Optakt: Liverpool - Real Madrid, Champions League, 4. runde

6 måneder 3 uger siden #133 af NachoFernández
​Jeg synes at det er et spøjst signal at Vini spiller helt horribelt men fuldfører kampen og pludselig kommer Rodrygo ind på højre som han stort set ikke har været i spil til men udelukkende har aflastet Vini. Betyder det at Vinis udbrud nu stopper Alonso fra nogensinde at tage ham ud igen og derfor må Rodrygo over på højre foran Brahim? 

Jeg frygter lidt for denne timing selvom jeg sikkert bare overtænker. Men jeg forstår slet ikke at vi ikke prøvede Rodrygo på venstre 

Jeg savner også Gonzalo. Ham bør vi prioritere at holde i gang
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, Bogelund

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 3 uger siden #134 af Matamoro
Der var selvfølgelig nogle dårlige individuelle præstationer i går: Sådan vil det altid være., men der er nogle strukturelle problemer som nok bliver afgørende for klubbens succes eller mangel på samme i denne sæson.

Vi har reelt ikke en højre angrebsflanke. Det gør det så meget nemmere at lukke ned for den venstre flanke, fordi man kan nøjes med at bruge kræfterne der. Det så vi også i går. Vini spillede en dårlig kamp, men det hænger også lidt sammen med at Liverpool overhovedet ikke skulle forholde sig til en trussel fra højre side. 

Vi har ikke en kontrollerende midtbanespiller. Vi har chanceskabende spillere i Bellingham og Guler, men ingen af dem kan kontrollere spillet. Det er så også et problem, at Guler fortsat ikke kan præstere i de største kampe. Det bliver helt afgørende for hans karriere. Jeg tror ikke tålmodigheden rækker til mere end denne sæson.

VI har ingen offensive våben på bænken. Rodrygo, Brahim, Mastantuono og Endrick kan ikke være med det her niveau.  Jeg tror heller ikke på Gonzalo, men han skal da have chanden. Så bliver det svært at vinde tætte kampe, når man ikke kan skyde med noget fra bænken.

Sidste redigering: 6 måneder 3 uger siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

6 måneder 3 uger siden #135 af Bogelund
Jeg kan næsten ikke være mere enig Ramos4.

Det er for mig også en gåde at vi ikke bruger spillerne på deres bedste position.
Både fordi de er bedst der, men også fordi der forhåbenligt også vil komme mere balance på holdet. Vi skal død og pine have en mand i feltet. Der er SÅ mange "lette" mål at hente ved at have en mand derinde.
+ så får vi Mbappe ud hvor han er rigtig, rigtig god. Ud på venstre kant.

6 måneder 3 uger siden #136 af Kasillas
Der er positive og negative detalje ved kampen. Mestendels negative.

Selvom vi "kun" tabte 1-0, så viser expected goals at det var ca. 2,5 og 0,5 til Livepools favør. Med andre ord skabte Liverpool flere og bedre chancer end vi gjorde. Vi gik altså ned.

Jeg har altid ment at vi bør vente efter omkring 15 officielle kampe, før vi kan få en fornemmelse for truppens kompetence, og man må sige at Alonso har gjort det mere end godkendt. Ikke blot resultatmæssigt, men også spillemæssigt, hvor alle kan se vi spiller moderne fodbold med genpres øverst, når vi mister bolden.

Det gode ved kampene mod Liverpool er at vi har vundet de afgørende og betydningsfulde kampe, når det virkelig gjaldt. Hellere tabe en gruppekamp til Liverpool end en CL-finale. Eller to.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 6 måneder 3 uger siden ved Kasillas.

6 måneder 3 uger siden #137 af NickyMad

Bogelund post=189393 skrev: Jeg kan næsten ikke være mere enig Ramos4.

Det er for mig også en gåde at vi ikke bruger spillerne på deres bedste position.
Både fordi de er bedst der, men også fordi der forhåbenligt også vil komme mere balance på holdet. Vi skal død og pine have en mand i feltet. Der er SÅ mange "lette" mål at hente ved at have en mand derinde.
+ så får vi Mbappe ud hvor han er rigtig, rigtig god. Ud på venstre kant.

​Nu spiller PSG jo også uden en rigtig 9'er eller en mand i feltet, så det kan jo sagtens lade sige gøre.
Og det er slet ikke fordi jeg er imod det, såfremt Vini alligevel sælges og muligheden opstår. Men det bliver heller ingen nem opgave at finde en 9'er der passer ind med Mbappes kvaliteter, og samtidig også er god nok start 11'eren. Der skal jo ikke bare hentes en top 9'er, hvis det så bare giver nye problemer. Uanset hvad, må man håbe der bliver lyttet til Xabi - og der ikke bare hentes en og så må Xabi selv finde ud af resten.
Sidste redigering: 6 måneder 3 uger siden ved NickyMad.

6 måneder 3 uger siden #138 af Ramos4
Nu ser jeg ikke meget PSG, men de må vel have spillere i feltet trods alt. Om det så er fløje der trækker ind eller hvad det er.

Det er selvf. rigtigt at man ikke behøver en 9'er hvis de andre offensive folk er gode til at komme i feltet. Men det er vores virkelig ikke. Vini elsker at kysse sidelinjen konstant.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 måneder 3 uger siden #139 af Ramos4
Jeg ved godt jeg snakker (for) meget om Gonzalo, men hvad var idéen med at tage ham op i førsteholdstruppen i sommers? Var det bare for at se ham spille et blændende Klub VM?

Det er fair nok at Xabi vil spille uden en fast angriber i feltet - men hvad skal Gonzalo rådne op på bænken for? Så kunne man lige så godt leje ham ud. Det er vel netop i kampe, hvor man er bagud 1-0 at han skal ind de sidste 10 minutter for at fylde i feltet på indlæg?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 måneder 2 uger siden #140 af NickyMad

Ramos4 post=189396 skrev: Nu ser jeg ikke meget PSG, men de må vel have spillere i feltet trods alt. Om det så er fløje der trækker ind eller hvad det er.

Det er selvf. rigtigt at man ikke behøver en 9'er hvis de andre offensive folk er gode til at komme i feltet. Men det er vores virkelig ikke. Vini elsker at kysse sidelinjen konstant.

Alt andet lige virker det nemmere at få dem til det, end at man bare lige skifter Vini ud med en 9’er og det hele bare spiller. Vinis problemer overskygger al det han ellers bidrager med. Man skal ikke bare finde en 9’er der er god til at presse, fordi Mbappe ikke kommer til det, men også en der kan kreere ligesom Vini, fordi Mbappe heller ikke ikke kommer til det. Vi løser ligesom måske vores mand i feltet problemet, men får bare en masse andre problemer. Det kan lade sig gøre med den helt rigtige spiller, men det er også nemmere sagt end gjort at finde den spiller - jeg kan i hvert fald ikke pege på den spiller.

Når det er sagt, hvis Vini ikke forlænger, er man selvfølgelig tvunget ud i den situation. Og så foretrækker jeg også et eksperiment med en 9’er end Rodrygo.

Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved NickyMad.

6 måneder 2 uger siden #141 af Hamid8210
Ligner vi stadig er i top8 efter denne runde.

6 måneder 2 uger siden #142 af Ramos4
Hvis vi vinder resten er vi sikre på top 8. Vi kan nok også godt klare at spille en enkelt uafgjort.

6 måneder 2 uger siden #143 af Lars1991

Ramos4 post=189401 skrev: Hvis vi vinder resten er vi sikre på top 8. Vi kan nok også godt klare at spille en enkelt uafgjort.

Sidste sæson kom man i top8 med 16 points (to nederlag og en uafgjort). Så vi kan sagtens tabe en mere, og sandsynligvis også få en uafgjort oven i.

Og vi har Manchester City og Monaco hjemme, og Olympiakos og Benfica på udebane. Top8 er slet ikke i fare.

6 måneder 2 uger siden #144 af Ramos4
City ser stærke ud. Det er ikke City fra sidste år. Benfica på udebane kan være svært. Men ja, vi bør snige os i Top 8.

Leveret af Kunena Forum