Optakt: Rayo - Real Madrid, LaLiga, 12. spillerunde

1 måned 3 dage siden #121 af NachoFernández

Ramos4 post=189547 skrev: Og Mbappé. For god ordens skyld. Han kunne også sagtens være skiftet ud. Var helt usynlig.

​Ja i dag kunne han godt. Jeg havde dog nok lagt ham på siden. 

Men ja: spørgsmålet burde altid være “Hvad skal jeg gøre for at vi vinder kampen i dag?” og ikke “hvordan slipper jeg for bøvl efter kampen”
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Kimbo, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 dage siden #122 af Siempre Madrid
​Xabi Ancelotti eller Mr. Ideforladt. I vælger selv.

Man bliver lidt skræmt af den totale mangel til at ryste posen hos Xabi Alonso. Hele 72 minutter skulle Brahim Diaz få. Brahim Diaz, der ikke har spillet en god kamp, siden han blev marokkaner. Og så bliver han Gud hjælpe mig afløst af Dani Ceballos. Spilleren, som er grå leverpostej uden bacon eller rødbede (hvis I husker referencen fra de glade podcast-dage).

Lidt senere forsøger han så med Rodrygo. Spilleren, som ikke har scoret et mål i otte måneder og som er den allerstørste ligegyldighed.

Det virker desværre til, at vi er på vej ind i den gamle gænge om, at vi kun har 14-15 spillere i truppen, hvoraf de 8 er sikre i startopstillingen, uanset deres præstationer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Ramos4

1 måned 2 dage siden #123 af Matamoro
Jeg synes at det handler mere om klubbens transferstrategi. Man gjorde nogle fornuftige indkøb med Huijsen og Carreras. Jeg forstår egentlig også godt ideen med at købe Trent. Carvajal var skadet og man skulle have noget kvalitet på den position. Jeg er meget i tvivl om at han kan løfte opgaven, men han har også været uheldig med sin start.

Det kritisable består i at man bruger 120 mio euro på at hente to overhypede talenter som Endrick og Mastantuono. Når man har Mbappe, Vini og Bellingham som alle tre er blandt de allerbedste offensive spillere, så skal prioriteten være midtbanen. Real Madrids midtbane består af Tchou, Camavinga, Guler og Ceballos. Det er altså ikke verdenselite i moderne fodbold. Tchou og Camavinga er ganske gode hvis man vil spille Mourinho-fodbold som for længst er uddateret. Guler er en ny Guti. Han shiner mod de mindre hold men flopper mod de bedste. Ceballos er bare Ceballos. Vi kommer ikke til at vinde en eneste titel før vi opgraderer midtbanen.

Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved Matamoro.

1 måned 2 dage siden #124 af Hamid8210
En anden ting der har kostet os noget stabilt og sikker bold er skmpelhent at Hauijsen er blevet blottet for selvtillid. Forstår slet ikke den mur han hsr rsmt. Usikre indgreb, elendige aflveringer, ingen Kross-overblik osv

Vil endda påstå at Acensio bør være fast pt

1 måned 2 dage siden #125 af El Siete

Hamid8210 post=189551 skrev: En anden ting der har kostet os noget stabilt og sikker bold er skmpelhent at Hauijsen er blevet blottet for selvtillid. Forstår slet ikke den mur han hsr rsmt. Usikre indgreb, elendige aflveringer, ingen Kross-overblik osv

Vil endda påstå at Acensio bør være fast pt

Hans selvtillid led et knæk efter Atletico-kampen. Han er blot 20 år og har ikke rutinen at falde tilbage på, men han skal nok komme tilbage. 

Noget andet. ​Tidligere lå Huijsen også og lagde lange afleveringer op centralt i banen, men nu er vi gået helt væk fra det. Det er som om at de gode ideer fra tidligere på sæsonen er smidt ud og vi er gået tilbage til standardindstillingerne; giv bolden til Vinicius, håb på enkeltmandspræstationer, høje bolde ind i feltet, osv. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4

1 måned 2 dage siden #126 af Real HWL
​Som jeg ser det er Xabi ved at tabe omklædningsrummet til en flok små forkælede drengerøve der ikke gider at arbejde for holdet!! 

1 måned 2 dage siden #127 af Ramos4
Bilag:

Som jeg ser det, må det være sådan her vi skal spille, hvis alle skal presses ind på holdet. Så kan man ønske sig at nogen bliver bænket - men det er jo nok ikke realistisk.

Vi har 6 mand der er stort set udroppelige. Vini, Mbappé, Jude, Fede, Tchouameni, Güler. Sidsnævnte er måske så lavt i hakkeordenen trods alt, at Xabi vil kunne bænke ham - men ift. hvor mange assist han laver og hans connection med Mbappé, ville det nok være en tvivlsom idé. Vi har altså mere eller mindre 6 spillere der er faste startere. Det kan man så være utilfreds med, men det er vel sandheden. Og så har vi 4 nede bagved. Nu har jeg bare sat Huijsen på, for nemhedens skyld.

Med dette hold vil Güler ligge på 10'eren og kan lægge sine fantastiske afleveringer til Kylian. Jude skal så instrueres i, at han er 8'er nu og ikke hele tiden skal forsøge at skabe noget selv. Bredden til venstre holdes af Vini og Carreras med Jude som backup. Til højre skal Valverde vælge hvornår han skal søge ud på kanten og Trent kan enten overlappe eller trække op på midtbanen, når Fede går ud til højre.

Når man jagter et mål til sidst, kan man jo så smide Gonzalo eller Endrick på toppen. I de mindre kampe, kan man ofre en midtbanemand for en højrefløj, f.eks. Mastantuono.

Tchouameni kan stadig trække ned og danne en 3-back kæde hvis nødvendigt osv.

Jeg kan ikke se løsningen være anderledes, når vi har 6 mand der mere eller mindre er- og vel skal være, faste startere oppe foran.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved Ramos4.

1 måned 2 dage siden #128 af Ramos4
Xabi afslørede allerede sin hånd mod Atletico. Alt det der meritokrati-snak forduftede som dug for solen, da han valgte at starte Bellingham, selvom han overhovedet ikke var i kampform. Jude var en skygge af sig selv, men Xabi valgte at skifte Arda Güler ud som første mand. Güler der havde scoret 1 mål og lagt 1 asssist. Uforsvarligt og uforståeligt.

Vinicius startede flere kampe på bænken i starten af sæsonen. Men siden hans barnlige opførsel i El Clasico har han spillet meget tæt på fuld tid siden.

Både på Anfield og Vallecas var Gonzalo og Endrick ikke engang ude at varme op. Xabi sender altså et klart signal til både spillere og fans om, at han end ikke overvejer at skifte Vini og Mbappé ud. Selvom de begge to spillede langt under niveau i begge udekampe. Rodrygo er pludselig tilbage til at spille højrekant, selvom han startede flere kampe som venstrekant tidligere i sæsonen.

Meritokratiet er dødt. Det er et faktum. Spørgsmålet er hvem der er synderen. Er Xabi blevet nervøs? Har spillerne sagt noget til ham eller ledelsen? Eller er det ledelsen der har sagt noget?

Jeg ved det ikke. Men det her lugter langt væk.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 måned 2 dage siden #129 af NickyMad
Har vi ikke vi lige lovligt travlt med at drage konklusioner om alt muligt, hvad har folk travlt med? Vi har spillet 3 kampe siden El Classico.

Lad lige Franco blive fri for sine skader, lad os få TAA tilbage på backen, så vi har Franco & Fede som muligheder til højre kant før vi konkluderer Rodrygo bare er højre kant igen. Personligt tolker jeg det som en midlertidig situation i mangel af bedre. Ja Endrick kunne have spillet der, det er også nemt at være bagklog. Xabi var formentlig også den eneste der havde set Camavinga som højre kant i El Classico.

Vini blev udskiftet i Valencia kampen, nogenlunde med de samme minutter ligesom andre kampe før. Ja han spillede 90 minutter sidste 2 kampe, men kan det skyldes vi ikke var ved at vinde kampen? Vini er sjovt nok i sæsonen kun blevet udskiftet når vi har været foran. Måske Xabi bare så ham som en større trussel end dem på bænken. Jeg siger jeg ikke er enig, men alt handler ikke om magtkamp.

Jeg siger på ingen måde jeg har ret, men lad os da lige få flere kampe før vi konkluderer Xabis signaler, Vinis magt og Rodrygos position.
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Matamoro, Kialpe

1 måned 2 dage siden #130 af Matamoro

NickyMad post=189557 skrev: Har vi ikke vi lige lovligt travlt med at drage konklusioner om alt muligt, hvad har folk travlt med? Vi har spillet 3 kampe siden El Classico.

Lad lige Franco blive fri for sine skader, lad os få TAA tilbage på backen, så vi har Franco & Fede som muligheder til højre kant før vi konkluderer Rodrygo bare er højre kant igen. Personligt tolker jeg det som en midlertidig situation i mangel af bedre. Ja Endrick kunne have spillet der, det er også nemt at være bagklog. Xabi var formentlig også den eneste der havde set Camavinga som højre kant i El Classico.

Vini blev udskiftet i Valencia kampen, nogenlunde med de samme minutter ligesom andre kampe før. Ja han spillede 90 minutter sidste 2 kampe, men kan det skyldes vi ikke var ved at vinde kampen? Vini er sjovt nok i sæsonen kun blevet udskiftet når vi har været foran. Måske Xabi bare så ham som en større trussel end dem på bænken. Jeg siger jeg ikke er enig, men alt handler ikke om magtkamp.

Jeg siger på ingen måde jeg har ret, men lad os da lige få flere kampe før vi konkluderer Xabis signaler, Vinis magt og Rodrygos position.

​fornuften sejrer over hysteriet.

1 måned 2 dage siden #131 af Ramos4

Matamoro post=189558 skrev:

NickyMad post=189557 skrev: Har vi ikke vi lige lovligt travlt med at drage konklusioner om alt muligt, hvad har folk travlt med? Vi har spillet 3 kampe siden El Classico.

​fornuften sejrer over hysteriet.

​Og idiotien har kronede dage.
Intetsigende indlæg som altid fra dig.

Hvorfor behovet for at være nedladende eller bedrevidende? Du kan selv være hysterisk.

Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

1 måned 2 dage siden #132 af Ramos4

​Det man kan håbe er, at Xabi ikke har tabt magtkampen men derimod bare har været lammet i sine beslutninger.
En ting er, at han ikke skifter Gonzalo ind - noget andet er at han ikke ændrer sin gameplan de sidste minutter af en kamp. Selv de mest rigide hold, ender ofte med at pumpe bolden i feltet/slå indlæg til sidst i en kamp, hvis man ikke har kunnet spille sig igennem. Men det har Xabi heller ikke gjort de seneste kampe. Hvorfor ikke smide Militao på toppen til sidst?

Forhåbentlig mangler han handelkraft - det kan jeg trods alt bedre leve med, end alternativet. 

Leveret af Kunena Forum