Optakt: Almería – Real Madrid, LaLiga, 2. spillerunde

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #133 af Brylle
​Jeg er stadig ikke overbevist om det her system når vi møder de allerbedste hold. Jeg frygter at vi hurtigt bliver straffet på at have begge backs fanget helt oppe som wings. Der er ikke meget balance i det, men det er trods alt tidligt i systemskiftet, så man kan håbe at der sker noget mere med det. Carvajal ser virkelig ud til at trives i det, og det er vigtigt at få ham i gang. Jeg forstår ikke helt modstanden mod Fran Garcia allerede. Han flyver op og ned ad kridtet og han tør spille fremad og udfordre. Selvom det ikke lykkes hver gang, så er det vigtigt når vi spiller med så isolerede backs at de kan noget på egen hånd. 

Vini lykkes ikke i det her system indtil videre, men der skal simpelthen være tålmodighed med ham. Sjældent har jeg hørt noget så useriøst som at ville sætte mr 20 mål og 20 assists på bænken :D 
Han lærte lynhurtigt at gøre en forskel i Real Madrid, og vi skal give ham tid og ro til at få det til at fungere. Når han begynder at finde ud af hvordan han også kan udnytte sin timing derfra, skære mere over i begge sider og lærer hvordan han skal udnytte farten til at bryde linjerne og kombinere derinde, så skal det nok blive godt. 

Vi skal huske hvor meget der er skiftet ud på holdet. Fran, Lunin(Kepa snart), Tchouameni (røg ud og ind ad holdet til sidst) og Bellingham var ikke en del af de foretrukne i sidste sæson. Rudiger er heller ikke en del af de 11 foretrukne hvis alle er klar. Det er 4 nye spillere samt Rudiger-Alaba vel ikke har spillet  meget sammen da han mest har erstattet Alaba eller spillet venstre back? Læg dertil systemskifte. Alligevel vinder vi to sikre sejre over nogle ret fine hold trods så mange nye ting. Holdet bør slet ikke være i nærheden af at toppe overhovedet. 

Det kan blive en god sæson

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #134 af Real HWL
​Jeg elsker Morten Bruun. Syntes han er verdensklasse. Han ved alt om spansk fodbold, og så har han en dejlig tør humor.

Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Raul7-2880, Estadio Santiago Bernabéu

2 år 11 måneder siden #135 af Ramos4

Brylle post=166436 skrev: ​Jeg er stadig ikke overbevist om det her system når vi møder de allerbedste hold. Jeg frygter at vi hurtigt bliver straffet på at have begge backs fanget helt oppe som wings. Der er ikke meget balance i det, men det er trods alt tidligt i systemskiftet, så man kan håbe at der sker noget mere med det. Carvajal ser virkelig ud til at trives i det, og det er vigtigt at få ham i gang. Jeg forstår ikke helt modstanden mod Fran Garcia allerede. Han flyver op og ned ad kridtet og han tør spille fremad og udfordre. Selvom det ikke lykkes hver gang, så er det vigtigt når vi spiller med så isolerede backs at de kan noget på egen hånd. 

Vini lykkes ikke i det her system indtil videre, men der skal simpelthen være tålmodighed med ham. Sjældent har jeg hørt noget så useriøst som at ville sætte mr 20 mål og 20 assists på bænken :D 
Han lærte lynhurtigt at gøre en forskel i Real Madrid, og vi skal give ham tid og ro til at få det til at fungere. Når han begynder at finde ud af hvordan han også kan udnytte sin timing derfra, skære mere over i begge sider og lærer hvordan han skal udnytte farten til at bryde linjerne og kombinere derinde, så skal det nok blive godt. 

Vi skal huske hvor meget der er skiftet ud på holdet. Fran, Lunin(Kepa snart), Tchouameni (røg ud og ind ad holdet til sidst) og Bellingham var ikke en del af de foretrukne i sidste sæson. Rudiger er heller ikke en del af de 11 foretrukne hvis alle er klar. Det er 4 nye spillere samt Rudiger-Alaba vel ikke har spillet  meget sammen da han mest har erstattet Alaba eller spillet venstre back? Læg dertil systemskifte. Alligevel vinder vi to sikre sejre over nogle ret fine hold trods så mange nye ting. Holdet bør slet ikke være i nærheden af at toppe overhovedet. 

​Vi bør kunne vinde ligaen, hvilket vi bør kunne hver sæson disse år. Og vel skal.
Champions League? Not a chance.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 år 11 måneder siden #136 af Raul7-2880
Enig i, at Carvajal virkelig har set godt ud de seneste to kampe. Men giver den maks 1 måned før han løber ind i skader. Derefter ser vi samme elendige Carvajal fra de seneste to sæsoner. En ny HB er et must. 

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #137 af Brylle

Ramos4 post=166440 skrev:

Brylle post=166436 skrev: ​Jeg er stadig ikke overbevist om det her system når vi møder de allerbedste hold. Jeg frygter at vi hurtigt bliver straffet på at have begge backs fanget helt oppe som wings. Der er ikke meget balance i det, men det er trods alt tidligt i systemskiftet, så man kan håbe at der sker noget mere med det. Carvajal ser virkelig ud til at trives i det, og det er vigtigt at få ham i gang. Jeg forstår ikke helt modstanden mod Fran Garcia allerede. Han flyver op og ned ad kridtet og han tør spille fremad og udfordre. Selvom det ikke lykkes hver gang, så er det vigtigt når vi spiller med så isolerede backs at de kan noget på egen hånd. 

​Vi bør kunne vinde ligaen, hvilket vi bør kunne hver sæson disse år. Og vel skal.
Champions League? Not a chance.

​Selvfølgelig er der en chance, for vi har et sindssygt stærkt hold selvom en angriber vil pynte. Vi er ikke favoritter, for den tager City, men jeg ser os egentlig som det bedste bud lige efter sammen med Arsenal og måske Bayern. Men at sige "not a chance" synes jeg er helt forkert. Sidste år var Inter i en finale, og vi er stadig dobbelt så gode som dem. Over en kamp kan vi slå alle hold. 

Det lyder nogle gange herinde som om, at Champions League over natten er blevet til et ligasystem hvor man skal være det bedste hold gennem 30+ kampe. Vi skal jo bare slå de hold der er dårligere end os (størstedelen), spille op til vores bedste mod de nærmeste konkurrenter og tilmed måske have det fornødne held hvis vi møder et lidt bedre hold. Og så er vi så heldige, at Real Madrid ikke spiller finaler. Vi vinder dem.

Jeg tror, at City tager den, men al den dommedag vil jeg ikke være med på. Vi har en chance.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #138 af Brylle
​@Ramos4

Tillægsspørgsmål: 
Hvem vurderer du har mere end "no chance" for at vinde Champions League? Det vil være sjovt at se hvor Real Madrid ligger på den liste.

2 år 11 måneder siden #139 af Ramos4

Brylle post=166443 skrev: ​@Ramos4

Tillægsspørgsmål: 
Hvem vurderer du har mere end "no chance" for at vinde Champions League? Det vil være sjovt at se hvor Real Madrid ligger på den liste.

​Altså med Inters vej til finalen sidste år, kan vi da også sagtens gå i den.
Som jeg skrev tidligere, så kan alt ske med en god lodtrækning og to-tre remontadas. Men på papiret, nej.
Vi slår aldrig City på spil alene. Carlo er så vanvittigt overmatchet. 

Arsenal er i øvrigt et wild bud :D

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #140 af Brylle

Ramos4 post=166444 skrev:

Tillægsspørgsmål: 

Som jeg skrev tidligere, så kan alt ske med en god lodtrækning og to-tre remontadas. Men på papiret, nej.

​Okay så helt no chance er vi ikke ude i.
Jeg tror på magien i Real Madrid. 

Arsenal er sgu bare gode synes jeg. Men de vælter nok på bredden. 

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 11 måneder siden #141 af Madridista02

9eren post=166433 skrev: Jeg synes han er dicideret forfærdelig at høre på.

​Det kommer ikke bag på mig.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 11 måneder siden #142 af Madridista02

Tillægsspørgsmål: 

​Hvem synes du så er favoritter til at vinde chl? Real Madrid , no chance, Arsenal er et wild bud. 

Jeg savner Pepe :(

2 år 11 måneder siden #143 af Dragam

Madridista02 post=166447 skrev:

Tillægsspørgsmål: 

​Hvem synes du så er favoritter til at vinde chl? Real Madrid , no chance, Arsenal er et wild bud. 

​Svaret på det er jo åbenlyst. City.

Det må give de dårligeste odds nogensinde at bet på city some champions league vindere, fordi de er så åbenlyse favoritter. Altså de skal kokse fuldstændig, hvis de ikke skal gå hele vejen. Korsbåndskade til Haaland og De Bryne... men selv der synes jeg stadig de er favoritter. De har vel den bedste reserve 9'er i verden.

2 år 11 måneder siden #144 af Lars1991
​Omkring City:
City har altså generelt ikke en helt vild bred trup (noget jeg har sagt et par gange efterhånden), hvilket er lidt underligt når man tænker på de har uendelig penge. Måske er det Guardiolas valg, eller måske er det FFP-sagerne fra tidligere der hænger over dem. De har selvfølgelig et par skader lige nu, men ellers kig på deres sidste liga kamp. Ikke en eneste udskiftning og når man kigger på bænken forstår man det også godt :D

Omkring Real Madrid:
Jeg tror faktisk netop denne formation og spillestil kan virke endnu bedre imod de bedre hold, som går højere op på os. Det kan måske skabe nogen problemer på defensive omstillinger, især hvis man har de forkerte spillere inde. Men med Bellingham, Vini og Rodrygo oppe foran (og for den sags skyld Valverde og Cama) så har vi altså et hold der er i stand til at løbe kontra nærmest som da vi havde Ronaldo og Bale. Jeg tænker det ser dødensfarligt ud for hold der prøver at stå højt imod os.

Så jeg tænker at, hvis vi er tvunget til at stå lidt lavt (eller Ancelotti bare vælger det) imod nogle af de bedre hold, så kommer vi nærmest til at være endnu mere farlige. Det bare mit umiddelbare fornemmelse når jeg tænker på formationen i hvert fald.

Så ja, City er da favoritter igen og er nærmest på et niveau for sig. Men hvem skulle ellers have et bedre hold end os? Ser ingen andre være et niveau over os, men der er helt klart hold der er på cirka samme niveau. Bayern og måske endda Barcelona og PSG. Så er der de der bobler med potentiale til at spille på højt niveau, men hvor gode er de egentlig når det virkelig gælder? Arsenal, Napoli, Inter. Kan Atletico komme tilbage på et farligt niveau? Vi må se hvilke hold der ser farlige ud lidt senere i sæsonen, kan være svært at spå om, men jeg ser os da helt klart som kandidater til ChL titlen, selv med vores skader og manglende stjerne 9'er. Jeg tror utrolig meget på den her formation.

Leveret af Kunena Forum