Ancelotti før El Derbi: Vi skal sikre os en fordel til returkampen

Carlo Ancelotti mødte i dag pressen til en snak om Champions League-ottendedelsfinalekampen på Bernabéu imod Atlético Madrid tirsdag aften, og vi har samlet det mest essentielle herunder.

Generelle tanker før kampen:
- Vi har gode minder fra den sidste Champions League-kamp her på Bernabéu mod Manchester City. Det var en særlig aften, og selvfølgelig vil vi gerne gentage det. Vi tænker ikke på at vinde med en bestemt margin, fordi det ikke er realistisk. Det bliver en hård kamp, og det vil blive afgjort i returopgøret. Målet i morgen er at spille godt og tage en fordel med til den anden kamp. Vi kan ikke tænke på at skabe en stor føring i morgen, det er umuligt. Modstanderne er meget konkurrencedygtige, i god form, og det bliver en tæt kamp indtil sidste øjeblik.

Om Valverde:
- Han trænede alene i går og følte sig godt tilpas. Han vil træne med holdet i dag, og derefter vil vi tage en beslutning om, hvorvidt han kan spille eller ej.

Ancelotti blev spurgt ind til holdets attitude, der var pinlig imod Betis:
- Vi må se, hvad der sker i kampen i morgen. I de seneste kampe har vi gjort det rigtig godt, når det kommer til attitude, bortset fra mod Betis. Jeg håber, det bare var den ene gang.

Om spilsystemet:
- Vi vil ikke ændre vores idéer, tilgangen vil forblive den samme som i de seneste kampe. Vi skal kigge på de spillere, der er veludhvilede og har større chance for at spille i morgen, såsom Asencio og Camavinga. Vi vil ikke bringe flere midtbanespillere ind eller tage en angriber ud. Vi holder fast i samme tilgang.

Om tilgangen til kampen sammenhold med Manchester City-opgørene:
- Jeg tror ikke, der vil være så mange forskelle. Selvfølgelig skal vi tage hensyn til modstandernes tilgang. Atlético er mere direkte og kan gøre skade på kontraangreb. Det skal vi være opmærksomme på, men vi ønsker ikke at ændre vores stil, mentalitet eller tilgang.

Om truppens dybde:
- Vi har haft flere alvorlige skader, som dem til Carvajal og Militão. Det har en indvirkning på sæsonen, men vi har haft en ung gut fra akademiet, der gør det fremragende i Asencio. Nogle gange kan skader være en mulighed for at se karakteren i truppen og give nye spillere flere chancer. Kalenderen er alt for krævende for spillerne set fra et fysisk perspektiv.

Svaret kom kort og kontant til spørgsmålet om, hvem højrebacken bliver, hvis ikke Valverde er klar:
- Lucas Vázquez.

Om at spille El Derbi i Champions League i stedet for i en spansk turnering:
- Et Derbi er altid det samme. Det er en særlig kamp fra et følelsesmæssigt perspektiv, og der er ekstra pres i optakten. De har altid været jævnbyrdige og hårdt kæmpede kampe, og det vil ikke være anderledes i morgen. Atlético har haft en fantastisk sæson i alle turneringer. Vi var meget dårlige i første halvleg af den sidste kamp, men vi var gode i anden halvleg. Vi skal fokusere på at spille som i anden halvleg og ikke som i første, det er alt, der er at sige om det.

Om cheftrænerkollegaen, Diego Simeone:
- Mit første minde om ham er som spiller. Han scorede i en Juventus-Lazio-kamp. Vi kæmpede om mesterskabet mod Juventus, og han scorede i Torino. Lazio vandt, og de endte med at vinde mesterskabet. Jeg tror, det var i år 2000. Jeg har enorm respekt for ham som træner, han er en fantastisk cheftræner. Hvad han har gjort i Atlético Madrid, er at bringe klubben til det allerhøjeste niveau i Europa. Jeg kan godt lide, hvordan han læser kampe, hvordan han sætter holdet op på banen. Den strategiske tilgang og holdets defensive engagement er imponerende. Jeg synes, det hele er fantastisk.

Seneste artikler...