Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 1. kamp

4 år 3 måneder siden #217 af madrid2000
Hvor stor er Benzema? Er han større end Raul? Største Franskmand, der har spillet i klubben?

Hold kæft en 3-4 sæsoner han har haft.

Jeg ville personligt have sparket ham langt væk omkring 2017-2018. Jeg tror aldrig jeg har set det store lys i ham. Nu ligner han jo en af de største i klubbens historie.

Kredit til bruger som @Dios, der altid talte ham op. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #218 af Dragam

asp3200 post=148941 skrev: ​Hvad med at smide gode gamle nacho ind på midten i forsvaret eller ud på venstre back og så ud med mendy og alaba på venstre back.

Drop kroos og ind med camavinga sammen med modric, valverde og casemiro som anker.

​Helt enig i dine tanker !
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

4 år 3 måneder siden #219 af Ramos4
Benzema er grande. Han skal bare have Balon d'Or.

Raúl vil nok blive husket som en større legende, men Karims tal og bedrifter er helt oppe på Di Stéfano/Cristiano hylden nu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 3 måneder siden #220 af Dragam

Ramos4 post=148940 skrev:

Kiwes post=148933 skrev:

Ramos4 post=148931 skrev: Med Casemiro tilbage og 4-mands midtbane har vi bestemt en chance i returen.

90 minutter bliver lange på Bernabéu. Jeg var faktisk rystet over hvor lidt stemning der var på Etihad - der var pinligt stille.

​Måske det bare er mig men....jeg synes på ingen måde at vi skal spille med en 4-mands midtbane i returen. Vi bliver nød til at tro på os selv og tænke fremadrettet. Rodrygo må få chancen igen og så SKAL vi simepelthen få styr på den defensiv - det hjælper Casemiro ikke alene med. 4-3-3 med Casemiro, Modric og Valverde tak.

​Slet ikke enig. Valverde er ikke god nok på bolden til at ligge helt centralt. Camavingas fysik og løbepensum skal ind. Og så er Rodrygo slet ikke god nok. Det viste han igen-igen. Han er god som indskifter med friske ben, når der er plads, men nej det ville da være idioti at forsøge det samme igen der nu ikke virkede.

​Enig angående Valverde.

Uenig angående Rodrygo - hans naturlige position er bare ikke højrekanten. Han er bedst på venstre, eller som hængende angriber.

4 år 3 måneder siden #221 af Ramos4
Rodrygo bliver backup til alle i frontlinjen, Vini - Benz - Mbappe. Men synes ikke hans niveau er til at starte en CL-semi.

Men okay, det ville jeg også have sagt om Vinicius for blot et år siden.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 3 måneder siden #222 af Matamoro
Det handler om at tage røven på city i returen. De skal overfaldes og overmatches på fysikken. Vi skal have en central midtbane med Casemiro, Valverde og Camavinga. Modric får en fri rolle med udgangspunkt i højre side.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Matamoro.

4 år 3 måneder siden #223 af DeLaRed
Hold nu op en vanvittig kamp igår!

Selvom der er masser af Madridista’s der er utilfredse med Reals spil, så kan man ikke beklage sig over underholdningen. Der kan ikke herske tvivl om at Real har spillet en stor rolle i de 4-5 mest underholdene CHL kampe i denne season. Og det i sig selv er jeg sku både glad og imponeret over!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

4 år 3 måneder siden #224 af nono
At times City fans had to cover their eyes, at other moments the adrenalin and the entertainment was unbelievable.
But at the end of a breathless, brilliant 90 minutes, the Premier League champions might regret missing the opportunity to put down the Champions League's most notorious beast. Now that may come back to haunt them.

Fantastisk kamp igår! De første 11 minutter kunne jeg godt have undværet, men bortset fra det var det jo fodbold når det er mest underholdende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

4 år 3 måneder siden #225 af madrid2000
Vi var samlet dårligere end Inter, men endte over dem i gruppespillet. 
Det samme kan siges om PSG og Chelsea.

I går bliver vi udspillet igen. Lad os håbe tendensen fortsætter.

4 år 3 måneder siden #226 af Sebberg
​Hvordan er folks følelse i dag? Er i ubetinget 'glade' for resultatet?

Jeg må sige det, som det er. Ved PSG-comebacket var euforien så voldsom, at den fik undertrykt følelsen af underlegenhed på banen og udueligt spil.

Men mod Chelsea var lykken delt med en trist følelse, og i dag har jeg det på helt samme måde. Jeg synes virkelig ikke, det er sjovt at se Real være så udspillede, og så betyder det gode resultat langt mindre. Det føles uværdigt, og det mener jeg. 

Jeg husker kampe under Ronaldo-æraen, hvor vi blev pillet fra hinanden af Bayern, men det var alligevel på en anden måde. Det var ikke den der følelse af, at vi var decideret niveauer under det andet hold. Sådan var det - igen - i går, og så dårlige er vi simpelthen ikke. 

4 år 3 måneder siden #227 af nono

Sebberg post=148961 skrev: ​Hvordan er folks følelse i dag? Er i ubetinget 'glade' for resultatet?

Jeg må sige det, som det er. Ved PSG-comebacket var euforien så voldsom, at den fik undertrykt følelsen af underlegenhed på banen og udueligt spil.

Men mod Chelsea var lykken delt med en trist følelse, og i dag har jeg det på helt samme måde. Jeg synes virkelig ikke, det er sjovt at se Real være så udspillede, og så betyder det gode resultat langt mindre. Det føles uværdigt, og det mener jeg. 

Jeg husker kampe under Ronaldo-æraen, hvor vi blev pillet fra hinanden af Bayern, men det var alligevel på en anden måde. Det var ikke den der følelse af, at vi var decideret niveauer under det andet hold. Sådan var det - igen - i går, og så dårlige er vi simpelthen ikke. 

Jeg ser det ikke på samme nedslående måde. Jeg er selvsagt frustreret over at spillerne igen, igen, igen kommer sovende ud til starten af kampen, men omvendt er jeg dybt imponeret over den mentalitet og kynisme det her hold har. Ser man på materialet og de efterhånden 4-5 sæsoner uden markante forstærkninger (jeg tror vi kan blive enige om at se bort fra Hazard), så er jeg dybt imponeret over hvad den her gamle guarde formår at levere og samtidig fuld af håb for fremtiden hvor jeg forventer at vi går imod (endnu) et epokesættende transfermarked med et færdigbygget nyt stadion og en bundsolid økonomi. 

Den tristesse du beskriver synes jeg mangler det perspektiv at ethvert tænkende menneske i flere sæsoner har været indforstået med at Real Madrid - trupmæssigt - ikke kunne holde trit med klubber som PSG, City, Bayern, Liverpool og Chelsea. Dertil har der været for lidt fornyelse, for mange grå hår og alt for lidt stjernestøv. Vi har befundet os i en overgangsfase med udfasning af legender som Ramos, Ronaldo og snart Marcelo, Modric, Carvajal mfl.. og vi har udvist snarrådigt mådehold i en økonomisk usikker periode hvor man har lagt stilen om og fokuseret på unge talenter og spillere med kontraktudløb. 

Så hvor du er skuffet over udtrykket i et par kampe er jeg ekstremt imponeret over hvor godt klubbens aldrende stjerner passer på vores renommé i disse svære år. Jeg er dybt imponeret over de resultater de får skabt. Men frem for alt vælger jeg at se fremad hvor jeg tror og håber, at belønningen for din tålmodighed bliver, at et nyt epokesættende og slagkraftigt Real Madrid igen ser dagens lys efter sommerens transfervindue. Det bliver en fornøjelse - men indtil da - så nyd lige disse cirkus-elefanters sidste march... også selvom det ikke går helt så stærkt som det gjorde engang. De leverer faktisk.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Fondo_Sur, Kimbo, Elto92, Ramos4

4 år 3 måneder siden #228 af Vinícius
I min optik behøver man ikke dominere kampe med tiki-taka og ligegyldig boldbesiddelse for at være "gode nok". Nuvel, Citys boldbesiddelse er ikke ligegyldig, og de vil fremad, og de var bedst i går. Men jeg vil underholdes, og det blev vi. Vi lavede mange fejl, og det skyldes jo netop Citys presspil (samt noget usikkerhed i egne forsvarskæder). Men samtidig synes jeg også, at vi ofte fik spillet os godt ud af presset i meget svære situationer, så jeg er slet ikke enig i de dårlige bedømmelser af truppen generelt(fraset defensiven). De fleste spillede godkendt - synes jeg. Modstanderen var bare bedre, og det må man nogle gange erkende.

De Bruyne er i min optik nøglen til deres fremadrettede spil og dermed succes, ligesom Messi var det under Barcas dominerende tiki-taka era.
Det leder mig hen til, at vores hold altid har haft disse 2 markante svagheder.

1) Os selv, når vi møder små hold (post-Ronaldo eraen)
2) Tiki-taka, når modstanderen stiller med spillere som De Bruyne og Messi, der virkelig vil fremad.

Jeg tror det bliver svært at gå videre mod City, og de er desværre så gode, som jeg frygtede. Jeg må ærligt sige, at jeg havde regnet med det videre avancement mod både Chelsea og PSG, men jeg er også for en gangs skyld lidt mere pessimistisk, end jeg normalt er. Men man skal aldrig afskrive RM.

Hala Madrid

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Vinícius.

Leveret af Kunena Forum