Optakt: Elche - Real Madrid, LaLiga, 13. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Passer det er det klart nej og ud af vagten med ham. Han er niveauer under CR7. Perez ville gøre klogt i at få ham solgt til januar. Han har før stillet krav ig nu bruger han også Alonso i sit mindgame
Det kan jo tænkes at Vini bare går forrest i oprøret. Noget er hvert fald radikalt anderledes siden Liverpool-kampen. Vinicius er gået over til at gå meget mere selv end han gjorde i starten af sæsonen. Mod Rayo tabte han bolden 24 gange eller sådan noget. Han spillede fuldstændig for sig selv.Matamoro post=189755 skrev:
Selv når Vini sidder på bænken er det hans skyld at de andre spillere ikke gider løbe for hinanden.Fondo_Sur post=189754 skrev: Lad os skrue tiden tilbage til det 60. minut i El Clasico. Real Madrid dominerer fuldkommen kampen taktisk, spillemæssigt, og har chancer til at gøre det til både 3-1 og 4-1. Det var første gang i rigtig mange år, jeg kan huske, at holdet nemt kunne dæmme op for barca, når de havde bolden.
Vini skulle skiftes ud og dramaet begyndte. I ugerne derefter kom der flere og flere “leaks” fra truppen om, og mediemøllen kørte derud af og ødelagde et momentum, som Alonso for første havde bygget op.
For tiden spiller Real Madrid dårligt, og der bliver ved med at komme historier fra Vini-lejren. Vini der i øvrigt har samme agent som Endrick (som i særlig grad må føle sig skuffet over ikke at være i trænerens planer).
Og nu er vi på et lavpunkt. Alonso ser handlingslammet ud, og det samme gør spillerne på banen.
Vini kræver eftersigende en løn svarende til den, Cristiano havde i klubben.
Det hele virker til at være en for stor mundfuld for Alonso, og Vini ligner den klovn alle modstander-fans har peget fingre ad.
Det er også Vinis skyld at træneren halvvejs inde i sæsonen ikke ved hvilken startformation vi skal køre med.
Det er selvfølgelig også Vinis skyld at Guler altid flopper mod de store hold eller at Huijsen har svært ved at holde niveauet han viste i starten.
Det er da også Vinis skyld at hverken Rodrygo, Mastantuono eller Brahim har kvaliteterne til at holdet kan angribe over højrefløjen.
Jeg synes også en spiller som Valverde viser en forfærdelig attitude for tiden.
Der er flere spillere, der lader til at skide højt og flot på Xabis instrukser. Jude lader også til at han er urørlig. Bliver aldrig pillet ud. Varmer bolden alt for meget.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Der er ingen der skal fortælle mig, at Xabi var naiv nok til at tro Jude var klar til den kamp. Det var han jo tydeligvis ikke. Alligevel startede han og det var Güler der blevet taget ud tidligt i anden halvleg - efter at have scoret og lagt en assist. Det viste tydeligt, at der er noget Xabi ikke tør røre ved i hierakiet. Det er altid Güler der bliver pillet først ud. Mbappé skal spille fuld tid ligemeget hvad.
Det er kun Vini han leger stor mand over for. Meget mærkeligt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Cristiano7
- Platin bruger
-
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Nogle gange kan jeg godt se hvorfor Güler bliver taget ud i anden halvleg igangmellem. Han virker ikke som en der har lungerne eller benene til 90 intense minutter. Nogle gange forsvinder han også ud af kampene i anden halvleg.Ramos4 post=189764 skrev: Det gik vel allerede galt mod Atleti.
Der er ingen der skal fortælle mig, at Xabi var naiv nok til at tro Jude var klar til den kamp. Det var han jo tydeligvis ikke. Alligevel startede han og det var Güler der blevet taget ud tidligt i anden halvleg - efter at have scoret og lagt en assist. Det viste tydeligt, at der er noget Xabi ikke tør røre ved i hierakiet. Det er altid Güler der bliver pillet først ud. Mbappé skal spille fuld tid ligemeget hvad.
Det er kun Vini han leger stor mand over for. Meget mærkeligt.
Güler bliver skiftet ud, fordi han løber solen sort, men samtidig ikke har samme motor som mange af de andre derinde, så han kører ofte død. Dermed ikke sagt at jeg er enig i alle de gange Güler er blevet skiftet ud, men det jo tydeligvist grunden.
Jeg tror Alsonso er i et kæmpestort dilemma i hver kamp. Han vil så gerne sin taktik men halvdelen af stjernerne på holdet modarbejder ham. Og han kan ikke bare lave en Mourinho og slagte de tøsefornærmede. Det er hans CV ikke stort nok til
Vini kan vel om nogen gøre det på egen hånd ud af den blå luft selv på en skidt aften? Så er der jo ingen der kan skiftes ud eller roteres. Hvor mange point vandt vi på at smide Joselu ind? Jeg husker hvert fald en kamp mod Bayern. Man kan selvfølgelig tage en midtbanemand ud og gå gung-ho, men det der med hellige køer er jeg ikke meget for.Lars1991 post=189769 skrev: Man kan sige det er en fejl at Bellingham startede imod Atletico Madrid, men det også kun så langt jeg går med. Mbappe skal sgu da ikke skiftes ud, selvom han har en halv sløj kamp. Han kan altid afgøre det ud af ingenting, og det har han også gjort i flere kampe, hvor han ellers ikke har spillet så godt. Det samme gælder for Bellingham, selvom det måske ikke er i ligeså høj grad. Og sjovt nok lavede Mbappe en assist til Bellingham i det 87. minut igår, så der er jo nok en grund til at man lader de to spillere blive inde. De kan afgøre kampe, selv på kampe hvor de ikke rammer 100%. Man tager ikke sine bedste spillere ud når man jager er resultat. Vini er desværre ikke en af vores bedste spillere for tiden, Mbappe og Bellingham er bare et niveau eller to over (på hver deres måde).
Güler bliver skiftet ud, fordi han løber solen sort, men samtidig ikke har samme motor som mange af de andre derinde, så han kører ofte død. Dermed ikke sagt at jeg er enig i alle de gange Güler er blevet skiftet ud, men det jo tydeligvist grunden.
Nogen gange handler det mere om typer end om navne. Vi scorede 0 mål samlet mod Liverpool og Rayo med Mbappé og Jude på banen hele kampen. Så ja..
mem den attitude tror jeg det bliver ret svært at komme af med ham for den pris vi vil have. Hvad angår fx saudi så handler det også om promovering og branding af deres land. Om Vini vil være godt for Saudi fodbold har jeg min tvivl omkring... tror ikke de er dumme nok til at kaste kassen efter ham for at se ham reagere efter at blive tilråbt af modstanderfans.Bismo post=189757 skrev: Fortryder alle de gange jeg har forsvaret Vini's bitchass. Jeg tror han ender som endnu en cautionary tale som Robinho. En historie om hvad der kunne have været, hvis bare han havde været seriøs og fokuseret på at blive bedre. I stedet lod han alle medløberne omkring ham blæse hans ego op.
Det er alligevel vildt, at han ikke vil lære fra en klub legende som Xabi, og at han ikke er åben for nye ideer. Sammenlign med Cristiano, som sagtens kunne indordne sig Mou's system, selvom deres forhold ikke ligefrem var gnidningsfrit. De bedste spillere kan se værdien i at tilpasse sig og søge udfordringer. Vini har kun et gear og een måde at spille på. Send ham til Saudi for en ordentlig pose penge, mens vi stadig kan få noget for ham.
Det er selvfølgelig rigtigt, vi ved ikke hvad der er den fulde sandhed, men rygterne er altså vedholdende og kommer fra pålidelige kilder, så noget er der helt sikkert om den interne uro. Altså selv New York Times bringer nyheden om at Vinicius ikke vil forny sin kontrakt pga. det dårlige forhold til Alonso.Lars1991 post=189758 skrev: Der er ingen der ved sandheden. Det kan være hele truppen står 100% sammen og bagved Xabi og vi "bare" oplever en svær fase med en masse udekampe. Det er stadig en mulighed.
Det helt fint at have sine mistanker, meninger, bekymringer og fortolkninger. Ligesom rigtig mange journalister har. Og jeg også selv har, som jeg også har givet udtryk for. Men vi skal også passe på med at gøre det til en objektiv sandhed. Derfor er jeg heller ikke klar eller villig til at dømme nogen endnu, og det synes jeg alle skal passe på med.
Det her er Real Madrid. Vi har ikke vundet 3 kampe i træk, og så går det altså amok i medierne. Det sådan et pres der kun er i Real Madrid og Barcelona. Sådan har det alle dage været.
Men er helt sikkert enig, man skal være påpasselig med at tage alt for gode varer.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.