Optakt Real Madrid - Ddrtmund

13 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid skal i aften forsøge at vende et nederlag på 4-1 til samlet sejr over Dortmund.

Det sker på et forventningsfuldt Estadio Santiago Bernabéu, hvor tilhængerne i timevis før kampen har været med til at skabe en stemning, som i sidste ende gerne skulle ende med at blive en af de Noches inolvidables (uforglemmelige aftener), hvor Once Juanitos træder ind på banen og skaber en af de Grandes Remontadas!

Disse fraser er lystigt brugt i spansk presse siden det forsmædelige nederlag for blot en uge siden og i spillertruppen er der en tro på, at man godt kan vende resultatet, selv om man gjorde betingelserne mere end svære for sig selv, ved at tage alt for nonchalant på første opgør, hvor man på ingen måde viste den rette indstilling.

Det vil der ikke være plads til i aften, hvor man fra kampens start skal vise en hidtil uset aggressivitet og jagte de tyske spillere overalt på banen og aldrig give dem et sekunds ro.

Og det bliver da også med en offensiv indstilling, hvor Modric ligger på den centrale midtbane sammen med Xabi Alonso og de skal sammen støbe boldene til Di María, Özil, Cristiano Ronaldo og Higuaín, som ventes at starte inde på bekostning af Benzema.

Det bliver dog på ingen måde en overkommelig opgave for Real Madrid, for Madridista.dk havde ganske ret i antagelsen om, at Dortmund var den næstsværeste modstander at trække i semifinalerne og man er oppe mod en taktisk klog modstander, som er hyperfarlige på kontra-angreb, som tyskerne alt andet lige vil få en del af i aften, hvor Real Madrid er tvunget frem på banen for at lave minimum tre mål. Træner Jürgen Klopp har alle mand til disposition og Dortmund kan gå på banen med den selvtillid det giver at være det eneste tilbageværende hold, som endnu ikke har tabt i dette års turnering.

Samtidig ydede man en rigtig flot indsats ved det sidste indbyrdes møde på Estadio Santiago Bernabéu i det indledende gruppespil og det giver naturligvis tysk tro på en finaleplads mod Bayern München.

Real Madrids forventede hold: Diego López, Essien, Ramos, Varane, Coentrao, Modric, Xabi Alonso, Özil, Di María, Cristiano Ronaldo, Higuaín.

Dortmunds forventede hold: Weidenfeller, Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer, Bender, Gündogan, Blaszczykowski, Götze, Reus, Lewandowski.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af rezamadridista
slettet

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 3 måneder siden #3 af rezamadridista

Real Madrid has played 23 matches at home vs. German teams: 17 wins - 4 draws - 2 defeats - 51 goals scored

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 2 måneder siden #4 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Utroligt med den optimisme herinde. Synes det er flot af jer at tro på det. Er trods alt 3 mål eller flere der skal scores mod Dortmund!!

Bliver en lang aften.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #5 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

asp3200 skrev: Utroligt med den optimisme herinde. Synes det er flot af jer at tro på det. Er trods alt 3 mål eller flere der skal scores mod Dortmund!!

Bliver en lang aften.

Tja en start som mod Bayern for et år siden, og så er det helt åbent igen. Denne gang har vi ikke en hovedløs portugiser nede i forsvaret til at ødelægge noget :)

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #6 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

asp3200 skrev: Utroligt med den optimisme herinde. Synes det er flot af jer at tro på det. Er trods alt 3 mål eller flere der skal scores mod Dortmund!!

Bliver en lang aften.

Problemet bliver ikke at score.

13 år 2 måneder siden #7 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

Brylle skrev:

Bliver en lang aften.

Tja en start som mod Bayern for et år siden, og så er det helt åbent igen. Denne gang har vi ikke en hovedløs portugiser nede i forsvaret til at ødelægge noget :)

Hehe hvis de er foran 2-0 som mod bayern tror jeg også på det, men kun hvis ham den hovedløse portugiser er på bænken og mourinho ikke laver sit defensive fald tilbage taktik, det er så latterligt.

• JimmieMøller
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #8 af JimmieMøller
Besvaret af JimmieMøller på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Jeg vælger at være optimist i aftenens kamp og sige at hvis vi kan komme foran 2-0 i første halvleg ved at give den fuldskrue så er alt muligt også selvom Dortmund skulle gå hen og score en enkelt kasse. Der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at det uhyrligt svært men jeg har en rigtig god mavefornemmelse og især fordi Di Maria forhåbentlig starter inde! for mig at se er han næsten lige så vigtig som Ronaldo.

forhåbentligt en 3-0 Hala Madrid!

13 år 2 måneder siden #9 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

JimmieMøller skrev: Jeg vælger at være optimist i aftenens kamp og sige at hvis vi kan komme foran 2-0 i første halvleg ved at give den fuldskrue så er alt muligt også selvom Dortmund skulle gå hen og score en enkelt kasse. Der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at det uhyrligt svært men jeg har en rigtig god mavefornemmelse og især fordi Di Maria forhåbentlig starter inde! for mig at se er han næsten lige så vigtig som Ronaldo.

forhåbentligt en 3-0 Hala Madrid!

Det er bare så p.... ærgeligt man har bragt sig i denne situation med så dårligt et udgangspunkt, men spørgsmålet er om man kunne have gjort det meget bedre? Jeg synes Dortmund var så meget bedre den første kamp, og det er sindsygt at se hvor hurtigt de kan bringe bolden frem selv på mindre områder. For mig lignede det man var decideret overmatchet i første kamp både spillermæssigt og taktisk. Enten kan spillerne vise i aften at det var fordi man ikke selv var der hvor man skulle være , at det gik så slemt. For hvis de igen i aften taber til Dortmund er jeg sku lidt skræmt med alt det der er investeret i dette Real mandskabs kontra det lave udbytte af titler. Tør ikke tænke på pressens reaktion hvis Real for en røvfuld mere på hjemmebane.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved HHB65.

13 år 2 måneder siden #10 af Damholt
Besvaret af Damholt på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Jeg vælger at håbe til det sidste, at San Iker får pladsen mellem stængerne, selvom der ikke rigtigt er nogle tegn på, at det bliver sådan. Jeg har bare en eller anden idé om, at han kan bringe noget gejst ind i resten af holdet, og hvis det skal blive til et af vores famøse remontadas, så kunne han godt være udslagsgivende.

Men jeg er nok bare en håbløs romantiker. Selv hvis han kom ind, så er Lopez jo nok i bedre form alligevel...

Er dog glad for, at Pepe ikke bliver at finde på banen (forhåbentlig), og at Ramos og Varane hiver det helt store spil frem.

God kamp til alle, når vi når dertil!

• RealMadrid_Eksperten
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #11 af RealMadrid_Eksperten
Besvaret af RealMadrid_Eksperten på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Spændene at se at Modric spiller i stedet for Khedira. Glæder mig til at se hvordan det kommer til at fungere, med 3 playmaker på den centrale midtbane.

- Cristiano Ronaldo, og Di Maria håber jeg virkelig har en god aften! - For de 2 spiller kan ændre en kamp hvis de rammer deres topform.

13 år 2 måneder siden #12 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Jeg er skeptisk omkring Modric... I den første kamp viste han absolut intet udover at være indblandet i 1-1 målet. Khedira arbejder meget mere defensivt end Modric, og det er nødvendigt, vi kommer til at se os spille med en høj forsvars-linje og et hurtigt genpres, de kommer ikke til at være længe på bolden, så de spiller formentligt på kontra, derfor er det vigtigt at have en der kan bryde deres spil. Så kan man argumentere for at Modric ville være nøglen til dirke deres forsvar op, men med hans form i mente er jeg ikke helt med på idéen om at han starter inde..
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

Leveret af Kunena Forum