Optakt: Betis-Real Madrid, LaLiga, 24. spillerunde
Har godt set de forskellige situationer på Twitter, bla. den med Vinicius der bliver stemplet på anklen, men formår at holde balancen og fortsætte, som ser ret slem ud. Fatter ikke det ikke er til gult. Også den med Camavinga hvor han vist får en albue i hovedet, lidt væk fra spillet.9eren post=159564 skrev: youtube.com/shorts/epe-DHiaDmM?feature=share
Der er 3 situationer.
Tacklingen på Vini skulle ha været til rødt kort.
Camavingas situation virker også til at være i den røde ende
Benzema skulle ha haft straffe. Dommeren har endda fløjten i munden, ligesom han havde i Barcelona Valencia. Det havde han også i el clasico for nogle år siden på camp nou “falta de Suarez” episoden.
Villarato/Caso Negreira lever i bedste velgående.
jeg kan ikke finde linket til Vini. Kun på twitter men det vil forummets system ikke acceptere. Vini har efterhånden oplevet nogle stykker af dem. Havde han heddet Messi så havde vi haft flere kampe med 10 modstandere i stedet for 11
der er faktisk et billede af situationerne men videoerne kan findes på twitrer
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Uanset hvad, har vi i hvert fald ikke betalt noget i år ;)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Er det ikke bare Neymar historien om igen ? Har filmet så meget at han nu ingen kredit harMatamoro post=159572 skrev: Vi kan snakke meget om Vinicius store kæft men faktum er at igen kunne modstanderen slippe afsted med at systematisk begå frispark på Vinicius. En del af dem i den hårde ende. Vinicius får ingen beskyttelse af dommerne og får kun en halvsløj opbakning fra Real Madrid fans. Vinicius må seriøst overveje at forlade klubben og ligaen.
- Brylle
- Gæst
-
Ja det er helt voldsomt hvad man har sagt nej til. Men også bare ideen om generel fornyelse fra egne rækker. Man har sendt Fran Garcia og Miguel Gutierrez ud og efterladt os kun med Mendy som naturlig venstre back. Mon ikke man kunne have købt Hakimi tilbage før PSG (dette er uden tanke på at han muligvis er en klam satan men bare som eksempel på en verdensklasse back dengang) og pt vil man også hellere kaste sig ud i alle mulige eksperimenter i stedet for at stole på at der er andet end de faste 17-18 spillere.El Siete post=159570 skrev:
Brylle post=159566 skrev:
Jeg synes man skal tage beslutningen til sommer og evt lade Ancelotti gå selv (forhåbentlig til det brasilianske landshold, det fortjener han), for han har i den grad fortjent et tak i denne omgang. Men det er sgu et svært puslespil. Der har jo også været rygter løbende om at Ancelotti har ønsket nogle spillere og positioner som han bare ikke har fået. Og hvis ikke træneren kan få det hold, han beder om, eller være en stor del af opbygningen af truppen, så kan vi lige så godt strege de første mange navne af de allerbedste trænere. Hvis vi havde haft to nye backs i verdensklasse og fyldt mere på i offensiven inden denne sæson, så havde det måske set helt anderledes ud og Ancelotti havde stadig været forgudet.El Siete post=159561 skrev: Smider vi en 5-2 føring over Liverpool (hvilket jeg ikke ligefrem tror, men man ved ikke med dette hold, og vi så jo Chelsea sidste sæson) og vi taber i Ligaen mod Barcelona, inden for en uge, ja, så er det vel et farvel til Ancelotti med det samme, er det ikke?
Jeg er helt enig, Ancelotti skal have masser af skylden, men ledelsens passive tilgang til truppen har også en stor andel i de nuværende problemer. Det jeg synes er så vildt, når du nævner backs, er at vi havde muligheden for at opgradere voldsomt, med en verdenklasse HB og en ung komet, endda for håndører. Det er næsten arrogant ikke at tage imod det tilbud.
Men jeg tror bare ikke han overlever et scenarie hvor ligaen er tabt, man taber til Barcelona og ryger ud af CL, og måske endda også CdR. Så kan man snakke om at trænerstaben ikke har fået de ønskede spillere, det er Ancelotti og co. der ryger ud, og ikke folk fra ledelsen.
Jeg tror at spørgsmålet om en træner afhænger af hvad der er muligt. Assistenten er jo Ancelottis søn og vil man svække Castilla ved at trække Raul op på dette tidspunkt af sæsonen? Mit indtryk er at Arbeloas tropper på U19 ligeledes er brandvarme så skal man svække det for en god sæson? Jeg tænker heller ikke at vi skal have en omgang mere med Zidane så jeg har svært ved at se løsningen her i marts-april måned. Ancelotti er gentleman og sikkert også på mange måder klubmand nok til at køre sæsonen pænt færdigt og gøre sit bedste uanset. Han har trods alt været manden ved roret i en periode hvor spillere som Militao, Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og sikkert flere har forbedret sig markant som fodboldspillere, så deres udvikling skades nok ikke ved at han er der lidt endnu. Så jeg havde nok trukket den til sommer og set hvad der sker rundt omkring og hvad der er muligt at hente.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Når jeg først læste denne mening satte jeg mig ned og erklerede krig mod dig! Men hentede lige lidt popkorn og så læste jeg det igen.Matamoro post=159572 skrev: Vi kan snakke meget om Vinicius store kæft men faktum er at igen kunne modstanderen slippe afsted med at systematisk begå frispark på Vinicius. En del af dem i den hårde ende. Vinicius får ingen beskyttelse af dommerne og får kun en halvsløj opbakning fra Real Madrid fans. Vinicius må seriøst overveje at forlade klubben og ligaen.
For du har jo ret, om ingen træder i karakter og støtter ham, så får han tage alle kampene selv, og han er meget alene. Racisme blandt "fans", hold der har en plan om at takle ham mest muligt, hjernedøde hjemmefans og medspillere der er pisse ligeglade.
Ja jeg forstår om han ender i PSG.
Dette er noget de burde bruge lidt tid på i pausen, om 7 dagen uden kamp kan kaldes en pause, men helt enkelt kigge på problemet og se hvordan alle kan bidrage med at løse det.
1) Vini holder kæft og spiller fodboldt. Det er her vi starter, for han kan ikke løse problemet selv.
2) Ledelsen, og her mener jeg fra Perez til Anco og nedtil de enkelte spillere har en plan om hvordan de via dialog kan få frem dette i lyset.
3) Anco og anførene i klubben får gro lidt nosser og gå på dommerne hele tiden, de skal tage hans kampe. Vi kan starte med Benz om han ellers kan finde en dommer, det kniber gevaldigt med at finde straffeområdet. Benz og Kroos er vel dem der oftest er omkring Vini, De må tage et gult kort for Vini i hver kamp.
Vi kommer ALDRIG mere at kunne tiltrække de største talenter til klubben om de får samme "backup" som Vini får, ja jeg skulle aldrig tillade mine børn at spille for en klub der ikke står op for deres spillere, fans der sammenligner ham med Naymar.
Det er bare for klamt det jeg ser, så ja. Eneste løsning er nok at han smutter og vi mister potentielt verdens bedste venstre kant i historien.
Situationen omkring Miguel G forstår jeg heller ikke. Han gjorde det ret så fornuftigt i en periode, og puf, så var han væk. Omkring Hakimi, så valgte man jo pengene i en økonomisk svær Covid-periode, men alligevel, var det det værd, for nu har man bare trukket Carvajals potentiale alt for langt. Jeg forstår finansiel stabilitet er enormt vigtigt, men man har bare negligeret truppen - selvom det er vildt nok at sige efter købet af Tchouameni til 80-100M.Brylle post=159575 skrev:
Ja det er helt voldsomt hvad man har sagt nej til. Men også bare ideen om generel fornyelse fra egne rækker. Man har sendt Fran Garcia og Miguel Gutierrez ud og efterladt os kun med Mendy som naturlig venstre back. Mon ikke man kunne have købt Hakimi tilbage før PSG (dette er uden tanke på at han muligvis er en klam satan men bare som eksempel på en verdensklasse back dengang) og pt vil man også hellere kaste sig ud i alle mulige eksperimenter i stedet for at stole på at der er andet end de faste 17-18 spillere.El Siete post=159570 skrev:
Brylle post=159566 skrev:
Jeg synes man skal tage beslutningen til sommer og evt lade Ancelotti gå selv (forhåbentlig til det brasilianske landshold, det fortjener han), for han har i den grad fortjent et tak i denne omgang. Men det er sgu et svært puslespil. Der har jo også været rygter løbende om at Ancelotti har ønsket nogle spillere og positioner som han bare ikke har fået. Og hvis ikke træneren kan få det hold, han beder om, eller være en stor del af opbygningen af truppen, så kan vi lige så godt strege de første mange navne af de allerbedste trænere. Hvis vi havde haft to nye backs i verdensklasse og fyldt mere på i offensiven inden denne sæson, så havde det måske set helt anderledes ud og Ancelotti havde stadig været forgudet.El Siete post=159561 skrev: Smider vi en 5-2 føring over Liverpool (hvilket jeg ikke ligefrem tror, men man ved ikke med dette hold, og vi så jo Chelsea sidste sæson) og vi taber i Ligaen mod Barcelona, inden for en uge, ja, så er det vel et farvel til Ancelotti med det samme, er det ikke?
Jeg er helt enig, Ancelotti skal have masser af skylden, men ledelsens passive tilgang til truppen har også en stor andel i de nuværende problemer. Det jeg synes er så vildt, når du nævner backs, er at vi havde muligheden for at opgradere voldsomt, med en verdenklasse HB og en ung komet, endda for håndører. Det er næsten arrogant ikke at tage imod det tilbud.
Men jeg tror bare ikke han overlever et scenarie hvor ligaen er tabt, man taber til Barcelona og ryger ud af CL, og måske endda også CdR. Så kan man snakke om at trænerstaben ikke har fået de ønskede spillere, det er Ancelotti og co. der ryger ud, og ikke folk fra ledelsen.
Jeg tror at spørgsmålet om en træner afhænger af hvad der er muligt. Assistenten er jo Ancelottis søn og vil man svække Castilla ved at trække Raul op på dette tidspunkt af sæsonen? Mit indtryk er at Arbeloas tropper på U19 ligeledes er brandvarme så skal man svække det for en god sæson? Jeg tænker heller ikke at vi skal have en omgang mere med Zidane så jeg har svært ved at se løsningen her i marts-april måned. Ancelotti er gentleman og sikkert også på mange måder klubmand nok til at køre sæsonen pænt færdigt og gøre sit bedste uanset. Han har trods alt været manden ved roret i en periode hvor spillere som Militao, Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og sikkert flere har forbedret sig markant som fodboldspillere, så deres udvikling skades nok ikke ved at han er der lidt endnu. Så jeg havde nok trukket den til sommer og set hvad der sker rundt omkring og hvad der er muligt at hente.
Fran Garcia skal vi bare have tilbage og så må Mendy sendes afsted - jeg har hørt Juventus nævnt, med en Vlahovic i bytte, plus lidt ekstra penge.
Ancelotti måtte gerne få sæsonen ud, men tror bare klubben reagerer med følelser og ikke så meget planlægning, og så må Castilla lide og Raul op og tage over. Men vi må se, holdet kan sagtens levere nogle vilde kampe, holde føringen mod Liverpool, slå Barcelona i to omgange og så er alt godt :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- 9eren
- Gæst
-
Hvis det var MessiEl Siete post=159571 skrev:
Har godt set de forskellige situationer på Twitter, bla. den med Vinicius der bliver stemplet på anklen, men formår at holde balancen og fortsætte, som ser ret slem ud. Fatter ikke det ikke er til gult. Også den med Camavinga hvor han vist får en albue i hovedet, lidt væk fra spillet.9eren post=159564 skrev: youtube.com/shorts/epe-DHiaDmM?feature=share
Der er 3 situationer.
Tacklingen på Vini skulle ha været til rødt kort.
Camavingas situation virker også til at være i den røde ende
Benzema skulle ha haft straffe. Dommeren har endda fløjten i munden, ligesom han havde i Barcelona Valencia. Det havde han også i el clasico for nogle år siden på camp nou “falta de Suarez” episoden.
Villarato/Caso Negreira lever i bedste velgående.
jeg kan ikke finde linket til Vini. Kun på twitter men det vil forummets system ikke acceptere. Vini har efterhånden oplevet nogle stykker af dem. Havde han heddet Messi så havde vi haft flere kampe med 10 modstandere i stedet for 11
der er faktisk et billede af situationerne men videoerne kan findes på twitrer
- 9eren
- Gæst
-
Kimbo post=159574 skrev:
Er det ikke bare Neymar historien om igen ? Har filmet så meget at han nu ingen kredit harMatamoro post=159572 skrev: Vi kan snakke meget om Vinicius store kæft men faktum er at igen kunne modstanderen slippe afsted med at systematisk begå frispark på Vinicius. En del af dem i den hårde ende. Vinicius får ingen beskyttelse af dommerne og får kun en halvsløj opbakning fra Real Madrid fans. Vinicius må seriøst overveje at forlade klubben og ligaen.
Aahhhhhh Vinicius har haft nogle tidspunkter hvor han har filmet, men Neymar har godt nok været i en klasse for sig. Altså den mod Betis er til rødt men han løber videre
Jeg har meget svært ved at se, at der skulle mangle intern støtte til Vini.Thomaskjensen post=159577 skrev:
Når jeg først læste denne mening satte jeg mig ned og erklerede krig mod dig! Men hentede lige lidt popkorn og så læste jeg det igen.Matamoro post=159572 skrev: Vi kan snakke meget om Vinicius store kæft men faktum er at igen kunne modstanderen slippe afsted med at systematisk begå frispark på Vinicius. En del af dem i den hårde ende. Vinicius får ingen beskyttelse af dommerne og får kun en halvsløj opbakning fra Real Madrid fans. Vinicius må seriøst overveje at forlade klubben og ligaen.
For du har jo ret, om ingen træder i karakter og støtter ham, så får han tage alle kampene selv, og han er meget alene. Racisme blandt "fans", hold der har en plan om at takle ham mest muligt, hjernedøde hjemmefans og medspillere der er pisse ligeglade.
Ja jeg forstår om han ender i PSG.
Dette er noget de burde bruge lidt tid på i pausen, om 7 dagen uden kamp kan kaldes en pause, men helt enkelt kigge på problemet og se hvordan alle kan bidrage med at løse det.
1) Vini holder kæft og spiller fodboldt. Det er her vi starter, for han kan ikke løse problemet selv.
2) Ledelsen, og her mener jeg fra Perez til Anco og nedtil de enkelte spillere har en plan om hvordan de via dialog kan få frem dette i lyset.
3) Anco og anførene i klubben får gro lidt nosser og gå på dommerne hele tiden, de skal tage hans kampe. Vi kan starte med Benz om han ellers kan finde en dommer, det kniber gevaldigt med at finde straffeområdet. Benz og Kroos er vel dem der oftest er omkring Vini, De må tage et gult kort for Vini i hver kamp.
Vi kommer ALDRIG mere at kunne tiltrække de største talenter til klubben om de får samme "backup" som Vini får, ja jeg skulle aldrig tillade mine børn at spille for en klub der ikke står op for deres spillere, fans der sammenligner ham med Naymar.
Det er bare for klamt det jeg ser, så ja. Eneste løsning er nok at han smutter og vi mister potentielt verdens bedste venstre kant i historien.
De gange han er blevet udsat for racisme, har klubben bestemt stillet sig bag ham. Ikke kun i form af opslag på sociale medier, men lige så vel rettet henvendelse til La Liga om at gøre noget ved problematikken. Han virker generelt meget elsket af klubbens fans, men der er da helt sikkert nogen der ikke bryder sig om ham, da de måske synes han er for teatralsk og Neymar-esque. Vini filmer ikke nær så meget som Neymar, men som spillertype er Vini jo meget lig en ung Neymar. Modstanderne går hårdt til dem, og af frustration for ikke at blive beskyttet nok af dommerne kommer der noget film ind fra tid til anden - Syntes dog Vini har droppet det de seneste måneder. I spillertruppen har han al den støtte han kunne bede om - Hvis ikke har jeg overset noget. Han jubler aldrig alene, flere spillere backer ham op når han har bolden på kanten. Dertil skulle han have tætte venskaber med navnligt Rodrygo, Militao, Fede og Camavinga.
Ift. at modstanderne går hårdt til ham, og at de af og til slipper afsted med forseelser hvorpå der skulle have være givet kort fra dommeren, er der lidt mere til det. Vini er jo en spillertype modstanderen bliver nødt til at gå hårdt til, fordi at han ellers ikke er til at stoppe. Vini er en publikumspiller, som modstanderholdets fans elsker at hade, og dommerstanden i Spanien lader sig helt klart påvirke for meget, specielt når vi er på udebane. At dommerne ikke altid gør deres arbejde er svært at degradere sig mod, men Real Madrid er historisk ikke en klub der retter kritik mod dommerstanden - Noget som eksempelvis fraskiller klubben fra Barcelona.
Jeg tror ikke at det gavner holdet eller Vini, at Benz og Kroos skal fare op hver gang Vini bliver tacklet. Når først det bliver reglen, tror jeg nærmere det får en negativ effekt.
Jeg tror, at den bedste måde klubben kan beskytte Vini mere, er ved at bygge videre på holdet, så det bliver lige så angrebsdygtigt via højre og centralt, som det er fra venstre. Hvis holder kan give Vini større mellemrum mellem hans aktioner, og få en frontlinje hvor manden til højre er lige så vigtig at få stoppet som manden til venstre, så tror jeg at lidt af Vini-blusset dæmpes - Også fra modstandernes fans. Det tror jeg også vil gøre at dommerne er mere rolige og træffer mere kompetente beslutninger.
Kald mig skør, men jeg vil næsten hellere miste Vini, end at alle vores ledere skal stå som Pique 1, 2 og 3 hver gang han bliver rørt.
Jeg tror nu næppe han smutter lige foreløbigt. Han slår mig ikke som typen der quitter pga. modstanden han møder, så længe han er støttet af klubben - Hvilket det for mig ligner, at han alle dage har været.
Men der er ikke nogen Real Madrid spillere der brokker sig til dommeren. Vinicius må selv brokke sig eller begynde at filme. Der er heller ikke nogen Real Madrid spillere der slagter dem som går efter Vinicius. Det vidste man at Casemiro var mand for. Desuden er der en masse Real Madrid fans som ikke kan lide hans attitude. De spørger sig bare ikke hvor den attitude kommer fra. Hvis man gentagne gange bliver sparket til, hvad kan man gøre udover at brokke sig eller forsøge at trække et gult kort på modstanderen.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Tror det var 9eren der linkede til en artikkel hvor RM truede med at forlade LaLiga... Ser du, nu snakker vi.
Så er jeg ekstrem træt af at han skal "beskyttes" af dommerne, hvad er det for noget lortesnak, de skal bare tage deres lille bog, læse reglerne og fløjte frispark når de bliver begået, give gult når det er bagfra, gentagende , fratager en chance eller er unødigt hårdt.
Hvad angår at omringe dommeren, så er min holdning meget klar, det skal give gult hver gang. Pique 1, 2 og 3 er en skændsel for sporten.
Der er en spiller der i min verden får snakke med dommeren, og der er vores anføre, men det gør han/de bare ikke, det er den værste type af ledere, dem der ikke står op for sit team når de bliver uretfærdigt behandlet.
Så igen, den af de to som er nærmes tager en snak med dommeren, "hey dommer, hvad er det du ikke ser, den der er da klart til gult, det er jo 5 gang han bliver taklet på 20 minutter, ser du det ikke?"
Og så kan de passende spinne videre på det efter kampen, at de ikke forstår dommeren ikke giver gult, og at han så sandeligt snakkede med dommeren om dette.
Vi skal ikke omringe dommeren, eller kalde ham en blind idiot, mere antyde det...
Jeg er så meget enig i at fokus kommer forsvinde lidt om der nogen gang kommer en højre kant der kan spille lidt offensivt fodboldt, eller om Benz vågner op af sin drøm og begynder spille som vi ved han kan.
Som holdet fungere lige nu, så håber jeg bare vi forlænger med Modric. For jeg har vitterligt ikke lyst til at se hverken Benz eller Kroos stoppe på samme måde som Marcelo.
Med det sagt, så har truppen vel ikke haft en rigtig træning i 8 måneder, det har bare handlet om næste kamp, så med en lille pause kan vi få rettet til et par småting, og blive lidt mere heldige.
Der er stadig 3 pokaler at spille om, vi spiller den sidste finale den 10 Juni.