Optakt Real Madrid - Ddrtmund

• Azuka Gutierrez
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #13 af Azuka Gutierrez
Besvaret af Azuka Gutierrez på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Med håbet om en fantastisk kamp og en remontada af de helt store, ser jeg med stor glæde frem til aftenens kamp. Dog må jeg indrømme, at jeg nødigt ser den Real Madrid stille op i, den i artiklen, forventede opstilling.

For mig at se er en af nøglerne til et brugbart resultat, at Real Madrid formår at binde kæderne sammen, altså stå tæt, og undlade Dortmunds spillere kan vende med bolden og dermed spillet mellem vores kæder. Derfor mener jeg, at det er nødvendigt, at starte med både Pepe og Khedira. Og med Mourinhos udtalelser om en naiv præstation, så vil jeg mene, at den forventede startopstilling er ligeså.

I stedet ser jeg langt hellere, at man går tilbage til en mere kynisk og løbestærk opstilling. Altså en opstilling med mere fokus på press-spillet og boks til boks-spillere på midtbanen.

Og inden jeg bliver skudt i skoene, at mit foreslag til opstillingen er defensiv og destruktiv, så vil jeg blot minde om, at man ikke nødvendigvis behøver at overbefolke den sidste tredjedel af banen for at spille offensivt, chanceskabende og målrig fodbold.

Jeg vil derfor foreslå, at man stiller op i denne formation:

Lopez/Casillas
Essien Ramos Varane Coentrao
Alonso
Pepe Khedira
Özil(Ronaldo) Ronaldo(Özil)
Benzema

Pepe og Khedira bliver her afgørende i deres boks til boks-løb. De skal være anden og tredje mand i feltet, når vi angriber og samtidig skal de være skraldemænd på midtbanen. Hvor deres primære opgave i press-spilet bliver at stoppe enhver Dortmund mulighed så højt på banen som muligt. Altså skulle 90% af vores de frispark vi begår gerne ske på Dortmunds banehalvdel.

Nb.: Det skal nævnes, at jeg synes, at det kunne være rigtigt spændende at starte med Ronaldo i højre side og Özil i venstre, dette vil give et mere direkte drive ned af linjerne og give flere hurtige/tidlige indlæg, da Ronaldo og Özil såldes kommer til baglinjen med deres "stærke ben". Jeg er ganske klar over, at man så vil mangle Ronaldos styrke i feltet, men det mener egentligt ikke er det store problem, eftersom han vil skulle søge ind på bagstolpen, når Özil går mod baglinjen og slår indlæg. Og samtidig er det her igen Pepe og Khediras opgave at komme i boksen og støtte Benzema.

Hvilket man f.eks. så i Copa del Rey finalen mod Barcelona.
- Til de der ikke husker den chance, jeg hentyder til:

Pepes hovedstød kommer 55 sekunder inde i filmen/klippet.

Med ønsket om en fantastisk aften for Real Madrid og alle Madridistas

Hala Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #14 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Så er der blevet sat navn på de 11 krigere der skal på banen, ingen store overraskelser.. Diego López; Essien, Varane, Sergio Ramos, Coentrão; Xabi Alonso, Modric, Özil; Di María, Cristiano Ronaldo og Higuaín.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.

13 år 2 måneder siden #15 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Jeg har svært ved at være helt tilfreds med, at Modric og Alonso starter sammen og Khedira er udeladt. Det er for offensivt, den midtbane kan let blive overløbet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 2 måneder siden #16 af rezamadridista

Steen skrev: Så er der blevet sat navn på de 11 krigere der skal på banen, ingen store overraskelser.. Diego López; Essien, Varane, Sergio Ramos, Coentrão; Xabi Alonso, Modric, Özil; Di María, Cristiano Ronaldo og Higuaín.

Jeg har en dårlig fornemmelse af at have Khedira ude på bænken. Ja, jeg ved vi skal være offensive. Jeg har bare en dårlig fornemmelse med hensyn til Modrics defensive evner. Det er ligeså vigtigt at holde ren bur som det er, at få scoret de 3 mål.
Og det er der jeg ser Khedira som en vigtig brik...

Yaya Toure ville være en drøm at have bare for én kamp :)

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #17 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Enig med jer begge, som jeg har skrevet før forventer jeg et stort genpres, og her kan man tale om manglende defensive arbejde. Qua Xabi Alonso's manglende fart, efterleder det vel vores forsvar alene om at klare de defensive pligter?Deres offensiv er godt nok hurtig. Özil kommer til at løbe tør for kræfter allerede efter 50 minutter hvis han skal deltage defensivt. Jeg kan forestille mig at når vi angriber, så vil Özil blive placeret på den offensive midt og Di Maria på højrekant, men når vi skal forsvare eller der er defensive pligter så vil Di Maria overtage Özil's plads og klare de defensive ærter, mens Özil vil ''slappe lidt af'' . Det jeg ikke bryder mig om angående Modric, det er at når han er i en direkte duel med en modspiller som skal drible ham, så satser han 100%, og jeg skal love for han tit bliver afdriblet.

13 år 2 måneder siden #18 af rezamadridista

Steen skrev: Enig med jer begge, som jeg har skrevet før forventer jeg et stort genpres, og her kan man tale om manglende defensive arbejde. Qua Xabi Alonso's manglende fart, efterleder det vel vores forsvar alene om at klare de defensive pligter?Deres offensiv er godt nok hurtig. Özil kommer til at løbe tør for kræfter allerede efter 50 minutter hvis han skal deltage defensivt. Jeg kan forestille mig at når vi angriber, så vil Özil blive placeret på den offensive midt og Di Maria på højrekant, men når vi skal forsvare eller der er defensive pligter så vil Di Maria overtage Özil's plads og klare de defensive ærter, mens Özil vil ''slappe lidt af'' . Det jeg ikke bryder mig om angående Modric, det er at når han er i en direkte duel med en modspiller som skal drible ham, så satser han 100%, og jeg skal love for han tit bliver afdriblet.

Enig, Modric bliver alt for let driblet.

Og noget af det der er godt ved Khedira er, at han er utrolig dygtig til at dække store dele af midtbanen, hvilket er det vi kommer til at savne idag.

Håber på det bedste, forventer det væreste...

13 år 2 måneder siden #19 af rezamadridista
Jeg har læst på Facebook at 40.000 Dortmund fans er i Madrid, hvorimod kun 10.000 af dem har en billet.
Jeg håber sandelig ikke, at det passer....

Jeg vil kun høre madridlensk støj idag.. arg...

13 år 2 måneder siden #20 af rezamadridista

Florentino Perez waited for everyone at the door to get off the bus and greeted them all individually.

Han tror skam også på det :)

Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #21 af rezamadridista
¡NUESTRA FUERZA ERES TÚ!

Alle de indlæg... Ikke skuffe mig...

13 år 2 måneder siden #22 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Nu vil jeg også være med:

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #23 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Seriøst. Et pres og Dortmund var som tamme hunde. Og stadig kunne vi ikke spille særlig godt. For meget er lagt op på Ronaldo og han spillede godt nok ringe. Higuain koster igen igen. Vi brænder som altid for meget. Oh well.

13 år 2 måneder siden #24 af Realmadrid94
Jeg tuder snart... :'( det her var året..

Leveret af Kunena Forum