Optakt: Atalanta - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale 1. kamp

1 måned 3 uger siden #1 af Administrationen
Real Madrid tager...

Real logo

Real Madrid tager i aften hul på knald- eller fald-kampene i Champions League, når man gæster Bergamo til mødet med turneringens friske pust, Atalanta.

Italienerne har gjort det fremragende i turneringen i de seneste to sæsoner og der venter et par spændende opgør. Normalt ville man sige, at Atalanta blot er et bump på vejen mod næste runde, men intet er normalt i øjeblikket og derfor skal man gå meget seriøst til opgaven, hvis ikke ottendedelsfinalen igen skal blive endestationen for Real Madrid.

Real Madrids skadessituation levner ikke Zidane nogen muligheder for taktiske overraskelser. Med 9 mand ude bliver det samme hold, som med besvær vandt udekampen mod Valladolid og man skal i stedet satse på, at rutinen kan bære holdet igennem til returkampen, hvor flere spillere alt andet lige vil være klar.

Det største problem er manglen på mål. Med Karim Benzema ude mister Real Madrid manden, som har stået for halvdelen af målene i sæsonen, nemlig 17 ud af 34 scoringer. Næste på listen er Casemiro med 6 scoringer.

Og det bliver da også fra anden og tredje række, at Real Madrids mål skal komme. Trekløveret i front bestående af Vinícius, Asensio og Mariano har i hvert fald bevist, at man ikke skal regne med dem som målscorere.

Anderledes målfarlige er Atalanta med deres 62 mål i 29 kampe og Real Madrid skal tage sig i alvorlig agt for duoen Zapata og Muriel. Sidstnævnte har en fortid i Sevilla og er i denne sæson noteret for 14 mål i 21 kampe.

Men Atalanta er også svingende i resultaterne. Således tabte man med 0-5 i gruppespillet hjemme mod Liverpool, mens man tog til Anfield Road og vandt med 0-2.

Men Real Madrid skal indstille sig på et hold, der meget gerne vil have bolden og som er gode til at få folk med i feltet, når de angriber, samtidig med at de lægger et højt pres og er indstillede på hurtige generobringer af bolden og holdet har da også blot tabt en enkelt af sine seneste 20 kampe.

Det bliver en heftig aften i Bergamo.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Lucas Vázquez, Varane, Nacho, Mendy, Casemiro, Kroos, Modric, Asensio, Vinícius, Mariano.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 3 uger siden #2 af Madridista02
Vamooooossssss!!!! Det bliver en god kamp! Jeg spår, at vores, noget atypiske fronttrio, kommer til at gøre stor skade på Atalanta. Eneste bekymring er Vazquez på højreback. Ellers ser det fornuftigt ud. Nacho, Varane og Mendy er bund solide!
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 3 uger siden #3 af Holm
Mon ikke vi får en 3-5-1-1 at se?

Nacho, Varane og Mendy i midten
Vázquez og Vinícius som wingbacks
Casemiro, Kroos, Modric og Isco på midtbanen. Isco fremskudt.
Mariano løber solen sort i 60 min. og derefter kommer Asensio ind som falsk nier.

• Madridista02
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 3 uger siden #4 af Madridista02

Holm skrev: Mon ikke vi får en 3-5-1-1 at se?

Nacho, Varane og Mendy i midten
Vázquez og Vinícius som wingbacks
Casemiro, Kroos, Modric og Isco på midtbanen. Isco fremskudt.
Mariano løber solen sort i 60 min. og derefter kommer Asensio ind som falsk nier.

Ved ikke helt hvordan jeg har det med tanken om Isco som starter, men udover det, er det en interessant opstilling. Ville dog gerne se Park på wingbacken igen. Synes han gjorde det rigtig godt og sikkert, han ser spændende ud.
Vini arbejder også stenhårdt, men på en wingback? Er det en god idé?

1 måned 3 uger siden #5 af Steen
Barca - PSG 1-4
Sevilla - Dortmund 2-3
Atletico - Chelsea 0-1

Real Madrid har bare at redde Spaniens ære. Jeg syntes det var en god lodtrækning, da vi trak dem, for jeg har ikke været imponeret af dem uden for Serie A, men med alle de skader truppen har, forventer jeg et nederlag i dag. Dagens startopstilling burde egentligt være i stand til at slå Atalanta, men offensiven er desværre pinagtig ringe.

1 måned 3 uger siden #6 af Thomaskjensen
nej, aldrig med Isco startede jeg med at skrive, selv om det jo skulle være frækt... Men nej, ikke Isco som bremseklods, så hellere Lunin som falsk 9'er.

3-5-2 med Assensio og Mariano på toppen, ja hvorfor ikke.

Truppen (den gamle garde) burde være opsat på at komme videre, så vi vinder 1-3 mål af Modric, Kroos og Mendy, assist Kroos, Assensio og Vini :)
Side odds;
Kroos rammer over 96% af afleveringerne.
Vini taber bolden over 7 gange.
Lucas laver 9 dårlige indlæg.

1 måned 2 uger siden #7 af DeLaRed
Problemet med Isco i netop denne kamp bliver jo at Madrid gerne skal kunne udnytte at Atalanta ofte har mange mand med fremme, saa det lugter af selvmord at have La Liga's vel nok langsomste spiller paa midten, med mindre at Zidane goer det for at proeve at holde nul'et ved at have en ekstra mand centralt i banen...

Enig med @Madridista02 om at vores stoerste svaghed kan gaa hen at blive Vasquez, Atalanta maa gnide sig i haenderne over den motorvej der er potentielt er aabnet op i vores Hoejre side (forvent at se Asensio spille mere back end wing idag)...og saa maa vi haabe at det ikke bliver 2021 versionen af Mariano vi faar at se iaften!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 måned 2 uger siden #8 af Brylle
Nice. Isco i en startopstilling. Zidane er i den grad en grinern type.

Jeg frygter ikke så meget defensivt selvom de kommer flyvende. Men jeg kan simpelthen ikke se hvem der skal score målene medmindre de kommer på en dødbold... Jeg havde virkelig håbet at se Mariano, for der ved man at der kan ske noget.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 måned 2 uger siden #9 af Doc.juego

Brylle skrev: Nice. Isco i en startopstilling. Zidane er i den grad en grinern type.

Jeg frygter ikke så meget defensivt selvom de kommer flyvende. Men jeg kan simpelthen ikke se hvem der skal score målene medmindre de kommer på en dødbold... Jeg havde virkelig håbet at se Mariano, for der ved man at der kan ske noget.

Synes godt nok også det er vanvittigt ikke at stille med Mariano i denne kamp.
Men altså, Zidane har jo aldrig været særlig glad for ham, selv om han bringer en del af det vi mangler, løb i feltet, er tiltstede i feltet, og utrolig træfsikker/giftig.
naturligvis er han en ringe spilstation, medmindre han bare skal bruge fysikken til at skærme den og lægge den af. Han mangler også lidt på timing af sine løb, men han laver dem.
Det bliver jo ikke isco eller Vini der scorer målene, og Asensio er også meget svingende i niveau. Det bliver muligvis bare en masse boldflytteri, uden nogen der kan sparke den ind.

men det kan også overraske, og vi får noget godt ud af spillerne.
VI må se.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

• Madridista02
  • Guld bruger
  • Guld bruger
1 måned 2 uger siden #10 af Madridista02
Ja, jeg må indrømme jeg ikke kan se logikken i at starte inde med Isco. Zidane går vel efter at holde i bolden og på den måde forsvare sig i mod Atalantas offensiv maskine, men omvendt kunne jeg bare forstille mig en Mariano samt Vini og Asensio, gøre kæmpe skade. Spændende at se om Zidane har fat i den lange ende her, han har haft det før. Som man siger.

1 måned 2 uger siden #11 af DeLaRed
Til Zidanes forsvar ifht Mariano, sp var det vel nok en af hans dårligste kampe fra start i hans Madrid karriere vi så i weekenden. Han har været slet og ret bund ringe siden nytår, så hvis det er hans nuværende niveau, så gir det mening at prøve noget andet. Man kunne så stille spørgsmåls tegn ved om det lige skulle være Isco, men tror vi skal tage det som et tegn på at Zidane vil vinde midtbanen og i første omgang holde nul’et i de først 60min

Donde está la biblioteca?

1 måned 2 uger siden #12 af Dios
Får vi kontrollen på midten med Modric og Kroos, så bliver Isco afgørende med hans frie rolle. Rammer Modric og Kroos niveauet, så vil de 4 mænd blive alt afgørende for, at sende Vinicius og Asensio i dybden. Det kræver selvfølgelig, at Zidane losser dem i røven og siger, at de ikke skal holde bredden, men derimod komme med løb fra kanten ind i midten, ellers er det fuldstændig ligegyldigt.

Mariano har absolut intet vist i samtlige af de kampe han er startet inde i stedet for Benzema. Fuldstændig anonym i weekenden, igen. Er vild med opstillingen, men om Zidane har ideerne til det er jeg mere bange for. Uden løb uden bold fra Asensio og Vinicius, så bliver det en kæmpe gaber. Netop den opstilling har gjort mig langt mere optimistisk end den klassiske 4-3-3 fra Zidane. Tror vi vinder 2-1 på mål af Asensio og Modric eller Isco.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.