Marca: Real Madrid har mistet tålmodigheden med Hazard - overvejer salg
Thomaskjensen post=137369 skrev: @HWL, jeg bor ikke i Danmark, så jeg kan ikke læse siden desværre :(
Jeg siger ikke Hazard er fed, men han er ikke i topform når han kommer til RM.
Implicit de ekstra kilo ""KAN"" have medført at han blev skadet.
Er dette et urimeligt argument?
Et ikke svar tolker jeg som, ja du har jo ret, men jeg er ikke enig.
Jeg er enig i at han ikke var i topform da han ankommer til Real. Men tænker at han også var sådan i Chelsea. Altså mødte op i ferie form, med et lidt for højt BMI ;)
Men hvornår bliver han første gang skadet i Real? Var det ved en takling eller var det under opstartsfasen? Jeg kan ikke huske det. Jeg husker det som om at han får en dårlig start spilmæssigt, men kommer så bedre og bedre med. Og i kampen mod psg er han fuldstændig vanvittig. Jeg glemmer alt om der løbe en Mbappe rundt på banen også, fordi jeg er helt forblændet af Hazard i den kamp. Og det er så her hans ankel bliver smadret. Og så starter hans nedtur med den ene skade efter den anden. Og her mener jeg helt klart at Real Madrid er medskyldig. Og han får altså et par taklinger mere over samme ankel efterfølgende. Så en blanding af uheld, dårlige beslutninger fra læge staben, sikkert også fra Hazard selv der gør vi har den er diskussion idag :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg har aldrig påstået, at overvægt ikke påvirker kroppen negativt. Jeg har heller aldrig påstået, at overvægt ikke er skylden til diverse skader.
Jeg har derimod sagt, at Hazard’s mange muskelskader absolut intet har at gøre med overvægt! Hans første muskelskade omkring Sevilla kampen sidste sæson. Kunne måske være en overlastning grundet hans overvægt, og derfor skrev jeg 99% og ikke 100%.
Alle de andre er en direkte konsekvens af manglende genoptræning og overkompensering/psykiske problemer grundet hans ankel.
Når du først har fået en grim skade, så gør du alt for den ikke bryder op igen. Det gør ofte man skåner det skadet punkt og overbelaster kroppen på en anden måde ved at overkompensere ved at løbe anderledes etc.. Det er direkte idiotisk, at nævne hans overvægt som den største synder når samtlige af vores spillere falder på muskelskader.
Min pointe kom netop idag, da Ramos igen blev skadet. Det er bare ikke raketvidenskab. Åbenbart for nogle, men er du ude i langtid med en skade, så skal du også genoptrænes ordentligt. Derfor er skaderne selvforskyldte i Real Madrid. En tommelfingerregel er, at man skal genoptræne min. 1/3 del af hvor langtid man har været ude. Når symptomerne er væk, så er problemet langtfra væk.
Det skadet væv tager tid at genoptræne, og utallige af studier viser, at tidligere skader øger risikoen for lignende type skader på sigt. Specielt hvis genoptræningen er mangelfuld! Og alt peger desværre i den retning i Real Madrid.
Det der heller ikke taler for Hazard’s skadehelvede skyldes overvægt er den plan der har været med ham efter hans sidste skade. Hazard har været “klar” i en måned før han fik nogle minutter i benene. Før den sidste skade blev han holdt ude indtil ubehaget var væk, og blev kastet ind på banen igen. 12 min. Her og der gav 3? Muskelskader på 2 måneder? Ret mig hvis jeg tager fejl, men husker ikke på stående fod hvor mange muskelskader han har fået i år efter hans operation.
Når jeg er så bestemt, så handler det simpelthen om, at jeg er mere end sikker i min sag. Det handler ikke om overvægt belaster kroppen eller ej. For selvfølgelig gør det dét. Løb er det absolut værste for knæene og det siger sig selv, at unødige kilo ikke hjælper på det. Det er bare amatøragtigt at påstå det er skylden bag Hazard’s 5-6 muskelskader, men ikke truppens 50 andre muskelskader.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Overvægt påvirker kroppen negativt, det er vi 100% enige om.
Lad os begrave den der.
Takker for dit sidste indlæg, meget sagligt og jeg er også pisse sur over de 50+ andre skader vi har haft i år.
- 9eren
- Gæst
-
Og så lukker vi vist denne her for good!
Overvægt=potentiel muskelskade og fortsat pres mod svage ankler. Jeg nævnte i øvrigt hans alder
High 5 til Thomas
så dios, nogengange burde du lige klappe hesten
Jeg er egentlig overvejende enig med de fleste indlæg, og det her indlæg kombinerer flere argumenter. Selvfølgelig presser man kroppen mere, hvis man konstant har 8 kg ekstra vægt. En tidligere skade kan sagtens give følgeskader eller skader af samme karakter. Derfor er det muligt, at vægten i starten af sæsonen har haft indflydelse på antallet af hans senere skader - selvfølgelig forudsat at vægten var den afgørende faktor i første omgang.Dios post=137373 skrev: Thomas, hvis du læser hvad jeg skriver, så ville du slet ikke skrive det indlæg.
Jeg har aldrig påstået, at overvægt ikke påvirker kroppen negativt. Jeg har heller aldrig påstået, at overvægt ikke er skylden til diverse skader.
Jeg har derimod sagt, at Hazard’s mange muskelskader absolut intet har at gøre med overvægt! Hans første muskelskade omkring Sevilla kampen sidste sæson. Kunne måske være en overlastning grundet hans overvægt, og derfor skrev jeg 99% og ikke 100%.
Alle de andre er en direkte konsekvens af manglende genoptræning og overkompensering/psykiske problemer grundet hans ankel.
Når du først har fået en grim skade, så gør du alt for den ikke bryder op igen. Det gør ofte man skåner det skadet punkt og overbelaster kroppen på en anden måde ved at overkompensere ved at løbe anderledes etc.. Det er direkte idiotisk, at nævne hans overvægt som den største synder når samtlige af vores spillere falder på muskelskader.
Min pointe kom netop idag, da Ramos igen blev skadet. Det er bare ikke raketvidenskab. Åbenbart for nogle, men er du ude i langtid med en skade, så skal du også genoptrænes ordentligt. Derfor er skaderne selvforskyldte i Real Madrid. En tommelfingerregel er, at man skal genoptræne min. 1/3 del af hvor langtid man har været ude. Når symptomerne er væk, så er problemet langtfra væk.
Det skadet væv tager tid at genoptræne, og utallige af studier viser, at tidligere skader øger risikoen for lignende type skader på sigt. Specielt hvis genoptræningen er mangelfuld! Og alt peger desværre i den retning i Real Madrid.
Det der heller ikke taler for Hazard’s skadehelvede skyldes overvægt er den plan der har været med ham efter hans sidste skade. Hazard har været “klar” i en måned før han fik nogle minutter i benene. Før den sidste skade blev han holdt ude indtil ubehaget var væk, og blev kastet ind på banen igen. 12 min. Her og der gav 3? Muskelskader på 2 måneder? Ret mig hvis jeg tager fejl, men husker ikke på stående fod hvor mange muskelskader han har fået i år efter hans operation.
Når jeg er så bestemt, så handler det simpelthen om, at jeg er mere end sikker i min sag. Det handler ikke om overvægt belaster kroppen eller ej. For selvfølgelig gør det dét. Løb er det absolut værste for knæene og det siger sig selv, at unødige kilo ikke hjælper på det. Det er bare amatøragtigt at påstå det er skylden bag Hazard’s 5-6 muskelskader, men ikke truppens 50 andre muskelskader.
Selv hvis vægten ikke har givet den første skade, så har den nok ikke hjulpet. Mit indtryk er dog, at preseason i Real Madrid ikke er så hårdt, og at Hazard kan smide nogle kilo uden at komme i karambolage med skaderne. Når det er sagt, så bør ingen spillere dog møde op 5-10 kilo for tunge til preseason. Der er ingen grund til at de første tre uger af preseason skal bruges på at få dem i nogenlunde kampform. De skal simpelthen følge det træningsprogram, som de får af klubben inden ferien. Det kan godt være, at de har ferie, men de bliver stadig betalt for at spise rigtigt.