Optakt: Barcelona – Real Madrid, Copa del Rey, finale

1 år 1 måned siden #229 af Fondo_Sur
Kampen blev dømt rimelig fair. Dommerlinjen for frispark var hvad den var… alt for tynd. Og da Eric Garcia lagde sig ned i slutningen gik Rüdiger amok fra sidelinjen. Der er sådan set noget at brokke sig over, men det er bare frustration over, at de ikke var gode nok. 

Der er som om, at noget af sjælen i holdet er gået tabt siden sidste sæson. Succesen må virkelig have steget dem til hovedet, og Carlo har slet ikke formået at holde professionalismen oppe. Fx løber spillerne aaalt for lidt, og han har også været med til at skabe en selvdestruktiv kampagne mod dommerne. Han har opført sig som en bedstefar, der giver børnebørnene lige hvad de vil have. Vini kunne ikke fuldføre hele kampen, altså Come on? Er med på at han løb ekstra meget i dag, men vores tidligere stjerner havde aldrig ladet sig udskifte pga. træthed i en finale.

Ellers en fin kamp, der beviser at spillerne besidder en del kvalitet. Men når vores backs hedder Vazquez og Fran Garcia ja, så er der klare svagheder på holdet. Der er ikke så meget klarhed over spillet, og det gør at spillerne panikker i nogle sekvenser som ved 3-2 målet.

Der var derudover engang at dette hold kunne forsvare en 1-0 føring mod Liverpool i CHL finalen på trods af et massivt pres. Holdet er meget langt fra den mentalitet - det er vidst helt tydeligt.
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #230 af Sebberg
Skør kamp med den totale symbolik, da en af deres backs - altså vores største akilleshæl i år - bryder bolden og sparker den ind.

Vi spiller en flot anden halvleg, men det undrede mig godt nok, for vi havde absolut ingen chance i første halvleg. Barca må være skufffede over deres tilgang efter pausen. Det er virkelig ærgerligt og ringe, at vi indkasserer det 2-2 mål. Jeg var faktisk nærmest sikker på, at vi ville tage den efter 2-1.

Det positive ved nederlaget må unægteligt være, at der ikke kommer en eller anden fredning til Carlo, fordi vi hev stikket hjem.

Og så til det pinlige: alt den brok og det store sammenbrud. Det er simpelthen så latterligt og tager en tilbage til en søndag eftermiddag på Kløvermarken, hvor man har mødt en af de der tudefjæs-hold, der skulle brokke sig over alt. Der var så mange rigtige kendelser, hvor hele holdet ter sig som små børn. Det er en sygdom på holdet og nærmest den største grund til, at Carlo skal ud. Vi er og bliver mere til grin i Europa med den babymentalitet.

En sidste ting: Asencio ved straffesparket - han er seriøst for vild en type. Begår et 'straffespark' i overtiden, der kan koste et trofæ, men går nærmest bare grinende hen til dommeren og vinker afværgende. Ikke noget med at gå amok og kræve, at han ser VAR. Det føltes som om, at han var sådan: 'Jeg ramte ham ikke, så jeg har mit på det gode, og det skal nok blive ændret'. Det er vildt nok med så lidt erfaring. Tror vi egentligt, at han er fast spiller næste sæson?
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, El Siete, Kimbo, longwind, Figo-10

1 år 1 måned siden #231 af Figo-10

Ramos4 post=185408 skrev: Vores vilde arrogance i sommers blev straffet. Man troede at vibes og en gruppe skidt-sammensat gode spillere kunne slå et toptrimmet Flick-hold og erobre Europa igen. Selv uden at erstatte Kroos og Nacho og til dels Joselu. Arrogance 101.

Men kender man Perez ret, bliver der lagt op til en stor sommer. Det er altid alt eller intet med ham.

​Forhåbenligt vækker det et giant beast os. Hos ledelsen, trænerstab og spillere. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 år 1 måned siden #232 af Dybbøl
Hvis meldinger taler sandt, at Rüdiger fik rødt for at kaste en genstand efter dommeren og at Bellingham igen fik rødt for at sige fuck off til dommeren, så giv dem endelig en karantæne der vare sæsonen ud. 

Nu skal den her offer roller og manglende disciplin og ydmyghed bankes væk. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

1 år 1 måned siden #233 af Real HWL
​Min glæde ved fodbold ligger på et meget lille sted i øjeblikket. Jeg er sønder knust over den sæson her. Et er vi har fejlet fuldstændig, men at Barca bare blomstre på ny gør ekstra ondt. 

Økonomisk er vi et flagskib, sportsligt er vi en katastrofe som jeg ser det. Vi kan pege fingere af Ancelotti for hans spillestil og alt det der, så en del af ansvaret skal helt klart placeres hos ham. Men jeg syntes også bare han er blevet en syndebuk for Perez/Real Madrids ledelsesstrategi. En strategi hvor sportslig balance tilsidesættes til fordel for gode økonomiske handler. Og det efterlader Ancelotti med en trup hvor der har åbenlyse mangler, særligt i forsvaret. Og jeg syntes specielt det blev tydeligt efter årsskiftet at holdet skreg på forstærkninger. Og på trods af en sund økonomi valgte ledelsen ikke at investere i nye spillere i vinterens transfervindue.  Det var jo et kæmpe selvmål.

Jeg har skrevet det før, og det er ikke for at være en sur gammel mand, men jeg tror ikke Perez sadler særligt meget om her til sommer. Jo der kommer en ny træner, men det bliver stadigvæk den samme strategi hvor man sætter økonomi over sportslig succes , og vi kan allerede se en tegning af det nu hvor man er ude af kampen om Huijsen fordi man ikke vil betale prisen. Så i stedet for Ancelotti, så bliver det bare Alonso der kommer til at stå i spidsen for en trup med åbenlyse mangler. 

Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Real HWL.

1 år 1 måned siden #234 af PMO

Dybbøl post=185414 skrev: Hvis meldinger taler sandt, at Rüdiger fik rødt for at kaste en genstand efter dommeren og at Bellingham igen fik rødt for at sige fuck off til dommeren, så giv dem endelig en karantæne der vare sæsonen ud. 

Det kunne være dejligt at IQ teste spillerne inden de skrev under. Lidt mere seriøst, så synes jeg klubben skal kigge gevaldigt indad. Er det dette image man ønsker? Rüdigers opførsel er på grænsen til en termination af kontakten. Ekstremt pinligt og MEGET, MEGET langt fra de værdier jeg engang forbandt med RM. Her tænker jeg Hierro, Raul osv. 

Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved PMO.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Iscold, Fondo_Sur, El Siete, Kimbo

1 år 1 måned siden #235 af El Siete

Fondo_Sur post=185411 skrev: Kampen blev dømt rimelig fair. Dommerlinjen for frispark var hvad den var… alt for tynd. Og da Eric Garcia lagde sig ned i slutningen gik Rüdiger amok fra sidelinjen. Der er sådan set noget at brokke sig over, men det er bare frustration over, at de ikke var gode nok. 

Der er som om, at noget af sjælen i holdet er gået tabt siden sidste sæson. Succesen må virkelig have steget dem til hovedet, og Carlo har slet ikke formået at holde professionalismen oppe. Fx løber spillerne aaalt for lidt, og han har også været med til at skabe en selvdestruktiv kampagne mod dommerne. Han har opført sig som en bedstefar, der giver børnebørnene lige hvad de vil have. Vini kunne ikke fuldføre hele kampen, altså Come on? Er med på at han løb ekstra meget i dag, men vores tidligere stjerner havde aldrig ladet sig udskifte pga. træthed i en finale.

Ellers en fin kamp, der beviser at spillerne besidder en del kvalitet. Men når vores backs hedder Vazquez og Fran Garcia ja, så er der klare svagheder på holdet. Der er ikke så meget klarhed over spillet, og det gør at spillerne panikker i nogle sekvenser som ved 3-2 målet.

Der var derudover engang at dette hold kunne forsvare en 1-0 føring mod Liverpool i CHL finalen på trods af et massivt pres. Holdet er meget langt fra den mentalitet - det er vidst helt tydeligt.

Spillerne har længe virket trætte, fordi Ancelotti bliver ved med at satse på de samme spillere kamp efter kamp. Det skyldes både dårlig sæsonplanlægning og skader, men især hans modvilje mod at bruge Guler, Endrick eller spillere fra Castilla, osv. Eksempelvis har både Rüdiger og Valverde allerede spillet lige så meget – eller endda mere – end de gjorde i hele sidste sæson, og vi er stadig "kun" i april, med et Klub-VM, der venter senere på sæsonen. Kan sgu godt forstå de er ved at være lidt møre. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 år 1 måned siden #236 af PMO

El Siete post=185417 skrev:

Fondo_Sur post=185411 skrev: Kampen blev dømt rimelig fair. Dommerlinjen for frispark var hvad den var… alt for tynd. Og da Eric Garcia lagde sig ned i slutningen gik Rüdiger amok fra sidelinjen. Der er sådan set noget at brokke sig over, men det er bare frustration over, at de ikke var gode nok. 

Spillerne har længe virket trætte, fordi Ancelotti bliver ved med at satse på de samme spillere kamp efter kamp. Det skyldes både dårlig sæsonplanlægning og skader, men især hans modvilje mod at bruge Guler, Endrick eller spillere fra Castilla, osv. Eksempelvis har både Rüdiger og Valverde allerede spillet lige så meget – eller endda mere – end de gjorde i hele sidste sæson, og vi er stadig "kun" i april, med et Klub-VM, der venter senere på sæsonen. Kan sgu godt forstå de er ved at være lidt møre. 

Perez kunne for helvede da også bare have købt en center back. Yoro glippede, men ingen plan B. 
Meget kan man sikkert, og med grund, beskylde Ancelotti for, men trupsammensætningen er ikke hans skyld. 
Alle sofatrænere kan se at der er mangler, men Perez giver så mange (0) fucks for det. Der var endda en Januar vindue til at aflaste, men der valgte man også at være passive. 

1 år 1 måned siden #237 af longwind

PMO post=185416 skrev:

Dybbøl post=185414 skrev: Hvis meldinger taler sandt, at Rüdiger fik rødt for at kaste en genstand efter dommeren og at Bellingham igen fik rødt for at sige fuck off til dommeren, så giv dem endelig en karantæne der vare sæsonen ud. 

Det kunne være dejligt at IQ teste spillerne inden de skrev under. Lidt mere seriøst, så synes jeg klubben skal kigge gevaldigt indad. Er det dette image man ønsker? Rüdigers opførsel er på grænsen til en termination af kontakten. Ekstremt pinligt og MEGET, MEGET langt fra de værdier jeg engang forbandt med RM. Her tænker jeg Hierro, Raul osv. 

​Helt enig. Første gang i al den tid jeg kan huske hvor jeg ikke kan stå inde for klubbens værdier. Real Madrid har altid handlet om at påtage sig favoritværdigeden, aldrig sparke nedad, aldrig komme med undskyldninger. Typer som Bellingham har potentialet til at repræsentere disse værdier, og jeg giver ledelsen og Carlo skylden for, at det i denne sæson er kommet til udtryk ved den forfærdelige offerrolle, som er så langt under klubbens værdighed. Uanset hvor uacceptabel Negreira og dommerforeningens håndtering heraf har været, har klubbens adfærd denne sæson være langt værre. Typer som Cristiano og Sergio Ramos forstod at lade deres frustrationer komme til udtryk gennem spillet på banen, og selv dengang bølgerne gik højest mod Pep og Tito mistede klubben aldrig sin værdighed på denne måde, da man blot gav igen af samme skuffe.

Den gode nyhed er, at vi har masser af spillere i truppen med Madridismo. Asencio, Fede og Jude som de bedste eksempler herpå. Jeg skal ikke køre hetz mod Vini, men han har ikke Real Madrid-format, og medminder han sadler gevaldigt om, så er han skadelig for klubbens kultur.

Jeg håber inderligt at Xabi kan få vendt dette billede, for det bekymrer mig langt mere end en tabt Copa. Jeg kan aldrig støtte en klub der identificerer sig som offer, det er jo lige præcis det man associerer med Barcelona. Og nu har Perez formået at få billederne vendt. Trist, trist udvikling

1 år 1 måned siden #238 af El Siete

PMO post=185418 skrev:

El Siete post=185417 skrev:

Perez kunne for helvede da også bare have købt en center back. Yoro glippede, men ingen plan B. 
Meget kan man sikkert, og med grund, beskylde Ancelotti for, men trupsammensætningen er ikke hans skyld. 
Alle sofatrænere kan se at der er mangler, men Perez giver så mange (0) fucks for det. Der var endda en Januar vindue til at aflaste, men der valgte man også at være passive. 

​Det er også det jeg mener med dårlig sæsonplanlægning :) Men det er op til Ancelotti at fordele minutterne bedre ud, så flere spillere ikke bliver overbelastet, mens andre blot sidder på bænken og visner. 

Men det er alle led der har fejlet denne sæson, fra ledelse til trænerstab til spillerne.

Og ifht. Yoro har vi fået en bedre spiller i Asencio - omend ved en “tilfældighed.” 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 1 måned siden #239 af Lars1991
Jeg tager da en lille smule positivt med fra kampen. Før havde jeg intet håb for mesterskabet, nu har jeg et lille håb. Meget skal gå rigtigt, men vi har vist at vi godt kan slå Barcelona (selvom der ikke burde have været spørgsmål ved dette), og hvis vi vinder den indbyrdes kamp.. jamen, hay liga! 

Og Ancelotti viser for første gang i sæsonen Güler tillid ved at skifte ham tidligt ind i en kæmpe kamp. Og selvom han selvfølgelig ikke bare bragede igennem, spillede han stadig en helt fin kamp, og greb sin chance. Håber vi ser Güler i en dyb rolle langt mere de sidste 5 kampe, hvilket jeg tror både vil gøre vores chance for at vinde kampene større, samt mere underholdende at se på. 

Efter en sæson som denne skal der ikke så meget til at gøre en mere positiv... men tænk hvis vi tager mesterskabet. Det ville redde en del af æren for denne sæson. Der er dog ingen pokaler der kan redde, hvor mange gange vi har fået bank i denne sæson. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, Ramos4

1 år 1 måned siden #240 af Hamid8210
Katastrofalt at blive klasket så mange gange af Barca og tabte alle titler til dem. Av av av når man ser vores hold vs deres, Olmo-sagen, økonomiske problemer osv osv. sæsonen måtte gerne slutte idag

Leveret af Kunena Forum