Truppen mod Betis, LaLiga, 3. spillerunde

3 år 6 måneder siden #169 af Dios
Steen skrev:

Når du har 5 midtbanespillere på banen, så har man sgu da ikke brug for en 9'er der befinder sig på midten af banen for at søge ned mod bolden. Nej, man skal have en der er klar i boksen. Lewandowski har scoret +40 mål 5 år i træk! (55 mål i sidste sæson).


Selvfølgelig har du set Bayern München spille, så du ved selvfølgelig også hvor mange chancer de skaber i hver kamp. Det er derfor Lewandowski kan scorer så mange mål. De pakker sig ikke når de kommer foran 1-0. De fortsætter og bliver ved med at angribe med 8 mand. Nu er det måske lidt unfair overfor Lewandowski, men pointen er vel til at se. Tager man udgangspunkt i deres 2 seneste storsejre imod Barca og Schalke, så scorer de 16 mål. Kun 2 af de mål bliver scoret af Lewandowski.
Kimmich, Goretzka og Musiala scorer 1 gang hver som alle er midtbanespillere. De resterende 11 mål bliver altså scoret af 5 offensive spillere.
Prøv at drag paralleller til Real Madrid. Det er jo lige før, at de 11 mål er hvad hele vores offensiv på nær Benzema har scoret siden 2018.

Jeg kan simpelthen ikke forstår hvordan nogen kan blive ved med at tro, at det absolut vigtigste i Real Madrid er, at erstatte Benzema med en rigtig boksspiller. Faktum er jo, at uanset om Real Madrid har 4 eller 5 midtbanespillere i startopstillingen, så er det alligevel Benzema som skaber de største chancer.

Ville Lewandowski scorer 34 mål i Real Madrid i sidste sæson, hvis man erstattede ham med Benzema? Det tror jeg næppe. Vi har brug for mål omkring Benzema. Ikke en angriber i stedet for Benzema, eller en angriber på bænken, som kan supplere ham. Vi har brug for, at vores offensive spillere snart kan scorer 2 cifret mål, hvor man ikke namedropper 6 spillere for at de tilsammen kan scorer et 2 cifret antal mål.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 6 måneder siden #170 af Dios
Angående Jovic, så er det jo ikke hans skyld alene. Det er jo forfærdeligt scoutet. Jeg tror egentlig på han er god nok, men når han skal supplere eller erstatte" Benzema som er hjertet i Real Madrid's offensiv, så rammer man jo fuldstændig forbi mål. Alt det Benzema kan, og har gjort ham til fast starter i jeg ved ikke hvor mange år er jo alt det Jovic slet ikke er. Det Jovic kan er jo det Benzema er dårligst til. At afslutte, men når hele holdets offensiv er bygget op omkring Benzema's spil, så er det sgu da klart, at Jovic ikke har en jordisk chance. For hvad skal han dog byde ind med? Han kan tage nogle løb, men har det nogensinde været hans spil? Hans førsteberøring er faktisk rigtig god, men hvis den ikke gør ham fri, så bliver det for svært for ham efterfølgende.

Tager man Benzema ud og erstatter ham med Jovic, så skal Vinicius, Rodrygo, Kroos, Modric etc. til at hæve niveauet til det uhørte for at skabe endnu flere chancer end de i forvejen har svært ved at gøre. Så kan vi begynde at slå høje indlæg igen, men det hjælper jo ikke på problemt.
I spanien er der bare ikke plads at spille på, og de kampe jeg så med Jovic. Godt nok ikke mange, men der var han jo netop bedst i omstillingsspillet eller når han kunne løbe ind i det tomme rum bag forsvaret, som der er masser af i Tyskland ligesom i England.
Den plads er der bare ikke i Spanien, hvor der er ekstremt få meter imellem kæderne når der forsvares i blok. Det var præcis det samme man så med Bale. De begge skal omstille deres spil, og prøve at bygge på, at kunne spille imellem kæderne med ryggen til mål. Ellers blev det ihvertfald for Bale ufarligt, fordi han blev retvendt for langt tilbage med 2-3 modstandere foran ham, som han skulle spille/drible forbi.

Jeg ser ihvertfald store ligheder imellem de 2 spillere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce