Optakt: Real Betis - Real Madrid, LaLiga, 3. spillerunde

9 måneder 4 uger siden #97 af Brylle

Dragam post=141179 skrev:

Dios post=141175 skrev:

Dragam post=141124 skrev:

Dios post=141120 skrev: ​Sjovt hvordan man ser på det. Man vil have Isco ud og ind med fart, men vores bedste spiller de sidste 3 sæsoner har aldrig været mere anonym end nu, fordi de 2 andre ved hans side kun tilbyder fart. Folk er simpelthen for mærkelige til mig :D Vi har intet spil, og bliver let som ingenting spillet udenom som kegler. Vinicius som individuel spiller gør han det jo fint, men hans tilstedeværelse gør jo også bare, at han skal gøre alting selv. Bale laver en masse "flotte" løb, men han får den ikke, fordi Real Madrid ikke spiller Liverpool bold med alt for mange lange og direkte afleveringer. Det sejler, fordi afstanden imellem kæderne er enorme. 

For at vinde handler det om, at spille fodbold så de bedste spillere præstere. Det her direkte spil sætter Benzema ud af spillet, så kan man ligeså godt have Mariano inde med hans aggressivitet og 0% teknik. 

​Det er jo så selvmodsigende... du siger at man skal spille fodbold, så spillerne præstere - hvilket jeg er helt enig i. Men så siger du, at man IKKE skal spille dybe bolde til Bale, fordi sådan skal real madrid ikke spille... det er jo direkte tåbeligt, da man i så fald intet får ud af vores mest målfarlige spiller, udover Benzema.

Og det er da heller ikke fordi Isco ikke kan finde ud af det , det er bare helt ekstremt sjældent han slår de dybe bolde... men når han spiller dem til Bale, så kommer der gerne fede mål ud af det

i.imgur.com/J7kcfiy.mp4

Nej ikke så spillerne, men de bedste spillere. Her har jeg bare slet ikke Bale med. Man skal spille, så Benzema bliver iscenesat. Ellers spiller vi uden angriber.

Fuck Isco. Vil da skide ham et stykke, men at gøre ham til syndebuk, fordi Bale ikke får bolden er jo idioti på højt plan. Bale løber i dybden i 99% af hans aktioner. Dvs. hvergang vi får bolden, så skal den smides væk. Der kommer nogle fede mål ud af det, men det gør der også når Asensio trykker på kassen. Vi skal bare blive enige om, at det oftest er den forkerte beslutning.
​Nu er det et gentagende problem med Bale. Der er ingen der spiller ham, og 9 ud af 10 gange synes jeg selv det er den rette beslutning. Jeg tror jeg talte 4 eller 5 gange hvor Valverde har muligheden for at spille ham i dybden, men der er jo en grund til han ikke får den. Der er en filosofi i Real Madrid der hedder sig, at man skal kontrollere kampen, så skal man jo ikke smide lange bolde efter Bale hele tiden. Du kan se det på samtlige spillere. Hold flowet og possession indtil den skal sættes på spil.
Vinicius får jo boldene i dybden, fordi han modsat Bale rent faktisk har forstået man ikke skal løbe i dybden hele tiden.

Det fungere med Vinicius, så måske er skylden ikke alle andre end Bale?

​Hvad man skal gøre, afhænger af din styrke som spiller - er din styrke dybe løb, og afslutninger inde i feltet med hoved og fødder, ja så giver det squ ret god mening, at det er det man søger. Det er omvendt ikke Vinicius styrke, men derimod de tætte dribblinger og acceleration fra stående. Så sjovt nok forsøger de at gøre forskellige ting. Som sagt, skal man spille spillere til deres styrker.

Men jeg tror at vi grundlæggende bare er rimelig fucking uenige omkring alt fodbold relateret (og sikkert også alt andet).

​Jeg synes der ligger nogle sandheder i hvad du skriver, men det er bare vigtigt at huske på, at man skal fungere som hold. Jeg synes det er skuffende, at Bale har været her i så lang tid uden at justere sit spil til klubben og holdkammeraterne i nogen som helst grad. I starten af sin karriere her, kunne han godt komme ind i banen og lægge sig i nogle små rum. Han kunne tilmed spille fremad selvom der var lidt trængt. Det ser vi aldrig mere. Hvis bare han ville gå ind og deltage i spillet samt søge mere i feltet eller luske rundt lige udenfor, så kunne man få langt mere ud af nogle af de kvaliteter som han også har. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 4 uger siden #98 af Dios
​@Ramos4. 

Wow. Der findes vel ikke en bedre defensiv spiller til og føre bolden ud af pres end Kanté. Om det er på aflevering eller løb, så er Kanté vel den absolut bedste til det. Ingen spillere er uden fejl, men jeg ser langt flere fejl hos Casemiro end Kanté. Specielt i det opbyggende spil, hvor Casemiro relativt mange gange mister bolden under det første pres, men fair.

@Dragam.

Synes Brylle skriver det fint. Der mangler variation i hans spil. Siden 2014 har Bale været en akavet spiller på holdet. Jeg er helt enig med dig i, at spillerne skal spilles på de kompetencer hvor de er bedst. Derfor var jeg også fra start stor modstander af man hentede Bale, for det bliver bare aldrig 100% for ham i Spanien. Enten skal Real Madrid gå på kompromis ellers skal Bale, og den kombi er bare aldrig optimal. 
Min sammenligning med Vinicius handlede som sådan ikke om deres typer som sådan, men at Vinicius også har sine mangler i det opbyggende spil. Han går bare ikke og gemmer sig fra bolden. Hans spidskompetence er helt sikkert også de direkte dueller, som taler for hans spil, men pointen her er, at Vinicius 10 ud af 10 gange ville vinde en løbeduel, hvis han gik i dybden hvergang. Det gør han bare ikke for det uforudsigelige i spillet. 
Så er spørgsmålet. Spiller Bale en god kamp? Du giver ham 4 for sine løb. Jeg giver ham 1 for ikke at lave andet. Så ja der er vi nok meget uenige :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 måneder 4 uger siden #99 af Ramos4
Nu så jeg lige Kanté den anden dag. Kanté løb hurtigt tør for idéer når bolden var vundet. Jeg vil sige det sådan: Kanté er nok bedre til at få bolden ud af det første pres, mens Casemiro er bedre til at skille sig af med den lidt længere fremme på banen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

9 måneder 4 uger siden #100 af Chamartin
​Hvor var det egenligt vildt, ar Fekir fik lov at spille kampen færdig. Med et gult kort om halsen losser han Casemiro ned gentagne gange ned bagfra for derefter senere at plante knopperne i låret på Miguel. 

Godt nok er det længe siden jeg har set Hernandez Hernandez være så lidt Anti Madridista som i lørdags, men at han ikke smed Fekir ud, går over min forstand. 

9 måneder 4 uger siden #101 af Thomaskjensen

Chamartin post=141294 skrev: ​Hvor var det egenligt vildt, ar Fekir fik lov at spille kampen færdig. Med et gult kort om halsen losser han Casemiro ned gentagne gange ned bagfra for derefter senere at plante knopperne i låret på Miguel. 

Godt nok er det længe siden jeg har set Hernandez Hernandez være så lidt Anti Madridista som i lørdags, men at han ikke smed Fekir ud, går over min forstand. 

​Ikke at jeg er specielt uenig, men får han ikke et lidt tyndt gult for film, og som jeg ser det får han lige så mange tæsk som han deler ud :) Men rødt kunne han nemt havde fået. Det kunne Miguel for den del også havde fået. Findes et par spillere der stadig har trælår efter ham den dag i dag.

9 måneder 4 uger siden #102 af Thomaskjensen
Med tyndt, mener jeg at han ikke laver en Neymar :)
Hans stil er mere til en dubbet Western.

9 måneder 4 uger siden #103 af Ramos4

Thomaskjensen post=141299 skrev:

Chamartin post=141294 skrev: ​Hvor var det egenligt vildt, ar Fekir fik lov at spille kampen færdig. Med et gult kort om halsen losser han Casemiro ned gentagne gange ned bagfra for derefter senere at plante knopperne i låret på Miguel. 

​Ikke at jeg er specielt uenig, men får han ikke et lidt tyndt gult for film, og som jeg ser det får han lige så mange tæsk som han deler ud :) Men rødt kunne han nemt havde fået. Det kunne Miguel for den del også havde fået. Findes et par spillere der stadig har trælår efter ham den dag i dag.

​Det gule kort var da helt på sin plads. Han bliver ikke ramt overhovedet, så det er klart forsøg på at filme sig til et straffe imo.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

9 måneder 4 uger siden #104 af Thomaskjensen
Jeg mente nu bare at filmningen var så dårlig udført, og at se den igen på TV burde være straf nok :)
Ser mere ud som om han bliver stukket af en bi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.