Optakt: Barcelona – Real Madrid, Copa del Rey, finale

1 år 3 måneder siden #241 af -#7-
​Jeg er heller ikke vild med den måde Perez har sammensat truppen på, der var mangler allerede inden de to korsbåndsskader, og man havde i forvejen klaret én sæson med skindet på næsen fordi man gik og ventede på Mbappe.

Men det irriterer mig også når folk skriver som om det næsten er synd for Ancelotti at han har haft den her trup at arbejde med. For det første er det stadigvæk en trup fyldt med verdensklassespillere, og for det andet så er der jo også gået Pellegrini i den for Ancelotti, som hurtigt var ude at sige at klubben i hvert fald ikke havde behov for forstærkninger efter skaderne til Militão og Carvajal. Jeg synes jo at Ancelotti af alle mennesker har et navn i klubben som kan skubbe tilbage, og rent faktisk bede om at man gør noget, men han har jo været tilfreds med status quo. Ren nikkedukke. 

Jeg fatter ikke at jeg ikke er stået op idag til nyheden om at han var blevet afskediget. 

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 måneder siden #242 af Ramos4
Tror ikke vi skal undervurdere hvor meget en sæson uden titler gør ondt på Perez og ledelsen. Florentino kan virkelig være passiv efter en god sæson, som vi så i sommers, men omvendt plejer han ikke være bleg for at give den gas, når vi har haft en dårlig sæson. Dog lidt mere konservativt i nyere tid end han fx var i 2009.

Bliver spændende hvad man gør på venstrebacken. Ved sgu ikke om Gutierrez er løsningen. Davies glippede, så hvem er der tilbage..

Vi har stadig verdens bedste trup målt på kvalitet imo, så jeg er meget fortrøstningsfuld over for at vi ser ind i fem-seks-syv rigtig gode år. Masser af unge, dygtige spillere. Men selvfølglig skal vi have nogle backs ind og en dirigent på midtbanen. Og så skal vi have en mere visionær træner - det har vi vidst længe.

Spændende hvad Alonso bringer. Skal vi til at skifte formation eller bliver det Xabi, der må sadle om?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 3 måneder siden #243 af Kasillas
​Det var satme' ærgerligt at misse Copa del Rey-pokalen i betragtning af sæsonens (og kampens) udvikling. Selvom pokalturneringen har begrænset prestige i forhold til La Liga og speciel Champions League, så plejer denne pokalturnering at have en betydning, når det glipper at gafle de "store" pokaler som La Liga og CL, da den ville have reddet noget af sæsonen.

Endnu mere tænkevækkende med Real Madrid TV og timingen for dommerkritik: En ting er at kritisere en dommers præstationer i sig selv, noget andet er at kritisere specifikt dommeren systematisk, fordi man ved han er den næste, der skal styre fløjten.

Og det sidste lyder som chikane synes jeg, og hvis vi ikke skal være foragtet som sportswashingsklubber Man Shitty eller P$G, eller som Barca med deres Negreira-sag, så skal vi virkelig passe på og konsultere professionelle formidlingsrådgiver.

Nuvel. Nu ligger landet således, at vi har 5 finalekampe, hvor vi skal vinde dem alle samtidig med at vi blot skal håbe at Putalona dummer sig én gang udenfor kampen mod os. Spændende bliver det, selvom det skulle glippe for os.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Kasillas.

1 år 3 måneder siden #244 af El Siete

Sebberg post=185412 skrev: Skør kamp med den totale symbolik, da en af deres backs - altså vores største akilleshæl i år - bryder bolden og sparker den ind.

Vi spiller en flot anden halvleg, men det undrede mig godt nok, for vi havde absolut ingen chance i første halvleg. Barca må være skufffede over deres tilgang efter pausen. Det er virkelig ærgerligt og ringe, at vi indkasserer det 2-2 mål. Jeg var faktisk nærmest sikker på, at vi ville tage den efter 2-1.

Det positive ved nederlaget må unægteligt være, at der ikke kommer en eller anden fredning til Carlo, fordi vi hev stikket hjem.

Og så til det pinlige: alt den brok og det store sammenbrud. Det er simpelthen så latterligt og tager en tilbage til en søndag eftermiddag på Kløvermarken, hvor man har mødt en af de der tudefjæs-hold, der skulle brokke sig over alt. Der var så mange rigtige kendelser, hvor hele holdet ter sig som små børn. Det er en sygdom på holdet og nærmest den største grund til, at Carlo skal ud. Vi er og bliver mere til grin i Europa med den babymentalitet.

En sidste ting: Asencio ved straffesparket - han er seriøst for vild en type. Begår et 'straffespark' i overtiden, der kan koste et trofæ, men går nærmest bare grinende hen til dommeren og vinker afværgende. Ikke noget med at gå amok og kræve, at han ser VAR. Det føltes som om, at han var sådan: 'Jeg ramte ham ikke, så jeg har mit på det gode, og det skal nok blive ændret'. Det er vildt nok med så lidt erfaring. Tror vi egentligt, at han er fast spiller næste sæson?

​Det er op til Militao og Alaba at slå ham af, han har gjort det fremragende, men som situationen er i klubben pt. så starter Militao nok igen når han er ovre sin skade. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 3 måneder siden #245 af El Siete

Ramos4 post=185424 skrev: Tror ikke vi skal undervurdere hvor meget en sæson uden titler gør ondt på Perez og ledelsen. Florentino kan virkelig være passiv efter en god sæson, som vi så i sommers, men omvendt plejer han ikke være bleg for at give den gas, når vi har haft en dårlig sæson. Dog lidt mere konservativt i nyere tid end han fx var i 2009.

Bliver spændende hvad man gør på venstrebacken. Ved sgu ikke om Gutierrez er løsningen. Davies glippede, så hvem er der tilbage..

Vi har stadig verdens bedste trup målt på kvalitet imo, så jeg er meget fortrøstningsfuld over for at vi ser ind i fem-seks-syv rigtig gode år. Masser af unge, dygtige spillere. Men selvfølglig skal vi have nogle backs ind og en dirigent på midtbanen. Og så skal vi have en mere visionær træner - det har vi vidst længe.

Spændende hvad Alonso bringer. Skal vi til at skifte formation eller bliver det Xabi, der må sadle om?

2018/2019 sæsonen var forfærdelig, efter Cristiano smuttede, men i sommeren 2019 gik man ud og brugte 350M+ euro​, så ja, der er da håb for det kommende sommermarked. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 3 måneder siden #246 af Ramos4

El Siete post=185427 skrev:

Ramos4 post=185424 skrev: Tror ikke vi skal undervurdere hvor meget en sæson uden titler gør ondt på Perez og ledelsen. Florentino kan virkelig være passiv efter en god sæson, som vi så i sommers, men omvendt plejer han ikke være bleg for at give den gas, når vi har haft en dårlig sæson. Dog lidt mere konservativt i nyere tid end han fx var i 2009.

2018/2019 sæsonen var forfærdelig, efter Cristiano smuttede, men i sommeren 2019 gik man ud og brugte 350M+ euro​, så ja, der er da håb for det kommende sommermarked. 

​Omvendt kan man sige: Efter fadæsen med Jovic netop den sommer, har klubben så sadlet lidt om og ikke satset så meget siden. Så nu henter vi kun vores førsteprioriteter eller ingenting. Ret vildt vi brugte så mange penge på en 30-årig Hazard, en næsten invalid Mendy og Jovic. (Og Militao).

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 3 måneder siden #247 af Ramos4
Lol, hvis det her passer...vi har kassen, men åbenbart en senil mand som præsident.

"Carlo Ancelotti had been asking Real Madrid to hire more tactical analysts to expand his staff for some time, but the club didn't do so.

Yesterday, Barcelona had a team of 7 analysts with 4 computers and a camera, while Real Madrid only had two guys with their laptops."

@JorgeCPicon

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 år 3 måneder siden #248 af Fondo_Sur

Lars1991 post=185421 skrev: Jeg tager da en lille smule positivt med fra kampen. Før havde jeg intet håb for mesterskabet, nu har jeg et lille håb. Meget skal gå rigtigt, men vi har vist at vi godt kan slå Barcelona (selvom der ikke burde have været spørgsmål ved dette), og hvis vi vinder den indbyrdes kamp.. jamen, hay liga! 

Og Ancelotti viser for første gang i sæsonen Güler tillid ved at skifte ham tidligt ind i en kæmpe kamp. Og selvom han selvfølgelig ikke bare bragede igennem, spillede han stadig en helt fin kamp, og greb sin chance. Håber vi ser Güler i en dyb rolle langt mere de sidste 5 kampe, hvilket jeg tror både vil gøre vores chance for at vinde kampene større, samt mere underholdende at se på. 

Efter en sæson som denne skal der ikke så meget til at gøre en mere positiv... men tænk hvis vi tager mesterskabet. Det ville redde en del af æren for denne sæson. Der er dog ingen pokaler der kan redde, hvor mange gange vi har fået bank i denne sæson. 

​Det er tankevækkende, at vi kunne haft en meget bedre sæson ved at spille med Güler på højrekanten i stedet for Rodrygo. Ikke fordi jeg er helt vild over førstnævnte, men han passede perfekt ind på holdet i går. Det er godt, at vi ikke vandt kampen eller at Güler scorede, for så havde Rodrygo blevet rigtig ked af det :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum