Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 29. spillerunde

4 år 4 måneder siden #157 af Kiwes

Fondo_Sur post=147238 skrev: @Kiwes

Når Barca vinder deres udskudte kamp er de 8 og et halvt point bag Real Madrid (da de er bedre indbyrdes).

Vi har Sevilla og Atletico på udebane samt nogle andre svære kampe på programmet.

Der er intet, der er afgjort med hele ni kampe tilbage. 

​Jeg har aldrig sagt at det er afgjort. Men hvis man mener at der er større chance for at barca vinder mesterskabet end vi gør (går jeg ud fra når man siger at man ikke tror vi vinder), så, for mig, er det sku at stramme den. Så smid en 100 lap på det - det giver vel 50x igen?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #158 af Lars1991
Jeg synes virkelig ikke der mangler så meget i vores trup for at den kan kæmpe med blandt de aller bedste i Europa. Selvfølgelig er der nogle huller hist og her. Vores højreside er på et virkelig lavt niveau, både back og fløj. Men en verdensklasse træner kunne have fået os op på et meget højere niveau med den her trup, det jeg slet ikke i tvivl om. Vi kunne have ligget lige under de aller bedste, og så kunne vi til sommer have fået Mbappe og en løsning på højrebacken, og så havde vi været helt deroppe.

Nu ligner det bare noget andet, fordi vi har spildt endnu en sæson. For hvad er der sket siden sidst? Vini har vist et højere niveau, men det er også dalet igen + hans attitude på banen er helt håbløs og umoden. Vi har mirakuløst fået et af verdens bedste midterforsvar (men det kom allerede så småt i sidste sæson med Militao). Selvom Alaba havde en katastrofe kamp igår, så var han lige hvad vi manglede. Og det jo det! Endnu en sæson med en aldrende midtbane der spiller hele tiden og bare bliver lidt dårligere hele tiden. Endnu en sæson uden en løsning på vores højrekant. Endnu en sæson uden en løsning på Benzema.

Og så kan man give skylden på manglende spillere, men jeg er flintrende uenig. Vi har en masse løsninger i truppen og her er mine tanker om hhv. midtbane, forsvar og angreb:

Jeg har set mange folk kalde på en ny midtbanespiller. Og det er der bare ikke behov for i mine øjne. Jo selvfølgelig, man kan altid forstærke sig og købe en af verdens bedste midtbanespillere, De Bruyne or smth. Men vores midtbane er helt fin efter min mening. Vi har Valverde, Camavinga og Blanco der kan skifte med Modric, Casemiro og Kroos. Jeg synes de tre førstenævnte har stort potentiale, men skal spilles stille og roligt ind på holdet (udover Valverde, som skal være starter). Modric, Casemiro og Kroos har altså stadig højt kvalitet, også selvom Kroos har et formdyk og Casemiro har set virkelig dårlig ud i nogle kampe. De kan sagtens indgå i en Real Madrid trup. Bare ikke hvor de regnes som klare starter. Men ja som sagt, endnu et år spildt på den front. Blanco var plantet på bænken hele efteråret, og er siden røget helt ned på Castilla. Camavinga har ikke fået meget tillid, hver gang han har spillet under niveau (hvilket han helt sikkert har, utrolig ustabil stadig) er han blevet revet ud og så har vi ikke set ham overhovedet i en håndfuld kampe, hvor selv Ceballos har været foran ham. Og kun for nylig har det lignede at Ancelotti har indset at Valverde altså er virkelig vigtig for holdet. Hvorfor tog det så lang tid for ham?

Så har jeg også set folk kalde på forsvarsspiller. Og der er jeg også uenig! I midterforsvaret har vi Alaba, Militao og Nacho. Det altså højt, højt niveau blandt 3 midterforsvarere. Ingen grund, efter min mening, at kigge på det. Alaba og Militao er en af de bedste duoer i Europa. Nacho er en af de bedste reserver i Europa og kan endda af nød spille på backs. Og må bare sige jeg er fuldstændig ligeglad hvem der er 4. valg. Vi får stort set aldrig behov for det. Men sure, vi kan da skifte Vallejo ud med en eller anden habil forsvarsspiller, men det skal jo ikke være et "stort" køb. 
På venstreback har vi Mendy. Jeg synes ikke det er heelt godt. Han mangler for meget offensivt og har endda set lidt halv skidt ud til tider defensiv i denne sæson. Men vi har altså et kæmpe talent i Miguel. Et spildt år for ham, pretty much! Fordi han ingen tillid har fået. Men er 100% tilfreds med en venstreback der hedder Mendy og Miguel i næste sæson.
Så er det selvfølgelig højreback, der bliver vi nødt til at hente en der kan starte. Det giver sig selv. Lucas og Carvajal har været en katastrofe den her sæson.

Så er der oppe foran. Her synes jeg også vi har fin kvalitet. Men hvis man nægter han bruge halvdelen af vores offensiv spillere, så bliver det da et problem. Jeg er simpelthen så forvirret over hvad Ancelotti laver med de spillere. Hvorfor spiller Jovic, Hazard og Bale ikke mere? Han starter sæsonen med Bale og Hazard.. og det ser egentlig okay ud! Bale bliver så skadet, fair nok. Hazard bliver overhalet af en flyvende Vini, fair nok. Men hvad så? Hazard begynder så småt at komme ind på holdet igen og gør det faktisk overraskende godt. Og så må han pludselig ikke mere. Blev frosset ud siden midt-Januar.
Bale.. kom tilbage fra sin skade... starter, ud af det blå, imod Villareal. Var ikke fan af den beslutning, men måtte også bare sige.. han gjorde det faktisk ret godt, især når man tænker på han ikke havde spillet længe. Siden da? Vi har ikke set Bale én gang. Hvorfor? Hvorfor starte med ham den ene dag, og så aldrig bruge ham igen? Jeg er forundret!
Så er der Jovic.. ja han har måske ikke en fremtid i Real Madrid. Men så dårlig er han altså heller ikke. Han kunne sagtens blive brugt noget mere, med fred være med det.
Pointen er bare især, at vi har nogle muligheder på den højrekant der ikke hedder Rodrygo/Asensio. Vi har Bale og Hazard der begge bare har et meget højere niveau end de to. Ja, der er ikke meget fremtid i dem, men det er der fandme heller ikke i Modric-Kroos-Casemiro konstellationen, men det stoppede da ikke Ancelotti. Plus de er altså blevet brugt i løbet af sæsonen, bare for at blive frosset ud, uden vi fans ved hvorfor. Måske er det ikke Ancelottis beslutning, who knows. Det ren spekulation hvorfor, vi kan ikke vide det. Men vi fans kan bare se at der sidder kvalitet på bænken der ikke bliver brugt og det ikke kun oppe foran det er sådan. Så det klart vi kommer til at brokke os.

Det blev en virkelig lang besked. Og jeg ville egentlig bare sige, at jeg synes vi har en god trup med masser af kvalitet - den klart bedste i Spanien. Den er ikke perfekt og vi kan sagtens bruge nogle forstærkninger. Men den er god nok til at kunne gøre det meget bedre og se langt mere spændende ud. Vi har løsninger i truppen der ikke er blevet brugt. Både unge og ældre spillere. Men Ancelotti har været en katastrofe, intet andet. Et mere eller mindre spildt år. Igen. 
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios, Sebberg, Madrid1998, elle44, Fondo_Sur

4 år 4 måneder siden #159 af Bismo

4 år 4 måneder siden #160 af Kimbo
Jeg synes også det er lidt skræmmende læsning, altså på dette forum.
Ja jeg er også pissed over nederlaget, men come on, vi fører ligaen komfortabelt og at folk nærmest udråber Barca til favoritter til titlen er fandmer dumt. Som om korthuset falder helt sammen efter et nederlag.
Jeg forventer at vi kører mesterskabet i hus uden nogen form for slinger, jeg forventer intet af CL.

Hvad der sker næste sæson tør jeg ikke spå om, men det er nok helt sikkert at ligaen igen bliver mere spændende og kompetitiv. Hvilket er en god ting.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

4 år 4 måneder siden #161 af Sebberg
​Klippet, hvor Militao tydeligvis kommer for sent på Araujo, fordi han skal bede Vinicius holde sin kæft:

www.reddit.com/r/soccer/comments/tksewy/...player_interactions/
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991

4 år 4 måneder siden #162 af Elto92
Det er også lige så meget Militaos skyld som det er vinis.

Faktisk vil jeg sige at militao bare skal koncentrer sig om det hjørnespark istedet for at lege storebror i den situation. aher burde Modric eller Nacho havde været over.

men alt sejlede jo så hårdt den aften

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #163 af Brylle

Elto92 post=147343 skrev: Det er også lige så meget Militaos skyld som det er vinis.

Faktisk vil jeg sige at militao bare skal koncentrer sig om det hjørnespark istedet for at lege storebror i den situation. aher burde Modric eller Nacho havde været over.

men alt sejlede jo så hårdt den aften

​Det er da lidt klodset, men Militao er jo Vinis landsmand og har måske et bedre forhold til ham hvorfor det giver god mening at han bedre kan banke fornuft ind i hjernen på ham, så det synes jeg egentlig ikke er forkert af Militao, for han har helt ret. 

Vini skal seriøst til at tage sig sammen med det her lort, for det er ikke til at holde ud, og det ødelægger også en del for ham selv.

Leveret af Kunena Forum