Optakt: Liverpool - Real Madrid, Champions League, 4. runde
Vinder vi ligaen er sæsonen mere end godkendt. CL tror jeg er for stor end mundfuld lige nu. Der skal ryddes lidt mere op til sommer.-#7- post=189375 skrev: Når jeg snakker om de samme problemer, så tænker jeg også tilbage til sidste sæson, hvor holdet blev godt og grundigt ødelagt når de mødte god modstand. Det skal Alonso selvsagt ikke klandres for, men spillerne er mere eller mindre de samme, og problemerne er, igen, de samme. Altså kan jeg konstatere at der ikke er sket en stor nok udvikling under Alonso, og så bliver jeg selvfølgelig bekymret. Jeg håber jo at det kommer med tiden, Barcelona kampen var god, og burde have endt i en større sejr, men som jeg skrev tidligere, det er meget op og ned, og der er Real Madrid jo alligevel af sådan en størrelse at det helst ikke skal gå ret meget mere ned, før alarmklokkerne begynder at ringe i pressen osv.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Madridista02 post=189372 skrev:
ATM er langt stærkere end Juve, og har et meget bedre fundament. Juve er i kæmpe krise, nok en af de største de har været i, siden Scudetto skandalenLars1991 post=189371 skrev:
Ramos4 post=189369 skrev: Dortmund og Juventus er fandme også ringe hold. Med al respekt.
Ej, hvis man tager Atletico med i ligningen så må man også tage Dortmund og Juve med. Det er da samme niveau. Ellers bliver det også cherry picking.
Selvfølgelig er de i samme kaliber. Atletico har ikke gjort det godt i flere år heller. De sidste to år har de fået en 3. plads og en 4. plads i ligaen.. det har Juventus også. De gør det begge to dårligt i CL i flere år nu. Man kan måske mene at Ateltico har igang i et mere spændende projekt og får brugt en masse penge, men forløst er det altså ikke blevet endnu.
Men det simpelthen ikke diskussionen værd. Hvis i synes det passer ind i et narrativ om at vi er dårlige imod alle store hold, så fred vær med det :D
Vi har tabt to kampe denne sæson og vundet resten, vi har tabt på to af de absolut sværeste udebaner i Europa, og det er selvfølgelig træls, især fordi vi ikke fik et ben til jorden i begge opgør.
Vi har ikke modric, kroos, benzema, casemiro til lige at få ro på truppen og tage en dyb indånding, der mangler vi noget erfaring på midtbanen især. Jeg synes det taktiske oplæg umiddelbart var fint i dag det bliver bare slet ikke udført.
Jeg vil også sagtens kunne acceptere hvis det “kun” er ligaen man vinder. Men bliver man blæst ud af CL tidligt i en eller anden regulær afklapsning af f.eks. PSG eller Arsenal, så vil sæsonen helt sikkert efterlade mig med en bitter smag i munden.Bismo post=189376 skrev:
Vinder vi ligaen er sæsonen mere end godkendt. CL tror jeg er for stor end mundfuld lige nu. Der skal ryddes lidt mere op til sommer.-#7- post=189375 skrev: Når jeg snakker om de samme problemer, så tænker jeg også tilbage til sidste sæson, hvor holdet blev godt og grundigt ødelagt når de mødte god modstand. Det skal Alonso selvsagt ikke klandres for, men spillerne er mere eller mindre de samme, og problemerne er, igen, de samme. Altså kan jeg konstatere at der ikke er sket en stor nok udvikling under Alonso, og så bliver jeg selvfølgelig bekymret. Jeg håber jo at det kommer med tiden, Barcelona kampen var god, og burde have endt i en større sejr, men som jeg skrev tidligere, det er meget op og ned, og der er Real Madrid jo alligevel af sådan en størrelse at det helst ikke skal gå ret meget mere ned, før alarmklokkerne begynder at ringe i pressen osv.
DC19
-#7- post=189375 skrev: Når jeg snakker om de samme problemer, så tænker jeg også tilbage til sidste sæson, hvor holdet blev godt og grundigt ødelagt når de mødte god modstand. Det skal Alonso selvsagt ikke klandres for, men spillerne er mere eller mindre de samme, og problemerne er, igen, de samme. Altså kan jeg konstatere at der ikke er sket en stor nok udvikling under Alonso, og så bliver jeg selvfølgelig bekymret. Jeg håber jo at det kommer med tiden, Barcelona kampen var god, og burde have endt i en større sejr, men som jeg skrev tidligere, det er meget op og ned, og der er Real Madrid jo alligevel af sådan en størrelse at det helst ikke skal gå ret meget mere ned, før alarmklokkerne begynder at ringe i pressen osv.
Det fair nok, jeg starter lidt på en frisk under Alonso og glemmer sidste sæson. Men det selvfølgelig ikke sjovt at se os være så ringe imod Liverpool og Atletico, og det ligner jo kampene under Ancelotti, det helt rigtigt. Men det giver jo også mening at de kampe hvor vi bliver presset mest er de kampe hvor vi mister vores nye identitet. Mere er den altså heller ikke under huden endnu, så det er stadig skrøbeligt.
At Atleti er dårlige gør det vel kun mere pinlig at vi tabte 5-2? Jeg forstår ikke narrativet :DLars1991 post=189377 skrev:
Madridista02 post=189372 skrev:
ATM er langt stærkere end Juve, og har et meget bedre fundament. Juve er i kæmpe krise, nok en af de største de har været i, siden Scudetto skandalenLars1991 post=189371 skrev:
Ramos4 post=189369 skrev: Dortmund og Juventus er fandme også ringe hold. Med al respekt.
Ej, hvis man tager Atletico med i ligningen så må man også tage Dortmund og Juve med. Det er da samme niveau. Ellers bliver det også cherry picking.
Selvfølgelig er de i samme kaliber. Atletico har ikke gjort det godt i flere år heller. De sidste to år har de fået en 3. plads og en 4. plads i ligaen.. det har Juventus også. De gør det begge to dårligt i CL i flere år nu. Man kan måske mene at Ateltico har igang i et mere spændende projekt og får brugt en masse penge, men forløst er det altså ikke blevet endnu.
Men det simpelthen ikke diskussionen værd. Hvis i synes det passer ind i et narrativ om at vi er dårlige imod alle store hold, så fred vær med det :D
Jeg mener ikke Juve eller Dortmund kan betegnes som en sejr over et tophold. Fordi de er langt fra fordums storhed.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Præcis. Det er den der Arsenal-kamp til foråret man ikke gider.-#7- post=189379 skrev:
Jeg vil også sagtens kunne acceptere hvis det “kun” er ligaen man vinder. Men bliver man blæst ud af CL tidligt i en eller anden regulær afklapsning af f.eks. PSG eller Arsenal, så vil sæsonen helt sikkert efterlade mig med en bitter smag i munden.Bismo post=189376 skrev:
Det er helt forventeligt at vi ikke vinder Champions League allerede. Vi er i projektets spæde fase. Men endnu et dobbeltopgør hvor man sidder i 180 minutter og venter på det uundgåelige, det bliver hårdt. Jeg kan sagtens klare at vi ryger ud i kvartfinalen, men der skal være tegn på nye idéer og forbedringer i f.eks. presspillet. Ellers er det jo bare stagnering.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Liverpool skaber næsten intet i åbent spil. Det er dødbolde det meste og indlæg (semi-åbent spil, vil jeg kalde det)
Vi blotter os selvfølgelig til sidst fordi vi presser på for en 1-1'er. Men ellers stod vi altså fint defensivt på Anfield. Etikie og Salah skabte intet. Der var lidt langskud fra Szloboszlai også, men ellers ikke meget i åbent spil.
Men det var primært dødbolde igen, som mod Atleti. Så rent defensivt skal vi primært fokusere på den ene ting. Det er vel trods alt positivt.
Udover Atleti-kampen har vi ikke lukket mere end 1 kasse ind i nogen opgør.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Det bekymrende er, at den havde formentlig endt 4-0 hvis vi ikke havde verdens bedste målmand.Bismo post=189384 skrev: At tabe 1-0 på Anfield er ikke det værste resultat.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Vi er blevet afhængigt af Mbappé og Vini.
Det er også vigtigt at reserverne skal kunne gøre en forskel…
Lige nu lykkes det ikke særligt meget godt for fx Mastatuantono, Rodrygo, Brahim, Gonzalo og Endrick.
Kun en af dem har scoret et mål i ligaen.
Forhåbentligt kan Alonso bruge dem mere fremover.
Dét er simpelthen ynkeligt at se på. Et professionelt fodboldhold, hvor ingen søger feltet når vi angriber? Det er jo absurd-teater at være vidne til. Alle står uden for buen og spiller den rundt.
-
Og så skifter han Rodrygo ind på højrekanten. Til hvad nytte? Så kan han sætte en mand (plot twist: det kunne han ikke, han kunne ikke engang tæmme bolden) og lægge den ind i feltet til...? Brug nu Gonzalo!! Vi har jo en 9'er på bænken. Vi var bagud. Og det er altså ikke en random dude, manden blev CWC-topscorer! Scorede både med hovedet og med fødderne. Altid inde i feltet. Men han skulle ikke ind.
Jeg var skeptisk omkring de der meritokrati-rygter i sommers og er det stadig. Xabi beholder en elendig Vini på banen. Gonzalo får ingen minutter. Rodrygo stod forrest i køen, selvom han så skulle ind på en position han ikke fungerer på. My God.