Rodrygo efter nederlaget til Manchester City: ”Vi er frustrerede – men vi står sammen”
Rodrygo, der scorede Real Madrids eneste mål i nederlaget mod Manchester City, mødte pressen efter kampen og lagde ikke skjul på holdets skuffelse.
”Det var ikke nok. Vi går herfra meget frustrerede, for især i første halvleg spillede vi rigtig godt. Vi havde en klar idé om at starte stærkt, og det lykkedes. Vi scorer også et mål, men til sidst lykkedes det ikke. Vi skal forbedre os,” sagde brasilianeren.
Han pegede på, at kampen blev afgjort på detaljer:
”Vi ved, at disse kampe ofte afgøres på dødbolde. Det var præcis det, der skete. Det frustrerer os, for vi træner rigtig meget på de situationer, og alligevel sker det i kampen. Vi er triste, men vi må videre – der er ingen anden vej.”
”Det mål havde jeg brug for”
Rodrygo indrømmede, at scoringen kom på et vigtigt tidspunkt for ham personligt:
”Jeg havde virkelig brug for det. Jeg forsøger altid at score, altid at hjælpe holdet, men jeg har ikke været i min bedste form. Sådan er fodbold. Jeg skal bare fortsætte med at være fokuseret og træne hårdt. Jeg vidste, at tingene ikke gik min vej, men jeg blev ved. Jeg er ked af nederlaget, men jeg håber, at dette mål og denne præstation kan hjælpe mig tilbage på mit bedste niveau.”
Krammet med Xabi Alonso
Et af kampens store øjeblikke var Rodrygos målfejring, hvor han løb direkte hen til Xabi Alonso.
”Det er en svær tid – både for os spillere og for ham. Når tingene ikke fungerer, bliver der sagt mange ting, og der bliver forsøgt skabt historier. Jeg ville bare vise, at vi står sammen med vores træner. Vi har brug for enhed, hvis vi skal videre og opnå vores mål.”
Om piften fra Bernabéu
”Det er normalt. Vi ved, at Madrid er en meget krævende klub, og fansene er også krævende. Vi har været her i mange år og ved, at det sker, når holdet ikke leverer. Det er fair. Vi skal forsøge at forbedre os og komme ud af denne situation.”