Optakt: Real Betis - Real Madrid, LaLiga, 3. spillerunde

11 måneder 3 uger siden #85 af henrikcomn

longwind post=141153 skrev: Casemiros bolde ud ad forsvaret er så sindssygt gode. Hans afleveringer er virkelig undervurderede. Tror han har lagt 3-4 svære afleveringer i dag, der direkte har resulteret i kontraangreb. Han er simpelthen så god.

​Men han taber også rigtig mange dumme bolde lige foran feltet. Gjorde han også i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 3 uger siden #86 af Matamoro
Vil gerne se Asensio på midtbanen

11 måneder 3 uger siden #87 af Jona
Vidste jeg kunne få svar herinde, tak for det.
Og ja tænkte godt det var noget i den dur.

11 måneder 3 uger siden #88 af DeLaRed

henrikcomn post=141163 skrev:

DeLaRed post=141159 skrev: Courtois har fandme stået godt iaften nærmer sig en MOTM!

​Han har jo ikke haft nogen decideret fremragende redninger???? Betis har slet ikke været farlige bortset fra sidste sekund.

​Fremragende det har du ret i, men har har vaeret usvigelig sikker med de 6 skud han har reddet, og saa har han ud over det flere gange vaeret god til at komme ud af feltet og faa bolden vaek foran naesen paa en Betis angriber OG saa har han vaeret en sikker mand at spille bolden tilbage til, hvilket der isaer i 1. halvej var brug for. Saa overordnet set var han en af dagens bedste spillere.

Donde está la biblioteca?

11 måneder 3 uger siden #89 af Fondo_Sur

DeLaRed post=141154 skrev:

Fondo_Sur post=141149 skrev: Miguel Gutierrez er et talent, som fodboldeuropa ikke kender endnu. Fantastisk præstation, endda i en svær udebanekamp.

​Imo er “fantastisk” for meget af det gode, han havde pænt store problemer med defensiven i stort set hele 1. halvej, men uden tvivl mere end godkendt af en Castilla spiller.

​Det var generelt ikke en køn kamp. 

Han kom næsten aldrig i problemer i 1. halvleg selvom Betis spillede med det meget høje pres, hvor de gav sig 120%. Det er svært at gøre noget ved. Han var på sin vis meget imponerende, da han stort set ikke lavede nogle fejl.

Og det er meget vigtigt for en forsvarsspiller i Real Madrid at være teknisk god. Ellers kommer man til at lave fatale opspilsfejl mod hold som Betis, som finder superkræfter frem mod Real Madrid. 

11 måneder 3 uger siden #90 af Al-Andaluzz
Både Carvajal og Gutierrez spillede sig op i anden, men de var begge ringe de første 30 min.

Men rart at der kom lidt mere fart over feltet i anden.

Intens kamp!

11 måneder 3 uger siden #91 af Dios

Dragam post=141124 skrev:

Dios post=141120 skrev: ​Sjovt hvordan man ser på det. Man vil have Isco ud og ind med fart, men vores bedste spiller de sidste 3 sæsoner har aldrig været mere anonym end nu, fordi de 2 andre ved hans side kun tilbyder fart. Folk er simpelthen for mærkelige til mig :D Vi har intet spil, og bliver let som ingenting spillet udenom som kegler. Vinicius som individuel spiller gør han det jo fint, men hans tilstedeværelse gør jo også bare, at han skal gøre alting selv. Bale laver en masse "flotte" løb, men han får den ikke, fordi Real Madrid ikke spiller Liverpool bold med alt for mange lange og direkte afleveringer. Det sejler, fordi afstanden imellem kæderne er enorme. 

For at vinde handler det om, at spille fodbold så de bedste spillere præstere. Det her direkte spil sætter Benzema ud af spillet, så kan man ligeså godt have Mariano inde med hans aggressivitet og 0% teknik. 

​Det er jo så selvmodsigende... du siger at man skal spille fodbold, så spillerne præstere - hvilket jeg er helt enig i. Men så siger du, at man IKKE skal spille dybe bolde til Bale, fordi sådan skal real madrid ikke spille... det er jo direkte tåbeligt, da man i så fald intet får ud af vores mest målfarlige spiller, udover Benzema.

Og det er da heller ikke fordi Isco ikke kan finde ud af det , det er bare helt ekstremt sjældent han slår de dybe bolde... men når han spiller dem til Bale, så kommer der gerne fede mål ud af det

i.imgur.com/J7kcfiy.mp4

Nej ikke så spillerne, men de bedste spillere. Her har jeg bare slet ikke Bale med. Man skal spille, så Benzema bliver iscenesat. Ellers spiller vi uden angriber.

Fuck Isco. Vil da skide ham et stykke, men at gøre ham til syndebuk, fordi Bale ikke får bolden er jo idioti på højt plan. Bale løber i dybden i 99% af hans aktioner. Dvs. hvergang vi får bolden, så skal den smides væk. Der kommer nogle fede mål ud af det, men det gør der også når Asensio trykker på kassen. Vi skal bare blive enige om, at det oftest er den forkerte beslutning.
​Nu er det et gentagende problem med Bale. Der er ingen der spiller ham, og 9 ud af 10 gange synes jeg selv det er den rette beslutning. Jeg tror jeg talte 4 eller 5 gange hvor Valverde har muligheden for at spille ham i dybden, men der er jo en grund til han ikke får den. Der er en filosofi i Real Madrid der hedder sig, at man skal kontrollere kampen, så skal man jo ikke smide lange bolde efter Bale hele tiden. Du kan se det på samtlige spillere. Hold flowet og possession indtil den skal sættes på spil.
Vinicius får jo boldene i dybden, fordi han modsat Bale rent faktisk har forstået man ikke skal løbe i dybden hele tiden.

Det fungere med Vinicius, så måske er skylden ikke alle andre end Bale?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 måneder 3 uger siden ved Dios.

11 måneder 2 uger siden #92 af Dios

longwind post=141160 skrev:

DeLaRed post=141158 skrev:

longwind post=141153 skrev: Casemiros bolde ud ad forsvaret er så sindssygt gode. Hans afleveringer er virkelig undervurderede. Tror han har lagt 3-4 svære afleveringer i dag, der direkte har resulteret i kontraangreb. Han er simpelthen så god.

​Han har også været en mur rent defensivt idag, med masser af vigtige tacklinger og clearinger!

​Forstår slet ikke at der er brugere herinde, der ikke mener, at han er verdens bedste defensive midt. Der er længder ned til nr. 2

Har du nogensinde set Kanté spille fodbold? :D Inden du siger han ikke er 6'er, så er det vrøvl. Han er bare så god, at han rent faktisk mestre at være 6'er, 8'er og 10'er i samme kamp. Der er absolut ingen der når Kanté på den midtbane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Kialpe

11 måneder 2 uger siden #93 af Ramos4
Kanté er heller ikke uden sine fejl og Casemiro er langt bedre på bolden - og desuden en offensiv trussel på dødbolde og langskud. Casemiro har også en vanvittig evne til aldrig at være skadet. Og det er heldigt, når vi nu absolut ingen erstatning har.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

11 måneder 2 uger siden #94 af Mølbat
​Casemiro var IMO kampens spiller. Han tacklede bare alle og enhver i dag. Selv dommeren 

Kritikken af Miguel og Carvajal fatter jeg slet ikke. Fremragende kamp af begge spillere. Derimod synes jeg, at Bale på uforståelig vis er gået fri for kritik. Ja, han løber ned mod bolden 2-3 gange i første halvleg, hvor den så bliver spillet til en anden, men efter pausen fik vi virkelig en Gareth Bale anno 2020 at se. Ugidelig attitude og intet engagement. Jeg er glad for, at han relativt hurtigt blev taget ud. Klart kampens ringeste spiller. Jeg synes stadig ikke, at han har retfærdiggjort sine 3 startpladser indtil videre i sæsonen. Et let mål mod Levante, hvor andre gør alt forarbejdet, kan ikke redde ham fra at have leveret nogle middelmådige præstationer.

11 måneder 2 uger siden #95 af Dragam

Dios post=141175 skrev:

Dragam post=141124 skrev:

Dios post=141120 skrev: ​Sjovt hvordan man ser på det. Man vil have Isco ud og ind med fart, men vores bedste spiller de sidste 3 sæsoner har aldrig været mere anonym end nu, fordi de 2 andre ved hans side kun tilbyder fart. Folk er simpelthen for mærkelige til mig :D Vi har intet spil, og bliver let som ingenting spillet udenom som kegler. Vinicius som individuel spiller gør han det jo fint, men hans tilstedeværelse gør jo også bare, at han skal gøre alting selv. Bale laver en masse "flotte" løb, men han får den ikke, fordi Real Madrid ikke spiller Liverpool bold med alt for mange lange og direkte afleveringer. Det sejler, fordi afstanden imellem kæderne er enorme. 

For at vinde handler det om, at spille fodbold så de bedste spillere præstere. Det her direkte spil sætter Benzema ud af spillet, så kan man ligeså godt have Mariano inde med hans aggressivitet og 0% teknik. 

​Det er jo så selvmodsigende... du siger at man skal spille fodbold, så spillerne præstere - hvilket jeg er helt enig i. Men så siger du, at man IKKE skal spille dybe bolde til Bale, fordi sådan skal real madrid ikke spille... det er jo direkte tåbeligt, da man i så fald intet får ud af vores mest målfarlige spiller, udover Benzema.

Og det er da heller ikke fordi Isco ikke kan finde ud af det , det er bare helt ekstremt sjældent han slår de dybe bolde... men når han spiller dem til Bale, så kommer der gerne fede mål ud af det

i.imgur.com/J7kcfiy.mp4

Nej ikke så spillerne, men de bedste spillere. Her har jeg bare slet ikke Bale med. Man skal spille, så Benzema bliver iscenesat. Ellers spiller vi uden angriber.

Fuck Isco. Vil da skide ham et stykke, men at gøre ham til syndebuk, fordi Bale ikke får bolden er jo idioti på højt plan. Bale løber i dybden i 99% af hans aktioner. Dvs. hvergang vi får bolden, så skal den smides væk. Der kommer nogle fede mål ud af det, men det gør der også når Asensio trykker på kassen. Vi skal bare blive enige om, at det oftest er den forkerte beslutning.
​Nu er det et gentagende problem med Bale. Der er ingen der spiller ham, og 9 ud af 10 gange synes jeg selv det er den rette beslutning. Jeg tror jeg talte 4 eller 5 gange hvor Valverde har muligheden for at spille ham i dybden, men der er jo en grund til han ikke får den. Der er en filosofi i Real Madrid der hedder sig, at man skal kontrollere kampen, så skal man jo ikke smide lange bolde efter Bale hele tiden. Du kan se det på samtlige spillere. Hold flowet og possession indtil den skal sættes på spil.
Vinicius får jo boldene i dybden, fordi han modsat Bale rent faktisk har forstået man ikke skal løbe i dybden hele tiden.

Det fungere med Vinicius, så måske er skylden ikke alle andre end Bale?

​Hvad man skal gøre, afhænger af din styrke som spiller - er din styrke dybe løb, og afslutninger inde i feltet med hoved og fødder, ja så giver det squ ret god mening, at det er det man søger. Det er omvendt ikke Vinicius styrke, men derimod de tætte dribblinger og acceleration fra stående. Så sjovt nok forsøger de at gøre forskellige ting. Som sagt, skal man spille spillere til deres styrker.

Men jeg tror at vi grundlæggende bare er rimelig fucking uenige omkring alt fodbold relateret (og sikkert også alt andet).

11 måneder 2 uger siden #96 af Daniel
Indlæggene i denne tråd er fandeme skæg læsning dagen derpå. Og det er ikke ment negativt. Jeg elsker det. Det er følelser!

"Carvajal er ringe" ".... han er ikke den samme som for år tilbage"
"Miguel Gutiérrez er ikke god defensivt"

Real Madrids mål i korte træk:

Miguel Gutiérrez erobrer en flot bold, hvor han demonstrerer super høj defensiv IQ. Længere fremme på banen, i nærmest samme spilsekvens, får Vini Jr. bolden med sig ind i feltet og når at spille den tilbage til Benzema, inden den stryger ud over baglinjen. Benzema finder en fremadstormende Carvajal bagerst i feltet, der viser teknisk overskud på et niveau, der er ganske få backs forundt og sender bolden elegant i rosen med et følt helflugter. 

Så hurtigt kan det vende, og det er bare med til at gøre fodbold til en ekstraordinær fed sport. Det var rart at se Carvajal fra start igen. Jeg holder rigtig meget af Vázquez' bidrag, men Carvajal er bare et andet bæst på højrebacken/højrekanten. Herudover lækkert med Gutiérrez' sæsondebut under Ancelotti. Han gjorde det ganske fint, om end der var fejl hist og her. Det var trods alt første kamp i år for ham.

Jeg kan ikke lige huske, hvem der berørte det, men jeg er også langt mere bekymret over de defensive tendenser i det centrale forsvar, hvor jeg synes, vi har set noget svingende ud her i de første tre kampe i sæsonen. Jeg håber, det ændrer sig henover sæsonen, når Alaba kan blive spillet derinde permanent. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.