Optakt: Betis-Real Madrid, LaLiga, 24. spillerunde

3 år 4 måneder siden #1 af Benzeron
I går aftes...

I går aftes smadrede et spansk hovedstadshold et andalusisk tophold med hele 6-1. Der er ikke meget, der tyder på, at det samme kommer til at ske i aften, men hvis Real Madrid på overbevisende vis kan gøre det af med Betis, ville det være en god måde at komme oven på efter den seneste uges skuffelser.

Real Madrid har nemlig ikke hentet en sejr i de seneste to kampe mod de største hjemlige rivaler fra Atlético Madrid og Barcelona. Det har ovenikøbet været to kampe, hvor man har været aldeles harmløse i angrebet, hvor der er blevet lukket godt ned for både Benzema og Vinícius.

I aften venter en udebanekamp imod LaLigas nummer fem, hvilket ikke nødvendigvis plejer at være en nemmere opgave. Kigger man Betis efter i sømmene, er der dog grund til optimisme på Real Madrids vegne. Her får du fire hurtige grunde til, at Real Madrid bør kunne rejse hjem fra Andalusien som sejrherrer.

Den første og mest indlysende grund er naturligvis, at cheftræner Manuel Pellegrini ikke har sine to bedste spillere til rådighed, eftersom både Fekir og Canales er ude med skader. De to teknisk stærke spillere står for størstedelen af Betis’ kreativitet, og især Canales har været flot spillende på det seneste med et mål i hver af sine tre seneste kampe.

Grund nummer to er noget, som plejer at være en ulempe for Real Madrid – nemlig en forestående midtugekamp. Real Madrid har for en sjælden gangs skyld ingen midtugekamp, men for Betis byder torsdag på storkamp mod Barcelonas banemænd i Europa League, Manchester United. At have Real Madrid på besøg er en stor begivenhed for mange hold, men det samme er et europæisk eventyr for Betis, og måske kan det tage toppen at andalusiernes stålfokus – og måske endda Pellegrini kunne finde på at spare spillere.

Den tredje grund, der peger i Real Madrids favør, er Betis’ seneste form. Nok har de vundet tre kampe på stribe, men det har ikke just været imponerende. Senest kom man bagud med 2-0 imod det ubestridte bundhold Elche, og det krævede – hold nu fast – to røde kort til Elche, tre straffespark til Betis og et mål i det 95. minut for Betis til at vinde kampen. Derudover har de vundet snævre étmålssejre over oprykkerne Almería og Real Valladolid samt et svagt Getafe-hold, mens de har tabt til både Espanyol, Barcelona og Celta Vigo. Det giver fire sejre på fire kampe, men ingen af dem har været prangende, og det er altså ikke et hold i flyvende form, der tager imod Real Madrid i aften.

Den fjerde grund handler om de indbyrdes opgør. Mange Real Madrid-fans husker formentlig en håndfuld svære Betis-kampe i de senere år med pointtab til følge, og Benito Villamarín er ikke ligefrem kendt som et nemt sted at komme som udehold. Lige netop Real Madrid har dog bemærkelsesværdigt fine statistikker på Betis’ hjemmebane i de senere år. Således har man vundet fem af de seneste seks kampe her og blot tabt en enkelt, og to af dem har endda været målrige 6-1- og 5-3-sejre. Real Madrids pointtab har til gengæld været hyppige i hjemmebanekampene, hvor man blot har vundet én af de seneste seks kampe imod Betis, men lad os lykkeligt se bort fra det i aften.

Real Madrid må til aftenens kamp undvære Modric grundet karantæne, mens Mendy og Alaba fortsat er ude med skader. Det er dog ingen undskyldning for det offensive spil, som må og skal være bedre end i de seneste kampe. Ancelotti har gjort en dyd ud af at hylde Real Madrid for holdets gode kontrol af kampene på det seneste, selvom modstanderholdene har haft fin succes med at stille sig tilbage og afvente. Lad os håbe, at kontrol på bolden og mål kan gå hånd i hånd i aften, når der er kampstart kl. 21. Kampen kan ses på TV2 Sport X og tv2 play.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Militão, Rüdiger, Nacho, Kroos, Tchouaméni, Camavinga, Valverde, Benzema, Vinícius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #2 af Ramos4
Der er gået præcis 4 minutter da Vinicius første gang varmer bolden unødigt og trækker fire spillere til sig - for så at beklage sig til fjerdedommeren.

Skønt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 3 år 4 måneder siden ved Ramos4. Begrundelse: *unødigt
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 år 4 måneder siden #3 af Fondo_Sur
Kroos er en snegl på banen. Ceballos burde endnu engang have hans plads.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 år 4 måneder siden #4 af Ramos4
Rodrygo er god i hans driblinger når han er inde centralt.

Han er så gemt væk på den højrekant.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 4 måneder siden #5 af Kiwes
​Og så rammer den selvfølgelig hånden...det er virkelig stople ud for tiden for os:s
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Thomaskjensen, DeLaRed

3 år 4 måneder siden #6 af DeLaRed
Ærgelig det lige er Rudis arm den rammer!

Donde está la biblioteca?

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 4 måneder siden #7 af Madridista02
Dygtig rudiger din kæmpe klovn. Så er det sgu heller ikke nemt, når holdkammeraterne fatter minus.

Jeg savner Pepe :(

3 år 4 måneder siden #8 af Aesir
​den hånd kunne da ikke være tættere på hans krop.. 

burde det ikke være lovligt?

The world knows that i am a madridista by heart
White until the death

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 4 måneder siden #9 af Madridista02
Valverde er også skandaløst ringe... Hvad sker der

3 år 4 måneder siden #10 af DeLaRed
Synes ikke denne formation fungere indtil videre, der mangler support på midtbanen og med Vazquez på højre er det stort set umuligt ikke at bygge hvert angreb op over Kroos og Venstre siden. Ser hverken naturligt eller flydende ud.

Donde está la biblioteca?

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
3 år 4 måneder siden #11 af Madridista02

Aesir post=159446 skrev: ​den hånd kunne da ikke være tættere på hans krop.. 

burde det ikke være lovligt?

​Den kunne sagtens være tættere på kroppen.

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
3 år 4 måneder siden #12 af Madridista02

DeLaRed post=159449 skrev: Synes ikke denne formation fungere indtil videre, der mangler support på midtbanen og med Vazquez på højre er det stort set umuligt ikke at bygge hvert angreb op over Kroos og Venstre siden. Ser hverken naturligt eller flydende ud.

​Tror bare generelt det er svært at få nogen formation til at fungere, når vi ikke besidder to gode offensive backs.

Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, DeLaRed

Leveret af Kunena Forum