøge hvem der har scoret flest mål samt assist imod Barcelona? :). Skal vi ikke bare blive enige om, at ingen af de 2 angribere har spillet godt denne sæson?.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 4 måneder siden #63 af Steen

BBB skrev:

Steen skrev: Bare tænk tilbage på 2010-2011 sæsonen hvor Higuain fik diskusprolaps, før det blev Benzema voldsomt kritiseret og han spillede elendigt, men der viste han sin styrke og kom stærkt tilbage, og det blev efterfulgt af en fantastisk 2011-2012 sæson, hvor han var medvirkende til den historiske liga titel.

Du husker godt, at vi tabte sæsonen i den periode hvor Higuain var skadet, ikke?

Men det har jo intet at gøre med det jeg skriver? Jeg påpeger blot at Benzema viste hvor stærk hans psyke er, ved at komme tilbage selvom han blev udråbt til en fiasko, og efterhånden har udviklet sig til en vigtig spiller på holdet, og i sidste sæson var blandt de 5 bedste angribere i verden.

13 år 4 måneder siden #64 af Jaken

Dios skrev: Madridista.dk har vist også selv skrevet en artikkel om, at Benzema er mere elsket på Bernabeú. Kan dog ikke huske, hvornår, hvorfor eller om artiklen overhovedet var herinde :).

Åh nej, det må ikke udmunde i en ny Kassow-sag :D

Og har man set det franske landshold spille fodbold, så er det immervæk også en svær opgave for Benzema. For hold da op, noget amatør bold de spiller.

Han er trods alt, praktisk talt, stjernen over dem alle. Man kan godt forvente, at han ville være mere toneangivende end hvad tilfældet har været. Frankrig spillede fin fodbold i kvalifikationen til EM 2012, og var dem jeg tippede som vindere af turneringen, og nu fører de deres gruppe over Spanien. Alligevel har Benzema aldrig formået at fremvise sit unægtelig store fodboldtalent og har i den grad underpræsteret på landsholdsscenen
Det betyder selvfølgelig ikke alverden for en spillers klubkarriere, men det er værd at bemærke, og når hans eftermæle og samlede karriere skal gøres op, har det trods alt også en betydning (hvor stor den betydning så er, varierer fra person til person).

Jeg vil faktisk give dig ret i, at han spillede en god sæson i 08/09 sæsonen i ligaen, for var det ikke også den sæson hvor han ikke scorede i Champions League?. Var det ikke den sæson Jan Mølby kaldte ham en uduelig angriber, som aldrig bliver andet end reserve for Real Madrid, som jeg dog var fucking meget uenig med i hele Liverpool kampen, hvis man lige ser bort fra dette?.
Det var nu også fordi han havde så meget ret i alt hvad han sagde, men det var så fandens kynisk, og på mange måder sårende.

Dengang var Higuain kun 20 år gammel. Det er en lige lovlig hurtig dødsdom at give.

Dios skrev: Benzema er fantastisk til og iscenesætte Ronaldo, og det er trods alt ham alle søger. Når Benzema trækker ud i siden, så tvinger han oftest en midterforsvarer med sig, og dermed vil der være et hul Ronaldo altid skærer ind i og finder. Kort fortalt :).

Delvist enig. Higuain skaber også plads med sine mange løb i hullerne og tvinger modstanderens forsvar længere tilbage. Problemet med Benzema er, at han nærmest permanent trækker ud på kanten. Det betyder at alt løbearbejdet og opfindsomheden er på Ronaldos skuldre, så er det lige pludseligt muligt at 3-mande ham inde midt på banen.
Men jeg medgiver at, når Benzema er på sit højeste niveau og virkelig løbevillig, så er sammenspillet med Cristiano oftest rigtig godt. Han har bare været ualmindeligt stillestående og modløs i en meget lang periode nu.

Jeg synes også tit, at jeg har erfaret, at det ikke bliver rigtig farligt, fordi vi mangler en mand oppe i boksen, der kan agere opspilsstation og skubbe 4-back kæden længere tilbage.

Gider du og prøve og undersøge hvem der har scoret flest mål samt assist imod Barcelona? :). Skal vi ikke bare blive enige om, at ingen af de 2 angribere har spillet godt denne sæson?.

Jo, det kan vi meget hurtigt blive enige om :) Men jeg finder stadig Benzemas Champions League præstationer værd at diskutere. Jeg var personligt selv overrasket, da jeg fandt ud af, at 13 af hans 17 mål faldt i de store sejre mod upåagtede modstandere. Jeg holder, indtil videre, fast i, at han ikke har været den hovedfigur i CHL, som han bliver gjort til.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Jaken.

13 år 4 måneder siden #65 af BBB

Steen skrev:

BBB skrev:

Men det har jo intet at gøre med det jeg skriver? Jeg påpeger blot at Benzema viste hvor stærk hans psyke er, ved at komme tilbage selvom han blev udråbt til en fiasko, og efterhånden har udviklet sig til en vigtig spiller på holdet, og i sidste sæson var blandt de 5 bedste angribere i verden.

1) Jeg synes ikke han var blandt de fem bedste angribere i sidste sæson. Jeg har ingen data på det, så hvis du har noget, så må du gerne komme med det. Ellers kan vi vel kalde den for uafgjort?
2) Jeg mener netop det viser noget. Benzema fik et halvt år alle muligheder for at blive helt fortrolig med konceptet, og mødte sæsonen efter op i god form, og alligevel har han nogle lange formdyk, hvor intet kører for ham. At han vælger at give Ronaldo bolden hver gang det ikke kører for ham selv ser jeg ikke noget specielt i. Så kunne vi smide Crouch op på toppen, og lade ham give Ronaldo bolden hele tiden. Jeg mangler at se de assists, som Benzema laver til Ronaldo over en hel sæson, men min påstand vil være, at han højest lægger bolden af til Ronaldo.
Vi kunne også kaste en playmaker op i angrebet, og lade Ronaldo / di María angribe fra kanterne hele tiden, men det er vel ret beset ikke hvad vi skal bruge angrebspladsen til.

13 år 4 måneder siden #66 af Steen

BBB skrev:

Steen skrev:

BBB skrev:

1) Jeg synes ikke han var blandt de fem bedste angribere i sidste sæson. Jeg har ingen data på det, så hvis du har noget, så må du gerne komme med det. Ellers kan vi vel kalde den for uafgjort?
2) Jeg mener netop det viser noget. Benzema fik et halvt år alle muligheder for at blive helt fortrolig med konceptet, og mødte sæsonen efter op i god form, og alligevel har han nogle lange formdyk, hvor intet kører for ham. At han vælger at give Ronaldo bolden hver gang det ikke kører for ham selv ser jeg ikke noget specielt i. Så kunne vi smide Crouch op på toppen, og lade ham give Ronaldo bolden hele tiden. Jeg mangler at se de assists, som Benzema laver til Ronaldo over en hel sæson, men min påstand vil være, at han højest lægger bolden af til Ronaldo.
Vi kunne også kaste en playmaker op i angrebet, og lade Ronaldo / di María angribe fra kanterne hele tiden, men det er vel ret beset ikke hvad vi skal bruge angrebspladsen til.

Det var mere min holdning.. Men hvem mener du da var bedre end ham? Det tætteste man kan komme på en officiel rangliste, det er fifpro's world XI, og her var han blandt en af de nominerede: Sergio Agüero, Mario Balotelli, Karim Benzema, Edinson Cavani, Didier Drogba, Samuel Eto’o, Radamel Falcao, Mario Gomez, Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi, Neymar Robin van Persie, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney og Luis Suarez

De eneste som var bedre end ham udfra den liste mener jeg er Aguero, Falcao, Messi, Cristiano og Van Persie.. (Jeg anså ikke Ronaldo som en angriber, og derfor skrev jeg i top 5 og ikke i top 6, hvis du skulle være i tvivl)

Selvfølgelig skulle han bruge tid, sådan nogen sker jo ikke efter en nat. Som fodboldspiller er der så mange ting der spiller ind når det gælder om at være god og gøre det godt, rigtig mange ting. Vilje, selvtillid, støtte, talentet, held, bare for at nævne noge stykker.

Vælger at give bolden til Ronaldo? Det jo slet ikke sådan det fungere...
For at svare kort, så kan du selv se Benzema's statistik for 2011-2012 sæsonen
32 mål(ingen straffe eller frispark) og 19 assist. Ud over målene og hans assist, så var han en fornøjelse når han var på banen, og spillet var mere flydende efter min mening.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Steen.

13 år 4 måneder siden #67 af Dios
Jaken skrev:

Åh nej, det må ikke udmunde i en ny Kassow-sag :D

Ohh shit haha :D. Jeg trækker mine ord tilbage :).

Han er trods alt, praktisk talt, stjernen over dem alle. Man kan godt forvente, at han ville være mere toneangivende end hvad tilfældet har været. Frankrig spillede fin fodbold i kvalifikationen til EM 2012, og var dem jeg tippede som vindere af turneringen, og nu fører de deres gruppe over Spanien. Alligevel har Benzema aldrig formået at fremvise sit unægtelig store fodboldtalent og har i den grad underpræsteret på landsholdsscenen
Det betyder selvfølgelig ikke alverden for en spillers klubkarriere, men det er værd at bemærke, og når hans eftermæle og samlede karriere skal gøres op, har det trods alt også en betydning (hvor stor den betydning så er, varierer fra person til person).

Vil jeg mene Ribery er, men skal overhovedet ikke forsvare Benzema. For han har mildest talt været elendig denne sæson, for det franske landshold, og sådan ca. halvdelen af tiden i Real Madrid.

Dengang var Higuain kun 20 år gammel. Det er en lige lovlig hurtig dødsdom at give.

Enig, men kommentaren var da rammende præcis, hvis man ser på tingenes udvikling :).

Jo, det kan vi meget hurtigt blive enige om :) Men jeg finder stadig Benzemas Champions League præstationer værd at diskutere. Jeg var personligt selv overrasket, da jeg fandt ud af, at 13 af hans 17 mål faldt i de store sejre mod upåagtede modstandere. Jeg holder, indtil videre, fast i, at han ikke har været den hovedfigur i CHL, som han bliver gjort til.

Havde lige set Steen allerede havde fundet statestikken frem imod Barcelona.
Benzema 4 mål, og 4 assist.
Higuain 3 mål, og 0 assist.

Når jeg personligt mener Benzema er bedre imod større hold, så er det ikke kun fordi han scorer flere mål, eller laver flere assist, men fordi han assistere holdet bedre. Det er blevet forklaret så mange gange før, så jeg orker næsten ikke og gå i dybden med det mere.
Higuain har bare en tendens til, og blive fuldstændig neutraliseret imod bedre mandskaber, og jeg set det lige omvendt med Benzema, og derfor bliver det argument altid bragt frem.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #68 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener: Higuain frem for Benzema
Glem diskussionen og køb Nicolai Jørgensen...

13 år 4 måneder siden #69 af BBB
Beklager, jeg tog fejl af dit indlæg og flere andre, der mener at han spiller bedre sammen med Ronaldo, samt laver flere assists til Ronaldo. Den sidste del af punkt 2 gælder selvfølgelig ikke som argument i denne diskussion.

Steen skrev: Det var mere min holdning.. Men hvem mener du da var bedre end ham? Det tætteste man kan komme på en officiel rangliste, det er fifpro's world XI, og her var han blandt en af de nominerede: Sergio Agüero, Mario Balotelli, Karim Benzema, Edinson Cavani, Didier Drogba, Samuel Eto’o, Radamel Falcao, Mario Gomez, Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi, Neymar Robin van Persie, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney og Luis Suarez

Med data mente jeg statistik, ikke et flertal af subjektive meninger, beklager :-) Jeg har ikke undersøgt statistikkerne, så jeg har endnu ikke kommet med andet end min personlige holdning.

13 år 4 måneder siden #70 af Jaken

Dios skrev:
Når jeg personligt mener Benzema er bedre imod større hold, så er det ikke kun fordi han scorer flere mål, eller laver flere assist, men fordi han assistere holdet bedre. Det er blevet forklaret så mange gange før, så jeg orker næsten ikke og gå i dybden med det mere.

Det behøver du heller ikke, jeg burde kunne remsen :) Her er mit synspunkt:

Det problem jeg sporer er, at når Benzema trækker ned på venstrekanten og er så stillestående, så genererer det mere opmærksomhed fra modstanderes side af, derfor er Ronaldo nødsaget til at trække ind centralt fra en dybere position, og bliver som følge af dette, overmandet inde midt på banen af modstanderens defensive midtbanespillere og centrale forsvarsspillere. Jeg synes ikke, at det er Ronaldos force at trække ind centralt fra så dyb en position.

Jeg ser Ronaldos egentlige farlighed, når vi koncentrerer vores spil på højreside af banen, så Ronaldo dermed har mere plads at boltre sig på, så han forholdsvis ubemærket kan løbe i høj fart, via modstanderens blindevinkel imellem deres højreback og centrale forsvarere, ind i et højt eller lavt indlæg fra højreside (Di Maria, Özil, Modric, Alonso).
Eller når Marcelo tager det meget dybe og offensive løb om bag modstanderens back, så det tvinger deres 2 yderste forsvarere ud af position, så Ronaldo har det frie rum at løbe ind i afleveringen om bag forsvaret, fra eksempelvis Özil.

Når Benzema trækker ud i kanten, ser jeg det som problem, at han fratager Ronaldo den ekstra plads at løbe i, og at han dermed også gør modstanderen mere opmærksom på ham/dem. Der er hermed ingen centralt til at tvinge modstanderens centrale forsvar ud af position og stjæle deres opmærksomhed. Og i og med, at Özil ikke er nogen skudtrussel fra distancen, så begrænser det Ronaldos muligheder.

Alt dette gør vores offensiv mindre bevægelig, mere forudsigelig og mere statisk. Derfor tror jeg, at det er gavnligt med en mere klassisk, energisk og bevægelig angriber.

- Håber min lidt kringlede beskrivelse var bare det mindste forståelig :P

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Leveret af Kunena Forum