Optakt: Atalanta - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale 1. kamp

1 måned 2 uger siden #97 af Lars1991
Det eneste jeg kan putte en finger på er at det vindue hvor vi henter Hazard etc sker et år for sent. Det gav ingen mening at komme af med Ronaldo og ikke hente nogen erstatning. Man håbede vel Asensio kunne steppe op og Bale kunne komme ud af Ronaldo's skygge. Men det godt nok også meget at håbe på.

Jeg har ikke noget imod at vi tager de økonomiske konsekvenser af covid seriøst og lige ser hvordan verdenen går inden vi spenderer stort.. også selvom andre klubber har valgt det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #98 af Bismo

Administrationen skrev:

Bismo skrev:

Administrationen skrev:

DeLaRed skrev: Vildt nok at saa mange herinde er enige om at Real bare skal tabe alt i denne season...

Det er ikke kun i havet, at der er problemer med plastic.....

Latterlig kommentar fra "Administrationen"

"Plastik fans" er dem, der tænker kortsigtet.

En CL semifinale plads + en liga titel på en ekstremt billig baggrund = mere af det samme i næste sæson. Præcis som det var tilfældet i sidste sæson.

Der er nogen af os, der forventer mere af denne klub, hvis vi skal ofre vores dyrebare tid, energi og penge på at følge den.

"Hvis vi skal ofre vores dyrebare tid"..........altså for en rigtig fan er det slet ikke til diskussion.

Lyder til at du forveksler fodbold med religion.

Jeg ser primært fodbold for at blive underholdt og har støttet Madrid siden midt 90'erne. Det er ikke ensbetydende med, at jeg er forpligtet til at bruge 2-4 timer hver uge på at se et uinspireret hold, som spiller uden nogen form for passion, energi og kreativitet. Så checker jeg altså ud og finder noget andet, der er mere interessant.

Og nej det handler ikke kun om flot spil og resultater. Ellers havde jeg ikke støttet holdet under Solari, Lopetegui osv, på trods af diverse ydmygelser i ligaen og CL. Det handler om, at vi bliver serveret en gang lort uge ind og uge ud, uden nogen udsigt til forbedringer.

Så må såkaldt "inkarnerede fans" udsætte sig selv for det ugentlige tortur ritual, som det efterhånden er blevet at se Madrid spille.

God fornøjelse. :)
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Bismo.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 2 uger siden #99 af Madridista02

Bismo skrev:

Administrationen skrev:

Bismo skrev:

Administrationen skrev:

DeLaRed skrev: Vildt nok at saa mange herinde er enige om at Real bare skal tabe alt i denne season...

Det er ikke kun i havet, at der er problemer med plastic.....

Latterlig kommentar fra "Administrationen"

"Plastik fans" er dem, der tænker kortsigtet.

En CL semifinale plads + en liga titel på en ekstremt billig baggrund = mere af det samme i næste sæson. Præcis som det var tilfældet i sidste sæson.

Der er nogen af os, der forventer mere af denne klub, hvis vi skal ofre vores dyrebare tid, energi og penge på at følge den.

"Hvis vi skal ofre vores dyrebare tid"..........altså for en rigtig fan er det slet ikke til diskussion.

Lyder til at du forveksler fodbold med religion.

Jeg ser primært fodbold for at blive underholdt og har støttet Madrid siden midt 90'erne. Det er ikke ensbetydende med, at jeg er forpligtet til at bruge 2-4 timer hver uge på at se et uinspireret hold, som spiller uden nogen form for passion, energi og kreativitet. Så checker jeg altså ud og finder noget andet, der er mere interessant.

Og nej det handler ikke kun om flot spil og resultater. Ellers havde jeg ikke støttet holdet under Solari, Lopetegui osv, på trods af diverse ydmygelser i ligaen og CL. Det handler om, at vi bliver serveret en gang lort uge ind og uge ud, uden nogen udsigt til forbedringer.

Så må såkaldt "inkarnerede fans" udsætte sig selv for det ugentlige tortur ritual, som det efterhånden er blevet at se Madrid spille.

God fornøjelse. :)

Alle hold kommer ind i dårlige perioder. Det er vi igennem lige nu. Vi har været forkælet de sidste 10 år, med store stjerner, god fodbold, og store titler. Fulgte du heller ikke Real i perioden efter Makelele salget, hvor den ene defensive midt efter den anden, blev købt som arvtager? Spillet var elendigt og vi vandt ingenting. Den periode vi er i nu, er en proces. Min subjektive holdning er, at det er for nemt, at trække sig tilbage, når holdet er inde i en periode som nu, hvor det er tydeligt vi er i en lang proces. Når processen så er overstået, og vi igen spiller god fodbold og har store stjerner, så sidder du og ser med. Så har du ikke været med til at vidne om den proces og udvikling Real er gået i gennem. Med den holdning du har, hvilket er en fair holdning, ikke alle er lige passioneret, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke holder med PSG eller City.

1 måned 2 uger siden #100 af Dios

Sahinovic skrev:

Dios skrev: 9 spillere ude eller ej, så havde vi stadig set et Atalanta hold shine, hvis ikke de fejlagtigt får smidt en mand ud. Hold kæft hvor er det trist det her.

At Zidane har stået med et hold der nærmest på et konstant plan har døjet med skader er sjældent en faktor der bliver taget med, når man læser med herinde. Jeg synes det er helt vildt, at man nærmest totalt vælger at se bort fra det, selvom det er en altafgørende faktor.

Jeg nægter at kritisere Zidane for - eksempelvis - manglende koncept/flot spil, når dette skal bygges op omkring en skadet Hazard og en gennemført elendighed i form af Vinicius, og hvad de nu ellers hedder.

Men hvad med før Hazard? Hazard er det absolut værste indkøb i Real Madrid's historie, så vil da egentlig skide højt og helligt på om han er til rådighed eller ej.
Det er Zidane's mentalitet, som jeg mange gange har nævnt før omhandler noget meget større end ham, og det ses tydeligt på de mange indlæg der er skrevet herinde efter mit. I øvrigt indlæg som jeg betegner som medgang fans, for hovedargumentet er vundne titler, men er de her så, hvis titlerne ikke er her? Der har jeg min tvivl. Sidekommentar :D

Kan vi stille os tilfreds med en træner som kun fokusere på resultater? Jeg spørger ift. truppens kvalitet, da vi ikke har en Ronaldo, og det er begrænset hvor meget "held" vi har med sene Ramos scoringer, eller flotte langskud som Mendy.
Vi kan hurtigt blive enige om, at Zidane står til at have udviklet 1 spiller til at kunne udfordre stammen på holdet. Valverde er Zidane's værk og kæmpe respekt for det, men skal en alt for gammel Modric blive ved med at spille, fordi Zidane ikke kan sætte andre spillere op? Vi kan klandre spillerne, men når det gentager sig, så har vi jo problemet.
Vi kan kæmpe med i kampen om mesterskabet, fordi Barcelona er i ligeså stor krise og ham den skører bliver ved med at underspille sit holds evner, og det koster dem nu.

Havde Zidane nu haft en klar plan fra start af, som både ham og Kroos udtalte adskillige af gange for 2 år siden, så stod vi måske ikke i det her problem. Et problem jeg har nævnt utallige af gange, men kan man ikke spille flot fodbold med et milliardhold, så er det godt Alaves på Fakta-budget kan udspille os på hjemmebane uden Vinicius, Isco, Asensio, Kroos, Modric og alle de andre dårlige spillere. For det må de jo være siden Zidane ikke kan få dem til at spille god fodbold, og med god fodbold er det ikke gå-fodbold som vi så det imod Atalanta.

Skader er ikke en afgørende faktor for spillet. Kun kvaliteten af det. Har du ikke den rigtige mand til at slå den rigtige aflevering, så er det kvaliteten det går udover ikke konceptet. Fodbold er skide simpelt, og de lorte spillere som du vil viste præcis hvor simpelt det er, da Mendy trækker det røde kort. Falsk 9'er/Benzema trækker ned og efterlader et rum. I det her tilfælde Isco, som spiller den perfekt til Vinicius, som spiller den simpelt til det løb Mendy laver i hullet Isco skaber. Det er faktisk så simpelt, at mine U10 drenge forstår det. De har selvfølgelig også en træner som forstår det ;D

Det skal man ikke have Mbappé, Messi, Ronaldo, Ronaldinho og hvad de ellers hedder for at praktisere. Igen, så vil det hæve kvaliteten, men ikke spillet. Det kræver jo bare, at man har en træner som ikke bare siger til sine spillere. I er de bedste i verden, gå ud og gør hvad i har lyst til, men derimod en træner som fortæller hvilke spillere der skal løbe hvor og hvornår. Simpelt fodbold, og selvfølgelig vil en Hazard i topform være at foretrække, og det vil da hæve niveauet betragteligt, men holdets spil afhænger ikke af ham. Jo med Zidane's filosofi med tilfældighedsfodbold. Intet andet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, El Siete

1 måned 2 uger siden #101 af El Chino

Steen skrev:

El Chino skrev:

Steen skrev:

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Angående de folk, der foretrækker at Real Madrid taber/bliver ydmyget for at få fornyelse trumfet igennem.

Jeg både tror og forventer at Real Madrids ledelse følger lige så godt med i fodboldafdelingens førstehold som vi gør. At ønske holdet ondt er derfor meningsløst. Hvis du kan se at holdet har brug for fornyelse, så kan ledelsen også se det.

Hvis det forholder sig således, så er der jo ingen som hellere vil ende uden trofæer i denne sæson. Men de sidste 6 år med Perez har dog vist, at man ikke handler seriøst ind, hvis man vinder et trofæ.

Lade os lige få nuancerne med her. Du siger at Perez de sidste 6 år, hver gang vi vinder et trofæ, ikke har handlet seriøst ind.

2015/2016 – Vi vinder CL med et super hold, både spillere i deres bedste fodbold alder og unge.

2016/2017 – Vi vinder CL og La Liga samt 40 ubesejret kampe i streg – Spiller noget af den vildeste fodbold. Hvordan handler man lige ind efter sådan en sæson?

2017/2018 – Vi vinder CL, men mister både ZZ og CR7 lige efter sæsonen. Tror det kom som et chok.

2018/2019 – Katastrofalt transfer vindue og sæson.

2019/2020 – Ledelsen reagerer og henter stort ind. Vi vinder La Liga

2020/2021 – COVID-19

Jeg medgiver at en masse forventninger ikke er blevet indfriet og gået som forventet, men jeg synes bestemt Perez har udvist handlekraft

Sæsonen 15/16 ender man på en anden plads i ligaen, bliver taberdømt i CdR pga. Cheryshev, man vinder UCL. I den efterfølgende transfervindue henter man Morata tilbage, og køber Ødegaard. Fint, der var ikke den store behov for ændringer i truppen.

Sæsonen 16/17: Man vinder Ligaen og CL, ryger ud i CdR til Celta Vigo. Rigtig god sæson, hvor man over en længere periode spiller underholdende fodbold. Zidane vil sælge Bale og erstatte ham med Mbappe. Perez vil ikke sælge Bale, og Mbappe bliver ikke købt. I stedet henter man kun Ceballos og Theo Hernandez.

Sæsonen 17/18: Man slutter 17 point efter Barcelona og ender som nummer 3 i La Liga, man ryger ud til Leganes i CdR, men man vinder CL. Efterfølgende vil Ronaldo og Bale begge væk, men Perez sælger frivilligt Cristiano og erstatter ham med MARIANO. Zidane stopper, og Bale bliver. Man betaler 330-450 millioner kroner for en 16-årig Vinicius, som kun havde spillet én professionel kamp på det tidspunkt, hvis jeg ikke husker forkert. Jeg behøver ikke at skrive mere om ham, vi kan alle se hvilken spiller han er, her 3,5 år senere. Man henter Odriozola for 220 mio. kr. Han var muligvis tiltænkt rollen som back-up, men selv den rolle var han ikke god nok til. Derudover henter man også Courtois til 260 mio. kr. God transfer til en god pris. Et halvt år senere i vinter transfervinduet betaler man 120 millioner kroner for en Brahim Diaz, som man kunne hente på en fri transfer når sæsonen slutter, da hans kontrakt udløb den sommer. I stedet betaler man 120 millioner kroner. Han spiller i alt 370 minutter mellem januar og juni. Sikke en nødvendig transfer ..

Sæsonen 18/19: Man slutter på en tredje plads i ligaen, 19 point efter Barcelona, og man er tættere på fjerde pladsen end tredje pladsen. I CdR taber man til Barcelona i semifinalen efter en 3-0 nederlag på Bernabeu. I CL bliver man ydmyget af Ajax i ottendedelsfinalen med et 4-1 nederlag på Bernabeu. Undervejs i sæsonen har man tre trænerskift. (Man havde i øvrigt tænkt sig at erstatte Lopetegui med den ekstremt defensive Conte, men som Conte selv har udtalt, så afviste han Real Madrid).

Efterfølgende reagerer man på transfermarkedet, og man henter Hazard til 100 millioner euro, Jovic til 60 millioner euro, Militao til 50 millioner euro, Mendy til 48 millioner euro, Rodrygo til 45 millioner euro.
Med Hazard har man været ufattelig uheldig med skader, og ingen havde forventet, at han ville være så dårlig, når han endelig kunne spille. Men det er til gengæld klart for enhver, at Hazard aldrig har været en målscorer, og det gav ingen mening at man hentede ham for at spille ved siden af Benzema. Som jeg har skrevet om tidligere, så scorer Hazard mellem 0.2-0.3 mål per kamp i Premier League og Champions League, hvis man ikke tæller straffespark med. Man vælger altså at betale 100 mio euro - klub rekord - for en 29 årig-spiller, som er meget målsky, og vil gøre ham til stjernen i en i forvejen målsky offensiv. Som sagt, så kunne ingen forvente, at det ville gå så galt som det har gjort, men når man ser tilbage, så giver det ingen mening at man hentede ham, når han ikke passede ind i forhold til truppen.
Jovic.. Ja, det er et mysterie. Jeg ved ikke om det var et køb Zidane ville have, eller et køb ledelsen pressede igennem. Jeg tror stadig på ham, men det er mærkeligt at man betaler så mange penge for en spiller, som træneren efterfølgende ikke vil bruge.
Militao: Mange penge for en spiller, som er faldet helt igennem.
Mendy: Det var Zidane der ville have ham, og jeg synes han har været et godt køb. Kan til tider være meget frustrerende grundet hans enorme mangler offensivt, men defensivt er han meget dygtig.
Rodrygo: Endnu engang betaler man et sindssygt beløb for en meget ung spiller. 2.5 år senere virker han til at være en god breddespiller men absolut ikke en spiller, man skulle have betalt 45 millioner euro for.

Derudover laver Perez to alvorlige fej den sommer: Bale og James Rodriguez. Zidane vil have begge spillere solgt. Bale får et tilbud fra Kina, hvor man endelig kan slippe for hans absurde løn ved at sende ham væk på en fri transfer. Bale bliver enig med en kinesisk klub, og klubben giver ham tilladelse til skifte. Lige pludselig ombestemmer Perez sig, og nægter at lade ham skifte på en fri transfer. Skiftet falder igennem, og Bale bliver i Madrid med hans sindssyge løn.
James Rodriguez har mulighed for at skifte til Atletico Madrid, som angiveligt byder 50 millioner euro. Klubben vil ikke sælge ham, på trods af, at Zidane gerne vil af med ham. Han bliver, og det ender med at han skifter til Everton på en fri transfer et år efter.

I vinter transfer vinduet henter man endnu en ung spiller fra Brasilien, denne gang Reinier for 30 millioner euro. Han spiller 3 kampe for Castilla, og om sommeren sendt til Dortmund på lån. Her har han spillet 166 minutter på et halvt år.

Sæsonen 19/20: Det krævede en stime på 10 sejr på stribe for at man vandt ligaen mod et kriseramt Barca hold. En masse smalle sejr hvor man vandt takket være straffespark eller andre tvivlsomme kendelser. I CdR taber man 3-4 på hjemmebane til Sociedad. I CL slutter man nummer 2 i gruppen, fem point bag PSG. Derefter møder man City i ottendedelsfinalen, som med lethed vinder begge opgør. Andet år i træk man ryger ud direkte efter gruppespillet.

På trods af vanskelighederne i sæsonen, henter man ikke en eneste spiller i det efterfølgende transfervindue. Det skyldes angiveligt Covid, men det stoppede ikke andre hold fra at handle. Man solgte Reguilon og Hakimi for 70 mio. eur. til sammen, men de penge blev ikke brugt. Der er delte meninger om salget af de to, men i sidste ende synes jeg, at det gav mening at sælge begge. Men man købte/lejede ikke back-up til Casemiro, og Marcelo, som knap nok kan løbe, er back-up for Mendy.

Sæsonen 20/21: Man er tre point bag Atletico, som har spillet en kamp færre, og man er kun 2 point foran et Barca hold, som har været i en historisk stor krise, hvor de solgte deres eneste angriber i Suarez, og man erstattede ham ikke. Alligevel har de scoret 11 mål mere end dette Madrid hold. I CdR tabte man til Alcoyano fra tredje divisionen, der vandt kampen selvom de spillede med 10 spillere på banen. I CL var man tæt på at ryge ud i gruppespillet i en gruppe med Shakhtar Donetsk, Gladbach og Inter. Slår man Atalanta, er man nok et af de to hold (sammen med Juve/Porto), som de fleste klubber håber på at trække i næste runde. Møder man Liverpool, Bayern, PSG eller City, er de kæmpe favoritter.

Hvordan mener du, Perez har udvist handlekraft? Hvordan kan du have været vidne til de sidste mange sæsoner, og være tilfreds med hvordan klubbens fremtid ser ud?

Først of fremmest ønsker jeg ikke at kommentere på rygter. Ingen af os kan være sikker på alt det der bliver skrevet.

Faktum er, at PSG gav 1,3 mia for Mbappe tilbage i sommer 2017. Han var 18 år og kun spillet en sæson hos Monaco. Det ville have været et vanvittigt sats, både økonomisk og i forhold til balancen i truppen. Skulle man give en 18 årig knægt den samme løn som Ramos?

Set i bagklogskabens lys skulle man da have købt ham, 1000 %, men jeg synes ikke man skal bedømme datidens beslutninger med nutidens briller.

I forhold til dit spørgsmål, så forklarer du jo selv en del af forløbet. Perez har netop udvist handlekraft ved at fremtidssikre klubben og han har handlet på tidspunkter hvor der skulle handles. At det ikke er gået som håbet, kan ansvaret ikke alene ligge hos ham.

Tro mig jeg har været utilfreds med mange ting de sidste par sæsoner og hvem vil ikke hellere se ens hold vinde 4-0 hver gang. Jeg deler bare ikke den samme dystre syn på fremtiden.

Kritik er dog fuldstændig legitimt og viser at man er passioneret, men den skal rettes imod de rigtige steder.

A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 2 uger siden #102 af BBB

Lars1991 skrev: Det eneste jeg kan putte en finger på er at det vindue hvor vi henter Hazard etc sker et år for sent.

Dengang gik rygtet på, at han kostede 200 millioner euro. Altså mere end Mbappé.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 2 uger siden #103 af Lars1991
Maybe, maybe not. En ting er sikkert, man sælger ikke sin absolut bedste/vigtigste spiller og så ingen erstatning henter. Det lyder som noget man gør i en udviklingsklub. Det var under alt kritik og det gik også som frygtet/ventet. Resten af vinduerne er jeg dog okay tilfreds med når man tager omstændighederne med, så alt i alt var det egentlig også bare for at sige jeg generelt er tilfreds :)

1 måned 2 uger siden #104 af Casillas2x
Har også lidt blandet følelser med Zidane, men hvordan aseinjo får så meget spilletid og en spiller som ødegaard sad på bænken er jeg uforstående overfor. Vores midtbane og angreb mangler fornyelse og det burde ledelsen også kunne se. Og håber ikke ødegaard bliver solgt til arsenal!!

1 måned 2 uger siden #105 af Steen

El Chino skrev:

Steen skrev:

El Chino skrev:

Steen skrev:

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Angående de folk, der foretrækker at Real Madrid taber/bliver ydmyget for at få fornyelse trumfet igennem.

Jeg både tror og forventer at Real Madrids ledelse følger lige så godt med i fodboldafdelingens førstehold som vi gør. At ønske holdet ondt er derfor meningsløst. Hvis du kan se at holdet har brug for fornyelse, så kan ledelsen også se det.

Hvis det forholder sig således, så er der jo ingen som hellere vil ende uden trofæer i denne sæson. Men de sidste 6 år med Perez har dog vist, at man ikke handler seriøst ind, hvis man vinder et trofæ.

Lade os lige få nuancerne med her. Du siger at Perez de sidste 6 år, hver gang vi vinder et trofæ, ikke har handlet seriøst ind.

2015/2016 – Vi vinder CL med et super hold, både spillere i deres bedste fodbold alder og unge.

2016/2017 – Vi vinder CL og La Liga samt 40 ubesejret kampe i streg – Spiller noget af den vildeste fodbold. Hvordan handler man lige ind efter sådan en sæson?

2017/2018 – Vi vinder CL, men mister både ZZ og CR7 lige efter sæsonen. Tror det kom som et chok.

2018/2019 – Katastrofalt transfer vindue og sæson.

2019/2020 – Ledelsen reagerer og henter stort ind. Vi vinder La Liga

2020/2021 – COVID-19

Jeg medgiver at en masse forventninger ikke er blevet indfriet og gået som forventet, men jeg synes bestemt Perez har udvist handlekraft

Sæsonen 15/16 ender man på en anden plads i ligaen, bliver taberdømt i CdR pga. Cheryshev, man vinder UCL. I den efterfølgende transfervindue henter man Morata tilbage, og køber Ødegaard. Fint, der var ikke den store behov for ændringer i truppen.

Sæsonen 16/17: Man vinder Ligaen og CL, ryger ud i CdR til Celta Vigo. Rigtig god sæson, hvor man over en længere periode spiller underholdende fodbold. Zidane vil sælge Bale og erstatte ham med Mbappe. Perez vil ikke sælge Bale, og Mbappe bliver ikke købt. I stedet henter man kun Ceballos og Theo Hernandez.

Sæsonen 17/18: Man slutter 17 point efter Barcelona og ender som nummer 3 i La Liga, man ryger ud til Leganes i CdR, men man vinder CL. Efterfølgende vil Ronaldo og Bale begge væk, men Perez sælger frivilligt Cristiano og erstatter ham med MARIANO. Zidane stopper, og Bale bliver. Man betaler 330-450 millioner kroner for en 16-årig Vinicius, som kun havde spillet én professionel kamp på det tidspunkt, hvis jeg ikke husker forkert. Jeg behøver ikke at skrive mere om ham, vi kan alle se hvilken spiller han er, her 3,5 år senere. Man henter Odriozola for 220 mio. kr. Han var muligvis tiltænkt rollen som back-up, men selv den rolle var han ikke god nok til. Derudover henter man også Courtois til 260 mio. kr. God transfer til en god pris. Et halvt år senere i vinter transfervinduet betaler man 120 millioner kroner for en Brahim Diaz, som man kunne hente på en fri transfer når sæsonen slutter, da hans kontrakt udløb den sommer. I stedet betaler man 120 millioner kroner. Han spiller i alt 370 minutter mellem januar og juni. Sikke en nødvendig transfer ..

Sæsonen 18/19: Man slutter på en tredje plads i ligaen, 19 point efter Barcelona, og man er tættere på fjerde pladsen end tredje pladsen. I CdR taber man til Barcelona i semifinalen efter en 3-0 nederlag på Bernabeu. I CL bliver man ydmyget af Ajax i ottendedelsfinalen med et 4-1 nederlag på Bernabeu. Undervejs i sæsonen har man tre trænerskift. (Man havde i øvrigt tænkt sig at erstatte Lopetegui med den ekstremt defensive Conte, men som Conte selv har udtalt, så afviste han Real Madrid).

Efterfølgende reagerer man på transfermarkedet, og man henter Hazard til 100 millioner euro, Jovic til 60 millioner euro, Militao til 50 millioner euro, Mendy til 48 millioner euro, Rodrygo til 45 millioner euro.
Med Hazard har man været ufattelig uheldig med skader, og ingen havde forventet, at han ville være så dårlig, når han endelig kunne spille. Men det er til gengæld klart for enhver, at Hazard aldrig har været en målscorer, og det gav ingen mening at man hentede ham for at spille ved siden af Benzema. Som jeg har skrevet om tidligere, så scorer Hazard mellem 0.2-0.3 mål per kamp i Premier League og Champions League, hvis man ikke tæller straffespark med. Man vælger altså at betale 100 mio euro - klub rekord - for en 29 årig-spiller, som er meget målsky, og vil gøre ham til stjernen i en i forvejen målsky offensiv. Som sagt, så kunne ingen forvente, at det ville gå så galt som det har gjort, men når man ser tilbage, så giver det ingen mening at man hentede ham, når han ikke passede ind i forhold til truppen.
Jovic.. Ja, det er et mysterie. Jeg ved ikke om det var et køb Zidane ville have, eller et køb ledelsen pressede igennem. Jeg tror stadig på ham, men det er mærkeligt at man betaler så mange penge for en spiller, som træneren efterfølgende ikke vil bruge.
Militao: Mange penge for en spiller, som er faldet helt igennem.
Mendy: Det var Zidane der ville have ham, og jeg synes han har været et godt køb. Kan til tider være meget frustrerende grundet hans enorme mangler offensivt, men defensivt er han meget dygtig.
Rodrygo: Endnu engang betaler man et sindssygt beløb for en meget ung spiller. 2.5 år senere virker han til at være en god breddespiller men absolut ikke en spiller, man skulle have betalt 45 millioner euro for.

Derudover laver Perez to alvorlige fej den sommer: Bale og James Rodriguez. Zidane vil have begge spillere solgt. Bale får et tilbud fra Kina, hvor man endelig kan slippe for hans absurde løn ved at sende ham væk på en fri transfer. Bale bliver enig med en kinesisk klub, og klubben giver ham tilladelse til skifte. Lige pludselig ombestemmer Perez sig, og nægter at lade ham skifte på en fri transfer. Skiftet falder igennem, og Bale bliver i Madrid med hans sindssyge løn.
James Rodriguez har mulighed for at skifte til Atletico Madrid, som angiveligt byder 50 millioner euro. Klubben vil ikke sælge ham, på trods af, at Zidane gerne vil af med ham. Han bliver, og det ender med at han skifter til Everton på en fri transfer et år efter.

I vinter transfer vinduet henter man endnu en ung spiller fra Brasilien, denne gang Reinier for 30 millioner euro. Han spiller 3 kampe for Castilla, og om sommeren sendt til Dortmund på lån. Her har han spillet 166 minutter på et halvt år.

Sæsonen 19/20: Det krævede en stime på 10 sejr på stribe for at man vandt ligaen mod et kriseramt Barca hold. En masse smalle sejr hvor man vandt takket være straffespark eller andre tvivlsomme kendelser. I CdR taber man 3-4 på hjemmebane til Sociedad. I CL slutter man nummer 2 i gruppen, fem point bag PSG. Derefter møder man City i ottendedelsfinalen, som med lethed vinder begge opgør. Andet år i træk man ryger ud direkte efter gruppespillet.

På trods af vanskelighederne i sæsonen, henter man ikke en eneste spiller i det efterfølgende transfervindue. Det skyldes angiveligt Covid, men det stoppede ikke andre hold fra at handle. Man solgte Reguilon og Hakimi for 70 mio. eur. til sammen, men de penge blev ikke brugt. Der er delte meninger om salget af de to, men i sidste ende synes jeg, at det gav mening at sælge begge. Men man købte/lejede ikke back-up til Casemiro, og Marcelo, som knap nok kan løbe, er back-up for Mendy.

Sæsonen 20/21: Man er tre point bag Atletico, som har spillet en kamp færre, og man er kun 2 point foran et Barca hold, som har været i en historisk stor krise, hvor de solgte deres eneste angriber i Suarez, og man erstattede ham ikke. Alligevel har de scoret 11 mål mere end dette Madrid hold. I CdR tabte man til Alcoyano fra tredje divisionen, der vandt kampen selvom de spillede med 10 spillere på banen. I CL var man tæt på at ryge ud i gruppespillet i en gruppe med Shakhtar Donetsk, Gladbach og Inter. Slår man Atalanta, er man nok et af de to hold (sammen med Juve/Porto), som de fleste klubber håber på at trække i næste runde. Møder man Liverpool, Bayern, PSG eller City, er de kæmpe favoritter.

Hvordan mener du, Perez har udvist handlekraft? Hvordan kan du have været vidne til de sidste mange sæsoner, og være tilfreds med hvordan klubbens fremtid ser ud?

Først of fremmest ønsker jeg ikke at kommentere på rygter. Ingen af os kan være sikker på alt det der bliver skrevet.

Faktum er, at PSG gav 1,3 mia for Mbappe tilbage i sommer 2017. Han var 18 år og kun spillet en sæson hos Monaco. Det ville have været et vanvittigt sats, både økonomisk og i forhold til balancen i truppen. Skulle man give en 18 årig knægt den samme løn som Ramos?

Set i bagklogskabens lys skulle man da have købt ham, 1000 %, men jeg synes ikke man skal bedømme datidens beslutninger med nutidens briller.

I forhold til dit spørgsmål, så forklarer du jo selv en del af forløbet. Perez har netop udvist handlekraft ved at fremtidssikre klubben og han har handlet på tidspunkter hvor der skulle handles. At det ikke er gået som håbet, kan ansvaret ikke alene ligge hos ham.

Tro mig jeg har været utilfreds med mange ting de sidste par sæsoner og hvem vil ikke hellere se ens hold vinde 4-0 hver gang. Jeg deler bare ikke den samme dystre syn på fremtiden.

Kritik er dog fuldstændig legitimt og viser at man er passioneret, men den skal rettes imod de rigtige steder.

Hvordan har han fremtidssikret klubben, når 80% af alle transfers siden 2015 har været flops? Det er netop ham, der har sammensat denne trup, og brændt flere milliarder af på spillere, som ikke har været gode nok eller ikke passede ind. Hvem mener du, ansvaret ligger hos, hvis det ikke er hos Perez?
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete

1 måned 2 uger siden #106 af El Siete
Jeg er enig med Steen her, der er brugt over 500M euro på spillere på bare to somre, og kigger man på truppen er det vel kun Courtois og Mendy (til dels) der har været deres pris værd her 2-3 år senere. Bevares, der kan da komme verdensklasse ud af Rodrygo osv, men vi ved jo alle at tålmodighed ikke eksisterer i Real Madrid, så hvor mange år skal/kan man vente.

Det er ikke kun Perez’ skyld, men man kan altså ikke bare trække på skuldrene og sige “pyt, det gik ikke som ventet.” Det er næsten 4 milliarder kroner og Real Madrid er altså en forretning, og enhver forretning kan da ikke bare afskrive sådan en investering som ren uheld og klappe sig selv på skuldrene og sige vi prøvede i det mindste. Der sidder jo nogle folk som ikke er kvalificerede til jeres job hvis man kan få så lidt ud af en så dyr investering.

Det er katastrofalt arbejde, og det er måske nogle af de ting der bekymrer mig mest, det er den skødeløshed der til tider har været i klubbens indkøb. Det har tit været som spillet, lidt tilfældigt og så håber man bare på det bedste.

Hvis rygtet er sandt, så har man dog i klubben indset at de investeringer har fejlet og at man derfor vil sælge ud til sommer. Vi får se.
Men for at følge med olieklubberne, handler det altså ikke kun om penge, men også om hvordan man klogt scouter og sammensætter en trup.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 2 uger siden #107 af Estadio Santiago Bernabéu
Men nu diskuterer vi ikke om de mange handler er endt med at blive en succes eller ej men mere om der kun blev købt seriøst ind efter titelløse sæsoner.

Det her var hvad Steen skrev

Steen skrev: Hvis det forholder sig således, så er der jo ingen som hellere vil ende uden trofæer i denne sæson. Men de sidste 6 år med Perez har dog vist, at man ikke handler seriøst ind, hvis man vinder et trofæ.

Vi kan da alle sammen hurtigt blive enige om at Real Madrid ikke spiller godt nok og vinder titler nok i disse år.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

1 måned 2 uger siden #108 af El Siete

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Men nu diskuterer vi ikke om de mange handler er endt med at blive en succes eller ej men mere om der kun blev købt seriøst ind efter titelløse sæsoner.

Det her var hvad Steen skrev

Steen skrev: Hvis det forholder sig således, så er der jo ingen som hellere vil ende uden trofæer i denne sæson. Men de sidste 6 år med Perez har dog vist, at man ikke handler seriøst ind, hvis man vinder et trofæ.

Vi kan da alle sammen hurtigt blive enige om at Real Madrid ikke spiller godt nok og vinder titler nok i disse år.

Min kommentar var i forlængelse af Steens og El Chino’s kommentarer om at fremtidssikre klubben.

Der er vel ikke nogen tvivl om, om der er købt ind eller ej.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.