Optakt: Betis-Real Madrid, LaLiga, 24. spillerunde
Så er vi nok enige langt henne ad vejen. Selvfølgelig skal vores spillere kunne tage fat i dommeren og sige at han skal være mere opmærksom på hvad der sker omkring Vini - Bare så længe vi ikke snakker at overfuse dommeren, som jeg tolkede dit første indlæg. Jeg tænker i det hele taget at det er det der menes når man siger Vini skal beskyttes af dommerne. Han er den spiller der bliver begået flest forseelser på, og derfor skal han have også have det tilbage proportionelt af dommernes opmærksomhed.Thomaskjensen post=159583 skrev: MadaMas, jeg siger ikke at der ikke er intern støtte, men det hjælper ikke en skid om det bare er internt. Javist er ledelsen ude og rasle lidt i busken når det handler om racisme, men der er så meget mere de kan gøre.
Tror det var 9eren der linkede til en artikkel hvor RM truede med at forlade LaLiga... Ser du, nu snakker vi.
Så er jeg ekstrem træt af at han skal "beskyttes" af dommerne, hvad er det for noget lortesnak, de skal bare tage deres lille bog, læse reglerne og fløjte frispark når de bliver begået, give gult når det er bagfra, gentagende , fratager en chance eller er unødigt hårdt.
Hvad angår at omringe dommeren, så er min holdning meget klar, det skal give gult hver gang. Pique 1, 2 og 3 er en skændsel for sporten.
Der er en spiller der i min verden får snakke med dommeren, og der er vores anføre, men det gør han/de bare ikke, det er den værste type af ledere, dem der ikke står op for sit team når de bliver uretfærdigt behandlet.
Så igen, den af de to som er nærmes tager en snak med dommeren, "hey dommer, hvad er det du ikke ser, den der er da klart til gult, det er jo 5 gang han bliver taklet på 20 minutter, ser du det ikke?"
Og så kan de passende spinne videre på det efter kampen, at de ikke forstår dommeren ikke giver gult, og at han så sandeligt snakkede med dommeren om dette.
Vi skal ikke omringe dommeren, eller kalde ham en blind idiot, mere antyde det...
Jeg er så meget enig i at fokus kommer forsvinde lidt om der nogen gang kommer en højre kant der kan spille lidt offensivt fodboldt, eller om Benz vågner op af sin drøm og begynder spille som vi ved han kan.
Som holdet fungere lige nu, så håber jeg bare vi forlænger med Modric. For jeg har vitterligt ikke lyst til at se hverken Benz eller Kroos stoppe på samme måde som Marcelo.
Med det sagt, så har truppen vel ikke haft en rigtig træning i 8 måneder, det har bare handlet om næste kamp, så med en lille pause kan vi få rettet til et par småting, og blive lidt mere heldige.
Der er stadig 3 pokaler at spille om, vi spiller den sidste finale den 10 Juni.
Det må i sidste ende falde tilbage på dommerne i Spanien, som ikke ser bedre ud end de gør i Danmarksserien. I Europa har problemerne omkring Vini ikke været tilnærmelsesvis så store.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Matamoro post=159582 skrev: Mønstret er det samme i hver kamp. Der bliver begået en stribe hårde tacklinger på ham. Nogen bliver takseret som frispark, andre gør ikke.
Men der er ikke nogen Real Madrid spillere der brokker sig til dommeren. Vinicius må selv brokke sig eller begynde at filme. Der er heller ikke nogen Real Madrid spillere der slagter dem som går efter Vinicius. Det vidste man at Casemiro var mand for. Desuden er der en masse Real Madrid fans som ikke kan lide hans attitude. De spørger sig bare ikke hvor den attitude kommer fra. Hvis man gentagne gange bliver sparket til, hvad kan man gøre udover at brokke sig eller forsøge at trække et gult kort på modstanderen.
Jeg tænkte præcist det samme - hvis vi havde Ramos og Casemiro er jeg sikker på at alt det her havde set anderledes ud. Det kan godt være det var blevet grimmere i nogle få kampe, men så vil dommerne også blive tvunget til at få det afviklet.
Og det egentlig ikke en kritik af de spillere vi har nu.. de er bare ikke de typer. Det bare synd, lige netop i dette tilfælde, at vi ikke har typer som Ramos og Casemiro, der ikke finder sig i svinestrege på en medspiller..
Havde håbet at Militao, Tchouameni og Især rüdiger kunne have taget stafetten. Især Rüdiger er jeg lidt skuffet over på det område - han gør det godt men bør være meget mere aggressiv og kontant taget sin fysik og alder i betragtning.Lars1991 post=159587 skrev:
Matamoro post=159582 skrev: Mønstret er det samme i hver kamp. Der bliver begået en stribe hårde tacklinger på ham. Nogen bliver takseret som frispark, andre gør ikke.
Men der er ikke nogen Real Madrid spillere der brokker sig til dommeren. Vinicius må selv brokke sig eller begynde at filme. Der er heller ikke nogen Real Madrid spillere der slagter dem som går efter Vinicius. Det vidste man at Casemiro var mand for. Desuden er der en masse Real Madrid fans som ikke kan lide hans attitude. De spørger sig bare ikke hvor den attitude kommer fra. Hvis man gentagne gange bliver sparket til, hvad kan man gøre udover at brokke sig eller forsøge at trække et gult kort på modstanderen.
Jeg tænkte præcist det samme - hvis vi havde Ramos og Casemiro er jeg sikker på at alt det her havde set anderledes ud. Det kan godt være det var blevet grimmere i nogle få kampe, men så vil dommerne også blive tvunget til at få det afviklet.
Og det egentlig ikke en kritik af de spillere vi har nu.. de er bare ikke de typer. Det bare synd, lige netop i dette tilfælde, at vi ikke har typer som Ramos og Casemiro, der ikke finder sig i svinestrege på en medspiller..