Optakt: Rayo - Real Madrid, LaLiga, 12. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kræver at ledelsen bakker hans beslutninger 100% op. Og hvem tror på den? Hvem tror på at Perez vil have det cool med at Vini eller Mbappé sidder på bænken?Fondo_Sur post=189521 skrev: Synes ikke, at vi har manglet en 9’er indtil fra Liverpool kampen. Offensiven kunne reelt blive bedre, hvis der blev rusket lidt op i det. Gonzalo og Endrick er ikke ligefrem dårlige spillere, og de kunne komme ind med noget frisk energi.
Løsningerne kunne altså være i truppen, men det kunne balladen også.
Tror egenlig, at Alonso er en rigtig taktisk træner, men man skal også have personligheden til at kunne træne Real Madrid, og den står godt nok på prøve. Hundrede af millioner har øjnene på ham. Det er ikke helt nemt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Det er også problematisk hvis vi står i et sted hvor vores offensive spillere skal ikke udskiftes lige meget hvor dårligt de spiller. Udskiftningerne er altid godt til at sætte frisk energi og ideer ind.NickyMad post=189522 skrev:
Jeg så bestemt også gerne mere af Gonzalo, men da jeg bragte det op for efter el Classico, var konklusionen fra mange.. Mbappe skal spille alle minutter slut prut.. de samme folk er oppe at køre over vores præstationer i hver sin ende af skalaen, både når vi vinder og modsat.. det er vanvittigt hvor hurtigt nogle vender herinde..Ramos4 post=189515 skrev:
What? Du ved ikke hvad folk savner?NickyMad post=189509 skrev: Det var hurtigt man gav op på Xabi.. måske det ikke er stjernerne alene der er årsagen til vi ikke kan få et system i klubben.
Jeg så også gerne Vini skiftet ud, og også Mbappe som var endnu dårligere men slipper for kritik fordi vi tilsyneladende fører 1-0 automatisk når han er på banen..🥴
Men Xabi vinder heller ingen magtkampe ved blot at lave ravage. Når mulighederne ellers er fantastiske Rodrygo der ikke har scoret i 8 måneder, ved jeg ikke hvad folk savner. Jeg håber Xabi får tid nok.
GONZALO! En mand i boksen. At Vini og Mbappé ikke skal spille fuld tid i dag, men at f.eks. Gonzalo bliver smidt ind til at skabe noget presence i boksen.
når det er sagt, jeg så også gerne mere af Gonzalo.. men bliver det i stedet for Vini, har jeg virkeligt svært ved at se hvem der skal skabe vores chancer.. for det lyder på folk som om alt løser sig når bare Vini ryger ud
Jeg husker at vi for mange år siden have et fantastisk B-hold på bænken som kom ind og score en masse mål når BBC ikke fungerede. Det var Morata og et par mere jeg har glemt :/
Jeg synes bestemt ikke Mbappé skal være urørlig.NickyMad post=189522 skrev:
Jeg så bestemt også gerne mere af Gonzalo, men da jeg bragte det op for efter el Classico, var konklusionen fra mange.. Mbappe skal spille alle minutter slut prut.. de samme folk er oppe at køre over vores præstationer i hver sin ende af skalaen, både når vi vinder og modsat.. det er vanvittigt hvor hurtigt nogle vender herinde..Ramos4 post=189515 skrev:
What? Du ved ikke hvad folk savner?NickyMad post=189509 skrev: Det var hurtigt man gav op på Xabi.. måske det ikke er stjernerne alene der er årsagen til vi ikke kan få et system i klubben.
Jeg så også gerne Vini skiftet ud, og også Mbappe som var endnu dårligere men slipper for kritik fordi vi tilsyneladende fører 1-0 automatisk når han er på banen..🥴
Men Xabi vinder heller ingen magtkampe ved blot at lave ravage. Når mulighederne ellers er fantastiske Rodrygo der ikke har scoret i 8 måneder, ved jeg ikke hvad folk savner. Jeg håber Xabi får tid nok.
GONZALO! En mand i boksen. At Vini og Mbappé ikke skal spille fuld tid i dag, men at f.eks. Gonzalo bliver smidt ind til at skabe noget presence i boksen.
når det er sagt, jeg så også gerne mere af Gonzalo.. men bliver det i stedet for Vini, har jeg virkeligt svært ved at se hvem der skal skabe vores chancer.. for det lyder på folk som om alt løser sig når bare Vini ryger ud
Når man ikke scorer i to kampe i træk og har Gonzalo og Endrick med 0 minutter, så er der noget helt galt.
Jeg er egentlig ligeglad med hvad Xabi prøver - men den måde han gør det på nu er patetisk. Han fastholder 4-3-3 og skifter Rodrygo ind til højre, hvor han aldrig præsterer.
Smid Gonzalo i midten! Mbappé til højre i 10 minutter måske og instruer ham til at slå den ind til GG. Rodrygo til venstre. Måske skift formation og hav to på toppen - something!
Man kan ikke bare spille 3 timers fodbold i samme formation med de samme spillere og ikke forsøge noget andet. Hvad blev der af at Xabi skiftede mellem systemer? At ingen er hellig?
Jeg forstår bare ikke hvad Xabi så i Liverppol eller i dag, der gjorde at Vini og Mbappé skulle have 180 minutter. De kom med intet.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det behøver jo ikke være enten eller.Matamoro post=189525 skrev: Jeg synes at vi har større problemer på midtbanen. Hvornår ser vi en midtbanespiller vende mod bolden omringet af modspillere? Vi så Ceballos gøre det lidt da han kom ind, men han er slet ikke stabil nok. Camavinga, Tchou og Arda er ikke rappe nok på fødderne eller for etbenede. Det er midtbanen som skal cirkulere bolden hurtigt rundt så Mbappe, Vini og Bellingham får den ekstra meter. Det sker bare ikke. Man kan sagtens vinde kampe uden en boksangriber, hvis ellers holdet spiller hurtigt nok.
Helt enig, og lige netop den del gør også vi bliver mere afhængige af Vini. Skal Vini ud, skal chancerne komme et andet sted fra.. og det bliver hverken fra Mbappe eller RodrygoMatamoro post=189525 skrev: Jeg synes at vi har større problemer på midtbanen. Hvornår ser vi en midtbanespiller vende mod bolden omringet af modspillere? Vi så Ceballos gøre det lidt da han kom ind, men han er slet ikke stabil nok. Camavinga, Tchou og Arda er ikke rappe nok på fødderne eller for etbenede. Det er midtbanen som skal cirkulere bolden hurtigt rundt så Mbappe, Vini og Bellingham får den ekstra meter. Det sker bare ikke. Man kan sagtens vinde kampe uden en boksangriber, hvis ellers holdet spiller hurtigt nok.
Kan det blive bedre? Ja. Men jeg kan ikke se det her hold nå dets maksimale potentiale med begge som urørlige startere.
Ærgerligt at de så ikke gjorde det.Ramos4 post=189531 skrev: Xabi Alonso: "Endrick and Gonzalo? "We had other forwards on the field who can also create danger"
DC19
Mbappe er vitterligt nr. 1 ligaen for angribere når det gælder om at vinde bolden tilbage på sidste 3. Del af banen. Og Vini er bestemt heller ikke i bunden af listen når det handler om tilbageerobring af bolden.Ramos4 post=189520 skrev:
Okay, vi har to offensive stjerner der ikke arbejder defensivt. Mbappé laver alibi-pres og Vini løber med hjem når han gider. I stand corrected.elle44 post=189516 skrev:
Nok ikke lige den sammenligning jeg ville lave, det ville jo kræve at vi har tre verdensklassespillere der ikke arbejder defensivt, det synes jeg slet ikke er tilfældet. De arbejder sgu fint for sagen de gutter, men der er ikke meget at synergi mellem de offensive spillere. Vini kommer sgu aldrig til at lære at tage de rette beslutninger, jeg ser det simpelthen ikke ske.Ramos4 post=189507 skrev: Vi er PSG med Neymar - Mbappé - Messi.
Vi skal have ryddet ud i det.
Men 10-1-1 i ligaen er helt klart godkendt, og Rayo på udebane er jo ikke et sted der ligefrem oser af 3 point. Xabi skal have tid, og det tror jeg han får, det Florentinos mand. Men er helt klart skuffet over at Rodrygo smides ind på højrekanten og af GG ikke får spilletid. Gad fandme godt se Mbappe til venstre og GG som 9’er.
Vi enige om at vi er nr. 1 ligaen når det gælder tilbageerobring af bolden på sidste 3. Del af banen? Vi er vel også enige i at vores xg imod er noget lavere end den var for et år siden.
Problemet et at de ikke aner hvad de skal gøre med den bold, Vini kan jo ikke træffe den rette beslutning om så samtlige af vores mødres liv afhang af det, og som du selv siger, det er ingen at sigte efter i boksen.
Jeg ser to problemer som stort set alle herinde også ser, konstellationen med Vini og Mbappe har ingen synergi og har aldrig haft det. Mangel på en kontrollerende midtbanespiller.
For mig er der ingen tvivl om, at det tabte point ikke er det værste for mig i dag. Det er - hårdt sat op - at jeg kan konstatere, at jeg alligevel ikke fik den træner, jeg havde drømt om.
Jeg har i årevis taget mig til hovedet, når jeg har lyttet til vores podcast og hørt et par folk hylde Ancelotti og proklamere, at det er ligegyldigt, hvor elendigt man spiller, så længe der er point. Og at vores vanvittige (ufortjente) CL-triumf var lige så skøn som dem, hvor vi faktisk var det bedste hold.
Men så kom Alonso, og så skulle I bare se, hvad en KONCEPTtræner er og gør. Ja, goddav mand økseskaft. Jeg var målløs i dag. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man med det kampbillede i 75. minut vurderer, at man skal have Rodrygo ind på højrekanten. Det giver simpelthen ikke fodboldfagligt mening. Hvorfor - som flere har skrevet - prøver man ikke Endrick, der trods alt kan trække ind i banen fra højre og sparke? Hvorfor rykker man ikke Mbappé til venstre og smider store GG på top? Og hvorfor spiller Vinicius fuld tid?
Det er sådan et ækelt deja vu, for det er præcis de samme frustrationer, man havde med Ancelotti. Øv, øv, øv.