Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 1. kamp

2 måneder 13 timer siden #205 af NadaMás

Ramos4 post=148931 skrev: Med Casemiro tilbage og 4-mands midtbane har vi bestemt en chance i returen.

90 minutter bliver lange på Bernabéu. Jeg var faktisk rystet over hvor lidt stemning der var på Etihad - der var pinligt stille.

​Det gik først op for mig der var fans på stadion da den lille knøt pludselig stod på banen.

Fuld fokus på returen fra nu af. Fuck forberedelser til weekendkampen, mesterskabet må i så fald lade sig vente. 
Formationen skal lægges og bevægelserne mellem forsvar og midtbane skal indøves. Det nytter ikke at have de to høvedløse haner på backsne. Det skal være meget mere kompakt. Casemiro var meget savnet i dag. 

Fint med Rudiger, men der skal en ny højreback ind - En som er indkøbt til at være 1. valg. Carvajal har ikke haft niveauet i 2-3 år. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 13 timer siden #206 af Real HWL
​Vild kamp. Endnu engang er vi fuldstændig udspillet i store dele af kamp, og ja vi burde nok have tabt med 3-4 mål. Men det gjorde vi ikke. For gud hvilken gang finder vi vejen tilbage når det ser sortest ud. Det er fandme klasse. Det er der ingen andre hold der kan, lige meget hvor mange milliarder de køber spillere for. Det Real Madrid har i Champions League kan ikke købes for penge. 

2 måneder 13 timer siden #207 af Lars1991

Kiwes post=148933 skrev:

Ramos4 post=148931 skrev: Med Casemiro tilbage og 4-mands midtbane har vi bestemt en chance i returen.

90 minutter bliver lange på Bernabéu. Jeg var faktisk rystet over hvor lidt stemning der var på Etihad - der var pinligt stille.

​Måske det bare er mig men....jeg synes på ingen måde at vi skal spille med en 4-mands midtbane i returen. Vi bliver nød til at tro på os selv og tænke fremadrettet. Rodrygo må få chancen igen og så SKAL vi simepelthen få styr på den defensiv - det hjælper Casemiro ikke alene med. 4-3-3 med Casemiro, Modric og Valverde tak.

Men vi må også bare erkende og acceptere at Rodrygo/Asensio simpelthen ikke har kvaliteten til det her niveau. De blev fuldstændig pakket og når de endelig får lidt plads smider de det væk. Rodrygo har måske stadig potentialet til at kunne være med på det her niveau på sigt, men lige nu er han altså bare ikke god nok. Så at ofre en af dem for at få mere kontrol på midten virker som en no-brainer for mig.
Men selvfølgelig, hvis man har mere tro på Rodrygo end jeg har, så kan jeg godt se din pointe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 måneder 13 timer siden #208 af Kiwes

Lars1991 post=148937 skrev:

Kiwes post=148933 skrev:

​Måske det bare er mig men....jeg synes på ingen måde at vi skal spille med en 4-mands midtbane i returen. Vi bliver nød til at tro på os selv og tænke fremadrettet. Rodrygo må få chancen igen og så SKAL vi simepelthen få styr på den defensiv - det hjælper Casemiro ikke alene med. 4-3-3 med Casemiro, Modric og Valverde tak.

Men vi må også bare erkende og acceptere at Rodrygo/Asensio simpelthen ikke har kvaliteten til det her niveau. De blev fuldstændig pakket og når de endelig får lidt plads smider de det væk. Rodrygo har måske stadig potentialet til at kunne være med på det her niveau på sigt, men lige nu er han altså bare ikke god nok. Så at ofre en af dem for at få mere kontrol på midten virker som en no-brainer for mig.
Men selvfølgelig, hvis man har mere tro på Rodrygo end jeg har, så kan jeg godt se din pointe.

​Jeg tror bare ikke at vi får mere kontrol med 4 på midtbanen. Vi kommer bare til at stå i eget felt - synes vi har set det alt for ofte i denne sæson at det bare ikke virker. Og hvis der er en ting vi har set på det sidste, så er det at når modstanderen får bolden i vores felt, ja så går den som regel ind. Man ja, hvis vi kan spille med 4 på midten og styre kampen, så det self fint - jeg ser der bare ikke som muligt. Derfor vil jeg hellere satse på offensiven.

2 måneder 13 timer siden #209 af Ramos4

Kiwes post=148933 skrev:

​Slet ikke enig. Valverde er ikke god nok på bolden til at ligge helt centralt. Camavingas fysik og løbepensum skal ind. Og så er Rodrygo slet ikke god nok. Det viste han igen-igen. Han er god som indskifter med friske ben, når der er plads, men nej det ville da være idioti at forsøge det samme igen der nu ikke virkede.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 måneder 13 timer siden #210 af asp3200
​Hvad med at smide gode gamle nacho ind på midten i forsvaret eller ud på venstre back og så ud med mendy og alaba på venstre back.

Drop kroos og ind med camavinga sammen med modric, valverde og casemiro som anker.
Sidste redigering: 2 måneder 13 timer siden ved asp3200.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 måneder 13 timer siden #211 af Ramos4
Vi skal bare spare alle mand mod Espanyol. Reserverne skal nok kunne få 1 point. Alaba tvivlsom og Militao og Nacho i karantæne. Carvajal og Vallejo i midterforsvaret lørdag? :D

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 måneder 13 timer siden #212 af Kiwes

Ramos4 post=148940 skrev:

Kiwes post=148933 skrev:

​Slet ikke enig. Valverde er ikke god nok på bolden til at ligge helt centralt. Camavingas fysik og løbepensum skal ind. Og så er Rodrygo slet ikke god nok. Det viste han igen-igen. Han er god som indskifter med friske ben, når der er plads, men nej det ville da være idioti at forsøge det samme igen der nu ikke virkede.

​Vi ser nok bare det forskelligt. Jeg synes slet ikke at 4-3-3 var problemet idag. Kroos var et stort problem og så var del vel, efter barca, vores dårligt kamp i defensiven. Alle sejlede.

2 måneder 13 timer siden #213 af Zyconith

asp3200 post=148941 skrev: ​Hvad med at smide gode gamle nacho ind på midten eller ud på venstre back og så ud med mendy og alaba på venstre back.

Drop kroos og ind med camavinga sammen med modric, valverde og casemiro som anker.

​Nytter stadig ikke noget når Carvajal kører en Schengen og holder bommen åben for enhver modstander der vil give den et forsøg på kassen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

2 måneder 13 timer siden #214 af Fondo_Sur
Jeg er sku skuffet over resultatet. Det skulle have været mere offensivt, for Real Madrid fik intet(!) ud af at stå foran eget felt. Det er sådan noget Ancelotti ikke helt forstår - eller vil erkende mod disse hold. Det var en stor fejl at tage Rodrygo ud ved 3-2. City var gode offensivt, men det kan være ligemeget med alle de chancer de brænder. Holdet skulle helt klart have gået efter en uafgjort, men det er så kompliceret, når det kun Benzema og Vinicius der kan levere. Det er ærgerligt, og vi har vidst det i langt tid, men det er bare under Real Madrids standard.

Der kan snakkes længe om Bernabeu-magi op til kampen om otte dage, men det bliver ret svært med dette resultat. Guardiola ved om nogen, hvordan man skal spille på Bernabeu. Det kan være at City får gummiben ligesom PSG, men City virker bare SÅ forbandede forbedredte og har to gode spillere på hver position på banen. Der er dog ting, man ikke kan forberede i disse kampe, og derfor lever vi stadig i denne turnering.

Sidste redigering: 2 måneder 13 timer siden ved Fondo_Sur.

2 måneder 13 timer siden #215 af Kiwes
​Synes egentlig at Ceballos havde et fint indhold igen - kort tid, ja. Jeg er gået fra at 100% afskrive ham, til at tænke..måske vi bør beholde ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

2 måneder 13 timer siden #216 af Elto92
90 minutter på bernabeu er lang tid.

Jeg tror stadig på det. City har også ligaen at koncentrerer sig om. De får forhåbentlig gummiben med 1 kamp fra en champions league plads.

Samtidig ved Bernabeu også, at vi er snublende tæt på endnu en champions league finale!

Men hold kæft militao og Alaba ser svage ud pt.

Hvis nogle oprigtigt ikke glæder sig til Rudiger så fejler i noget drenge.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.