Optakt: Atalanta - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale 1. kamp

5 år 5 måneder siden #85 af Bismo

Brylle skrev:

DeLaRed skrev: Vildt nok at saa mange herinde er enige om at Real bare skal tabe alt i denne season...

Jeg brækker mig. Det er en ulækker holdning til noget man holder af. Hovedrystende...

Det, der er hovedrystende, er det massive drop i niveau, vi har været vidne til i de sidste 3-4 sæsoner, og som blev ignoreret, fordi vi jo vandt titler på papiret.

Enhver kan jo se, at der skal ske noget stort for at ledelsen vågner op.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 5 måneder siden #86 af Administrationen

Bismo skrev:

Administrationen skrev:

DeLaRed skrev: Vildt nok at saa mange herinde er enige om at Real bare skal tabe alt i denne season...

Det er ikke kun i havet, at der er problemer med plastic.....

Latterlig kommentar fra "Administrationen"

"Plastik fans" er dem, der tænker kortsigtet.

En CL semifinale plads + en liga titel på en ekstremt billig baggrund = mere af det samme i næste sæson. Præcis som det var tilfældet i sidste sæson.

Der er nogen af os, der forventer mere af denne klub, hvis vi skal ofre vores dyrebare tid, energi og penge på at følge den.

"Hvis vi skal ofre vores dyrebare tid"..........altså for en rigtig fan er det slet ikke til diskussion.
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved Administrationen.

5 år 5 måneder siden #87 af PMO

Administrationen skrev:

Bismo skrev:

Administrationen skrev:

En CL semifinale plads + en liga titel på en ekstremt billig baggrund = mere af det samme i næste sæson. Præcis som det var tilfældet i sidste sæson.

Der er nogen af os, der forventer mere af denne klub, hvis vi skal ofre vores dyrebare tid, energi og penge på at følge den.

"Hvis vi skal ofre vores dyrebare tid"..........altså for en rigtig fan er det slet ikke til diskussion.

Så “administrationens” definition af hvad en “rigtig fan” er, er hvad der er gældende? Hvad er en “rigtig fan”?
Hvormange herinde har sæsonkort? En “rigtig fan” ser 100% af alle kampene?
Kan man ikke være en “rigtig fan”, men ikke gide se på elendigt spil og elendige transferbeslutninger”?

Det er vel op til den enkelt person hvordan man ønsker at være fan. Ultras betegner vel dem selv som “rigtige fans”, er administrationen del af dem.
Lad være med at pådutte folk hvad de skal mene og synes på et diskussionsforum.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

5 år 5 måneder siden #88 af Administrationen

PMO skrev:

Administrationen skrev:

Bismo skrev:

Administrationen skrev:

Så “administrationens” definition af hvad en “rigtig fan” er, er hvad der er gældende? Hvad er en “rigtig fan”?
Hvormange herinde har sæsonkort? En “rigtig fan” ser 100% af alle kampene?
Kan man ikke være en “rigtig fan”, men ikke gide se på elendigt spil og elendige transferbeslutninger”?

Det er vel op til den enkelt person hvordan man ønsker at være fan. Ultras betegner vel dem selv som “rigtige fans”, er administrationen del af dem.
Lad være med at pådutte folk hvad de skal mene og synes på et diskussionsforum.

Vi pådutter ikke nogen noget, men sætningen "Hvis vi skal ofre vores dyrebare tid" stinker da langt væk af medgangsfans. Og sidder man og håber på, at Real Madrid taber deres kampe, så er man vel for fanden tættere på Barcelona end Real Madrid? Det må da være hævet over enhver tvivl, at man for alt i verden håber, at Real Madrid vinder, ellers ophører alting da?

Og selvfølgelig har ingen lyst til dårligt spil og dårlige handler, men det er da en del af det at være fan, at der også kommer modgangstider. Real Madrid har jo netop forsøgt at komme fri af det med købene af Hazard og Jovic (m. fl.), men man er jo ikke 100% herre over om indkøbene så også rent faktisk bliver en succes. Nu kom Corona og satte en midlertidig stopper for klubbens ønske om at hente forstærkninger, men man er naturligvis klar til indkøb, når den situation er afklaret. Vundne titler eller ej.

5 år 5 måneder siden #89 af El Chino
Jeg synes det er helt i orden og på sin plads at man som fan af Real Madrid forventer smukt fodboldspil.

Men jeg er lodret uenig i den kritik af ZZ og ledelsen som florerer blandt mange her på siden.

Vi skal ikke land tid tilbage for at finde en udpræget optimismen og begejstring over klubbens nye transfer politik. Jeg tror dog afgangen af CR7 kom som en chok for ledelsen tilbage i transfer vinduet 2018 og det gik udover den efterfølgende sæson. Sæsonen efter fik vi tilgang af Harzard som den store offensiv stjerne og lovende talenter som Rodrygo, Kubo, Jovic, Militao, Mendy og Reinier. Sammen med tidligere tilgang af unge spiller som Valverde, Vinicius og Asensio ønskede ledelsen tydligt at fremtidssikre klubben. Det var efter min mening den rigtige strategi og det mener jeg stadig.

Tidligere var der ikke det samme behov for at tænke langsigtet, da man altid kunne gå ud og købe etableret super stjerner. Men efter der er kommet oliepenge i europæisk fodbold er der ingen vej udenom. Jeg mener stadig vi kan tiltrække de bedste spillere alene fordi vi er Real Madrid, men dog på nogle helt andre økonomiske betingelser. Ingen skal bilde mig ind, at en spiller som Mbappé ikke vil skifte til Real Madrid hvis klubben kan tilbyde ham de samme betingelser som PSG. Så længe klubben fastholder den nuværende ejerstruktur, og det mener jeg vi skal, så er man nødt til at gøre sig relevant på andre måder.

At kritisere ZZ for at holde fast i den såkaldt ”gamle garde” er lidt unuanceret. Lade og starte med forsvaret bestående af Cavajal, Varane, Ramos. Med tilgang af Mendy, er dette forsvar blandt, hvis ikke, det bedste. Jo, det ville da pynte med en Van Dijk, men vi kan bestemt ikke klage. Midtbane-trioen Casemiro, Kroos og Modric. Jeg kan ikke se hvem af topklubberne har en bedre midtbane som helhed. End ikke City med De Bruyne. Vores største udfordring er angrebet, men der kan vel ikke være tvivl om at Benzema SKAL spille. En 9’er af hans kaliber er en mangelvare generelt og vi skal være glad for at en af de bedste spiller i vores klub.

Som nævnt er vores største udfordring angrebet og jeg er enig i forhold til, at der skal gøres noget her og nu. Og så må vi bede til guderne om at spillere som Asensio, Rodrygo, Kubo og Hazard snart træder i karakter. Jeg har min tvivl om Vinicius nogensinde bliver den spiller vi håber på. Måske vi har været for naivt.

Jeg mener ikke at ZZ kan klandres for den manglende gennembrud blandt nogle af de unge spillere. Det MÅ være de enkelte spilleres eget ansvar at slå til når mulighederne bryder sig. Marcelo, Varane, Cavajal, Casemiro, Benzema, bare for at nævne nogle stykker, har alle som ung måtte kæmpe for deres plads op holdet. Valverde slog endda Modric af holdet i perioder sidste år og uden skader er jeg overbevist om at tingene har set anderledes ud for ham. Klubben kan selvfølgelig gøre en masse for at hjælpe de unge spiller, fx via udlejning, men det irriterer mig at se Ødegaards valg. Han havde alle muligheder for at få sit gennembrud da man hentet ham tilbage sidste sommer, men han har bådet svigtet sig selv og holdet, som nu har brug for ham.

Alle kan have en mening om hvordan Real Madrid skal spille, men jeg KAN ikke forså at nogen kritisere ZZ for manglende taktiske evner. Hvordan kan en træner der har vundet 3 CL streg, 2 La liga + talrige andre titler og ført klubben ubesejret igennem 40 kampe, mangle taktiske evner? Zidane har om nogen vist hvor stor en taktikker han er, ved at omstille og tilpasse holdets spillestil ud fra de spiller han har til rådighed og det chokerer mig at læse nogle af opmeldingerne her på siden, ja selv Mourinho er blevet nævnt.

I årene efter Del Bosque skreg vi fans efter kontinuitet og det har vi fået i ZZ. Ønsker man virkelig at gå tilbage til den tid hvor man skiftet træner hver halve sæson?

Om kampen i går og jeg skal gøre det kort. Prøv at pille 9 førsteholdsspiller, heriblandt 5 bærende, ud af et hvilket som helst tophold og se……

Det vel kun City som klarer testen. Men alt er jo nemmere med oliepenge

A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 5 måneder siden #90 af Matamoro
Jeg er meget enig i ovenstående. Det behøver ikke se så sort ud.

En forsvarskæde bestående af Carvajal, Vazquez, Nacho, Varane, Mendy og Ramos er bestemt en topklub værdig. Det kræver vel bare en en enkelt tilføjelse. Det kunne måske være Alaba. Så er der ovenikøbet plads til at vi kan sælge Militao, Marcelo, Odriozola. Vi har også en række spændende Castilla spillere der trænger sig på. Sergio Santos som højreback og Miguel Gutierrez som venstreback bør snart få nogle chancer.

En midtbane bestående af Casemiro, Kroos, Valverde og Modric findes ikke meget bedre rundt omkring i de europæiske klubber. Der er også her behov for lidt forstærkning. Hvis vi igen leger med tanken om at Alaba kommer til klubben, så er han en mulig tilføjelse til midtbanen. Vi har også en Antonio Blanco på Castilla-holdet som skulle være ret eftertragtet blandt flere klubber i La liga. Han bør vel også snart få chancen. En spiller som Ceballos kunne blive en arbejdsom breddespiller. Isco har nok udspillet sin rolle på holdet og skal sælges. Jeg tror også vi må opgive en spiller som Ødegaard. Han har vist at han ikke har loyaliteten over for klubben.

Angrebet er det store problem. Benzema er stadig et aktiv , men ellers er det svært at få øje på spillere der har niveauet til Real Madrid. Mariano, Jovic, Vinicius og Asensio bliver aldrig gode nok. De har slet og ret ikke niveauet til Real Madrids offensiv. Rodrygo ligner en spiller der stadig kan udvikle sig meget. Hazard får vi ikke solgt givet hans status, løn og skadeshistorik. Der må vi bare håbe at han kan finde tilbage til fordums storhedstid. . Men der er brug for to markante forstærkninger til offensiven. Det er svært når klubben fattes penge. Hvis klubben kan hente Haaland ville det være et kæmpe skridt i den rigtige retning. Derudover så mangler vi en fiks dribler med et slutprodukt. De er bare dyre. Den bedste til prisen ville efter min mening være Bryan Gil. Han er et Spaniens største talenter og har en frikøbsklausul på 35 mio. euro.
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved Matamoro.

5 år 5 måneder siden #91 af Steen

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Angående de folk, der foretrækker at Real Madrid taber/bliver ydmyget for at få fornyelse trumfet igennem.

Jeg både tror og forventer at Real Madrids ledelse følger lige så godt med i fodboldafdelingens førstehold som vi gør. At ønske holdet ondt er derfor meningsløst. Hvis du kan se at holdet har brug for fornyelse, så kan ledelsen også se det.

Hvis det forholder sig således, så er der jo ingen som hellere vil ende uden trofæer i denne sæson. Men de sidste 6 år med Perez har dog vist, at man ikke handler seriøst ind, hvis man vinder et trofæ.

5 år 5 måneder siden #92 af El Chino

Steen skrev:

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Angående de folk, der foretrækker at Real Madrid taber/bliver ydmyget for at få fornyelse trumfet igennem.

Jeg både tror og forventer at Real Madrids ledelse følger lige så godt med i fodboldafdelingens førstehold som vi gør. At ønske holdet ondt er derfor meningsløst. Hvis du kan se at holdet har brug for fornyelse, så kan ledelsen også se det.

Hvis det forholder sig således, så er der jo ingen som hellere vil ende uden trofæer i denne sæson. Men de sidste 6 år med Perez har dog vist, at man ikke handler seriøst ind, hvis man vinder et trofæ.

Lade os lige få nuancerne med her. Du siger at Perez de sidste 6 år, hver gang vi vinder et trofæ, ikke har handlet seriøst ind.

2015/2016 – Vi vinder CL med et super hold, både spillere i deres bedste fodbold alder og unge.

2016/2017 – Vi vinder CL og La Liga samt 40 ubesejret kampe i streg – Spiller noget af den vildeste fodbold. Hvordan handler man lige ind efter sådan en sæson?

2017/2018 – Vi vinder CL, men mister både ZZ og CR7 lige efter sæsonen. Tror det kom som et chok.

2018/2019 – Katastrofalt transfer vindue og sæson.

2019/2020 – Ledelsen reagerer og henter stort ind. Vi vinder La Liga

2020/2021 – COVID-19

Jeg medgiver at en masse forventninger ikke er blevet indfriet og gået som forventet, men jeg synes bestemt Perez har udvist handlekraft

A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 5 måneder siden #93 af Madrid1998
Jeg tror de fleste selvfølgelig ikke ønsker, at se Real Madrid taber hele lortet. Alle vil jo have, at vi vinder, men måske dette kan lade sig gøre, uden at vi ska lide hele sæsonen pånær finalen ? Vi ved jo alle, at Zidane højst sandsynligt bliver hvis vi vinder en titel. Det optimale vil jo klart være, at vi vinder mens Zidane stadig trækker sig efterfølgende.

Jeg vil altid have Real Madrid vinder, selv hvis vi ikke er det bedste hold, men jeg vil hellere have at vinder samtidig med vi er de bedste, og at vi spiller godt. Jeg har aldrig været så sløset før som jer nu, når jeg ser en Real Madrid kamp. Jeg glæder mig ikke som før, kampene er kedelige, heldige sejre, kørt ud af banen mod små hånd. Det føles bare så “gråt”

Forestil jeg at få udløsning uden at have sex. Det er fedt i princippet, men alligevel ikke?
Det er bedre end ingenting, men jeg vil have det flotte spil, og i det mindste en taktik?

5 år 5 måneder siden #94 af Estadio Santiago Bernabéu

Madrid1998 skrev: Forestil jeg at få udløsning uden at have sex. Det er fedt i princippet, men alligevel ikke?
Det er bedre end ingenting, men jeg vil have det flotte spil, og i det mindste en taktik?

Er det Bo Kampmann det her?

5 år 5 måneder siden #95 af Estadio Santiago Bernabéu
El Chino
Det er utroligt hvor enig jeg er med dig! Det sker ikke altid på et online forum.

Cristiano7
Jeg venter stadig på et svar fra dig. Det haster selvfølgelig ikke, men det var bare for at sige, at jeg er klar så snart du har uddybet :)

5 år 5 måneder siden #96 af Steen

El Chino skrev:

Steen skrev:

Lade os lige få nuancerne med her. Du siger at Perez de sidste 6 år, hver gang vi vinder et trofæ, ikke har handlet seriøst ind.

2015/2016 – Vi vinder CL med et super hold, både spillere i deres bedste fodbold alder og unge.

2016/2017 – Vi vinder CL og La Liga samt 40 ubesejret kampe i streg – Spiller noget af den vildeste fodbold. Hvordan handler man lige ind efter sådan en sæson?

2017/2018 – Vi vinder CL, men mister både ZZ og CR7 lige efter sæsonen. Tror det kom som et chok.

2018/2019 – Katastrofalt transfer vindue og sæson.

2019/2020 – Ledelsen reagerer og henter stort ind. Vi vinder La Liga

2020/2021 – COVID-19

Jeg medgiver at en masse forventninger ikke er blevet indfriet og gået som forventet, men jeg synes bestemt Perez har udvist handlekraft

Sæsonen 15/16 ender man på en anden plads i ligaen, bliver taberdømt i CdR pga. Cheryshev, man vinder UCL. I den efterfølgende transfervindue henter man Morata tilbage, og køber Ødegaard. Fint, der var ikke den store behov for ændringer i truppen.

Sæsonen 16/17: Man vinder Ligaen og CL, ryger ud i CdR til Celta Vigo. Rigtig god sæson, hvor man over en længere periode spiller underholdende fodbold. Zidane vil sælge Bale og erstatte ham med Mbappe. Perez vil ikke sælge Bale, og Mbappe bliver ikke købt. I stedet henter man kun Ceballos og Theo Hernandez.

Sæsonen 17/18: Man slutter 17 point efter Barcelona og ender som nummer 3 i La Liga, man ryger ud til Leganes i CdR, men man vinder CL. Efterfølgende vil Ronaldo og Bale begge væk, men Perez sælger frivilligt Cristiano og erstatter ham med MARIANO. Zidane stopper, og Bale bliver. Man betaler 330-450 millioner kroner for en 16-årig Vinicius, som kun havde spillet én professionel kamp på det tidspunkt, hvis jeg ikke husker forkert. Jeg behøver ikke at skrive mere om ham, vi kan alle se hvilken spiller han er, her 3,5 år senere. Man henter Odriozola for 220 mio. kr. Han var muligvis tiltænkt rollen som back-up, men selv den rolle var han ikke god nok til. Derudover henter man også Courtois til 260 mio. kr. God transfer til en god pris. Et halvt år senere i vinter transfervinduet betaler man 120 millioner kroner for en Brahim Diaz, som man kunne hente på en fri transfer når sæsonen slutter, da hans kontrakt udløb den sommer. I stedet betaler man 120 millioner kroner. Han spiller i alt 370 minutter mellem januar og juni. Sikke en nødvendig transfer ..

Sæsonen 18/19: Man slutter på en tredje plads i ligaen, 19 point efter Barcelona, og man er tættere på fjerde pladsen end tredje pladsen. I CdR taber man til Barcelona i semifinalen efter en 3-0 nederlag på Bernabeu. I CL bliver man ydmyget af Ajax i ottendedelsfinalen med et 4-1 nederlag på Bernabeu. Undervejs i sæsonen har man tre trænerskift. (Man havde i øvrigt tænkt sig at erstatte Lopetegui med den ekstremt defensive Conte, men som Conte selv har udtalt, så afviste han Real Madrid).

Efterfølgende reagerer man på transfermarkedet, og man henter Hazard til 100 millioner euro, Jovic til 60 millioner euro, Militao til 50 millioner euro, Mendy til 48 millioner euro, Rodrygo til 45 millioner euro.
Med Hazard har man været ufattelig uheldig med skader, og ingen havde forventet, at han ville være så dårlig, når han endelig kunne spille. Men det er til gengæld klart for enhver, at Hazard aldrig har været en målscorer, og det gav ingen mening at man hentede ham for at spille ved siden af Benzema. Som jeg har skrevet om tidligere, så scorer Hazard mellem 0.2-0.3 mål per kamp i Premier League og Champions League, hvis man ikke tæller straffespark med. Man vælger altså at betale 100 mio euro - klub rekord - for en 29 årig-spiller, som er meget målsky, og vil gøre ham til stjernen i en i forvejen målsky offensiv. Som sagt, så kunne ingen forvente, at det ville gå så galt som det har gjort, men når man ser tilbage, så giver det ingen mening at man hentede ham, når han ikke passede ind i forhold til truppen.
Jovic.. Ja, det er et mysterie. Jeg ved ikke om det var et køb Zidane ville have, eller et køb ledelsen pressede igennem. Jeg tror stadig på ham, men det er mærkeligt at man betaler så mange penge for en spiller, som træneren efterfølgende ikke vil bruge.
Militao: Mange penge for en spiller, som er faldet helt igennem.
Mendy: Det var Zidane der ville have ham, og jeg synes han har været et godt køb. Kan til tider være meget frustrerende grundet hans enorme mangler offensivt, men defensivt er han meget dygtig.
Rodrygo: Endnu engang betaler man et sindssygt beløb for en meget ung spiller. 2.5 år senere virker han til at være en god breddespiller men absolut ikke en spiller, man skulle have betalt 45 millioner euro for.

Derudover laver Perez to alvorlige fej den sommer: Bale og James Rodriguez. Zidane vil have begge spillere solgt. Bale får et tilbud fra Kina, hvor man endelig kan slippe for hans absurde løn ved at sende ham væk på en fri transfer. Bale bliver enig med en kinesisk klub, og klubben giver ham tilladelse til skifte. Lige pludselig ombestemmer Perez sig, og nægter at lade ham skifte på en fri transfer. Skiftet falder igennem, og Bale bliver i Madrid med hans sindssyge løn.
James Rodriguez har mulighed for at skifte til Atletico Madrid, som angiveligt byder 50 millioner euro. Klubben vil ikke sælge ham, på trods af, at Zidane gerne vil af med ham. Han bliver, og det ender med at han skifter til Everton på en fri transfer et år efter.

I vinter transfer vinduet henter man endnu en ung spiller fra Brasilien, denne gang Reinier for 30 millioner euro. Han spiller 3 kampe for Castilla, og om sommeren sendt til Dortmund på lån. Her har han spillet 166 minutter på et halvt år.

Sæsonen 19/20: Det krævede en stime på 10 sejr på stribe for at man vandt ligaen mod et kriseramt Barca hold. En masse smalle sejr hvor man vandt takket være straffespark eller andre tvivlsomme kendelser. I CdR taber man 3-4 på hjemmebane til Sociedad. I CL slutter man nummer 2 i gruppen, fem point bag PSG. Derefter møder man City i ottendedelsfinalen, som med lethed vinder begge opgør. Andet år i træk man ryger ud direkte efter gruppespillet.

På trods af vanskelighederne i sæsonen, henter man ikke en eneste spiller i det efterfølgende transfervindue. Det skyldes angiveligt Covid, men det stoppede ikke andre hold fra at handle. Man solgte Reguilon og Hakimi for 70 mio. eur. til sammen, men de penge blev ikke brugt. Der er delte meninger om salget af de to, men i sidste ende synes jeg, at det gav mening at sælge begge. Men man købte/lejede ikke back-up til Casemiro, og Marcelo, som knap nok kan løbe, er back-up for Mendy.

Sæsonen 20/21: Man er tre point bag Atletico, som har spillet en kamp færre, og man er kun 2 point foran et Barca hold, som har været i en historisk stor krise, hvor de solgte deres eneste angriber i Suarez, og man erstattede ham ikke. Alligevel har de scoret 11 mål mere end dette Madrid hold. I CdR tabte man til Alcoyano fra tredje divisionen, der vandt kampen selvom de spillede med 10 spillere på banen. I CL var man tæt på at ryge ud i gruppespillet i en gruppe med Shakhtar Donetsk, Gladbach og Inter. Slår man Atalanta, er man nok et af de to hold (sammen med Juve/Porto), som de fleste klubber håber på at trække i næste runde. Møder man Liverpool, Bayern, PSG eller City, er de kæmpe favoritter.

Hvordan mener du, Perez har udvist handlekraft? Hvordan kan du have været vidne til de sidste mange sæsoner, og være tilfreds med hvordan klubbens fremtid ser ud?
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, El Siete, PMO

Leveret af Kunena Forum