Real Madrid forhandler om Neymar

13 år 2 måneder siden #85 af M_linding

Real Madrid skrev: Neymar (21 år) vs. Robinho (29 år):

Landsholdet

Neymar:

32 landskampe - 20 mål (!) - 0.63 mål pr. kamp

Robinho:

90 landskampe - 26 mål - 0.29 mål pr. kamp

Klubplan

Neymar:

219 kampe - 136 mål - 0.62 mål pr. kamp

Robinho:

461 kampe - 149 mål - = 0.32 mål pr. kamp

Alt i alt

Neymar:

251 kampe - 156 mål - 0.62 mål pr. kamp

Robinho:

551 kampe - 175 mål - = 0.32 mål pr. kamp

Opsummering

Først og fremmest, så er dette indlæg lavet på baggrund af dem, der kalder Neymar den nye Robinho, fordi udover deres fælles nationalitet, baggrund i Santos og tekniske finurligheder, så er der altså en verden til forskel omkring deres position og rolle på banen, hvor Neymar er langt mere match afgørende og direkte i sit spil - matchvinderen. I min optik har Neymar allerede i hans Santos tid præsteret mere, end hvad Robinho har opnået gennem en hel karriere - og om nogen må betragtes, som værende moderne fodbolds største skuffelse, taget hans talent og potentiale i betragtning.

Derudover, så er det nonsens at kalde Neymar dårlig på landsholdet, 20 mål i 32 kampe i en alder af bare 21 år er fantastiske tal - havde Danmarks darling Christian Eriksen bare noget det halve af det niveau Neymar viser på landsholdet, ville det have været fantastisk.

Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv, så har Neymar et ligeså godt mål gennemsnit, som selveste Ronaldo Lima (2. mest scorende spiller i Brasiliens historie). Derudover vil Neymar - i min optik - sagtens kunne agere på 9'er positionen, hvilket man ofte har set ham spille både for Santos og på landsholdet. Selvfølgelig skal man være klar på, det bliver en lidt anderledes type man får ind - en såkaldt usynlig 9'er type - men med Cristiano ved hans side samt Özil - jeg har en fidus til vil score endnu flere mål til næste sæson - så vil det sagtens kunne lade sig gøre.

Jeg siger ikke, at jeg er uenig i din pointe. MEN: Husk at Neymar stadig er meget uprøvet!

Da Robinho var 18 til 21 blev han kaldt verdens største talent - uden overdrivelse. Men før de har spillet i Europa, kan man aldrig helt vide......

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #86 af Hugol

M_linding skrev:

Hugol skrev:

Dios skrev: Kunne det ikke tænkes Jesé er "omskolet" til højrekant, fordi det er der han har størst chance for og slå igennem på førsteholdet? Det tror jeg. Han er bedst i venstre, men han er uden chance på den plads, og derfor søger andre veje.

Jesé er ik bedre i venstre og bliver naturlig vis ikke kun brugt på højre, men også som offensiv midt og angriber.
Jesé har kun spillet i venstre i få kampe i denne her sæson. Denis optager venstrekanten, det har intet at gøre med Jesés chancer på første holdet at han nu spiller i højre side/offensivt midt og angriber. .

Her må jeg altså gi' Dios, at han kan have en pointe.

Jeg ser også Jesé som, at være bedst som VW... Og han har spillet der mere, end du får det til at lyde som. Måske ikke på holdkortet, men han søger tit derud...;)

Det er jo ikke korrekt i og med at han vil træde Denis over tæerne. Han spiller hovedsageligt på højrekanten, og i venstre side har du altid Denis. Jesé har ligget og styret højre side med Juanfran de sidste mange kampe.

Jesé er jo også højrebenet.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Hugol.

13 år 2 måneder siden #87 af Real Madrid

Hugol skrev:

M_linding skrev:

Hugol skrev:

Dios skrev: Kunne det ikke tænkes Jesé er "omskolet" til højrekant, fordi det er der han har størst chance for og slå igennem på førsteholdet? Det tror jeg. Han er bedst i venstre, men han er uden chance på den plads, og derfor søger andre veje.

Jesé er ik bedre i venstre og bliver naturlig vis ikke kun brugt på højre, men også som offensiv midt og angriber.
Jesé har kun spillet i venstre i få kampe i denne her sæson. Denis optager venstrekanten, det har intet at gøre med Jesés chancer på første holdet at han nu spiller i højre side/offensivt midt og angriber. .

Her må jeg altså gi' Dios, at han kan have en pointe.

Jeg ser også Jesé som, at være bedst som VW... Og han har spillet der mere, end du får det til at lyde som. Måske ikke på holdkortet, men han søger tit derud...;)

Det er jo ikke korrekt i og med at han vil træde Denis over tæerne. Han spiller hovedsageligt på højrekanten, og i venstre side har du altid Denis. Jesé har ligget og styret højre side med Juanfran de sidste mange kampe.

Jesé er jo også højrebenet.

Ronaldo er jo også højrebenet ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #88 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid forhandler om Neymar
Hugol.

Er der nogen grund til du kun tager udgangspunkt i denne sæson, og specielt de seneste kampe? Det var jo overhovedet ikke det jeg hentydede til.
Sidste sæson lå Jesé på venstre, og Denis på højre, hvis ikke Juanfran spillede på højre.

Han har i alle de år jeg har fulgt ham, både for Real Madrid og på landsholdet spillet i venstre side. Det er først fra denne sæson, hvor han har fået en ny rolle.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 2 måneder siden #89 af Hugol
Dios Ja, der er en god grund til at tage udgangspunkt i denne her sæson.
De fleste smider jo heller ikke Ramos tilbage på en back efter man har set han er bedre i centerforsvaret.

Jesé er klart bedre på højrekanten, som offensiv midt, end han er på venstre. Det er i denne her sæson han har scoret 21 mål fra disse pladser. Han er højrebenet så det passer selvf fint at han ikke skal spille i venstre da han vil give bedre indlæg fra højre side.

Real Madrid.
Ronaldo kan sparke med begge ben.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 2 måneder siden #90 af DarioGomez
Jeg ser muligvis spøgelser alle steder:

Men kan Perez' store lyst til at hente Neymar monstro bunde i, at han ved, at Cristiano vil væk, og han derfor søger en erstatning?.

Det virker som mig som en stor grund til at hente en stjerne, som spillet skal bygges op omkring, og som samtidig er mere seværdig/større publikumsmagnet end Bale?

En af mine tanker omkring dette er, at Neymar mig bekendt også tager sit udgangspunkt i venstre side af banen?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 2 måneder siden #91 af Real Madrid 7

DarioGomez skrev: Jeg ser muligvis spøgelser alle steder:

Men kan Perez' store lyst til at hente Neymar monstro bunde i, at han ved, at Cristiano vil væk, og han derfor søger en erstatning?.

Det virker som mig som en stor grund til at hente en stjerne, som spillet skal bygges op omkring, og som samtidig er mere seværdig/større publikumsmagnet end Bale?

En af mine tanker omkring dette er, at Neymar mig bekendt også tager sit udgangspunkt i venstre side af banen?

Der ha været mange rygter omkring Ronaldo. men pepe sagde at han tror Ronaldo forlænger ,men vi har ikke brug for neymar han måske god i Brasilien, men i Europa er det anderledes, vi skal forstærke os feks defensivt midtbane Xabi er bliver gammel en ny ung frisk blod som vil vinde alt xabi har vundet alt en spiller som gundogan og en ny angriber benzema og pipta var bare ikke god nok i denne sæson den eneste som har hold niveuet er Ronaldo han har scoret 54 mål denne sæson hvis skal også har en. Ny back jeg så kampen i aften naho spiller fantastik men vi skal har en erfare back jeg er bange for vis vi skal have ham som back at han ikke kan håndter det stor pres
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Real Madrid 7.

13 år 2 måneder siden #92 af rezamadridista

Real Madrid 7 skrev:

Der ha været mange rygter omkring Ronaldo men pepe sagde at han tror Ronaldo forlænger men vi har ikke brug for neymar han måske god i Brasilien men i Europa er det anderledes vi skal forstærke os feks defensivt midtbane Xabi er bliver gammel en ny ung frisk blod som vil vinde alt xabi har vundet alt en spiller som gundogan og en ny angriber benzema og pipta var bare ikke god nok i denne sæson den eneste som har hold niveuet er Ronaldo han har scoret 54 mål denne sæson hvis skal også har en. Ny back jeg så kampen i aften naho spiller fantastik men vi skal har en erfare back jeg er bange for vis vi skal have ham som back at han ikke kan håndter det stor pres

Et råd til dig ville være at forbedre din brug af tegnsætning gevaldigt, hvis du vil have nogen skal forstå det du skriver. :)

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #93 af Real Madrid 7

rezamadridista skrev:

Real Madrid 7 skrev:

Der ha været mange rygter omkring Ronaldo men pepe sagde at han tror Ronaldo forlænger men vi har ikke brug for neymar han måske god i Brasilien men i Europa er det anderledes vi skal forstærke os feks defensivt midtbane Xabi er bliver gammel en ny ung frisk blod som vil vinde alt xabi har vundet alt en spiller som gundogan og en ny angriber benzema og pipta var bare ikke god nok i denne sæson den eneste som har hold niveuet er Ronaldo han har scoret 54 mål denne sæson hvis skal også har en. Ny back jeg så kampen i aften naho spiller fantastik men vi skal har en erfare back jeg er bange for vis vi skal have ham som back at han ikke kan håndter det stor pres

Et råd til dig ville være at forbedre dit brug af tegnsætning gevaldigt, hvis du vil have nogen skal forstå det du skriver. :)

Har ikke brug for dit råd

13 år 2 måneder siden #94 af rezamadridista

Real Madrid 7 skrev:

rezamadridista skrev:

Real Madrid 7 skrev:

Et råd til dig ville være at forbedre dit brug af tegnsætning gevaldigt, hvis du vil have nogen skal forstå det du skriver. :)

Har ikke brug for dit råd

Det var bare et råd mellem to madridistaer, du behøver ikke at blive fornærmet. :)

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 2 måneder siden #95 af Real Madrid 7

rezamadridista skrev:

Real Madrid 7 skrev:

rezamadridista skrev:

Real Madrid 7 skrev:

Undskyld

13 år 2 måneder siden #96 af Steen
Barca ser ud til at have skrevet under med Neymar for sølle 27 millioner euro, skulle blive offentligt gjort mellem d. 20 maj og 1 juni. Alle brasillianske medier er enige, den skulle være sikker.
Det er løvrigt 3 gang Marca mener vi skulle være tæt på at købe ham, 2 gange tidligere mente de at man var timer fra at offentliggøre købet, de har givet mig høje forventninger for derefter at blive skuffet.

Lige denne gang er det måske også bedst at det ikke bliver til noget, omend det kunne være spændende så mener jeg vi skal gå efter en anden type angriber.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.

Leveret af Kunena Forum