Optakt: Real Madrid - Sheriff Tiraspol, Champions League, 2. spillerunde

3 måneder 3 uger siden #145 af Ramos4

Fondo_Sur post=142538 skrev: Det der tuderi med at ledelsen har brugt 100 mio € på tre brasilianske teenagere må snart stoppe. Vinicius’ udvikling alene tyder på, at de penge kan hentes hjem igen ved at sælge, hvis man vil.

​For de 100m euro kunne vi have fået én kvalitetsspiller i stedet. Det kan da godt være vi kan tjene pengene ind, men vi er jo for fanden ikke Ajax. Vi skal da have kvalitet ind og måske endda vinde titler. De 100m er jo penge, der så ikke blev brugt andetsteds. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 3 uger siden #146 af Fondo_Sur

Ramos4 post=142542 skrev:

Fondo_Sur post=142538 skrev: Det der tuderi med at ledelsen har brugt 100 mio € på tre brasilianske teenagere må snart stoppe. Vinicius’ udvikling alene tyder på, at de penge kan hentes hjem igen ved at sælge, hvis man vil.

​For de 100m euro kunne vi have fået én kvalitetsspiller i stedet. Det kan da godt være vi kan tjene pengene ind, men vi er jo for fanden ikke Ajax. Vi skal da have kvalitet ind og måske endda vinde titler. De 100m er jo penge, der så ikke blev brugt andetsteds. 

De var tiltænkt bænken. Man havde Hazard, Bale og Asensio til kanterne. Det er nemt at være bagklog. 

3 måneder 3 uger siden #147 af Ramos4

Fondo_Sur post=142553 skrev:

De var tiltænkt bænken. Man havde Hazard, Bale og Asensio til kanterne. Det er nemt at være bagklog. 

​Bænken? 100m euro til bænken? De var vel tiltænkt en stor fremtid. Det får de så ikke.

Vi er ikke en udviklingsklub og jeg synes hele idéen med at købe talenter har været ret ringe. Kubo viser ingenting. Reiner kan ikke komme på holdet. Rodrygo og Vini er squad spillere. Jovic er fejlcastet.

Perez elsker sine strategier. Om det er Pavones y Zidanes eller om det er brasilianske talenter. Men jeg synes ikke det har været en succes. Perez bør overlade det sportslige til en...ja sportsdirektør. Eller fyre Calafat. 

3 måneder 3 uger siden #148 af Fondo_Sur
@Ramos4

Der er ikke nogen garantier mht. spillerkøb. Et sikkert godt køb til 100 mio € findes ikke. Bare spørg Barca.

Du får det til at lyde som om at Florentino ikke har været succesfuld, hvilket er noget vrøvl.

Han har nok været inspireret af sine egne køb af Benzema, Varane, Casemiro, men også Calderons køb af Marcelo og Higuain. Ingen af dem var tiltænkt en startplads til at starte med. Og flere af dem har været særdeles tvivlsomme køb i langt tid. Marcelo har fx været meldt ude af Real Madrid i sine første 7-8 år i klubben lige indtil at han blev den bedste i verdenen på sin position.

Og hvad med fx Benzema? Han har været upopulær i årevis indtil han for nyligt for alvor har blomstret op. Hvem har købt ham, og vigtigere, hvem har beskyttet ham i så mange år, når alle har råbt, at han ikke har kunnet score? Florentino. Dit indlæg handler om et snapshot i det store billede. Han har været overmodig med køb af så mange unge spillere efter 4 CHL på 5 år. Det er der ikke noget mærkeligt i.

3 måneder 3 uger siden #149 af Petroleum

Ramos4 post=142554 skrev:

Fondo_Sur post=142553 skrev:

​Bænken? 100m euro til bænken? De var vel tiltænkt en stor fremtid. Det får de så ikke.

Vi er ikke en udviklingsklub og jeg synes hele idéen med at købe talenter har været ret ringe. Kubo viser ingenting. Reiner kan ikke komme på holdet. Rodrygo og Vini er squad spillere. Jovic er fejlcastet.

Perez elsker sine strategier. Om det er Pavones y Zidanes eller om det er brasilianske talenter. Men jeg synes ikke det har været en succes. Perez bør overlade det sportslige til en...ja sportsdirektør. Eller fyre Calafat. 

​Lige så meget handler det vel om at sprede sin risiko. Hvis 1 køb til 100mioEURO fejler er det noget RIGTIG lort. Hvis 2 ud af 3 af disse indkøb fejler, så er det sgu ok fordi den ene blev til noget. Bare se Hazard vs Vinicius. Hvem er indtil videre den største succes?

Når det så er sagt, så nej, vi er ikke Ajax eller en anden udviklingsklub. Men da alle tre brasilienere blev købt, var vi egentlig (troede man) fint besat på alle de pladser. Jeg er ok med de der lidt pudsige ungdomskøb, så længe man har råd til at hente de store spillere engang imellem. Og det har vi tydeligvis (læs: Mbappe bud). 

Man kan ikke være det bedste hold hvert eneste år. Det er der aldrig noget hold som nogensinde har været. Ikke engang city med alle deres milliarder brugt. Jeg bliver frustreret ligesom alle andre når Real ikke vinder en skid, eller spiller elendigt, men fra mit synspunkt kan vi ikke få en bedre mand til at styre klubben end Perez. Kæft han har styr på det lort. Så mange store spillere har han skaffet. Et moderniseret stadion. Fremtiden på plads. Ideer om ny indtjening (forhåbentlig bliver det bare ikke via Super League). Nej tak til at smide 10% af indtjening væk de næste 50 år, som stort set alle andre klubber i spanien ifm den CVC-aftale.

Jeg er fan. 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 måneder 3 uger siden #150 af DeLaRed
Jeg synes det er fair nok at man stiller spørgsmåls tegn ved et eller flere individuelle talent indkøb, men overordnet set er jeg ret sikker på vi her på siden tidligere har set artikler der går i dybden med tallene der viser at dette er en rigtig god forretning for Real rent økonomisk.

Hvis vi kigger på nyere tid;
- Ødegaard, slår ikke til i klubben men bliver solgt for omkring 8x af hvad han købes for.
- Fede blir købt for omkring 5mio og er nu fast mand i start elleveren
- Camavinga er købt for 30mio, hvad han udvikler sig til må tiden vise, men tror sagens man ville kunne sælge ham lige nu til +40mio, så på nuværende tidspunkt har det været en finansielt stærk handel
- Kubo og Brahim kan begge sælges for mere end de har kostet.

Så selvom der er individuelle handler der ikke fungere, og som jeg med rette synes man skal sætte spørgsmåls tegn ved, så er det overordnede regnskab vist pænt positivt.

Om man så skulle have brugt alle penge på en enkelt etableret spiller istedet kan godt diskuteres, men det har jo også sin risiko (se bare Hazard).

Så en kombination af talent indkøb, udvikling af ungdoms spillere og køb af etablerede verdens stjerner vil nok fortsætte med at være den rigtige løsning, og havde det ikke været for en pludselig pandemi så havde vores seneste transfer vinduer nok også set anderledes ud på “stjerne” fronten.

Men vi skal dog stadig pege fingre af indkøb som Jovic og Reinier for der er tydeligvis gået for meget snaps i forhandlingerne og det skal kunne forbedres til fremtiden.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

3 måneder 3 uger siden #151 af NadaMás
​For hver Benzema, Varane, Ozil, Di Maria, Casemiro, Fede, Asensio og Vini vil der også være en Canales, Coentrao, Danilo, Ceballos, Odriozola, Jovic osv. 
Man kan aldrig vide sig sikker, specielt ikke med unge spillere. Her er fordelen dog at fortjenesten ved at en spiller slår i gennem er betydeligt større end risikoen ved at en spiller ikke gør, rent økonomisk set. Her kan Ødegaard, som en anden bruger nævner, bruges som et godt eksempel. 
Risikoen for at en spiller til 100m ikke slår i gennem er betydeligt lavere, men skulle det ske, er de økonomisk konsekvenser katastrofale til sammenligning. Igen, lige så vel som at Ronaldo, Kroos, Modric, Courtois, Xabi m.fl. har vist sig at være røverkøb, må man omvendt sige køb af Hazard, James, Kaka og (til dels) Bale har været meget dårlige value-for-money cases.

Perez har foretaget to Galactico-køb siden VM 14 (James 14, Hazard 19). Klubben har været styret med højeste økonomiske ansvar. Lige nu er truppen nok den svageste den har været siden 08-09-sæsonen, men trods det har vi Spaniens klart bedste trup, samtidigt med det klart største økonomiske råderum. De eneste klubber der har en stærkere trup er vel Liverpool, City, Chelsea, PSG og Bayern - Samt muligvis United.
Det er da noget hø at se dyrt indkøbte spillere ikke slå til, men jeg syntes det giver bedre mening at fokusere på klubbens overordnede situation, holdet og de spillere der rent faktisk slår til. Sejrene gør mere godt end nederlagene gør ondt. 
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved NadaMás. Begrundelse: Stavefejl

3 måneder 3 uger siden #152 af Ramos4

DeLaRed post=142559 skrev: Jeg synes det er fair nok at man stiller spørgsmåls tegn ved et eller flere individuelle talent indkøb, men overordnet set er jeg ret sikker på vi her på siden tidligere har set artikler der går i dybden med tallene der viser at dette er en rigtig god forretning for Real rent økonomisk.

Hvis vi kigger på nyere tid;
- Ødegaard, slår ikke til i klubben men bliver solgt for omkring 8x af hvad han købes for.
- Fede blir købt for omkring 5mio og er nu fast mand i start elleveren
- Camavinga er købt for 30mio, hvad han udvikler sig til må tiden vise, men tror sagens man ville kunne sælge ham lige nu til +40mio, så på nuværende tidspunkt har det været en finansielt stærk handel
- Kubo og Brahim kan begge sælges for mere end de har kostet.

Så selvom der er individuelle handler der ikke fungere, og som jeg med rette synes man skal sætte spørgsmåls tegn ved, så er det overordnede regnskab vist pænt positivt.

Om man så skulle have brugt alle penge på en enkelt etableret spiller istedet kan godt diskuteres, men det har jo også sin risiko (se bare Hazard).

Så en kombination af talent indkøb, udvikling af ungdoms spillere og køb af etablerede verdens stjerner vil nok fortsætte med at være den rigtige løsning, og havde det ikke været for en pludselig pandemi så havde vores seneste transfer vinduer nok også set anderledes ud på “stjerne” fronten.

Men vi skal dog stadig pege fingre af indkøb som Jovic og Reinier for der er tydeligvis gået for meget snaps i forhandlingerne og det skal kunne forbedres til fremtiden.

​Det er da også fint at vi kan sælge Vini videre - måske endda for gevinst. Men vi er ikke Ajax.

Ja vi har tjent gode penge på Reguilon, Hakimi, Ødegaard og en dag Vini og Rodrygo - men vi har ikke været en magtfaktor i Europa siden 18 og er ikke liiige på nippet til at blive det igen.

+ Real Madrid har altid været en blanding af egne talenter med Real Madrid DNA suppleret med de største verdensstjerner (pånær når økonomien har været lort) jeg synes det er forfejlet at bruge formuer på unge talenter, der så alligevel ikke slå igennem. Så vil jeg hellere se flere af egne folk og spare pengene sammen til Galacticos. Jeg vil hellere se Arribas end Ødegaard.

Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Ramos4.

3 måneder 3 uger siden #153 af Ramos4
Pt. har vi stadig ingen mand på Spaniens landshold. 0.

Barca har Pedri og Fati som er rigtig spændende.

Jeg så tusind gange hellere at vi ikke hentede unge "talenter" i Brasilien og Japan og Norge, men fokuserede på at dominere ungdomslandsholdene i Spanien og måske endda en dag dominerede A-landsholdet også. Vild tanke, I know.

Og så hentede Galacticos derudover.

Så kan det godt være det økonomisk er lidt mere rentabelt at hente folk udefra og sælge, men jeg bryder mig ikke specielt meget om det sådan helt filosofisk.

Siden Raúl og Casillas har vi vel kun haft Carvajal af rigtige Madrid-mænd på holdet og landsholdet. Wowser.

3 måneder 3 uger siden #154 af NadaMás

Ramos4 post=142574 skrev: Pt. har vi stadig ingen mand på Spaniens landshold. 0.

Barca har Pedri og Fati som er rigtig spændende.

Jeg så tusind gange hellere at vi ikke hentede unge "talenter" i Brasilien og Japan og Norge, men fokuserede på at dominere ungdomslandsholdene i Spanien og måske endda en dag dominerede A-landsholdet også. Vild tanke, I know.

Og så hentede Galacticos derudover.

Så kan det godt være det økonomisk er lidt mere rentabelt at hente folk udefra og sælge, men jeg bryder mig ikke specielt meget om det sådan helt filosofisk.

Siden Raúl og Casillas har vi vel kun haft Carvajal af rigtige Madrid-mænd på holdet og landsholdet. Wowser.

​Hertil er jeg enig. 
Foretrækker altid at Real er mest muligt repræsenteret på det spanske landshold. 
Det skal dog selvfølgelig ikke være på bekostning af talent og kvalitet. Spanien har vel på nuværende tidspunkt sit svageste landshold i årtier. Umiddelbart ville det ´kun´ være Laporte/Pau Torres, Porro/Reguillon, Rodri/Llorente og Oyarzabal der vil kunne tilføre holdet noget. Her er det kun Laporte/Pau Torres der med garanti vil gå ind i den ideele start 11´er. Når Marcelo skal erstattes vil det passe mig fint at det blev med en af nævnte venstre backs. Rodri/Llorente vil begge være uhyr svære at hente, så foretrækker at Modric (og Isco og Ceballos) erstattes med en transferfri Pogba - Eller gøre Valverde fast mand, og finde et billegere alternativ end Pogba.Oyarzabal er svær at finde plads til - Og i så fald vil jeg også foretrække at hive Brahim hjem. 

3 måneder 3 uger siden #155 af NadaMás
At det er canteranos tæller selvfølgelig endnu højere. 
Dem er der trods alt nogle af i den spanske trup, men umiddelbart kun Reguillon eller Llorente der vil kunne tilføre Real noget i skrivende stund.

3 måneder 3 uger siden #156 af Kratmus
Måske har jeg overset nogen. Men jeg kan ikke pege på én spansk spiller, jeg gerne så andre steder end på bænken. (udover Pau Torres, men selv Simon Kjær kunne gå lige ind i start-11).
Jeg ser bare ikke det store lys i de spanske spillere, og jeg tror det bunder i, at deres fodboldopvækst for en god del af dem er alt for ensidig og fokuseret på at holde på bolden, inspireret af en vis catalansk spillestil. En spiller som Dani Olmo har været lidt på tur andre steder i Europa, og virker mere interessant end så mange andre.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.