Stimen er brudt efter 4.949 dage

13 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid og Atlético Madrid mødtes fredag aften til et smukt El Derbi, som var rammen om årets Copa del Rey-finale på Estadio Santiago Bernabéu.

Før kampen var det 4.949 dage siden, at Atlético Madrid hentede sin seneste sejr over Real Madrid, da man på netop Estadio Santiago Bernabéu vandt med 1-3. Det skete den 30. oktober 1999. Og derved bliver det, for de rød/hvid-stribede fra Manzenares-floden hentede sejren efter forlænget spilletid.

Real Madrid fik den bedste start på kampen og fik presset Atlético Madrid tilbage på banen og efter 13 minutters spil, blev det første nådesstød sat ind, da Cristiano Ronaldo – hvem andre – kom højest til et hovedstød og fik headet bolden ind bag Courtois.

Og det var fuldt fortjent, men scoringen betød lidt overraskende at Atlético Madrid kom bedre med i kampen og overtog mere af boldbesiddelsen, men det førte ikke til nogle klare målchancer til Diego Simeones tropper.

Den kom dog efter 35 minutters spil efter et forsvars-koks hos Real Madrid, som pludselig gav plads til Diego Costa og i fri position kunne han sende bolden forbi en sagesløs Diego López og i nettet via stolpen. Og så vendte kampen igen og Real Madrid overtog mere af styringen og man kunne være gået til pausen med en føring på 2-1, hvis ikke Mesut Özils flotte afslutning havde ramt stolpen tre minutter før tid, men det blev ved 1-1.

Det var de samme 22 spillere fra anden halvlegs start, men med Real Madrid i téten, men Atlético Madrid var bestemt med i kampen, som levede mere på høj intensitet end egentlig smukt spil, men efter en times spil var der dømt skydetelt foran Courtous´ mål, hvor Real Madrid fik flere chancer for at bringe sig foran, da først Benzema ramte stolpen og på den efterfølgende ripost måtte en Atlético-forsvarer redde på stregen.

Men på dette tidspunkt af kampen virkede det som om, at Real Madrid havde et gear mere at give af og man fik lagt et tungt pres på Atlético Madrid, som levede på sine kontra-angreb, der bestemt ikke var ufarlige.

At Real Madrid ikke var venner med træværket denne aften, fik man et bevis for efter 69 minutters spil, da Benzema fik fremtvunget et frispark lige uden for straffesparks-feltet, som Cristiano Ronaldo naturligvis tog sig af, men hans flade skud ramte stolpen.

Det trak ud med udskiftninger på begge hold og for Real Madrids vedkommende blev det Aitor Karanka, der skulle stå for dem i det sidste kvarter, idet José Mourinho blev udvist fra bænken for at brokke sig over en dommerkendelse. Lidt bizart i betragtning af Diego Simeones opførsel kampen igennem på Atlético Madrids bænk.

Da dommeren fløjtede for sidste gang i den ordinære spilletid, var der fortsat ikke foretaget udskiftninger på de to hold, men til gengæld havde Aitor Karanka fået lidt at spekulere over, for hele fem spillere havde fået en advarsel, heriblandt Cristiano Ronaldo, som virkede overtændt.

Til den forlængede spilletid kom Higuaín, Di María og Arbeloa på banen i stedet for Benzema, Modric og Coentrao, mens Diego Simeone lod vente på sine indskiftninger. Dem havde han tilsyneladende heller ikke brug for. Atlético Madrid lagde nemlig bedst ud og kom frem til to gode chancer ved Diego Costa, men i første omgang reddede Diego López og efterfølgende måtte Essien redde kastanjerne ud af ilden, men på det efterfølgende hjørnespark måtte de give fortabt, da Miranda steg til vejrs og headede bolden i nettet.

At Real Madrid ikke fik udlignet seks minutter senere, skyldes udelukkende en fabelagtig redning fra Courtois, som parerede et skud fra tæt hold fra Higuaín, men Real Madrid måtte ud til den anden halvleg af den forlængede spilletid med visheden om, at man skulle score.

Den scoring lå lige for fødderne af Mesut Özil efter blot fire minutters spil, men hvordan Courtois fik reddet den bold, skal man have forhørt sig om hos de højere magter.

Dem fik en ikke altid heldig dommer Clos Gómez brug for et par øjeblikke senere, da han skulle forsøge at få ro på gemytterne efter udvisningen af Cristiano Ronaldo, som blev sparket ned bagfra og i samme moment sparkede ud efter Atlético Madrid-spilleren. Det førte naturligvis til rødt kort til portugiseren, men hvordan Gabi kunne undgå at ryge samme vej, kan man passe spørge de selvsamme højere magter om.

Udvisningen førte til en del tumult mellem de to udskiftningsbænke og Courtois blev også lagt ned i sit straffesparks-felt af en genstand kastet fra Ultras Sur-enden.

Balladen førte til fem minutters tillægstid, hvor Gabi fik den udvisning, som han havde lænet sig op ad, men han nåede knap ud af banen, før Clos Gómez fløjtede af og dermed er stimen på 4.949 dage brudt og Real Madrids sæson uden titler en kendsgerning.

Kampfakta:
Real Madrid – Atlético Madrid 1-2 (1-1)
1-0 Cristiano Ronaldo (13.)
1-1 Diego Costa (35.)
1-2 Miranda (98.)
Tilskuere: 85.000

Dommer: Clos Gómez

Gule kort: Turan, Costa, Koke, Gabi (Atl. Madrid.), Coentrao, Khedira, Özil, Ramos, Cristiano Ronaldo, Essien, Di María (Real Madrid)
Røde kort: Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Gabi (Atlético Madrid)

Real Madrids hold: Diego López; Essien, Albiol, Sergio Ramos, Coentrao (Arbeloa, 91. min.); Xabi Alonso, Khedira, Modric (Di María, 91. min.); Özil, Cristiano Ronaldo, Benzema (Higuaín, 91. min.)

Atlético Madrids hold: Courtois; Juanfran, Miranda, Godín, Filipe; Mario Suárez, Gabi; Koke (Raúl García, 112. min.), Arda Turan (Rodríguez, 110. min.); Diego Costa (Adrián, 106. min.), Falcao

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #2 af Steen
Helvede bryder løs tror jeg. Latterlig klub.

13 år 2 måneder siden #3 af mortenj
Folk burde virkelig tage sig sammen. Det er okay at kritisere præstationen, men at kalde vores klub for "latterlig" er direkte pinligt at høre på.

Disse "fans" burde satme skamme sig.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved mortenj.

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #4 af Juanito
Besvaret af Juanito på emne Stimen er brudt efter 4.949 dage
Det var lige det, der manglede.... Har frygtet denne dag længe.

13 år 2 måneder siden #5 af Steen
Så åbn dog dine øjne! Alt omkring klubben er latterligt i øjeblikket. Vi er bagud og så vælger Ronaldo at sparke en hoved! Vores fans kaster ting på Atletico Madrid's målmand, hvor han så skal have behandling, der så tager endnu længere tid. Vi kan intet lige nu, og spillerne spiller spillet udenfor banen, og ikke på banen. De har det hele i munden.

Der er gået 4949 dage !!!! siden sidste nederlag til de hunde, og så taber vi idag på hjemmebane ..Men når nej det er jo helt i orden vi er en perfekt klub, ikk ogs`?

og hvad mener du med ´´ fans ´´ ? At du har en taber indstilling gør mig ligefrem til en falsk fan, okay.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7

13 år 2 måneder siden #6 af mortenj

Steen skrev: Så åbn dog dine øjne! Alt omkring klubben er latterligt i øjeblikket. Vi er bagud og så vælger Ronaldo at sparke en hoved! Vores fans kaster ting på Atletico Madrid's målmand, hvor han så skal have behandling, der så tager endnu længere tid. Vi kan intet lige nu, og spillerne spiller spillet udenfor banen, og ikke på banen. De har det hele i munden.

Der er gået 4949 dage !!!! siden sidste nederlag til de hunde, og så taber vi idag på hjemmebane ..Men når nej det er jo helt i orden vi er en perfekt klub, ikk ogs`?

og hvad mener du med ´´ fans ´´ ? At du har en taber indstilling gør mig ligefrem til en falsk fan, okay.

Find dig dog en anden klub at holde med så
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved mortenj.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Lars1991, Jelle

13 år 2 måneder siden #7 af Steen
Jeg vil ikke ødelægge tråden ved at starte en diskussion med en fan på 11 år som har holdt med klubben siden sidste år.

Et gylden citat: Lad være med at diskutere med en idiot, han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring.

13 år 2 måneder siden #8 af Raul7-2880
Hold med at diskutere...

Havde sgu ik set nederlaget at komme, men det var jo trods alt COPA DEL RØV..
Vi skal se frem til næste sæson...

13 år 2 måneder siden #9 af Steen
Når man ser bort fra alt dette, så er det måske et lille plus ved at tabe. Der kommer mere ro til vores kommende træner, som så ikke skal kastes ud for løvene med 2 super cup kampe mod Barcelona. Nu er sæsonen slut, lad os få en afklaring på det hele.

13 år 2 måneder siden #10 af Siempre Madrid

Steen skrev: Jeg vil ikke ødelægge tråden ved at starte en diskussion med en fan på 11 år som har holdt med klubben siden sidste år.

Et gylden citat: Lad være med at diskutere med en idiot, han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring.

Træk lige vejret, Steen. Dine indlæg plejer ellers at være fornuftige nok. Lad nu lige bitterheden lægge sig, inden du slæber det med herind. Vi er alle skuffede, men derfor er det jo ikke elendighed det hele......når vi sådan lige tager helikopter-blikket i brug.

Der er naturligvis grund til gigantisk skuffelse, for det har bestemt ikke været nogen god sæson, når vi kun er lige ved og næsten, men jeg elsker Real Madrid lige så højt nu, som jeg gjorde for 2 timer siden....og det gør du også, det ved jeg!!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, madrid2000, JimmyBroe, Henrik--

• kongmadrid
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #11 af kongmadrid
Besvaret af kongmadrid på emne Stimen er brudt efter 4.949 dage
klubben fejler ikke noget....
men spiller skal lære og respektere klodens største og mest vindende klub!! det er problemmet, kan man ikke det så er det ud!! lige meget hvor stor og god en spiller man er! gælder alle real spiller.
og vi skal have casillas inde, det kan kun gå for langsomt!

HALA MADRID;)

13 år 2 måneder siden #12 af JimmyBroe
Sæson 12-13 DELETE.......E........E.........E..........E...........e.............d............................................
_/\__/\_________/\_________/\_______________________/\____________________________
BEEP.BEEP....BEEP........... BEEP.................................... BEEP..BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

Leveret af Kunena Forum