Marca: Real Madrid har mistet tålmodigheden med Hazard - overvejer salg

5 år 2 måneder siden #37 af Thomaskjensen
Kan vi ikke blive enige om at om man vejer 400 kg så slider man mere på knæet end om man vejer 60 kg?
Eller er det en helt urimelig generalisering?

journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0363546505280429

injury incidence was 0.52 for players with a normal body mass index,
1.05 for players at risk of overweight, and 2.03 for overweight players.

Kan vi så begrave den her, der er en BEVIST korrlation til skader og overvægt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #38 af Estadio Santiago Bernabéu
Der er så langt fra 400 kg til 75 kg at det gør modellen ubrugelig til at påvise korrelation.

Hazard ligger i den nedre ende af ‘normal body mass index’ eftersom han er professionel fodboldspiller.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #39 af 9eren

Thomaskjensen post=137313 skrev: Kan vi ikke blive enige om at om man vejer 400 kg så slider man mere på knæet end om man vejer 60 kg?
Eller er det en helt urimelig generalisering?

journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0363546505280429

injury incidence was 0.52 for players with a normal body mass index,
1.05 for players at risk of overweight, and 2.03 for overweight players.

Kan vi så begrave den her, der er en BEVIST korrlation til skader og overvægt.

​nej nej, sunket kost er 20000 kg salat og defor kan Hazard aldrig blive skadet på grund af overvægt ;)

men tak Thomas for at vise bare en smule sund fornuft :)

5 år 2 måneder siden #40 af Thomaskjensen
don quijote forhelvede :)

Hazard er 175 cm og vejer 74 kg, det giver ham et BMI på 24,16.
Om vi antager at han bare går op 5 kg, så har han et BMI på 25,80 og er dermed per definition overvægtig.

netdoktor.dk/interactive/interactivetests/bmi.php
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

5 år 2 måneder siden #41 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen post=137321 skrev: don quijote forhelvede :)

Hazard er 175 cm og vejer 74 kg, det giver ham et BMI på 24,16.
Om vi antager at han bare går op 5 kg, så har han et BMI på 25,80 og er dermed per definition overvægtig.

netdoktor.dk/interactive/interactivetests/bmi.php

Tak til dig for at have bevist at Hazard ligger indenfor normal BMI :)

Smukt.

Og dermed kan det ikke være overvægt der har gjort at han har fået så mange skader igen og igen og igen igennem de seneste to sæsoner i klubben. Når han nu bevist ligger indenfor normalvægt.

Men ja, hvis han tog 400 kg på, som du skrev, så ville den stå galt til.

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

5 år 2 måneder siden #42 af Dios
​Jeg skulle faktisk til at give dig et seriøst svar Thomas. Lige indtil du drejede debatten hen på BMI. Jeg har været overvægtig de sidste 15 år. Det siger mit BMI i hvertfald :D Det er selvom jeg rammer træningscenteret 6 gange om ugen, og jeg har spist indenfor et vis antal kalorier altid. 

Derudover tror faktisk Ronaldo er overvægtig på hans BMI. Ellers er han lige på grænsen. 

Vi kan blive enige om rigtig mange ting, hvis de er seriøse og objektive. Det er de bare sjældent desværre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #43 af Madrid1998
Skal man ikke inddrage fedtprocent blandt andet, når man snakker BMI, hvis jeg ikke husker helt forkert. Har mødt en masse “sundt spisende” og trænings typer der sagtnes kunne veje 90-95 kg, selvom de er meget gennemsnitlige højdemæssigt, og derved har en høj BMI objektivt set. De er ret store ja, muskuløse, men slår mig ikke som den slags overvægtig man normalt forbinder ordet med.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #44 af Estadio Santiago Bernabéu

Madrid1998 post=137345 skrev: Skal man ikke inddrage fedtprocent blandt andet, når man snakker BMI, hvis jeg ikke husker helt forkert. Har mødt en masse “sundt spisende” og trænings typer der sagtnes kunne veje 90-95 kg, selvom de er meget gennemsnitlige højdemæssigt, og derved har en høj BMI objektivt set. De er ret store ja, muskuløse, men slår mig ikke som den slags overvægtig man normalt forbinder ordet med.

Du tænker på en metabolisk analyse af alder, kropsvægt, fedtprocent, muskelvæv, højde osv. Alt dette kan give en samlet analyse af dit personlige helbred og blandt andet vise din metaboliske alder.

Hazard er formentlig super sund! Det er svært at være andet når man spiller for Real Madrid, hvor der formentlig bliver undersøgt hvilke vitaminer, kosttilskud og mineraler, som han mangler udover at give ham mange timers motion hver uge.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #45 af 9eren

Estadio Santiago Bernabéu post=137347 skrev:

Madrid1998 post=137345 skrev: Skal man ikke inddrage fedtprocent blandt andet, når man snakker BMI, hvis jeg ikke husker helt forkert. Har mødt en masse “sundt spisende” og trænings typer der sagtnes kunne veje 90-95 kg, selvom de er meget gennemsnitlige højdemæssigt, og derved har en høj BMI objektivt set. De er ret store ja, muskuløse, men slår mig ikke som den slags overvægtig man normalt forbinder ordet med.

Du tænker på en metabolisk analyse af alder, kropsvægt, fedtprocent, muskelvæv, højde osv. Alt dette kan give en samlet analyse af dit personlige helbred og blandt andet vise din metaboliske alder.

Hazard er formentlig super sund! Det er svært at være andet når man spiller for Real Madrid, hvor der formentlig bliver undersøgt hvilke vitaminer, kosttilskud og mineraler, som han mangler udover at give ham mange timers motion hver uge.

​der blev faktisk ikke snakket om Hazard er sund eller rask, men at hans vægt er medgør en del af de mange skader han har. Den overvægt han har løbet rundt med er med til at presse hans ankler og muskler meget mere, end det ville være uden de 8 kilo ekstra.

jeg har aldrig haft fiber skader osv før jeg tog på i vægt, og lavede de samme eksplosive løb som jeg tidligere havde gjort. Min vægt var 64 kg i start 20erne og i start 30erne hvor skaderne begyndte var min vægt altså omkring de 78 kg. Jeg fik en overrevet læg fysisk belastning osv plus 2-3 fiber skader. Samme type arbejde jeg gjorde i en alder af 21-22 år. 

selvf skal Hazard igennem en mere problematisk process nu, i den alder han er i. Især når han ikke passer på sin krop kontra det fysisk arbejde han bliver udstillet for og har vane for at gøre!

han har trods alt heller ikke givet særlig meget af det samme som i sin unge alder. Han er blevet langsommere, han har ikke den samme eksplosive kræft i sine løb og meget meget mere. At han var den spiller der løb mest mod Chelsea giver et billede af at han også var den der løb mest forgæves.

5 år 2 måneder siden #46 af Thomaskjensen
Jeg kan bare gentage at der er en relation mellem overvægt og skader, en da en relation til risikoen for at blive overvægtig. og skader, og jeg gentager også at denne er marginel i forhold til om der har været en tidligere skade.

Men jeg er ikke lige så stædig og benægte fakta som visse andre, som mener at det med 99% sikkerhed IKKE er nogen relation mellem skader og overvægt.

I må så undskylde at jeg bliver så pisse irriteret over jeres ignorense og dumheder, for jeg reflektere til mit eget liv.
Da jeg var 21 trænede jeg til at løbe et maraton, jeg løb 3 ½ maraton, ingen super tider men jeg var aldrig skadet, aldrig. Jeg vejede 68 kg og jeg er 182 høj. Jeg løb i snit rundt +100 km om ugen.
En dag løb jeg lidt pinligt vildt i skoven, og havde ikke nok vand med og min runde i regn og slud blev vel +35 km, havde ikke nok vand med og 1 km inden jeg var hjemme ramte jeg muren, meget ubehageligt.

Jeg tog en pause og brugte samme tid i et gym som på løb, trænede 2 gange om dagen 6 dage i ugen, løb 9 km på min hviledag. Jeg var aldrig skadet.
2½ år efter vejede jeg 92 km og var per definition overvægtig, men min fedtprocent var ekstrem lav, men jeg stoppede at løbe da jeg fik problemer med mine knæ, og nej jeg trænede aldrig ben, vi havde ingen maskiner til det på kollegiet.

I dag vejer jeg 105 kg og er fed.
Har været oppe på 115 tror jeg inden jeg begyndte at gå lange ture, jeg går, selv om jeg stadig elsker at løbe, jeg kunne nok godt løbe min runde på 4,2 km men mine knæ og ryg klare det helt enkelt ikke.

Så i må undskylde at jeg mener i er direkte idioter at påstå at vægt ikke har noget med skader at gøre, ja tilmed efter jeg har givet jer bevis på det.
Så kom med BEVISER, GODE argumenter til en afveksling på jeres argumentation.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

5 år 2 måneder siden #47 af Estadio Santiago Bernabéu
​Du beviste det selv, Thomas, da du skrev sort på hvidt at Hazard ligger indenfor normalvægt med en højde på 175 cm og en kropsvægt på 74 kg. Han er konstant skadet selvom han er normalvægt.

Hvad mere bevis skal du bruge end dine egne ord?

Der er med garanti en sammenhæng mellem overvægt og skader, men eftersom Hazard ikke er overvægtig (jf. dine kilder) og stadig vælter sig i skader, så må vi konkludere at der også er noget andet galt.

5 år 2 måneder siden #48 af Thomaskjensen
ESB, du plejer jo at læse hvad der bliver skrevet, 74 er hans vægt i dag, går han op 8 kg er han overvægtig og det er jo det der KAN have forårsaget skaden initialt. Som da han kom til klubben.

At han så bliver skadet igen er med meget stor sandsynlighed fordi han har været skadet 1 gang.

Lad mig forklare.
Er du normalvægtig er din skadesfrekvens ca 0,5.
Har du tendens til overvægt er den dobbelt så høj, her kvaler Hazard ind da han flere gange er kommet tilbage efter sommeren og gået op i vægt.
Er man overvægtig er faktoren for skader en faktor 2 eller 400% højere end normalt, om Hazard kvaler ind her er måske lidt søgt, men kan godt diskuteres. Jeg syntes ikke Hazard ser ud som en krobsbygger, og da han kom til klubben syntes jeg det meste af vægten lå på maven.

Har du været skadet er frekvensen som jeg husker det på 19 for at skaden bryder op igen.
Skadesfrekvensen er så endnu højere ved en takling, det har jeg heller ikke benægtet for dum er jeg ikke.

Men at være så stædig at man ikke acceptere beviser er mig totalt ubegribeligt, jeg er faktisk skuffet over dig ESB.

Nu lukker jeg den her, gider ikke diskutere længere, om du ikke vil forstå så er det helt OK.

Leveret af Kunena Forum