Optakt Real Madrid - Ddrtmund

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #49 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

asp3200 skrev:

Raul7777 skrev: Lad ham brænde i helvede.!!!! Spillerne fra bænken var de bedste idag. Hvorfor kunne BEnzema og kaka ikke starte inde? Det er så trist at være så tæt på!!!!

med al respekt så var vi heldige med ikke at tabe i aften, de havde jo kæmpe chancer. Vi var ikke tæt på overhovedet.

Vi kunne have ført 2-0 ved pausen. De fik først deres kæmpe chancer da vi satsede. No?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #50 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

asp3200 skrev:

Raul7777 skrev: Lad ham brænde i helvede.!!!! Spillerne fra bænken var de bedste idag. Hvorfor kunne BEnzema og kaka ikke starte inde? Det er så trist at være så tæt på!!!!

med al respekt så var vi heldige med ikke at tabe i aften, de havde jo kæmpe chancer. Vi var ikke tæt på overhovedet.

Hvilken kamp så du? Vi havde 3 friløbere inden for bare de første 20 min.!
Og selvfølgeligt vil der være chancer i den anden ende, når vi satser alt på at score og kun spiller med 3 forsvarspillere, hvoraf den ene endda normalt spiller på midtbanen og ikke er en decideret forsvarspiller.
Det der manglede i aften var skarpheden (the story of the season!). Især Higuain var uskarp og var alt for tit i offside position. Vi så et glimt af det, vi har manglet igennem hele sæsonen i starten af første halvleg: Sult, intensitet, spillerne kæmpede for hvert enkelt bold, hurtigt kombinationsspi osv.. For første gang i sæsonen formåede vi at bryde et kompakt forsvar op med vores hurtige pasningsspil (især Modric spillede en strålende kamp!).

Florentino skal for alt i verden ikke gå shoppe-amok. Vi skal af med et par fringe-spillere + Higuain og Pepe, og købe få forstærkninger samt rykke et par af vores Castilla talenter op (Jesé ville f.eks. være en fin erstatning for Callejon). Hvis der sker for store omvæltninger, risikerer vi at havne i den samme dødsspiral vi har været i det seneste årti, og som vi først kom ud af for et par sæsoner siden. Holdet er godt, ungt og med masser af talent. Vi har bare brug for den rette spillestil til at få det maksimale ud af vores talenter samt en træner, der kan motivere dem og skabe den sult, som vi så et glimt af i aften. Tit spiller de som om, de har vundet alt, hvad der kan vindes og ikke rigtigt har brug for at vinde mere - og det er mildest talt foruroligende i et så ungt et hold.

Kort sagt: Hold på de fleste af spillerne, forlæng med Ronaldo og vær omhyggelig med at finde den rette træner til at få holdet op på næste niveau.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Henrik--

13 år 2 måneder siden #51 af rezamadridista
Fuuuck... Jeg har blandede følelse efter denne kamp.

Der er både positive og negative ting vi kan tage med fra idag.
Jeg starter med det negative, da jeg godt kan lide at se fremad - det vel sådan man kommer videre på den bedst mulige måde efter sådan en kamp.

At vi ikke kom videre er jo helt og aldeles vores egen skyld. Allerede i de første 15-20 minutter kunne vi have kommet foran med 3.
Men nææh nej, som det allerede er nævnt tidligere, så brænder Higuain typisk i de vigtige kampe. Han brændte omtrent de 24 stykker i El Clasico også har han og Benzema haft en intern vædemål om hvem der kunne være mest elendig resten af sæsonen. Dog er forskellen bare at Benzema præstere i de vigtige kampe, det gør Higu ikke, desværre. 'Desværre' fordi han har hjertet det rette sted :(

Noget andet som ikke gik godt var genpresset. JO! Vi var ok succesfulde, men det var tydeligt og se at det ikke noget vi var vant til. Lige meget hvor meget vores spillere løb, så fandt Dortmund spillerene en eller anden udvej, og det er IMO fordi vi netop ikke har praktiseret det så meget. Og genpres er en af de vigtigste ting i fodbold IMO, da det netop er grunden til at modstanderen ikke får lov til at spille sit spil. Desværre har Mourinho ikke været enig...

Dog kan vi også tage noget positivt med os:

Vi KAN noget uden Ronaldo. Også imod de store hold. Godt nok trækker Ronaldo spillerene med sig hvor end han befinder sig.
Men jeg tror ikke han lavede noget rigtigt... Ham og Higuain floppede for grovt... Ikke fordi jeg er for at han skal sælges, men det er bare rart at vide, at vi er mere end Ronaldo.

Ramos er en løve. Jeg følte at jeg så en eller anden krigs film, hvor der altid er én der kæmper for livet. Og idag var det Ramos.
Han lukkede Lewandowski af også var han også med oppe.. Nøj hvor jeg elsker ham. Han må gerne slutte karrieren i Kongeklubben, jeg er ligeglad med hvor mange gule kort han har. Så længe han kan noget og han kæmper. (dog skal de kort ikke være svinske).

Lopez... Han imponere jo som jeg ved ikke hvad. Men Casillas :(......

Det var Mourinhos sidste CL kamp for Madrid. Lad os alle håbe på en træner der praktisere det Madrid står for. En træner der kan få det sidste ud af vores dyre trup...

Fansene lever stadig :) I laaaang tid har det for det meste været Ultras sur, som var bag støjet på Bernabeu. Men idag, var det fandme alle. Det var en fornøjelse at se. Det mindede mig om "Back in the days" :)

Over et årti, har vi ikke vundet den eftertragtede La Decima, hver evig eneste år har vi alle haft en smule håb for La Decima, nogle år havde vi haft mere håb end andre, men der har altid været håb.
Og det vil der altid være, indtil antal vundne CL titler bliver et fucking to-cifret tal.

SÅ kære Madridistas. Næste år er vores år :)

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Bismo

• Madrid12
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #52 af Madrid12
Besvaret af Madrid12 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Som ny bruger fra i aften på madridista i aften, ønsker jeg at give mit besyv med i debatten om Real's fremtid,
jeg er som så mange af jer andre, en trofast fan i gennem mange år, af hvad vi jo alle sammen mener er den bedste klub i verden.

Jeg var som så mange andre herinde ret positivt stemt da Mourinho tiltrådte i klubben, de trænere vi havde haft forinden pånær Pelegrini, var efter min mening ikke kvalificerede nok til at styre det pres og de forventninger der til daglig er på træneren/manegeren.

Her kom en træner med attitude, nået jeg sætter stor pris på hos en træner, og som havde trofæ skabet på plads, og vil mene at Mourinho har ændret mange ting til det bedre i klubben, han fik os fra nul og niks seks år i træk i CHL til 3 semifinaler i træk, det synes jeg han skal have credit for.

Om manden så beslutter sig for at det er slut i Madrid til sommer er jeg efterhånden ligeglad med, jeg vil ikke begræde hvis han fortsatte, - for det er nemlig her problemet ligger og hvor jeg ønsker at tydeliggøre min pointe, DER ER IKKE NOGET BEDRE ALTERNATIV,

1. Dem der mener at Ancelotti er det bedste valg har ikke helt tjek på han resume, han har leveret 2 gode år i MIlan ellers har resten være katastrofalt ringe, skulle han ku styre Real's omklædnings rum, når han ikke magter det PSG, prøv lige at tænk jer en ekstra gang om.

2. Det træner alternativer der fra mit synspunkt passer ind i den filosofi jeg ser Real for at skulle repræsentere, er enten optaget på givet tidspunkt , Jurgen Klop i Dortmund, og Laudrup i Swansea, og disse to tror jeg faktisk heller ikke når det kommer til stykket magter den opgave det er at lede Real, alt hvad en træner i den klub gør bliver endevendt ned til mindste detalje,

3. Jeg har desværre ikke meget tiltro til at vi på nogen måder når det niveau vi havde tidligere, hvis der ikke bliver lavet om på mentaliteten omkring klubben, det er simpelt hen for svært for en træner og få superstjerner der tjener mere en andre hold til sammen, og kæmpe som et hold,

- Det er de to kampe mod Dortmund desværre et tydeligt eksempel på!

Venligst kom me indspark?????

13 år 2 måneder siden #53 af sebbereal
Jeg troede virkelig på remontada inden kampen og havde en god mavefornemmelse, men desværre gik det heller ikke den her gang!

Ærgerligt at Real først kommer i omdrejninger efter målet efter 83 min, miraklet var lige ved at ske, men jeg synes virkelig heller ikke at man kan indvende noget imod at det er Dortmund der går videre.

Jeg er spændt på at se hvornår Real næste gang kommer i en finale, nu er det 11 år siden og vi tæller stadig!

Hvis Higuain, Ronaldo og Ozil bare én af dem havde scoret i starten, jamen så er jeg næsten sikker på at den var gået hjem, men 1-4 i Drotmund endte trods alt med at blive en for stor mundfuld!

Omvendt vadede Lewandowski også i chancer og kun overliggeren og en storspillende Lopez stod i vejen for at kampen ville være lukket efter 10 min i 2 halvleg! Især Gundogans forsøg var en verdensklasseredning, det bliver bestemt ikke nemt for Casillas at erobre pladsen tilbage.

Men ja, endnu engang lige ved og næsten desværre, jeg er spændt på hvem der kommer til, til sommer. Det bliver nok Ancelotti og han er heldigvis så erfaren og dygtig i Champions League at jeg godt tror at han kan føre holdet langt og muligvis til en meget lang ventet finale. Mourinho skal have at han 3 gange i træk har ført Real til semifinalen hvilket er rigtig flot, men der har manglet det sidste hver gang desværre, havde virkelig håbet på at Mourinho ville slutte af efter 10 CL titel, men sådan skulle det ikke gå og nu er der kun en trøstepræmie i form af pokalen, som SKAL hjem mod lillebror Atletico!

Tak for alt Mourinho men nu må der en anden til og jeg håber virkelig ikke på at der kommer udrensning men blot et par få tilføjelser, så ser det godt ud mod sæson 2013/2014!

At Ronaldo rygtes væk er ikke nyt, men denne her gang tager jeg det meget mere seriøst og er bange for at det kan ske! Jeg har dog en tro på at Ronaldo vil vinde ALT med Real Madrid inden han tager videre, og at han nu har været lige ved og næsten 3 gange i træk, håber jeg på gør at han tænker at næste år må være året hvor det sker! Kan godt være at jeg tager fuldstændig fejl, men jeg håber virkelig at han bliver, for det er da en katastrofe af de helt store hvis han forlader os!

Kan sammenlignes bedst med at Messi også tog væk fra Barca, men ja ny kontrakt til Ronaldo, Marcelo, Benzema og Khedira og så tak for alt til Higuain som bare ikke kan præstere i de store kampe og lige meget hvor meget jeg holder af ham kan jeg snart ikke forsvare ham mere, så jeg håber oprigtigt på at han kommer til at gøre det godt i en anden klub og han vil aldrig blive glemt! Så håber jeg på at hans ét år yngre kollega argentiner Aguero tager over!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #54 af henrikcomn
Vi skal have mere dyamik på midtbanen! Syntes det var meget forfriskende at se en Modric ved siden af Xabi Alonso! Han var dynamisk, aggresiv og god med bolden (selvom ikke alt hvad han lavede er perfekt)

Og er faktisk enig med Friman og Laudrup... Væk med Alonso (eller i hvertfald ud på bænken).. Han er for langsom, og ikke god nok mere hvis vi skal vinde CL!

13 år 2 måneder siden #55 af sebbereal
Det eneste positive jeg kan tage med fra kampen er at Real virkelig kæmpede og prøvede alt hvad de havde lært, men det var desværre ikke nok i sidste ende, selvom det var tæt på, men den gode Mario Balotelli´s udtalelser tidligere på dagen, burde nu også have motiveret ekstra meget, så synd at hele Real truppen nu ikke for lov til at hugge i hans flotte kæreste hehe ;)

Madrid12: Synes at de punkter du kommer med er rigtig gode og jeg vil til dels give dig ret i det du siger med Ancelotti, men du glemmer altså at nævne at han ret suverænt førte Chelsea til mesterskabet i den sæson han var der og det er altså også en flot bedrift!

Derudover har han næsten fået mesterskabet hjem til PSG og selvom man kan sige at det er et MUST med de mange penge de har og har investeret i så mange gode spillere, så er det alligevel ikke altid så nemt, sidste år glippede det jo! Og så vil jeg da også sige at være så tæt på en semifinale og stort set slå Barca ud hvor det kun var med reglen om udebanemål der gjorde at det ikke blev til noget, det er altså også en bedrift i sig selv med PSG, hvad kunne det så ikke have ført til med Real Madrid?
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved sebbereal.

• Madrid12
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #56 af Madrid12
Besvaret af Madrid12 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Ja det er selvfølgelig en forglemelse fra min side, men det er jo også her problemet ligger, det er forventeligt i Real at du hvert år vinder mesterskabet chl og pokalen men det gøres med hel og tå. Og udfra den betragtning er der ikke nogen der kan overraske positivt, Ancelotti er dømt til fiasko hvis han ikke leverer mere en det Mourinho gjorde i den tid han har været i Real, - står Ancelotti for en mere sprudlende spillestil end Mourinho eller er han ikke ligeså resultat orienteret i sidste ende??

13 år 2 måneder siden #57 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund
Vi kan da glæde os over at Nuri Sahin er i CHL finalen.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #58 af Realmadrid94
Eller Robben sandsynligvis ender der.

13 år 2 måneder siden #59 af Lars1991

asp3200 skrev: Tæller du super cuppen og cdr som pokaler?

Selvfølgelig gør jeg det, de er især vigtige når vi slår Barca i begge :)

13 år 2 måneder siden #60 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt Real Madrid - Ddrtmund

Lars1991 skrev:

asp3200 skrev: Tæller du super cuppen og cdr som pokaler?

Selvfølgelig gør jeg det, de er især vigtige når vi slår Barca i begge :)

Okay:), jeg ser dem som trænings turneringer.

Leveret af Kunena Forum