Optakt: Real Madrid - Sheriff Tiraspol, Champions League, 2. spillerunde

3 måneder 3 uger siden #121 af Brylle

Ramos4 post=142502 skrev: Lige en sidste ting, og så ranter jeg ikke mere:

Da Higuain brændte en masse vigtige chancer, f.eks. i Clasicos og i en afgørende CL. 8. dels finale mod Lyon, så fik han massiv kritik. Med rette. Og han blev solgt. Der var ingen der forsvarede ham og skrev ting som "i det mindste kom han frem til chancerne" Kunne man forestille sig, nogen tage nogen som helst anden spiller i forsvar efter at vedkommende sendte to-tre gode muligheder op på tribune afsnit 200. hver kamp? HVER kamp.

Ville man forsvare Jovic? Rodrygo? Lucas? Benzema even? Hvorfor skal Vini så fredes for kritik? Hans afslutninger er en joke. Jeg har vitterligt aldrig set dårligere på professionelt plan. Ikke engang i Superligaen.

​Det skal han da heller ikke, men hvad forventer du af Jovic, Lucas, Rodrygo og Hazard? Vi taler om at Rodrygo er i en god periode fordi han ikke har pisset bolden væk som han plejer. Jovic har vel ikke scoret i halvandet år? Der er jo ingen forventninger til de spillere og der er ingen tro på at de kan bidrage til succes. Der er et håb til nogle af dem. 

Vinicius og Benzema er de to spillere som kan vinde trofæet for klubben, så derfor skriger man ikke op om at de skal ud. Og så tager du fejl når du siger at han ikke kritiseres, for man ser næsten ikke andet i aften.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 3 uger siden #122 af Dragam

Brylle post=142507 skrev:

Da Higuain brændte en masse vigtige chancer, f.eks. i Clasicos og i en afgørende CL. 8. dels finale mod Lyon, så fik han massiv kritik. Med rette. Og han blev solgt. Der var ingen der forsvarede ham og skrev ting som "i det mindste kom han frem til chancerne" Kunne man forestille sig, nogen tage nogen som helst anden spiller i forsvar efter at vedkommende sendte to-tre gode muligheder op på tribune afsnit 200. hver kamp? HVER kamp.

Ville man forsvare Jovic? Rodrygo? Lucas? Benzema even? Hvorfor skal Vini så fredes for kritik? Hans afslutninger er en joke. Jeg har vitterligt aldrig set dårligere på professionelt plan. Ikke engang i Superligaen.

​Det skal han da heller ikke, men hvad forventer du af Jovic, Lucas, Rodrygo og Hazard? Vi taler om at Rodrygo er i en god periode fordi han ikke har pisset bolden væk som han plejer. Jovic har vel ikke scoret i halvandet år? Der er jo ingen forventninger til de spillere og der er ingen tro på at de kan bidrage til succes. Der er et håb til nogle af dem. 

Vinicius og Benzema er de to spillere som kan vinde trofæet for klubben, så derfor skriger man ikke op om at de skal ud. Og så tager du fejl når du siger at han ikke kritiseres, for man ser næsten ikke andet i aften.

​Jovic var et fejlkøb fra start, Lucas har aldrig haft niveauet til RM, Rodrygo bliver ikke brugt i hans naturlige position, hvor han faktisk er god, og Hazard... mange af problemerne omkring hazard falder jo nok tilbage på hans "ven" fra landsholdet, der smadrede hans ankel, med alle de følge skader det har givet. Men han kunne i det mindste hanke op i sig selv, og komme på slankekur - det ville være umådeligt meget lettere for ham at løbe og bevæge sig, hvis han lige vejede 10 kg mindre...

Men mht vinicius... det er under alt kritik at han ikke kan afslutte bedre, og jeg synes det siger en del om ham, at han ikke selv har erkendt det faktum, og selv begyndt at træne afslutninger hverdag efter træning, indtil han var god til det, som de bedste spillere gennem tiden har gjort med deres svage punkter.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 måneder 3 uger siden #123 af Thomaskjensen

​Du ved at Higuain og Jovic er/var angribere? Det er vel derfor de fleste har et stort problem med Jovic, og dengang Higuain da de har 1 job, og det er at være i kassen og sparke den ind, får de ikke noget at arbejde med så skal medspillerne have kritik, men har de 5 store chancer skal der fandeme være udlevering i form af mål! 

Så det er samme kritik om igen, vi har en spiller der skaber en masse, udfordre, komme til baglinien og ganske ofte kommer i en position at han kan spille den tilbage til en spiller der ikke er der, der er INGEN i feltet i dag, Vini bliver tvunget igen og igen at driple 3 modspillere på nær når Camavinga kommer og hjælper. 

Hvor er den fede Belgier?, Hvor er Kroos, Jovic, nej det er gud hjælpe mig en 18 årig der skal skabe alt offensivt med en 21 årig. Som stadig begge skal forsvare og lukke kampen, det er helt igennem urimeliigt, havde vi en højre kant der skabte halvt så meget havde midtbanen været som at spille 7 mod 1, men der kommer intet fra den kant eller gennem midten. 
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

3 måneder 3 uger siden #124 af Ramos4

Thomaskjensen post=142512 skrev:

​Du ved at Higuain og Jovic er/var angribere? Det er vel derfor de fleste har et stort problem med Jovic, og dengang Higuain da de har 1 job, og det er at være i kassen og sparke den ind, får de ikke noget at arbejde med så skal medspillerne have kritik, men har de 5 store chancer skal der fandeme være udlevering i form af mål! 

Så det er samme kritik om igen, vi har en spiller der skaber en masse, udfordre, komme til baglinien og ganske ofte kommer i en position at han kan spille den tilbage til en spiller der ikke er der, der er INGEN i feltet i dag, Vini bliver tvunget igen og igen at driple 3 modspillere på nær når Camavinga kommer og hjælper. 

Hvor er den fede Belgier?, Hvor er Kroos, Jovic, nej det er gud hjælpe mig en 18 årig der skal skabe alt offensivt med en 21 årig. Som stadig begge skal forsvare og lukke kampen, det er helt igennem urimeliigt, havde vi en højre kant der skabte halvt så meget havde midtbanen været som at spille 7 mod 1, men der kommer intet fra den kant eller gennem midten. 

​Stop nu. Du får det til at lyde som om Vinicius lægger geniale indlæg. Det gør han jo heller ikke. Kom nu..

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

3 måneder 3 uger siden #125 af Thomaskjensen
Nej, for der er jo ingen at aflevere til!
Han laver desuden 8 driblinger, nr 2 og 3 på listern laver 4 hver.

Nu vil jeg ikke gå i total forsvar af Vini, for man skal aldrig gå "full retard:)", for jo jeg gav ham hverken 4 eller 5 i karakter, men 3 da han gør hvad jeg forventer, stort eller lille 2 kan diskuteres men at sige at det var hans skyld igen at vi tabte er lidt billigt.

En statistiks der er svær at bevise noget med, men dog interessant er at kigge på er antal taklinger udført;
Alaba, 119, yessss
Cavaminga 85
Kroos/Modric 43/42 på 30 minutter, imponerende
Vini og Benz, begge 84
Casemiro 49, det er faktisk bare "dårligere!" end Coutios 34 (Hazard 51)

Igen forstår jeg og er enig i kritikken, vi vil jo at Vini skal lave 16 mål i år, men at give ham skylden for at vi ikke vinder er urimligt, der er 10 andre spillere på banen der heller ikke klare at lave mål, eller forsvare, skabe chancer, presse osv osv.
Det er for nemt at kigge på 1 spiller, eller en træner for den del.

3 måneder 3 uger siden #126 af Dios

Dragam post=142415 skrev:

Dios post=142413 skrev: ​Spillet er fint og indstillingen er god. Havde den stået 3-0 så  ville folk vel ikke have brokket sig over indstillingen? Det er de små marginaler som er imod os. De scorer et fantastisk kontramål hvor Alaba sover, men vi kommer frem til store chancer. 
Hvem skriver Hazard skal sparke selv i stedet for at hoppe over bolden? :D Det er sådan vores 2 største chancer er blevet skabt. Begge til Vinicius som desværre er faldet tilbage til 2020 mht. hans afslutninger. 
Vinicius skal score 2 mål. Benzema 1 mål og havde heldet været på vores side havde vi fået yderligere 2 mål hvor det brænder gevaldigt på inde foran målet. 

​En spiller med selvtillid og gode afslutningsevner var aldrig hoppet over den bold, men resolut hugget den i kassen. Cristiano havde 10 ud af 10 gange selv afsluttet der.

​Nu er Hazard ikke Ronaldo. Præcis ligesom Vinicius heller ikke er det. Havde Ronaldo banket begge bolde ind hvor Hazard springer over og giver Vinicius 2 100% chancer? Selvfølgelig havde han det.
Noget jeg faktisk har skrevet over 100 gange. Jeg savnede netop fra Ronaldo at han spillede chancen større i stedet for at afslutte altid.

Synes helt klart Hazard gør det rigtige. Selvfølgelig skal Vinicius sparke begge bolde ind, men med lidt mere overblik kunne han nemt have spillet Hazard igen.

Du kan jo spørge Modric om han havde håbet på Rodrygo havde hoppet over bolden i stedet for at sparke på en lignede aflevering hvor den havner over mål.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 måneder 3 uger siden #127 af DeLaRed
Så du ser altså helst at Eden ikke rører bolden i løbet af den tid han er på banen, men istedet øver sig i sine ballet-spring?

Jeg mener også vi ser Hazard lave hop-over finten alt for ofte, og det virker sjældent (i Real ihvertfald), så måske han skulle prøve noget nyt.

Den først chance på det flade indlæg fra Nacho kunne en spiller med Hazards kvaliteter sagtens have taget med videre med indersiden i et træk imellem de 2 forsvars spillere og så været helt selv med målmanden hvilket havde gjort chancen langt større end Vini’s. Det er netop de her situationer hvor Eden skal tage ansvar, og det synes jeh bare vi ser alt for lidt.

Siden Alaves kampen har han ikke kunne finde samme niveau endnu, det er ærgerligt, men sandt!

(Det skal lige understreges at vores tabte kamp ikke er Hazards skyld, men vi skal kunne forlange meget mere når han starter i en sådanne kamp)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 måneder 3 uger siden #128 af madrid2000
​Ronaldicious kommer frem til gode muligheder, det skal han have ros for.
Det ændre dog ikke på, at han er absolut den værste afslutter/oplægger jeg har set i topfodbold i 22 år.
Han ødelæggede vel 10-12 gode angreb i går, hvor enten afslutning var helt håbløs eller afleveringen.
Manden ville være perfekt i en klub som Sevilla eller Villareal, men det går ikke i RM.

Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JesperThomsen, Dragam

3 måneder 3 uger siden #129 af Dios
​Der er mange måder at være dum på DeLaRed ;)

Hazard skaber 2 rigtig store chancer til Vinicius som afslutter forfærdeligt ved at hoppe over den. Om Hazard skal tage mere ansvar. Bestemt, men nu er jeg også af den holdning jeg synes Vinicius tager for meget ansvar f.eks.  Nogle gange virker det simple meget bedre og ved at Hazard hopper over den som spiller Vinicius stort set helt fri i kanten af det lille felt, så synes jeg ikke man skal klandre Hazard for det, men derimod de 2 ekstrem dårlige afslutninger som ikke engang er tæt på at gå ind. 

Jeg savner også den gamle Hazard, men jeg synes han bliver gjort langt dårligere end han er. Han er jo den spiller som skaber flest “chancer” igår. Vinicius med 2 mål og Nacho havde med lidt held kunne heade bolden i et tomt på mål afslutning fra Hazard. Skal vi forvente langt mere fra Hazard - helt bestemt, men jeg synes han var langt bedre end Benzema og Vinicius. 
Hazard mangler noget selvtillid, men jeg har nu altid godt kunne lide holdspillere som gør det usynlige arbejde og her er der ingen bedre end Hazard igår. 
Benzema derimod var jo forfærdelig igår. Uskarp og dårlig i kombinationerne. Det er netop en mand som ham, som burde steppe op. 

@Madrid2000. 

Vinicius har stadig en kæmpe fremtid i Real, men det er godt nok sløjt igen det vi ser, så helt enig. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

3 måneder 3 uger siden #130 af Sebberg
​Jeg er sgu lidt skuffet over dig, Dios, når snakken falder på Eden. 

Normalt plejer jeg at være enig med dig, men jeg synes, at du bliver lige lovligt fortryllet af fine berøringer, små hælafleveringer og afleveringer ude ved hjørneflaget.

Jeg medgiver gerne, at man uden tvivl kan se, hvordan Hazard har en bedre boldføling og forståelse for spillet end hans fløjkonkurrenter, når han modtager bolden. 

MEN. I går er det simpelthen tydeligt, at det ikke er nok. Han optager en plads blandt de forreste tre, hvor man - hvis du spørger mig - er nødt til at bidrage med mere end at modtage bolden, snurre rundt om sig selv, tage et halvt træk forbi en og spille bolden videre. 

ENTEN må man være en kynisk afslutter og dermed målscorer, eller også må man være meget chanceskabende. Helst begge (læs: Mbappé). Hazard er ingen af tingene. 

DET ENESTE jeg kan se for mig er, at han kommer til at optage en plads på midten ala Asensio. Dér vil han kunne komme til sin ret med de kvaliteter, han nu besidder, men de er ikke længere gavnlige ift. at optage en af de forreste tre pladser. 

Ps. Hvor mange mål tror I, at Ronaldo havde scoret i går? To? Tre?
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe, Dragam

3 måneder 3 uger siden #131 af Dragam

Sebberg post=142522 skrev: ​Jeg er sgu lidt skuffet over dig, Dios, når snakken falder på Eden. 

Normalt plejer jeg at være enig med dig, men jeg synes, at du bliver lige lovligt fortryllet af fine berøringer, små hælafleveringer og afleveringer ude ved hjørneflaget.

Jeg medgiver gerne, at man uden tvivl kan se, hvordan Hazard har en bedre boldføling og forståelse for spillet end hans fløjkonkurrenter, når han modtager bolden. 

MEN. I går er det simpelthen tydeligt, at det ikke er nok. Han optager en plads blandt de forreste tre, hvor man - hvis du spørger mig - er nødt til at bidrage med mere end at modtage bolden, snurre rundt om sig selv, tage et halvt træk forbi en og spille bolden videre. 

ENTEN må man være en kynisk afslutter og dermed målscorer, eller også må man være meget chanceskabende. Helst begge (læs: Mbappé). Hazard er ingen af tingene. 

DET ENESTE jeg kan se for mig er, at han kommer til at optage en plads på midten ala Asensio. Dér vil han kunne komme til sin ret med de kvaliteter, han nu besidder, men de er ikke længere gavnlige ift. at optage en af de forreste tre pladser. 

Ps. Hvor mange mål tror I, at Ronaldo havde scoret i går? To? Tre?

Til dit sidste spørgsmål : 4

Er iøvrigt enig i at den eneste position der ville give mening med Hazard nu, er en 10'er light, ligesom den Asensio får... men der vil jeg alligevel langt hellere have Asensio, da han der ligger i perfekt position til at afslutte med sin super giftige venstre fod.
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Dragam.

3 måneder 3 uger siden #132 af DeLaRed
@Dios, her vi endnu engang uenige, dog ikke ifht dumheden ;-)

Men nu så du også en Villarreal kamp hvor Rodrygo åbenbart var det absolut stærkeste våben vi havde i offensiven (selvom han kun havde 2 gode offensive aktioner og ellers var komplet usynlig) så ved sku ikke rigtigt hvor du har fundet de farvede briller, men vil ihvertfald mene at det er nyt for dig.

Jeg kommeterede udelukkende på Eden igår, jeg forstår sagtens frustrationen omkring Vini, men det undskylder ikke Eden’s mangler, jeg mener på igen måde ham var bedre end Vini og Benzema igår, men det er også en smule svært at sammenligne 2 spillere der forsøger at tage ansvar, med en spiller der forsøger at kopiere Jovic’s spillestil (hulubulu).

Synes selv at Eden så stærk ud imod Alaves, han var overalt på banen, arbejde hårdt i presspillet og var en stor faktor i det opbyggende spil, men han har bare ikke ramt samme niveau siden, og det er bare ikke godt nok, taget i betragtning at Ance gør alt hvad han kan for st mande får den fornødne tid og hvil så han ikke blir skadet...synes heller ikke han ligner en spiller der er i betydelig god form, ikke sammenlignet med sine holdkammerater.

Jeg er dog ikke i tvivl om at Eden blir ved med at få spilletid, og jeg håber ham rammer sit Alaves niveau igen, for det kan vi bruge til noget, men har pr ingen forhåbninger, og føler mig nemt overbevist om st når seasonen er slut så er det Vini der har haft den mest positive indflydelse på Reals spil og resultater, også selvom der i visse kampe går ballon-bold i den.

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.