Optakt: Liverpool - Real Madrid, Champions League, 4. runde

8 måneder 1 uge siden #109 af elle44
Ved ikke om jeg er enig i at Liverpool stod vanvittigt defensivt. Vi var bare vildt dårlige på bolden i dag. Jeg synes slet ikke vi udfordrede dem. Jeg synes det er ærgerligt at genpresset var så halvhjertet i dag, de få gange de rent faktisk gik helhjertet efter det, så får vi jo også bolden. Og det er trods alt der vi skaber vores chancer, det generelle spil omkring modstanderens felt har jo ikke været bedre end under Ancelotti.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
8 måneder 1 uge siden #110 af Madridista02

elle44 post=189364 skrev: Ved ikke om jeg er enig i at Liverpool stod vanvittigt defensivt. Vi var bare vildt dårlige på bolden i dag. Jeg synes slet ikke vi udfordrede dem. Jeg synes det er ærgerligt at genpresset var så halvhjertet i dag, de få gange de rent faktisk gik helhjertet efter det, så får vi jo også bolden. Og det er trods alt der vi skaber vores chancer, det generelle spil omkring modstanderens felt har jo ikke været bedre end under Ancelotti.

​L Liverpool skiftede mellem at stå med alle 11 man bag bolden og så at presse aggressivt og meget højt på banen. Det var flot udført, men noget der kræver at hele holdet arbejder sammen. Noget vi ikke kan med Vini og Mbappe.

Jeg savner Pepe :(

8 måneder 1 uge siden #111 af Fondo_Sur
Liverpool spillede også bare helt op til deres bedste. De har et had til vores klub, der har besejret dem i to finaler. Trent-skiftet var som salt i såret.

Synes faktisk deres modtagelse af Trent i dag var utrolig pinlig. Altså, hvad fanden foregår der i hovedet på de tomhjerner på stadion? Det er et rigtigt menneske, der elsker den klub og by, han kommer fra, også skal kan jages på den måde. Det er så smagløst, og et kæmpe blåstempling af Liverpool FC som Atletico Madrid udgaven af Premier League. Utrolig lav klasse.

Der er bare nogle kampe, som man bare må komme hjem fra, og det her var én af dem. Der var en verden til forskel på motivation på de to forskellige hold. Liverpools tilbageløb var nærmest komisk gode. Deres fokus i kampen var på 200%.

Men ja, ellers var det som en typisk Ancelotti kamp. Troede vi var kommet videre fra det…

Og nu vil jeg sku snart gerne se Liverpool spille på Bernabeu. Er træt af denne lodtrækning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Bismo, Bogelund

8 måneder 1 uge siden #112 af Ramos4

elle44 post=189364 skrev: Ved ikke om jeg er enig i at Liverpool stod vanvittigt defensivt. Vi var bare vildt dårlige på bolden i dag. Jeg synes slet ikke vi udfordrede dem. Jeg synes det er ærgerligt at genpresset var så halvhjertet i dag, de få gange de rent faktisk gik helhjertet efter det, så får vi jo også bolden. Og det er trods alt der vi skaber vores chancer, det generelle spil omkring modstanderens felt har jo ikke været bedre end under Ancelotti.

​De stod med alt foran buen. Meget kompakt. Vi fik jo nærmest aldrig en kontra fordi de løb så hurtigt hjem.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 måneder 1 uge siden #113 af Lars1991

-#7- post=189357 skrev:

Lars1991 post=189352 skrev: ​Slap nu af allesammen :D Det var en dårlig kamp, vi skal lære at spille de her kampe bedre, men vi skal altså ikke til at sælge halvdelen af holdet fordi vi tabte 1-0 i den sværste af 8 CL-kampe. Xabi har stadig arbejde foran sig, men jeg er slet ikke bekymret.

​Det er jo netop ikke kun på baggrund af den her kamp, det er jo hver gang vi møder et hold af en okay kaliber at de nøjagtig samme problemer går igen og igen. Så er det vel fair nok at påpege dem. 

Jeg ser Atletico kampen og denne kamp. Og ja, det er samme problem i at vi ikke kan håndtere denne store intensitet og bliver alt for stresset. Det sikkert også svært at kommunikere derinde, og pludselig begynder de at spille for dem selv... og det går ikke godt.

Vi har altså også vundet over Dortmund, Juventus og Barcelona under Xabi. Det ligesom folk glemmer det.

8 måneder 1 uge siden #114 af Ramos4
Dortmund og Juventus er fandme også ringe hold. Med al respekt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Madridista02

8 måneder 1 uge siden #115 af Hamid8210
To ting ved Vini der irrirtere mig. Det absolut ingen pingpong med mbappe og deruodver dræber hans spil alle potentielle raids og løb fra vores venstreback.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Dragam

8 måneder 1 uge siden #116 af Lars1991

Ramos4 post=189369 skrev: Dortmund og Juventus er fandme også ringe hold. Med al respekt.

Ej, hvis man tager Atletico med i ligningen så må man også tage Dortmund og Juve med. Det er da samme niveau. Ellers bliver det også cherry picking.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
8 måneder 1 uge siden #117 af Madridista02

Lars1991 post=189371 skrev:

Ramos4 post=189369 skrev: Dortmund og Juventus er fandme også ringe hold. Med al respekt.

Ej, hvis man tager Atletico med i ligningen så må man også tage Dortmund og Juve med. Det er da samme niveau. Ellers bliver det også cherry picking.

​ATM er langt stærkere end Juve, og har et meget bedre fundament. Juve er i kæmpe krise, nok en af de største de har været i, siden Scudetto skandalen 

Jeg savner Pepe :(

8 måneder 1 uge siden #118 af Ramos4
Vi får det bare svært i Europa. De store hold er hurtig mange mand med hjemme - som Liverpool var det idag.

Så spiller vi den rundt om feltet. Vini har dobbeltdækning. Mbappé står uden for feltet og beder om bolden i fødderne. Jude er ikke falsk 9'er mere. Hvordan fanden skal vi bryde et godt forsvar op?!

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

8 måneder 1 uge siden #119 af Bismo
Apropos Vinis spil intelligens, der er flere situationer, hvor Mbappe driver bolden frem og tydeligvis forventer et vel-timet løb af Vini bag forsvarslinjen. I stedet søger Vini mod hjørneflaget. Ekstremt frustrerende at se på. 
Sidste redigering: 8 måneder 1 uge siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, Ramos4, Bogelund

8 måneder 1 uge siden #120 af -#7-
​Når jeg snakker om de samme problemer, så tænker jeg også tilbage til sidste sæson, hvor holdet blev godt og grundigt ødelagt når de mødte god modstand. Det skal Alonso selvsagt ikke klandres for, men spillerne er mere eller mindre de samme, og problemerne er, igen, de samme. Altså kan jeg konstatere at der ikke er sket en stor nok udvikling under Alonso, og så bliver jeg selvfølgelig bekymret. Jeg håber jo at det kommer med tiden, Barcelona kampen var god, og burde have endt i en større sejr, men som jeg skrev tidligere, det er meget op og ned, og der er Real Madrid jo alligevel af sådan en størrelse at det helst ikke skal gå ret meget mere ned, før alarmklokkerne begynder at ringe i pressen osv. 

DC19

Leveret af Kunena Forum