Optakt: Real Madrid - Sheriff Tiraspol, Champions League, 2. spillerunde

10 måneder 1 uge siden #133 af Ramos4

Thomaskjensen post=142517 skrev: Nej, for der er jo ingen at aflevere til!
Han laver desuden 8 driblinger, nr 2 og 3 på listern laver 4 hver.

Nu vil jeg ikke gå i total forsvar af Vini, for man skal aldrig gå "full retard:)", for jo jeg gav ham hverken 4 eller 5 i karakter, men 3 da han gør hvad jeg forventer, stort eller lille 2 kan diskuteres men at sige at det var hans skyld igen at vi tabte er lidt billigt.

En statistiks der er svær at bevise noget med, men dog interessant er at kigge på er antal taklinger udført;
Alaba, 119, yessss
Cavaminga 85
Kroos/Modric 43/42 på 30 minutter, imponerende
Vini og Benz, begge 84
Casemiro 49, det er faktisk bare "dårligere!" end Coutios 34 (Hazard 51)

Igen forstår jeg og er enig i kritikken, vi vil jo at Vini skal lave 16 mål i år, men at give ham skylden for at vi ikke vinder er urimligt, der er 10 andre spillere på banen der heller ikke klare at lave mål, eller forsvare, skabe chancer, presse osv osv.
Det er for nemt at kigge på 1 spiller, eller en træner for den del.

​Ingen at aflevere til? Hmm.

Vini lavede 7 assists sidste sæson og 4 sæsonen før. Så han er altså heller ikke nogen assist-mager. Benz laver 25+ mål per sæson alt inkluderet, så der er da nogen at sigte efter.

Vinicius er lynhurtig og dribler fint, men hans indlæg er simpelthen heller ikke gode. Ej heller hans beslutninger, omend de er blevet marginalt bedre denne sæson.

Resten af holdet må også tage deres ansvar i går, men Vini har den største lup på sig, fordi det er ham vi satser på. Det er ham vi forsøger at sætte op og isolere hele tiden. At det så er katastrofalt at han er vores eneste våben er en anden snak. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 1 uge siden #134 af Thomaskjensen
Ja Ramos, ingen at aflevere til, nu har du sikkert masser af eksempler på det modsatte, men jeg så ret mange angreb hvor den eneste der kom med frem var Cavaminga, jeg så 2-3 situationer hvor Vini dribler sig fri mod baglinjen, kigger ind i feltet og det er bare Benz der er der med 4-5 spillere rundt ham.

Med indskiftningen af Jovic blev det endnu værre, for så er eneste mand i boksen en fodboldtmongol.

Men vildt nok at alt hænger på en 21 årig, at alt offensivt skal komme via ham. Hor skulle vi stå om det ikke var for en 21 årig, er det rimligt at 9 andre spillere på banen slipper for kritik?

Billigt at pege på Vini, han fremtvinger straffe, som gør at Benz bliver helten, Benz var desuden den med flest afslutninger...
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

10 måneder 1 uge siden #135 af Sebberg
​Det er sgu en svær diskussion med Vinicius. Jeg synes, at han med de seneste kampes spil viser en langt bedre kampform end den seneste halvanden sæson, men afslutningerne og afleveringerne er tilbage igen. 

Jeg har været en af de største kritikere, men jeg må alligevel sige, at jeg er overrasket over folks bedømmelse af ham i går. Alt ansvar lægges på hans skuldre, hvilket modstanderholdet naturligvis også ved, men alligevel sætter han gang på gang sin direkte modspiller. To gange skal han have straffe - én gang får han det, og på den måde er Benzemas mål jo primært hans, hvis du spørger mig. Så er det korrekt, at hans indlæg og afslutninger sejler rundt, men når han selv kommer til de fleste situationer, er det formildende for mig. 

Alligevel tænker man på én særlig spiller efter i går: Mbappé. Tænk at have ham i sådan en kamp. Han har velsagtens tæt på den samme styr i den direkte duel mod forsvarsspillerne, og så kan du bare gange slutproduktet med fem. Han er simpelthen nøglen, der vil gøre, at vi ikke taber ni ud af ti af den her slags kampe, som vi er begyndt på. Det var det samme med Ronaldo - selvom det først er gået op for en de seneste sæsoner, at han har også har haft en enorm vigtighed i alle de ‘lette’ sejre.

Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Kialpe, Ramos4, DeLaRed

10 måneder 1 uge siden #136 af Ramos4

Sebberg post=142527 skrev: ​Det er sgu en svær diskussion med Vinicius. Jeg synes, at han med de seneste kampes spil viser en langt bedre kampform end den seneste halvanden sæson, men afslutningerne og afleveringerne er tilbage igen. 

Jeg har været en af de største kritikere, men jeg må alligevel sige, at jeg er overrasket over folks bedømmelse af ham i går. Alt ansvar lægges på hans skuldre, hvilket modstanderholdet naturligvis også ved, men alligevel sætter han gang på gang sin direkte modspiller. To gange skal han have straffe - én gang får han det, og på den måde er Benzemas mål jo primært hans, hvis du spørger mig. Så er det korrekt, at hans indlæg og afslutninger sejler rundt, men når han selv kommer til de fleste situationer, er det formildende for mig. 

Alligevel tænker man på én særlig spiller efter i går: Mbappé. Tænk at have ham i sådan en kamp. Han har velsagtens tæt på den samme styr i den direkte duel mod forsvarsspillerne, og så kan du bare gange slutproduktet med fem. Han er simpelthen nøglen, der vil gøre, at vi ikke taber ni ud af ti af den her slags kampe, som vi er begyndt på. Det var det samme med Ronaldo - selvom det først er gået op for en de seneste sæsoner, at han har også har haft en enorm vigtighed i alle de ‘lette’ sejre.

​Jeg har svært ved at se hvordan det er formildende, at det er Vini selv der kommer frem til sine afbrændere og dårlige indlæg. Jeg vil da hellere have en spiller der kun skaber halvt så meget, men så kan sparke og aflevere. Det andet er da gak :D Hellere 3 chancer og 2 mål end 10 chancer og 1 mål. Jeg tror at Vini skaber flere gode optræk til chancer end nærmest nogen anden i verden pt. men det betyder jo nul og niks på måltavlen. 

Fuldstændig enig mht. Mbappe. Jeg sad hele tiden og tænkte, hvad en bedre spiller ville kunne gøre med den plads Vini havde i går. Mbappe havde scoret et hattrick i går. Vi er faktisk rigtig gode til at skabe plads til Vini synes jeg. Hazard specielt skaber masser af rum bl.a. ved at hoppe over bolden. Vi spillede hurtigt og ret direkte synes jeg. Ronaldo eller Mbappe havde haft en field day i går.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

10 måneder 1 uge siden #137 af Ramos4

Thomaskjensen post=142526 skrev: Ja Ramos, ingen at aflevere til, nu har du sikkert masser af eksempler på det modsatte, men jeg så ret mange angreb hvor den eneste der kom med frem var Cavaminga, jeg så 2-3 situationer hvor Vini dribler sig fri mod baglinjen, kigger ind i feltet og det er bare Benz der er der med 4-5 spillere rundt ham.

Med indskiftningen af Jovic blev det endnu værre, for så er eneste mand i boksen en fodboldtmongol.

Men vildt nok at alt hænger på en 21 årig, at alt offensivt skal komme via ham. Hor skulle vi stå om det ikke var for en 21 årig, er det rimligt at 9 andre spillere på banen slipper for kritik?

Billigt at pege på Vini, han fremtvinger straffe, som gør at Benz bliver helten, Benz var desuden den med flest afslutninger...

​I gamle dage med 4-4-2 var det fløjenes job at lægge gode indlæg til de to strikere. I en 4-3-3 eller hvad vi nu spiller, skal en fløj kunne meget andet end at lægge indlæg. De skal selv kunne trække ind i banen og afslutte - det kan Vini ikke. Han kan virkelig ikke afslutte. En fløj i moderne fodbold skal være inside forwards, der selv scorer 15-20 mål. Hvert fald hvis man gerne vil være en topklub.

Når det er sagt, så er der altså mange gange, hvor Vini blot skal lægge bolden på tværs og så er der en spiller helt fri til en chance, men han kan ikke lægge den aflevering - slet ikke med venstre. Det er som om hans højre fart er for hurtig til ham selv på en måde. Han får tunnelsyn og kan ikke nå at få pusten tilbage, når han skal aflevere eller skyde. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

10 måneder 1 uge siden #138 af DeLaRed
Som tidligere nævnt kan jeg godt forstå kritikken af Vini, men at sige at han er en dårlig afslutter (i denne season) er måske lige lidt tidligt når han har scoret 5 mål i 9 kampe, det er der pt ikke mange andre fodbold spillere der har formået i denne season.

Og som en bruger skriver ovenfor, så fremtvinger han et straffe og kunne sagtens have fået et mere da han blir tacklet på det bagerste ben (der var vist også et 3. i starten af kampen hvor der tydeligt var hånd-til-bold i feltet på et af hans indlæg), faktum er uden ham scorede vi ingen mål igår, og havde vi nu ikke lukket de 2 mål ind (hvilket Vini nok ikke kan klandres for) så havde han været en nøgle spiller i at hente 3 point.

Det underskylder ikke de mange svage afslutninger, meeeen tror det er sundt at have en smule perspektiv i denne diskution, fordi Vini har været vores 2. bedste offensive kort i denne season indtil videre, det kan 20 dårlige afslutninger ikke bare tage fra ham, hvis det fortsætter så kam det blive kritisk, men Benzema har karrieren igennem også haft nogle perioder hvor alt bare var lort, han er dog lige pt den absolut bedste angriber i verden! Pointen er, vi må ikke glemme hvor god og vigtig Vini har været i denne season, inkl. i gårdagens kamp da han trækker et straffe, der var nok af andre spillere der også smed bolden væk i det opbyggende spil, de kan ikke bare gå fri fordi Vini ikke afslutter ordentligt!

...er dog enig i at Vini skal tilbage til skudtræningen med en pistol for panden, så der kan blive rettet op på den svaghedo!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

10 måneder 1 uge siden #139 af Ramos4
Hvis det FORTSÆTTER med Vinicius kan det blive kritisk? :D Han har været her i tre år for helvede...

Det er da kun i de her få kampe han *ikke* har været elendig. Han har spillet over 100 kampe...

10 måneder 1 uge siden #140 af DeLaRed

Ramos4 post=142531 skrev: Hvis det FORTSÆTTER med Vinicius kan det blive kritisk? :D Han har været her i tre år for helvede...

Det er da kun i de her få kampe han *ikke* har været elendig. Han har spillet over 100 kampe...

​Jo men netop i seasonens første 6-7 kampe har han vist tegn på at han godt kan holde hovedet koldt foran mål, den slags mål han har scoret i denne season har langt mere kvalitet end det gennemsnitlige mål han har scoret tidligere. Kan sagtens være du får ret, at det hele bare var held i seasonens start, men synes personligt det er for tidligt at kalde, hvis han sætter 2 sikre kasser ind i de næste 2-3 kampe så vil hans målscoring allerede været langt bedre end hvad den har været de seneste 3 seasoner, så det handler hvordan han håndtere denne periode, kommer han godt ud sf den har vi en bedre spiller end tidligere, gør han ikke så får du ret i at han ikke har ændret sig.

ifht kampen igår så kunne Jovic, Rodrygo, Benzema osv jo også “bare” have afsluttet bedre, Camavinga kunne have ladet være med at smide +5 nemme afleveringer væk eller vores forsvar kunne have været bedre organiseret og ikke lukket 2 mål ind, der etnolog af andre spillere der også lavede fejl, det kan Vini ikke tage faldet for imo!

Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

10 måneder 1 uge siden #141 af Ramos4

DeLaRed post=142532 skrev:

Ramos4 post=142531 skrev: Hvis det FORTSÆTTER med Vinicius kan det blive kritisk? :D Han har været her i tre år for helvede...

​Jo men netop i seasonens første 6-7 kampe har han vist tegn på at han godt kan holde hovedet koldt foran mål, den slags mål han har scoret i denne season har langt mere kvalitet end det gennemsnitlige mål han har scoret tidligere. Kan sagtens være du får ret, at det hele bare var held i seasonens start, men synes personligt det er for tidligt at kalde, hvis han sætter 2 sikre kasser ind i de næste 2-3 kampe så vil hans målscoring allerede været langt bedre end hvad den har været de seneste 3 seasoner, så det handler hvordan han håndtere denne periode, kommer han godt ud sf den har vi en bedre spiller end tidligere, gør han ikke så får du ret i at han ikke har ændret sig.

ifht kampen igår så kunne Jovic, Rodrygo, Benzema osv jo også “bare” have afsluttet bedre, Camavinga kunne have ladet være med at smide +5 nemme afleveringer væk eller vores forsvar kunne have været bedre organiseret og ikke lukket 2 mål ind, der etnolog af andre spillere der også lavede fejl, det kan Vini ikke tage faldet for imo!

​Det kan godt være jeg husker forkert, men jeg synes bare ofte de chancer Vini brænder er kæmpestore. Rodrygo har et skud med sin dårlige fod, det er ikke helt det samme som at være fri til sit gode ben og kunne curle den over i hjørnet.

Benzema har banket 25 ind per sæson, så jeg kan nemmere tilgive en off night. Jovic bruger jeg ikke energi på at tænke på. 

Grunden til at Vini irriterer mig er, at vi sætter ham så meget op. Vi spiller på at han skal brænde igennem. Han er vores go-to guy tragisk nok. Men det falder jo lige så meget tilbage på ledelsen - og i mindre grad på Hazards skadeshelvede.

Det er ikke Vini som person, jeg er frustreret over. Hans engagement og arbejdsindsats kan man ikke sætte en finger på. Ingen er forpligtet over evne, det skriver jeg altid om ham. Jeg er frustreret over at ledelsen har brugt en halv milliard på tre brasilianere, hvor den ene ikke kan sparke eller aflevere, den anden er lidt so-so og den tredje kan end ikke komme på bænken i Dortmund.

Og jeg er træt af at vi stadig tror Vini er en del af fremtiden og en del af løsningen. Jeg var da også ellevild efter den første håndfuld kampe i sæsonen, men det er altså fem kampe ud af 100. Jeg siger det bare igen: Vi kan sagtens satse på ham og tro han er fremtidens mand, men forestil jer situationen, hvor Vini brænder en giga chance i en CL semi og vi ryger ud. Og at han gør det igen og igen.

Han har mange gode kvaliteter, men med SÅ ringe afslutninger vil det altid ende i tårer før eller siden. Det tror jeg altså. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, DeLaRed

10 måneder 1 uge siden #142 af DeLaRed

Ramos4 post=142533 skrev:

DeLaRed post=142532 skrev:

​Det kan godt være jeg husker forkert, men jeg synes bare ofte de chancer Vini brænder er kæmpestore. Rodrygo har et skud med sin dårlige fod, det er ikke helt det samme som at være fri til sit gode ben og kunne curle den over i hjørnet.

Benzema har banket 25 ind per sæson, så jeg kan nemmere tilgive en off night. Jovic bruger jeg ikke energi på at tænke på. 

Grunden til at Vini irriterer mig er, at vi sætter ham så meget op. Vi spiller på at han skal brænde igennem. Han er vores go-to guy tragisk nok. Men det falder jo lige så meget tilbage på ledelsen - og i mindre grad på Hazards skadeshelvede.

Det er ikke Vini som person, jeg er frustreret over. Hans engagement og arbejdsindsats kan man ikke sætte en finger på. Ingen er forpligtet over evne, det skriver jeg altid om ham. Jeg er frustreret over at ledelsen har brugt en halv milliard på tre brasilianere, hvor den ene ikke kan sparke eller aflevere, den anden er lidt so-so og den tredje kan end ikke komme på bænken i Dortmund.

Og jeg er træt af at vi stadig tror Vini er en del af fremtiden og en del af løsningen. Jeg var da også ellevild efter den første håndfuld kampe i sæsonen, men det er altså fem kampe ud af 100. Jeg siger det bare igen: Vi kan sagtens satse på ham og tro han er fremtidens mand, men forestil jer situationen, hvor Vini brænder en giga chance i en CL semi og vi ryger ud. Og at han gør det igen og igen.

Han har mange gode kvaliteter, men med SÅ ringe afslutninger vil det altid ende i tårer før eller siden. Det tror jeg altså. 

​Meget enig i det du skriver, og med ledelsen går jeg ud fra at du også mener Ancelotti, for det er i sidste ende ham der sætter holdet og taktikken. Desværre så er vores offensive kvalitet bare sindsygt begrænset når det kommer til en start opstilling (synes vi har et par fair indskiftere), og det er så her hvor Vini nu engang bare er det bedst bud pt, jeg så dog naturligvis også gerne Mbappe, Haaland osv i klubben, men det er nu engang tanker der må hører fremtiden til.

Ud af de 3 brasilianeren er Reinier det mest hovedløse indkøb, jeg er stort ser ligeglad med hans udlejning, at betale så mange penge for en teenager der kun havde 15 kampe under bæltet for Flamengo og ovenikøbet spiller en position man ikke har brugt i Real i årevis er helt hen i vejret. Med henblik på de andre to, om de så kun ender med at blive reserver i fremtiden, så mener jeg set over tid det vil være ok indkøb. De kommer ikke i nærheden at de penge der er blevet pisset væk på Jovic og til dels også Hazard, samt de forlængelser man kastede om sig for et par år siden, synes de har ”kostet” klubben meget mere end 2 af de 3 brasilianere har indtil videre.

Men jeg forstår godt din frustration, jeg synes dog bare heller ikke man blindt kan benægte det Vini allerede har udrettet i denne season, 5 mål, 2 assist og 2 straffe spark, det har vi bare ikke andre end Benzema der kommer i nærheden af og det er nok her hvor jeg heller vil pege fingre af alle de spillere der slet ikke præstere istedet for at slå en spiller i hovedet der trods alt er med til at vinde kampe for os.

Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

10 måneder 1 uge siden #143 af Fondo_Sur
Det der tuderi med at ledelsen har brugt 100 mio € på tre brasilianske teenagere må snart stoppe. Vinicius’ udvikling alene tyder på, at de penge kan hentes hjem igen ved at sælge, hvis man vil.

10 måneder 1 uge siden #144 af Dios
@Sebberg.

Du er et begavet menneske - det ved jeg. Jeg synes derfor du ser tingene forkert. Lige nu, så er Hazard i præcis samme situation som Benzema før i tiden. Hazard er ikke den største stjerne i Real Madrid som han var det i Chelsea. Det er Benzema. Det er ham der skal sættes op. Vinicius har steppet op, og derfor bliver han søgt meget, så pt. er det de 2 som er stjernerne på holdet. Hazard's rolle pt. er jo at sætte de 2 op. Alt snak om mål og assist kan vi tage senere, men hans rolle er tydelig. Han ligger akavet bagved Vinicius og Benzema, da han skal supplere og danne overtal i venstre side samt fylde tomrummet ud centalt når Benzema går ned og bygger op. Derudover skal han også agere højrekant. Benzema er Benzema, og han søger bolden konstant. Vinicius holder linjen, så allerede der er det ret nemme vilkår kontra Hazard, som skal agere arme og ben for de 2 andre. 
Stort set alle vores farlige angreb har noget med Hazard at gøre. Det er hvad jeg kalder usynligt arbejde, for det er ikke noget der bliver værdsat i moderne fodbold, hvor man elsker at læse statistikker og kåre MOTM efter hvem der statistisk set har "gjort det bedst". 
Der står ingen steder, at Hazard hopper over bolden 2 gange til Vinicius. Glem om Hazard selv skulle have afsluttet, for det er ikke pointen. Ingen steder kan du læse dig frem til, at Hazard laver sit velkendte læg-af-bag-om-benet aflevering til Benzema inde centralt, som gør Benzema kan vende spillet, og Vinicius lyn hurtigt kan blive sat op 1 mod 1 i venstre side. 
Ingen steder kan du læse dig frem til, at Hazard tager endnu en dybdeløb i højre side, som skaber overtal, så Valverde bliver spillet tilbage skråt i feltet, men vælger at afslutte dårligt på den i stedet for at vippe den bagerst til en fri Benzema. Det er alt det arbejde jeg lægger mærke til. Før i tiden argumenterede jeg derud af over, at Benzema stod bag alle vores angreb, men det ikke kunne læses nogle steder, fordi han mange gange havde 3. fod på bolden, og ikke var ham der stod med assisten. Nu har Hazard overtaget den rolle, og måske meget naturligt, at jeg egentlig værdsætter det rigtig meget. Vi anerkender en Vinicius som bliver ved og ved, men vi anerkender ikke spillerne som gør det muligt at pladsen overhovedet er der. Det er den logik jeg ikke forstår, for uden det arbejde før bolden rammer Vinicius, så ville mulighederne jo slet ikke opstå. Vi kan jo bare se på Villarreal kampen. Det handler ikke om Vinicius vs. Hazard, men jeg inddrager førstnævnte meget, fordi han bliver rost for at tage ansvar kontra det modsatte hos Hazard, hvor jeg er stikmodsat.

Det er den type fodbold jeg elsker og værdsætter, så hvis Isco tager en snurre tur for meget i dine øjne, da han ellers kunne have lagt en lang bold i stedet for. Så anser jeg det mange gange som vigtigt for at holde gang i flowet, så der ikke kommer for mange Di María aktioner med altid at ville slå guldbolde, og dermed miste possession, kontrol og flot opbyggende spil, som jeg er stor tilhænger af. 
Det er netop også derfor jeg altid har haft det lidt svært med Vinicius. Jeg kan jo sagtens se hans kæmpe potentiale og kvalitet, men det med altid at ville gøre det umulige bryder jeg mig egentlig ikke om. Jeg elsker kvalitet og ikke kvantitet, og det er immervæk det sidste med Vinicius. Det er hjernedødt 3-4 gange ud af 20 i hver evig eneste kamp. Modsat Rodrygo som ikke er i øjnefaldenede, men derimod kommer der meget kvalitet, som f.eks. hans indlæg til Jovic, eller hans afslutninger. En lang smøre, men jeg synes netop det er nok til en plads hos de 3 forreste. 

Når alt det er sagt, så er jeg ikke tilfreds med Hazard's niveau. Det er klart nok til at være fast starter på grund af niveauet hos konkurrenterne, men fordi man ved hvad han tidligere har præsteret, så er det ikke nok, som i overhovedet ikke nok. 
Lad mig lige vende den om for jeg havde en lignende debat med Thomas, hvor han erkendte han var fej i sin bedømmelse. Havde Vinicius banket begge bolde ind og Nacho ligeså. Havde det så ændret dit kampsyn på Hazard, da det er 3 chancer han "skaber"?. For Thomas sagde dengang, at det ikke trak op for ham, hvis ikke der blev scoret på chancen der blev skabt, så han dermed "straffede" ham der skabte chancen, fordi den blev brændt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.