Carlo Ancelotti hædret i Italien
Carlo Ancelotti blev i går hædret af det italienske fodboldforbund for sine meritter for Real Madrid og for den 15. CL-titel, som man vandt sidste år.
Ved et stort arrangement i Firenze modtog Carlo Ancelotti den anerkendte Panchina d´Oro-pris og Real Madrid-træneren havde efterfølgende disse ord:
- Det er meget følelsesladet at være her, meget følelsesladet. Temaet er fodbold i Real Madrid. Vi har ikke en konkret identitet, den er fleksibel. Vi forsøger at indstille os på vores forskellige rivaler og de forskellige situationer i løbet af en kamp. Vores arbejde, mit arbejde og mit trænerteams arbejde, er at forsøge at få spillerne til at fokusere. Deres attitude, deres opofrelse, deres koncentration…..Jeg mener, at i forholdet mellem personer, så er man nødt til at være sig selv. Alle siger: ”Det er et spørgsmål om at være en god leder, at lede godt”. Ja, men det har ikke været noget, jeg skulle lære. Jeg er som jeg er og det vil jeg altid være.
Panchina d´Oro-titlen bliver hvert år uddelt til den bedste italienske træner efter en afstemning i det italienske forbunds træner-sektor og Ancelotti har tidligere vundet den i sæsonerne 2002/03 og i 2003/04, lige som han modtog Panchina d´Oro Speciale i 2018.
Carlo Ancelotti regnes i dag for den bedste træner i verden og han er den mest vindende træner i Real Madrids historie.