Optakt: Barcelona - Real Madrid, Spansk Super Cup, semifinale

1 år 4 måneder siden #121 af Chamartin

9eren post=144865 skrev: Jeg synes det er vigtigere at vi sørger for at Barcelonas børn ikke får en sejr at føle før de bliver en 20-25 år gamle end at vinde 5-0

​Det ene udelukker jo ikke det andet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 4 måneder siden #122 af 9eren

Ramos4 post=144867 skrev: Både Carlo og Casemiro udtalte at vi gik tilbage i 2. halvleg med vilje.

Hvorfor vi gjorde det allerede ved 1-1 er mig en gåde. Det er sgu lidt fesent.

På Bernabéu forventer jeg noget andet. Vi skal have en storsejr på et tidspunkt, om det så kun er 3-0 eller 4-0.

​For at udnytte kontra mulighederne og hurtighed hos vores angribere..... Det var en god beslutning, fordi det gav pote. 

Madridista desde 1989

Stol på klubben

Ønskelisten
Bellingham, William Estevão, Arribas, Kvaratskhelia, Alvaro Rodriguez, Antonio Silva, Frimpong og Alphonso Davies
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved 9eren.

1 år 4 måneder siden #123 af NadaMás
​Jeg syntes som regel heller ikke der er noget i vejen for at stille sig tilbage og udnytte holdets forcer - Vinicius og Benzema er vel sagtens nogle af verdens bedste i kontra disciplinen.
Med det være sagt ser jeg helst Real tage initiativet og skabe chancerne, hvilket også hyppigst er tilfældet.
Ift. 5-0-sejre, syntes jeg også at man skal huske på, at trods vi med længder er det stærkeste hold i Spanien pt., er vi ikke lige så stærke som vi var fra 5-10 år siden. Det er Barcelona selvfølgelig heller ikke, men lige nu tager jeg i mod enhver sejr med kyshånd. Det hold der afklapsede os på den måde var trods alt et af historiens bedste hold - Om ikke andet, så i hvert fald det bedste i nyere tid. 

1 år 4 måneder siden #124 af Kasillas

nono post=144864 skrev: Vi har vundet 5 el clasicos i træk. Det er fantastisk og vidner om vores dominans og Barcelonas deroute. Når det er sagt så sidder Barcelonas tid på tronen stadig frisk i min erindring og det piner mig at vi aldrig har fået kvitteret for 5-0 eller 6-2 ydmygelsen. Vi har haft flere chancer, men af en eller anden grund besidder Real Madrid ikke samme blodtørst som Barcelona. Hvor Barcelona ved enhver formmæssig fordel synes at hige efter at ydmygelsen, nedsablingen lader Real Madrid til at tage foden af speederen når sejren og kontrollen med kampen synes intakt. Det irriterer mig - jeg savner en gengældelse og det ville være et stykke rå fodboldpoesi, hvis det var netop Xavi der skulle spise en 5-0 snitte mod Real Madrid.

Vi har besejret dem 11-1. Altså udover at vi har langt flere La Liga- og Champions League-titler.

Nu vil Los Puta Cules ævle om, at det skyldtes at en Franco-udsending kom ind i Barcas omklædningsrum og truede med at dræbe dem og deres familie, og derfor tabte Barca med vilje kampen 11-1. Men problemet med den forklaring er, at Real Madrid førte 8-0 i pausen, så det giver slet ikke mening at en Franco-udsending skulle true midt i halvleget i betragtning af, at kampen allerede var vundet i første halvleg. Nu vil Messi-fanbois'ene ændre deres forklaring til at en Franco-udsending truede FØR kampen og derfor tabte Barca med det målcifre. Det giver heller ikke mening: Real Madrid tabte finalen det år til Bilbao fra Baskerlandet og i perioden 1939-1975 mens Franco sad på magten vandt Barcelona pokalturneringen hele 9 gange mens Real Madrid vandt den...  6 gange. 

Og endnu en hård fakta Barca-fans bliver forbavset når de hører: FC Barcelona vandt rent faktisk flere hjemlige titler end Real Madrid i Francisco Francos diktaturperiode: Real Madrid vandt 22 hjemlige titler, mens Barcelona vandt 23 hjemlige titler. Men udenfor i Europa hvor Franco ikke havde kontrol gik det bedre: Der vandt Real Madrid 6 titler mens Barcelona måtte nøjes med 3 pokaler. ;-)

Hver gang jeg bringer ovenstående detaljer til en Barca-fans bliver han forbavset og snotforvirret, og så går og tjekker personen som regel om pokal-fordelingen i Francos regerings periode, hvor Barca vandt flere hjemlige pokaler, er korrekt eller ej. Den overlegenfølelse elsker jeg. ;-)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, NadaMás, JesperThomsen

1 år 4 måneder siden #125 af El Siete

Ramos4 post=144867 skrev: Både Carlo og Casemiro udtalte at vi gik tilbage i 2. halvleg med vilje.

Hvorfor vi gjorde det allerede ved 1-1 er mig en gåde. Det er sgu lidt fesent.

På Bernabéu forventer jeg noget andet. Vi skal have en storsejr på et tidspunkt, om det så kun er 3-0 eller 4-0.

​Enig. Forventer noget helt andet på Bernabeu, og tror jeg egentlig også vi kommer til at se. Vi er på hjemmebane og det forpligter.
Skal vi ikke satse på en storsejr over dem næste sæson, med Mbappe og Haaland på holdkortet. En 4-2-1-3 Bayern-opstilling, hvor vi slagter dem ;) 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 4 måneder siden #126 af henrikcomn
Jeg er vild med, at nærmest hele Barcas bagland, fra fans til præsident, nærmest fejre nederlaget som deres store genopstandelse.

Jeg siger ikke at det ikke kommer til at ske, men der var ikke noget igår der imponerende mig

1 år 4 måneder siden #127 af Ramos4

Kasillas post=144871 skrev:

nono post=144864 skrev: Vi har vundet 5 el clasicos i træk. Det er fantastisk og vidner om vores dominans og Barcelonas deroute. Når det er sagt så sidder Barcelonas tid på tronen stadig frisk i min erindring og det piner mig at vi aldrig har fået kvitteret for 5-0 eller 6-2 ydmygelsen. Vi har haft flere chancer, men af en eller anden grund besidder Real Madrid ikke samme blodtørst som Barcelona. Hvor Barcelona ved enhver formmæssig fordel synes at hige efter at ydmygelsen, nedsablingen lader Real Madrid til at tage foden af speederen når sejren og kontrollen med kampen synes intakt. Det irriterer mig - jeg savner en gengældelse og det ville være et stykke rå fodboldpoesi, hvis det var netop Xavi der skulle spise en 5-0 snitte mod Real Madrid.

Vi har besejret dem 11-1. Altså udover at vi har langt flere La Liga- og Champions League-titler.

Nu vil Los Puta Cules ævle om, at det skyldtes at en Franco-udsending kom ind i Barcas omklædningsrum og truede med at dræbe dem og deres familie, og derfor tabte Barca med vilje kampen 11-1. Men problemet med den forklaring er, at Real Madrid førte 8-0 i pausen, så det giver slet ikke mening at en Franco-udsending skulle true midt i halvleget i betragtning af, at kampen allerede var vundet i første halvleg. Nu vil Messi-fanbois'ene ændre deres forklaring til at en Franco-udsending truede FØR kampen og derfor tabte Barca med det målcifre. Det giver heller ikke mening: Real Madrid tabte finalen det år til Bilbao fra Baskerlandet og i perioden 1939-1975 mens Franco sad på magten vandt Barcelona pokalturneringen hele 9 gange mens Real Madrid vandt den...  6 gange. 

Og endnu en hård fakta Barca-fans bliver forbavset når de hører: FC Barcelona vandt rent faktisk flere hjemlige titler end Real Madrid i Francisco Francos diktaturperiode: Real Madrid vandt 22 hjemlige titler, mens Barcelona vandt 23 hjemlige titler. Men udenfor i Europa hvor Franco ikke havde kontrol gik det bedre: Der vandt Real Madrid 6 titler mens Barcelona måtte nøjes med 3 pokaler. ;-)

Hver gang jeg bringer ovenstående detaljer til en Barca-fans bliver han forbavset og snotforvirret, og så går og tjekker personen som regel om pokal-fordelingen i Francos regerings periode, hvor Barca vandt flere hjemlige pokaler, er korrekt eller ej. Den overlegenfølelse elsker jeg. ;-)

​At vi vandt 11-1 i 1700-grønlangkål, det er der sgu ingen der husker eller tager seriøst i dag.

Vi har jo altid været en større klub end Barca og mere vindende, men det vil da cementere vores position disse år, at vinde en storsejr hvor vi dominerer.

På samme måde synes jeg også at en Treble er det sidste og eneste Real Madrid mangler i historiebogen. Det er sgu lidt irriterende at vi ikke er med i den klub - 13 CL-titler eller ej.

* En anden sjov detalje er, at engelske klubber har vundet 14 mesterholds trofæer i alt og Real Madrid har 13 alene. Levels.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Leveret af Kunena Forum
Annonce