Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 29. spillerunde

4 år 4 måneder siden #133 af Kiwes

Ramos4 post=147198 skrev: Barca spillede i Tyrkiet 3 dage før denne kamp og vi havde 6 dages pause. Let that sink in.

​Tror bare du skal lade det lægge. Vi spillede helt igennem elendig og det var tydeligt fra start at der ikke var styr på en skid. Der var huller i alt. Vi kan intet tage med fra kampen. Lad os komme videre og forhåbentlig finde de gode takter i ligaen igen. CL ryger vi ud af om lidt - det helt sikkert. Det er næste sæson, hvor vi skal bevise at vi har et hold igen. Og hvis ikke - så kan perez godt forvente at piben får en anden lyd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #134 af Ramos4
Vi må håbe Perez opgiver Haaland, så vi kan få en midtbanemand og en højreback - foruden Mbappe.

Hvilken træner der så skal løfte opgaven, er en anden snak.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 4 måneder siden #135 af Dios
​Jeg synes det er sjovt og læse splittelsen og den selvmodsigende måde at gøre tingene på, hvis man sætter tingene op imod hinanden. Mange klandre Perez for at ansætte en forkert træner og vil hellere have en træner med et koncept. Andre mener træneren er underordnet til og starte med og name dropper hvem der skal hentes. 

Jeg er ikke kæmpe fan af Perez, fordi han er af samme holdning som sidste, men overvej lige hvor svært et job han har med så mange forskruede og splittede fans :D 

Det jeg beundre Barca mest for er deres måde at se spillet på. Cruyff fik deres koncept helt ind under huden og nu er der kun én rigtig måde at gøre tingene på. Netop den definition har vi altid manglet i Real Madrid, hvor de største modsigelser kan ansættes i Real Madrid indenfor selv samme sæson. Conte bliver nævnt for at rense ud i truppen, men er der virkelig brug for det? Hvorfor skal vi altid ansætte trænere som kun har udsigt til at være her i et par sæsoner? 
For mig at se, så står vi som den største taber, selvom vi vinder det spanske mesterskab. For det mesterskab får vi ikke at se ret meget de næste rigtig mange år, og det tror jeg ikke Mbappé’s, Haaland etc. vil ændre på - når ikke engang Ronaldo i hans prime kunne ændre på det. 
Xavi ydmygede os med simpel taktik og jeg frygter kun når de får kvalitet på samtlige positioner. 

Enten kan vi blive i troen om, at Ancelotti er den rette løsning, for at ansætte en træner efter ham som skal rense ud i truppen, for at ansætte en træner som så kan opbygge det nye hold, hvor vi herefter nok skal starte forfra med træner rokaden. 

Den største og vigtigste signing til sommer skal være fremtidens træner. Ikke en gammel kending/ven af Perez eller truppen, men en ny-tænkende og meget gerne ung træner som kan få skabt et solidt fundament spillerne altid kan falde tilbage på. 
Selvom det var smertefuldt, så ser jeg det her som noget positivt, for det skal gå galt i Real Madrid før de rigtige folk kan indse problemet. Når vi bliver ved med at få de halv heldige små og vigtige sejre, så kommer reaktionen ikke. 
Nu er der bare ikke en anden udvej! 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Bismo, Elto92

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #136 af 9eren
Problemet i går var ikke den evige svale om at Barcelona har et projekt og en stil kontra vores måde at kører tingene på. 

Vi skal have nye spillere på flere pladser og et løft i kvaliteten via indkøb. Ny ungdomsspillere nye stjerner. Det hold vi mødte i går var lige til at pille fra hinanden. Men det mener man vel ikke at Kroos kan gøre eller en nedadgående Carvajal og Nacho.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved 9eren.

4 år 4 måneder siden #137 af PMO
Som (primært) passiv læser er det altid komisk at følge med herinde. Kroos og Modric er den ene dag verdens bedste, næste skal de skiftes ud. Nogen vil ansætte en træner der skal have tid (hvornår er det sidst sket?), mens nogen ønsker en Conte type. Der er, præcis som i klubben, ikke nogen rød tråd for hvad der ønskes. Der er intet projekt og det er tydeligt at mange, sikkert inkl Perez selv, forventer at en Mbappé ændrer alt. 
At man ikke har formået at skabe et “hul”, ikke bare pointmæssigt, men også på spillerfronten og spillemæssigt, ned til Barcelona, med de problemer de har været i, er decideret pinligt. 
Men igen, der er ingen konsekvenser for spillerne, de kan præstere elendigt over flere sæsoner, men vil stadig være
at finde i truppen - det motiverer dem da ikke til at præstere. Det kan godt være der skal skiftes træner igen, igen, men der sker intet på spillerfronten. Som træner er du stadig nødt til at forholde dig til spillere som Isco, Asensio, Ceballos, Vazquez, Hazard, Bale osv. Hvorfor er disse spillere ikke skippet videre? Har man virkelig givet dem så høj en løn, da ingen vil røre dem med en ildtang? 
Og hvor er RMs talenter? Kommer der overhovedet noget interessant fra akademiet længere? Jeg ser spændende spillere som Nico, Gavi og Pedri, allesammen spændende spillere, men hører intet fra RMs talenthold?

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Cristiano7

4 år 4 måneder siden #138 af Bismo
Ja vi fik jo desværre en forsmag på det her kujon spil, allerede i den første Classico, hvor Barcas træner hed Koeman og klubben var i en historisk krise. Alligevel kom Madrid til Barcelona med en ekstremt defensiv tilgang.

Problemet starter og slutter dog hos ledelsen. Det var en falliterklæring, at hente Zidane tilbage for 4 år siden. Ligeså at hente Ancelotti.. Nu planlægger man større indkøb, selvom vi har en træner, som man hele tiden har vidst er en stop-gap, som max får to år på posten. Så om et år, kan vi ansætte en ny træner, som igen igen skal "genopbygge" det her hold. Eller er det meningen, at han skal overtage Ancelottis "koncept" og føre det videre?? Det hænger bare overhovedet ikke sammen.

Vi har en ledelse, som vil være ambitiøs (dyre spillere, nyt stadion etc), men så alligevel ikke helt (gamle kendinge på træner posten, ingen sport direktør siden Valdano, intet koncept, ingen visioner mht langsigtede løsninger på træner posten etc..).

Synes også, at standarden i klubben har taget et massivt dyk nedad i de seneste år. Man forventer ikke længere et flot, offensivt spil. Så længe vi kan blive ved med at skrabe resultater sammen, er man tilfreds. Kvaliteten i spillet er underordnet. Det startede desværre allerede under Mou, hvor det blev fuldstændigt acceptabelt at parkere bussen på egen banehalvdel, på egen hjemmebane, hver gang modstanderen hed Barca. Nu er det underordnet om de hedder Barca, PSG, Chelsea, City, Liverpool, Bayern, etc... Tilgangen er mere eller mindre den samme. Defensivt udgangspunkt og så håbe på mirakler i offensiven.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 4 måneder siden #139 af Sebberg
Der kan ikke være nogen tvivl om, at gårsdagens kamp var en konsekvens af, at vi endnu engang har haft et trænerteam, der har spillet med sikre kort og udskudt den store nedsmeltning.

Ja, holdet præsterer individuelt udueligt i går, men det overraskede mig ikke. Jeg skrev det også - til folks store frustration - tidligere på ugen. Vi vinder mesterskabet, men lige nu spiller Barcelona længder bedre fodbold, end vi har gjort hele sæsonen. Jeg husker en vild kamp mod Mallorca og et par andre fine kampe, men ellers har vi det været samme opskrift: En vidunderlig målmand, et godt forsvar, et stabil midtbane og verdens bedste 9’er. Tilsat lidt Vinicius-krydderi. 

Det er samme grund til, at vi nærmest aldrig er tilfredse herinde, selvom vi vinder. Nogen vil kalde det forkælede - jeg vil kalde det realistisk og nuanceret. En sejr er ikke bare en sejr, hvis den kommer hjem med hiv og slæb. Det er i hvert fald én måde at anskue fodbold på, og hvis vi ryger ud (som forventet i mit hoved) til Chelsea og vinder ligaen med seks point, så kan det godt være, at det på papiret ‘godkendt’. Men det er det ikke i mit hoved. Ikke når man gennem hele sæson har spillet så fantasiforladt, været udsat for en række decideret pinligheder og samtidig slet ikke udviklet sig som hold.

I går bliver to ting fuldstændig udstillet: vores ældre stamme og Ancelotti. Det er efterhånden ret tydeligt, at Kroos, Modric og Casemiro ikke duer, når vi møder de helt store hold. Du kan have én defensivt statiske spillere på et hold, men de er for svage i presspillet og for gamle til at hamle op med Barcelona, Chelsea, PSG og you name it. 

Hvilket henleder os til Ancelotti. For hvad er alternativet? Der er blevet trukket så store veksler på de tre spillere, at ingen anden midtbanekonstellation er tryg i sådan en kamp. Og at de tre samtidig er trætte. Det samme er jo tilfældet med vores venstreback og angriberpost. Miguel løber rundt på reserveholdet, og ja, han havde et par dårlige præstationer i starten af sæsonen, men han er den eneste værdige venstreback, så hvorfor giver man ham ikke spilletid, når det er muligt? I stedet ender man med en højrebenet venstreback. Og angrebet. Rodrygo og Vinicius - herre gud. Benzema er verdensklasse, men vi gør os simpelthen mere afhængige af ham, når vi ikke tør spille Jovic i 20 minutter hist og her. En angriber behøver selvtillid og spilletid. Hvem er det, der skal score et mål i går? Man kunne jo allerede se fra start, at der mangler en spiller, som kan hugge den ind. Men Ancelotti har sat sig selv i en situation, hvor Jovic, Hazard og Bale - der må siges at have en bedre afslutningsevne end de to braslianere - er helt og aldeles kolde. 

Derfor kan konklusionen ikke være andet, end at italieneren er fortid efter sommer. Jeg er godt klar over, at mange minder om Lopetequi og siger, at der ‘ikke er tid’ i Real Madrid, og at man ikke kan have en træner, som tænker anderledes. Det er noget pjat. Lopetequi overtog en trup, der bare ikke passede til hans idéer og som var paralyseret efter i otte år at have haft én målmaskine. Det var ikke kønt - det medgiver jeg. Men situationen er nu engang anderledes, hvis vi byder eksempelvis Ten Hag velkommen.

Først og fremmest får vi verdens bedste spiller. Han kommer til at redde os utrolig mange gange, og på den måde at der mere line. Truppen er også klart anderledes og langt mere mulig at forme til en dynamisk spillestil. Vi har Valverde, Camavinga og Blanco, der alle er fremtidens mænd på midtbanen. Vi har også et par dygtige spillere - Brahim og Kubo - ude i andre klubber, som kan få en perifær rolle. Vi siger farvel til en masse dødvægt og har samtidig penge til, at en ny træner kan få hentet Mbappé og måske to andre spillere. Det kunne være en højreback og en central midtbanespillere. Det er tid til generationsskiftet, men vi skal simpelthen have en træner ind, som tør at eksekvere det. 

Forestil jer denne start 11’er og bænk: Courtois, Mendy, Alaba, Militao, ny HB, ny CDM, Modric, Valverde, Mbappé, Benzema, Vinicius + Miguel, Nacho, Casemiro, Kroos, Brahim, Hazard, Jovic, Asensio og en ny breddespiller til offensiven.

Det altså ikke dumt, hvis vi får en træner, som roterer og spiller på spillernes styrker. Og en træner, der kan få udviklet spillerne. Få Mendy til at bidrage mere offensivt. Få finpudset Valverdes løb i feltet, så han kan være en 10+ mand hvad angår scoringer. Få fuldkommen styr på Vinicius slutprodukt. Og så videre.

Heldigvis kan kampen i går have en positiv effekt dér, for gik det ikke endegyldigt op for Perez, at Ancelotti ikke er manden til det her job? Uagtet, at vi tager ligaen. Ellers er der vel forhåbentligt folk i den sportslige ledelse, der fortæller Papa om det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Bismo, Elto92

4 år 4 måneder siden #140 af Cristiano7

Sebberg post=147207 skrev: Der kan ikke være nogen tvivl om, at gårsdagens kamp var en konsekvens af, at vi endnu engang har haft et trænerteam, der har spillet med sikre kort og udskudt den store nedsmeltning.

Ja, holdet præsterer individuelt udueligt i går, men det overraskede mig ikke. Jeg skrev det også - til folks store frustration - tidligere på ugen. Vi vinder mesterskabet, men lige nu spiller Barcelona længder bedre fodbold, end vi har gjort hele sæsonen. Jeg husker en vild kamp mod Mallorca og et par andre fine kampe, men ellers har vi det været samme opskrift: En vidunderlig målmand, et godt forsvar, et stabil midtbane og verdens bedste 9’er. Tilsat lidt Vinicius-krydderi. 

Det er samme grund til, at vi nærmest aldrig er tilfredse herinde, selvom vi vinder. Nogen vil kalde det forkælede - jeg vil kalde det realistisk og nuanceret. En sejr er ikke bare en sejr, hvis den kommer hjem med hiv og slæb. Det er i hvert fald én måde at anskue fodbold på, og hvis vi ryger ud (som forventet i mit hoved) til Chelsea og vinder ligaen med seks point, så kan det godt være, at det på papiret ‘godkendt’. Men det er det ikke i mit hoved. Ikke når man gennem hele sæson har spillet så fantasiforladt, været udsat for en række decideret pinligheder og samtidig slet ikke udviklet sig som hold.

I går bliver to ting fuldstændig udstillet: vores ældre stamme og Ancelotti. Det er efterhånden ret tydeligt, at Kroos, Modric og Casemiro ikke duer, når vi møder de helt store hold. Du kan have én defensivt statiske spillere på et hold, men de er for svage i presspillet og for gamle til at hamle op med Barcelona, Chelsea, PSG og you name it. 

Hvilket henleder os til Ancelotti. For hvad er alternativet? Der er blevet trukket så store veksler på de tre spillere, at ingen anden midtbanekonstellation er tryg i sådan en kamp. Og at de tre samtidig er trætte. Det samme er jo tilfældet med vores venstreback og angriberpost. Miguel løber rundt på reserveholdet, og ja, han havde et par dårlige præstationer i starten af sæsonen, men han er den eneste værdige venstreback, så hvorfor giver man ham ikke spilletid, når det er muligt? I stedet ender man med en højrebenet venstreback. Og angrebet. Rodrygo og Vinicius - herre gud. Benzema er verdensklasse, men vi gør os simpelthen mere afhængige af ham, når vi ikke tør spille Jovic i 20 minutter hist og her. En angriber behøver selvtillid og spilletid. Hvem er det, der skal score et mål i går? Man kunne jo allerede se fra start, at der mangler en spiller, som kan hugge den ind. Men Ancelotti har sat sig selv i en situation, hvor Jovic, Hazard og Bale - der må siges at have en bedre afslutningsevne end de to braslianere - er helt og aldeles kolde. 

Derfor kan konklusionen ikke være andet, end at italieneren er fortid efter sommer. Jeg er godt klar over, at mange minder om Lopetequi og siger, at der ‘ikke er tid’ i Real Madrid, og at man ikke kan have en træner, som tænker anderledes. Det er noget pjat. Lopetequi overtog en trup, der bare ikke passede til hans idéer og som var paralyseret efter i otte år at have haft én målmaskine. Det var ikke kønt - det medgiver jeg. Men situationen er nu engang anderledes, hvis vi byder eksempelvis Ten Hag velkommen.

Først og fremmest får vi verdens bedste spiller. Han kommer til at redde os utrolig mange gange, og på den måde at der mere line. Truppen er også klart anderledes og langt mere mulig at forme til en dynamisk spillestil. Vi har Valverde, Camavinga og Blanco, der alle er fremtidens mænd på midtbanen. Vi har også et par dygtige spillere - Brahim og Kubo - ude i andre klubber, som kan få en perifær rolle. Vi siger farvel til en masse dødvægt og har samtidig penge til, at en ny træner kan få hentet Mbappé og måske to andre spillere. Det kunne være en højreback og en central midtbanespillere. Det er tid til generationsskiftet, men vi skal simpelthen have en træner ind, som tør at eksekvere det. 

Forestil jer denne start 11’er og bænk: Courtois, Mendy, Alaba, Militao, ny HB, ny CDM, Modric, Valverde, Mbappé, Benzema, Vinicius + Miguel, Nacho, Casemiro, Kroos, Brahim, Hazard, Jovic, Asensio og en ny breddespiller til offensiven.

Det altså ikke dumt, hvis vi får en træner, som roterer og spiller på spillernes styrker. Og en træner, der kan få udviklet spillerne. Få Mendy til at bidrage mere offensivt. Få finpudset Valverdes løb i feltet, så han kan være en 10+ mand hvad angår scoringer. Få fuldkommen styr på Vinicius slutprodukt. Og så videre.

Heldigvis kan kampen i går have en positiv effekt dér, for gik det ikke endegyldigt op for Perez, at Ancelotti ikke er manden til det her job? Uagtet, at vi tager ligaen. Ellers er der vel forhåbentligt folk i den sportslige ledelse, der fortæller Papa om det.

​Modric skal ikke være i start-elleveren. Manden er 36-37 år. Det er på tide at lade ham gå ligesom Barcelona lod Iniesta og Xavi gå. Han har magiske øjeblikke men ellers kan han ikke dominere Barcelona, Chelsea og PSG. Han havde gode momenter mod PSG i anden halvleg. Hvilke andre topklubber har en midtbanespiller som er 35+? 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #141 af 9eren
Vi har en mega amputeret trup offensivt plus midtbanen ikke får konsekvenser. Carlo er skyld i nederlaget i går men han har altså en trup som skal stor udskiftes

4 år 4 måneder siden #142 af Dybbøl
Jeg er meget bekymret over at Carlo virkede så handlings-lammet som han gjorde igår aftes. Jeg kan kun forstille mig at han købte sin egen opsigelse efter sæson. La liga titel eller ej. 
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Bismo, El Siete, Elto92

4 år 4 måneder siden #143 af DeLaRed

Cristiano7 post=147212 skrev:

Sebberg post=147207 skrev: Der kan ikke være nogen tvivl om, at gårsdagens kamp var en konsekvens af, at vi endnu engang har haft et trænerteam, der har spillet med sikre kort og udskudt den store nedsmeltning.

​Modric skal ikke være i start-elleveren. Manden er 36-37 år. Det er på tide at lade ham gå ligesom Barcelona lod Iniesta og Xavi gå. Han har magiske øjeblikke men ellers kan han ikke dominere Barcelona, Chelsea og PSG. Han havde gode momenter mod PSG i anden halvleg. Hvilke andre topklubber har en midtbanespiller som er 35+? 

​Modric er stadig en af verdens bedste offensive midtbanen spillere, og uden tvivl den bedste i La Liga, og han har tilmed de seneste 2 seasoner vaeret vores mest paaliedelige mand paa den offensive midtbane!

Manden skal ikke spille 4.000 minutter hver season, det kan vi godt blive enige om, men han er og bliver stadig paent meget bedre end hhv Kroos, Fede og Camavinga, saa naturligvis er han at finde i start-opstillingen naeste aar.

Hans succes afhaenger dog af hvem der spiller ved siden af ham, og her er der meget der taler for at Fede er den spiller Modric fungere bedst sammen med (og sjovt nok spiller Fede ogsaa nogle af sine bedste kampe ved siden af Modric). Kroos og Modric fungere bare alt for sjaeldent sammen, man saa spoerge hvem der er problemet i den duo, og her peger alle pilene mod en vis Tysker der har spillet flere daarlige kampe end gode i 2022, det er himmelraabene saa meget han er faldet i niveau!

Modric er det mindste problem paa vores midtbane!

Donde está la biblioteca?

4 år 4 måneder siden #144 af Sebberg

9eren post=147213 skrev: Vi har en mega amputeret trup offensivt plus midtbanen ikke får konsekvenser. Carlo er skyld i nederlaget i går men han har altså en trup som skal stor udskiftes

​Men helt ærligt: Er det også rigtigt? 

Jeg synes, den er todelt. Ja, vi har en trup med visse mangler - der erkender jeg. 

Dog er det i lige så stort et omfang Carlos til- og fravalg, der gør truppen amputeret. Tag Hazard som eksempel. Selvom han har mistet sin acceleration, giver det jo sig selv, at han har et større offensivt potentiale end Rodrygo + Asensio, og at han er en bedre fodboldspiller. Han er blevet decideret kold pga. manglende spilletid. Det samme med Jovic. Det samme med Bale - uanset hvor meget vi hader ham. 

Lad mig sige det sådan: Der er virkelig brug for, at truppen får et par nye ansigter til sommer. Men Carlo har virkelig også valgt ikke at udnytte nogle muligheder i truppen, som nu gør, at vi står absurd svagt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991, Bismo, El Siete, Elto92

Leveret af Kunena Forum