Courtois efter storsejr i Bilbao: “Det var en vigtig kamp – og vi vandt den med intensitet og holdarbejde”

Thibaut Courtois leverede en fremragende præstation på San Mamés, hvor han stod med stor autoritet og holdt buret rent efter to spektakulære redninger i første halvleg. Efter kampen talte han med Real Madrid TV om sejren og holdets udvikling.

“Vi havde brug for den her sejr”

Real Madrids målmand lagde ikke skjul på betydningen af opgøret:
“Det var en meget vigtig kamp på et svært stadion. Det var afgørende at vinde efter vores række af uafgjorte kampe, og det lykkedes takket være holdarbejde, godt presspil og høj intensitet fra første minut. Det førte os til sejren.”

Courtois fremhævede også de fremskridt, holdet viste i forhold til seneste opgør:
“Vi har forbedret alt: intensiteten og spillet. I Girona manglede vi intensitet både foran og bagtil – især i første halvleg. Man kan ikke sammenligne kampene, for Athletic spiller mere åbent, men vi gjorde det rigtig godt.”

“Mbappé er ustoppelig”

Den belgiske keeper havde store roser til kampens store profil, Kylian Mbappé:
“Han er ustoppelig. På et tidspunkt i kampen tænkte jeg, hvor heldig jeg er for, at han spiller på mit hold, og at jeg kun står over for ham med Frankrig. Han er på et andet niveau, og vi nyder hans spil og hans bidrag. Må han fortsætte sådan.”

De to store redninger

Courtois blev også spurgt ind til sine to afgørende indgreb, især det ene i anden halvleg:
“Det er vigtige øjeblikke, hvor holdet har brug for mig, og jeg er glad for at kunne hjælpe. Især den anden redning. Jeg læste situationen godt – jeg så, at bolden ville ende hos Berenguer, så jeg lukkede vinklen og satte en stærk hånd på.”

Det flotte andet mål

Målmanden kommenterede også det opspil, der førte til Real Madrids andet mål:
“Det var et godt udspil under deres pres – jeg tror måske, jeg startede angrebet. Det er noget, vi har manglet på det seneste. Det var en fantastisk bold fra Trent, og så gik vi fremad. Endnu et godt indlæg fra Trent, et eminent hovedstød fra Kylian – det overrasker mig stadig, hvor god han er med hovedet – og så scorer Camavinga. Det er vigtigt, at vores midtbanespillere kommer i feltet. Det giver os muligheder.”

Med Courtois tilbage på sit bedste niveau og Mbappé i eksplosiv form fortsætter Real Madrid med stærk selvtillid ind i de kommende opgaver.

Seneste artikler...