Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 1. kamp

4 år 3 måneder siden #241 af Thomaskjensen
Super indlæg Lars, og jeg er helt enig.
Det illustrere desuden hvorfor jeg var så pisse træt af den gode Kroos i går, for netop i denne situation er jeg ikke helt sikker på hvad han laver. "Dækker" han 2 city spillere :)

Kiggede på hans stats i dag, og de var slet ikke så dårlige som jeg forventede.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #242 af DeLaRed

Lars1991 post=148981 skrev: ​En ting er at der en del spillere der var under niveau igår. Det delvist også taktikkens skyld, der gør at vi kommer mere under pres. Men kun delvist, det var ikke en undskyldning for hvordan nogle sejlede. Men vores taktik igår er jo at spille med lange bolde og dybdebolde. Hovedsagligt. Og jo det passer da meget fint til en spiller som Vini. Men vi kunne jo også prøve at holde på bolden, spille den ud nede bagfra. Der har vi altså også mange spillere der shiner. Men vi prøver jo ikke på det. Det et valg. Det noget taktisk. Og vi så det igår. Mange spillere bliver helt oppe og prøver ikke at hjælpe med at spille den ud nede bagfra. Og det gør at vi blev nødsaget til at sparke langt nede bag fra, og det gjorde vi virkelig, virkelig meget. Courtois sparker virkelig mange bolde op, og vores forsvarsspillere bliver også nødt til det fordi de bliver presset (fordi der ikke er nok muligheder for at spille).

Jeg har prøvet at tage nogle screenshots for at illustrere min poine, men ved ikke om det kommer til at virke. Det bliver et eksperiment. :D Et situation jeg genfandt hvor jeg råbte og skreg af min fjernsyn igår, var den her. Det ender med at Carvajal prøver at løbe ind i det åbne rum, bliver stoppet, spiller den tilbage til Militao, som bliver presset af 2 mand, og sparker den langt, og City får bolden igen. Men hvor er vores spillere? Hvorfor har vi ikke en spiller i det store åbne rum Carvajal kan spille? City spillernes pres kommer langt nede fra og er egentlig enkeltmands pres.. men det virker! Vores kanter er også væk, de går ikke ned i banen for at tage imod (det var åbenlyst flere gange hvor vores backs prøver at spille dem langs jorden, men City-backsne kommer først på bolden, som ved 3-1 målet). Valverde lå tit rigtig højt og ligeså gjorde Modric nogle gange, som i dette eksempel hvor ingen af de to kan blive fundet. Og det jo et taktisk valg af Ancelotti. 

edit:
Det virker vist! Jeg vil lige vise et screenshot mere så, bare for at vise hvor langt oppe vores spillere står. Her har Courtois lige sparket et langt bold op (bolden er stadig i luften). Her ser vi altså 4 spillere stå helt oppe, inklusiv Modric som havde taget et løb. Valverde står også relativt langt oppe. Det vil sige at vi kun havde vores 4 forsvarsspillere og Kroos til at spille den ud. Det svært når City investerer i et højt pres. Nå ja og begge af disse er før der er rundet en time.

​Men den paene roede cirkel du har tegnet, er jo praecis det omraade som Casemiro i de fleste kampe altid goer sig spilbar, det er der 6.eren skal finde det aabne rum, saa han kan vaere en spilstation imellem forsvaret og den offensive del af midtbanen (eller kan give backerne tid til at loebe op ad sidelinjen og modtage bolden retur). Men hvor er Kroos i denne situation, det er jo for fanden netop det taktikken er, han skal loebe ind i det rum og goere sig spilbar, men hvad goer han, han lunter rundt i den modsatte del af banen. Jeg gir sku en pakke giffler hvis du kan finde skriftligt bevis paa at Ancelotti har bedt Kroos om kun at bevaege sig i lunte-tempo og holde sig fra at deltage i det opbyggende spil!

Hvis du derimod ser situationen der foregaar foer Vini's maal, her ser man, stort set den eneste gang i kampen, Kroos der gaar ned til feltet, og bevaeger sig for at deltage i opspillet og paa den maade faar man spillet ud fra bagkaeden (ud af det hoeje pres) og Mendy faar plads og kan frit loebe eller spille bolden op paa Vini (naturligvis er det Vini der staar for faktisk at kreere maalet, men vi faar spillet ud bag fra fordi Kroos nosser sig sammen). Saa der har du det, DET VAR TAKTIKKEN, og det foerte til maal, og det er stort set taktikken hver gang Casemiro spiller 6.eren, men Kroos vaelger at skide hoejt og helligt paa den taktik som alle kender, og tager sig istedet en tidlig fyraften fra 1. minut!

Edit: Tonen ovenfor er rettet imod Kroos, ikke dig Lars, du er naturligvis helt berettiget til dit perspektiv.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved DeLaRed.

4 år 3 måneder siden #243 af Lars1991
​Nu du selvfølgelig undskyldt fordi du ikke lige har set sekvensen som jeg og at det ikke fremgår af et stillestående billede.. Men vi har lige haft bolden over i den anden side, hvor Kroos var med. Den bliver så skiftet over til Militao og Carvajal, og der kan Kroos selvfølgelig ikke nå over med det samme, det jo ligemeget om det så var Mbappe der var der. Og vi har jo også to andre midtbanespillere der kunne hjælpe - hvis det var planen.

Jeg er med på Kroos havde en dårlig kamp uden bold. Sådan er det når man overlader så meget spil til modstanderen og har ham på 6eren. Han er bare ikke en naturlig 6er og er meget langsom. Men på bolden synes jeg nu han gjorde det godkendt (men heller ikke mere).
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, DeLaRed

4 år 3 måneder siden #244 af The European Super League
​What a match!

Først og fremmest vil jeg sige at kampen var enorm spændende at følge.
For en neutral seer må det have være en vild fodboldoplevelse.
For en Premier League fan må det have været en øjenåbner at opleve hvad Real Madrid CF kan i Champions League.
For en Madridista var det selvfølgelig ubehageligt at se Militao, Carvajal og Kroos.
For en fodboldfan var det en fryd at se kongen Karim Benzema. Der burde være en Balon d'Or på vej. Især nu hvor vi er gået over til at uddele prisen på baggrund af sæson og ikke year.

Ancelotti's problem ifølge mange fans har været at han ikke roterer nok. I går så vi Ceballos blive skiftet ind i en Champions League semifinale. Kunne det ikke have været awesome hvis denne Ceballos havde fået noget mere kamptræning igennem sæsonen? Han gjorde det udemærket hans få spilleminutter tidligere på sæsonen taget i betragtning.

Jeg kan se at der også er andre der skriver om det men jeg håber virkelig Ancelotti vil forsøge sig med 4 på midtbanen resten af sæsonen. Valverde bør få spilletid. Vi så hvor stor en succes det var imod Chelsea i London på Stanford Bridge. Kroos bør desuden få pause engang imellem. Vores midtbanespillere i næste sæson bør være i denne rækkefølge: Modric først når han er frisk -> Dernæst Valverde -> Casemiro -> Camavinga -> Kroos. Jeg håber stadig på et salg af Kroos til 10 millioner €.

Og så lige en sidste kommentar fra kampen i går: Hold ad op Kevin de Bruyne er god. Det vidste vi godt men alligevel, wow.

For at bringe lidt statistik på banen inden returkampen. Josep Guardiola har mødt Real Madrid 9 gange på Estadio Santiago Bernabeu. Ud af disse 9 kampe har han:
Vundet 6: 2-6, 0-2, 0-2, 1-3, 1-2 og 1-2
Uafgjort 2: 1-1 og 2-2
Tabt 1: 1-0
Den tabte kamp var for Bayern München. Han er altså en af de få trænere, der kan prale af at være overlegen på Bernabeu. De fleste af disse var dog i La Liga med Messi på holdet.

Real Madrid er ikke døde endnu. Vi har Estadio Santiago Bernabeu i ryggen og dette er kongeklubben i en Champions League semifinale. Vi har erfaringen og vi er endda så heldige at vi er bagud til et hold vi ikke undervurderer.
Vi kan ikke finde ud af at spille på en uafgjort eller på at holde en føring. Heldigvis er holdet tvunget til at komme op og score.
Juan Gómez Juanito: “90 minuti en el Bernabeu son molto longos.”

www.goal.com/en-us/news/pep-guardiola-re.../blte29c5118e25c306e

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

4 år 3 måneder siden #245 af Thomaskjensen
Er statistik ikke bare dejligt :)

Kigger vi på de seneste 7 gange vi har mødt dem (ikke bare hjemmebanen) er statistikken en helt anden.

I moderne tid, der har vi tabt 2, spillet 1 Uafgjort og vundet 4 :)

4 år 3 måneder siden #246 af Elto92
Vores defensiv SKAL stå distancen i returen.

Jeg ser vores chancer som ret små. Vi er enige om, at City nok skal score minimum 1 pind i returen. Så er vi allerede tvunget til at score minimum 2 gange bare for at være med.

cancelo med en assist og walker der holder vini i skak.
kæft vi er oppe imod et af nutidens kunstigt fremstillet primehold.

Det bliver mega svært. Men Bernabeu er som vi kender det efterhånden, stedet hvor mirakler opstår.

Jeg skal nok sidde og bide negle onsdag og stadig tro på det.
Men puha... Vores defensiv svigtede os igår....

4 år 3 måneder siden #247 af DeLaRed

Elto92 post=148992 skrev: Vores defensiv SKAL stå distancen i returen.

Jeg ser vores chancer som ret små. Vi er enige om, at City nok skal score minimum 1 pind i returen. Så er vi allerede tvunget til at score minimum 2 gange bare for at være med.

cancelo med en assist og walker der holder vini i skak.
kæft vi er oppe imod et af nutidens kunstigt fremstillet primehold.

Det bliver mega svært. Men Bernabeu er som vi kender det efterhånden, stedet hvor mirakler opstår.

Jeg skal nok sidde og bide negle onsdag og stadig tro på det.
Men puha... Vores defensiv svigtede os igår....

​Carlos Henrique Casimiro

Donde está la biblioteca?

4 år 3 måneder siden #248 af ElMadrid

Ramos4 post=148972 skrev:

Sebberg post=148966 skrev: ​Tak, Nono. Jeg forstår dig langt henad vejen, og det gav grundlag for lidt refleksion.

Men alligevel synes jeg folk har det med at underkende vores trup, og at den er så meget dårligere. 

For er det hønen eller ægget? Har træneren succes, fordi spillerne er gode - eller er spillerne gode, fordi træneren er god? Jeg hælder til det sidste.

Tager man et kig på Transfermarkt har City en teamvalue på 950 mio. euro - vi har på 750 mio. euro. Det er jo ikke nogen voldsom forskel. Vi har altså en stærk trup med et par stærke mangler.

Rodri, Mahrez, Silva og lignende virker jo som kæmpe forbedringer ift. os, men ville de have samme succes hos os? Jeg tvivler. Ville Hazard og Jovic have haft mere succes i City? Det tror jeg. Så min frustration handler jo netop om, at vores underlegenhed er et resultat af sportslige, dårlige beslutninger. 

Og selv hvis Citys trup så er bedre end vores, er det så lig med, at de skal score fire mål og have chancer til fem yderligere mod os? SÅ stor bør niveauforskellen jo ikke være. Jo, hvis de nu vandt 37 ud af 38 kampe på en sæson, men det er jo ingenlunde tilfældet. De er bedre, end vi er, men vi er to verdensklassehold, og når vi er det, så synes jeg at gårsdagens spilforløb er sørgeligt,  

​Hazard ville have været mindre skadet i City eller hvad?

Faktum er jo bare at om træneren hedder Zidane, Ancelotti eller noget helt tredje, så får du store problemer mod et af verdens bedste hold når du 1) er uden Casemiro. 2) Carvajal, Mendy og Kroos ikke har niveauet pt. 3) Militao og Alaba vælger at tackle forbi bolden hele kampen.

Jeg gad sgu godt vide hvem der kunne tage den her trup til mere end mesterskab og CL semi. Det er skørt vi overhovedet er nået så langt.

Sidste gang mod City forærede Varane dem to mål.

​Jeg er som sådan enig med dig langt hen af vejen. Men jeg tror at du misforstår pointen, som kommer fra de andre.

Forleden havde du en spændende diskussion med Dios og jeg var faktisk enig med dig, men jeg var også enig med Dios. Pointen er vel at det er super fedt og over al forventning at vi er nået hertil, truppen og modstandere taget i betragtningen. Men det er MÅDEN det sker på, som jeg synes er kritisk efterhånden.

Hele diskussionen handler jo om, er det truppens mangler eller er det trænerens. Jeg synes det er begge dele for det er ikke helt sort/hvidt. Men Ancelotti mangler skinner helt igennem efterhånden og det er her at jeg synes at kritikken af ham er berettiget.

Tag fx.det første mål igår. Er det ikke en tro kopi af målet mod Chelsea på Berna? Hvordan kan det, på det her niveau, lade sig gøre at vi indkasserer 2 fuldstændige identiske mål?

Læg dertil at kampen mod Barca viste tydeligt at vi er sårbare mod indlæg, det gentog sig mod Chelsea, men Ance gør ikke noget ved det. Så er det klart at City udnytter det og derfor scorede de også på det i går. Dette er bare 2 simple ting, som Ancelotti ikke gør noget ved. Det er her at jeg synes han fejler gevaldigt.

Nu vil du måske argumentere for at det er Carva der fuldstændig sejler ved det første mål, men jeg mener at ansvaret lægger på træneren, så for det er ham der sætter holdet op.

Nøjagtig på samme måde som når han bliver ved med at spille Kroos som 6'er. Det var en katastrofe og som også sætter Kroos ud af kampen og udstiller hans mangler. Heldigvis indså han sin fejl og skiftede formation til 4231, hvor Valverde også spillede 6'ere.

Det er ofte historien om Ancelotti. Han sætter holdet ofte forkert op, hvor han så efterfølgende er nødt til at rette op på sine fejl efterfølgende.

Jeg savner en træner, der er sine modstandere overlegen taktisk og som får det bedste ud af sine spillere ved at spille dem rigtigt fra start. I stedet for de pinligheder han disker op med efterhånden som fx. Mod kriseramt Barcelona.

Når det er sagt så er jeg enig med dig i at det er vanvittig fedt at se RM fighte og kæmpe sig tilbage hver gang. Men den fortjeneste skal Ancelotti ikke have. Den tilfælder mere spillerne og i særdeleshed Benz.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Elto92, Cristiano7

4 år 3 måneder siden #249 af Dios
​Jeg synes det vigtigste i den her debat er, at vi kan glemme alt om disse resultater, hvis ikke det havde været for Benzema. Det han levere nu er så vanvittigt, at det ikke er til at tro på. Hvem har nogensinde lavet 9 så afgørende mål imod modstandere som Psg, Chelsea og City, hvor vi spillemæssigt er blevet ydmyget på det groveste. Vi har jo ærligt talt ikke haft en jordisk chance spillemæssigt i de opgør. Vi har samlet set haft 1 god halvleg ud af 5 mulige og det var på udebane imod Chelsea, hvor vi ikke engang var bedst imo, men vi gjorde det godt. Resten har været magi fra Benzema. Selvfølgelig suppleret op med gode momenter fra Vinicius samt vidunderlige afleveringer fra Modric etc. men ellers havde det været farvel og tak. Hvor mange ville så gå med, at Ancelotti får det bedste ud af en dårlig trup, hvis vi laver den leg der hedder, at Benzema's magi udeblev imod Psg, og vi ikke havde de gyldne 17 min. men derimod bare var blevet kørt rundt i yderligere en halv time, ligesom den første time af den kamp. 

Jeg får helt ondt i mit trænerhjerte når jeg kan læse størstedelen herinde er klar på at kaste 90% af vores trup ned til Levante, eller måske polsk fodbold, hvis de overhovedet er gode nok til det. 
Det er så vanvittigt for mig, at se en træner spille sit materiale så dårligt som Ancelotti gør det. Det er endnu mere vanvittigt, at han nærmest bliver hyldet for at holdet har klaret sig så godt med dette materiale. Hvis vi bare tager udgangspunkt i kampen imod City, så skaber de 7 98% chancer hvor det drejer sig om få cm før de får scoret udover de 4 mål de i forvejen scorer. Så kan man lukke øjnene og være kynisk og sige, at der må være en grund til det er gået indtil videre. Korrekt, men nogle ting kan bare ikke forklares. En ting der dog kan forklares er, at Real Madrid's historie og ånd er langt større end noget andet, men noget godt trænerarbejde det er det godt nok ikke, og jeg vil på det seriøse plan tilskrive Ancelotti 1% af den fortjeneste, at holdet står som de gør nu.
Den eneste ros jeg vil sende Ancelotti's vej er, at have ansat Pintus. Det er tydeligt og se, at hans arbejde har givet en masse.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 år 3 måneder siden #250 af Fondo_Sur
@Dios

Kan du så forklare, hvorfor Barca røg fortjent ud af Europa League med filosoffen Xavi som træner, og hvorfor de har været så dårlige på det seneste?
Følgende bruger(e) sagde tak: Mas

4 år 3 måneder siden #251 af Dios

Fondo_Sur post=149017 skrev: @Dios

Kan du så forklare, hvorfor Barca røg fortjent ud af Europa League med filosoffen Xavi som træner, og hvorfor de har været så dårlige på det seneste?

Jeg kan ikke forklare noget jeg ikke har set. Jeg ser ikke deres kampe, og generelt er jeg faktisk rigtig ligeglad. Jeg frygter stadig Barca, for den form for fodbold Xavi vil spille er den sværeste form, og det tager tid at implementere. Form er ikke noget jeg vil vurdere på, men derimod planen og de har stadig en plan, som vi desværre ikke har.
Jeg har aldrig sagt Xavi er en god træner, så om han får succes ved jeg overhovedet ikke. Spiller du resultatsfodbold, så kan du være godt kørende fra dag 1 af, men spiller du derimod efter et koncept, så skal du have de rigtige spillere, og det har Barca på ingen måde. De har en masse kæmpe talenter.
Skal man tro Mads Junker, så skyldes det alene Pedri's skade. Som sagt, så ser jeg ikke deres kampe, så jeg ved ikke hvad de dårlige resultater skyldes.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 år 3 måneder siden #252 af Fondo_Sur
Ancelotti har i den forstand heller ikke haft tid nok. Han har overtaget en trup med en besked om at vinde mesterskabet og gerne også CHL. Og uden januarindkøb, som Xavi fik 4-5 stykker af.

Men uden Pedri? Troede at systemet kunne holde holdet kørende, uanset materiale, helt omvendt med Benzema og Real Madrid?

Edit: synes i øvrigt at du skal se de to Frankfurt-kampe for se, hvordan et hold i en lignende tilstand som vores får bank af et tempofyldt tyskerhold. 
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mas

Leveret af Kunena Forum