Optakt: Rayo - Real Madrid, LaLiga, 12. spillerunde

8 måneder 2 uger siden #85 af Matamoro

Cristiano7 post=189510 skrev:

Matamoro post=189503 skrev: Vi er flere måneder inde i sæsonen. Xabi har ikke på noget tidspunkt fundet frem til en gameplan. Han har gjort at vi har et bedre genpres. Det er absolut det eneste. Han famler i blinde i forhold til den offensive plan. Vini er Vini. Han laver en masse fejl, men er enormt kampafgørende. Er det ikke mere nærliggende at Xabi har fundet ud af, at siden han ikke kan finde ud af at give holdet en offensiv struktur der kan vinde fodboldkampe, så må han ty til holdets største individualist?

Også kampafgørende i tabte points med dårlig spil  ;-) 

​Nu var der vel andre på banen i dag end Vini. 
Sidste redigering: 8 måneder 2 uger siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 måneder 2 uger siden #86 af Matamoro
Det er meget muligt at vi vinder ligaen i år. Alene pga af bedre genpres og fordi Barca er dårligere. Men vi får et hurtigt exit i champions league. Det tror jeg faktisk ikke Xabi overlever

8 måneder 2 uger siden #87 af Cristiano7

Matamoro post=189506 skrev:

Cristiano7 post=189501 skrev:

Matamoro post=189500 skrev: Vinihaderne bliver mere og mere patetiske. Nu har man overbevist sig selv om, at Vini har vundet en magtkamp med Xabi, som så er årsagen til at Xabi ikke kan spille det fantastiske spilsystem, vi ellers har set udfolde sig hele sæsonen.

​Før Barcelona kampen, blev Vini udskiftet tidligt i kampene eller startede Rodrygo på venstre et par gange. Det fungerede.

Men efter brokkeriet, har Vini fået flere minutter og kun 1 udskiftning selvom han spiller ad helvede til. 

​Ok nu bliver det for alvor skørt. Så holdet vil altså have et klart koncept, hvis bare Rodrygo spillede? Rodrygo som intet udretter. Flot analyse

​Det handler både om Vini og Rodrygo på venstre.

Vi vandt kampene før med udskiftninger i offensiven når offensiven ikke fungerede. Hvem det enten så var - Vini eller Rodrygo eller Mbappe (godtnok sjældent). 

Nu taber vi kampene med ingen udskiftninger i offensiven når offensiven ikke fungerer. Fordi Vini eller Mbappe tages ikke ud. Rodrygo sættes på højrekant som jo ikke virker. 

8 måneder 2 uger siden #88 af Cristiano7

Matamoro post=189511 skrev:

Cristiano7 post=189510 skrev:

Matamoro post=189503 skrev: Vi er flere måneder inde i sæsonen. Xabi har ikke på noget tidspunkt fundet frem til en gameplan. Han har gjort at vi har et bedre genpres. Det er absolut det eneste. Han famler i blinde i forhold til den offensive plan. Vini er Vini. Han laver en masse fejl, men er enormt kampafgørende. Er det ikke mere nærliggende at Xabi har fundet ud af, at siden han ikke kan finde ud af at give holdet en offensiv struktur der kan vinde fodboldkampe, så må han ty til holdets største individualist?

Også kampafgørende i tabte points med dårlig spil  ;-) 

​Nu var der vel andre på banen i dag end Vini. 

​Du skrev Vini som kampafgørende, og jeg henviste til dette ;-)

8 måneder 2 uger siden #89 af Ramos4

NickyMad post=189509 skrev: Det var hurtigt man gav op på Xabi.. måske det ikke er stjernerne alene der er årsagen til vi ikke kan få et system i klubben.
Jeg så også gerne Vini skiftet ud, og også Mbappe som var endnu dårligere men slipper for kritik fordi vi tilsyneladende fører 1-0 automatisk når han er på banen..🥴

Men Xabi vinder heller ingen magtkampe ved blot at lave ravage. Når mulighederne ellers er fantastiske Rodrygo der ikke har scoret i 8 måneder, ved jeg ikke hvad folk savner. Jeg håber Xabi får tid nok.

​What? Du ved ikke hvad folk savner?
GONZALO! En mand i boksen. At Vini og Mbappé ikke skal spille fuld tid i dag, men at f.eks. Gonzalo bliver smidt ind til at skabe noget presence i boksen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 måneder 2 uger siden #90 af elle44

Ramos4 post=189507 skrev: Vi er PSG med Neymar - Mbappé - Messi.

Vi skal have ryddet ud i det.

​Nok ikke lige den sammenligning jeg ville lave, det ville jo kræve at vi har tre verdensklassespillere der ikke arbejder defensivt, det synes jeg slet ikke er tilfældet. De arbejder sgu fint for sagen de gutter, men der er ikke meget at synergi mellem de offensive spillere. Vini kommer sgu aldrig til at lære at tage de rette beslutninger, jeg ser det simpelthen ikke ske. 

Men 10-1-1 i ligaen er helt klart godkendt, og Rayo på udebane er jo ikke et sted der ligefrem oser af 3 point. Xabi skal have tid, og det tror jeg han får, det Florentinos mand. Men er helt klart skuffet over at Rodrygo smides ind på højrekanten og af GG ikke får spilletid. Gad fandme godt se Mbappe til venstre og GG som 9’er. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

8 måneder 2 uger siden #91 af Matamoro
Det handler ikke kun om hvorvidt vi vinder nogle kampe på individuelle præstationer. Det handler om at vi ikke har et offensivt koncept. Hverken med eller uden Vini. 
Sidste redigering: 8 måneder 2 uger siden ved Matamoro.

8 måneder 2 uger siden #92 af Ramos4
Vi får tæsk af City om en lille måned.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 måneder 2 uger siden #93 af Ramos4
HVORFOR rykkede man Gonzalo op i førsteholdstruppen efter VM? For at udfylde en plads? For at bremse hans udvikling?

Vi har spillet 3 timer i træk uden at score og VM-topscoreren har end ikke varmet op. Det er jo patetisk.

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete

8 måneder 2 uger siden #94 af Ramos4

elle44 post=189516 skrev:

Ramos4 post=189507 skrev: Vi er PSG med Neymar - Mbappé - Messi.

Vi skal have ryddet ud i det.

​Nok ikke lige den sammenligning jeg ville lave, det ville jo kræve at vi har tre verdensklassespillere der ikke arbejder defensivt, det synes jeg slet ikke er tilfældet. De arbejder sgu fint for sagen de gutter, men der er ikke meget at synergi mellem de offensive spillere. Vini kommer sgu aldrig til at lære at tage de rette beslutninger, jeg ser det simpelthen ikke ske. 

Men 10-1-1 i ligaen er helt klart godkendt, og Rayo på udebane er jo ikke et sted der ligefrem oser af 3 point. Xabi skal have tid, og det tror jeg han får, det Florentinos mand. Men er helt klart skuffet over at Rodrygo smides ind på højrekanten og af GG ikke får spilletid. Gad fandme godt se Mbappe til venstre og GG som 9’er. 

​Okay, vi har to offensive stjerner der ikke arbejder defensivt. Mbappé laver alibi-pres og Vini løber med hjem når han gider. I stand corrected.

8 måneder 2 uger siden #95 af Fondo_Sur
Synes ikke, at vi har manglet en 9’er indtil fra Liverpool kampen. Offensiven kunne reelt blive bedre, hvis der blev rusket lidt op i det. Gonzalo og Endrick er ikke ligefrem dårlige spillere, og de kunne komme ind med noget frisk energi.

Løsningerne kunne altså være i truppen, men det kunne balladen også.

Tror egenlig, at Alonso er en rigtig taktisk træner, men man skal også have personligheden til at kunne træne Real Madrid, og den står godt nok på prøve. Hundrede af millioner har øjnene på ham. Det er ikke helt nemt.

8 måneder 2 uger siden #96 af NickyMad

Ramos4 post=189515 skrev:

NickyMad post=189509 skrev: Det var hurtigt man gav op på Xabi.. måske det ikke er stjernerne alene der er årsagen til vi ikke kan få et system i klubben.
Jeg så også gerne Vini skiftet ud, og også Mbappe som var endnu dårligere men slipper for kritik fordi vi tilsyneladende fører 1-0 automatisk når han er på banen..🥴

Men Xabi vinder heller ingen magtkampe ved blot at lave ravage. Når mulighederne ellers er fantastiske Rodrygo der ikke har scoret i 8 måneder, ved jeg ikke hvad folk savner. Jeg håber Xabi får tid nok.

​What? Du ved ikke hvad folk savner?
GONZALO! En mand i boksen. At Vini og Mbappé ikke skal spille fuld tid i dag, men at f.eks. Gonzalo bliver smidt ind til at skabe noget presence i boksen.

​Jeg så bestemt også gerne mere af Gonzalo, men da jeg bragte det op for efter el Classico, var konklusionen fra mange.. Mbappe skal spille alle minutter slut prut.. de samme folk er oppe at køre over vores præstationer i hver sin ende af skalaen, både når vi vinder og modsat.. det er vanvittigt hvor hurtigt nogle vender herinde..

når det er sagt, jeg så også gerne mere af Gonzalo.. men bliver det i stedet for Vini, har jeg virkeligt svært ved at se hvem der skal skabe vores chancer.. for det lyder på folk som om alt løser sig når bare Vini ryger ud

Leveret af Kunena Forum