Courtois efter nederlaget til Manchester City: ”Vi spillede godt – men små fejl kostede os dyrt”

Thibaut Courtois satte efter kampen ord på Real Madrids nederlag til Manchester City i Champions League-opgøret på Bernabéu. Målmanden mente, at spillet var godt, men at marginalerne endnu engang gik imod holdet.

”Vi spillede en god kamp. Vi scorer til 1-0, men deres 1-1 er lidt min fejl. Bolden kom meget tæt på mig, og jeg vidste ikke, hvordan jeg skulle få den rigtigt væk. Når momentum er imod dig, ender boldene hos modstanderen i stedet for hos en medspiller, og så scorer de. Det giver dem selvtillid. Derefter kommer et straffespark, som jeg skal se igen, men jeg tror, det er korrekt. Selv om der også var et skub på Rüdiger ved deres første mål. Det afspejler lidt den situation, vi er i,” sagde Courtois.

Anden halvleg: stærk slutspurt, men ingen belønning

”I anden halvleg startede de bedre, men fra omkring det 60. eller 65. minut tog vi kontrollen. Vi havde chancerne til at udligne, men bolden ville ikke ind. Så taber man en kamp, man burde have vundet.”

Tabte holdet selvtillid efter Citys første mål?

”Jeg tror ikke, vi mistede selvtilliden. Det var bare et dumt mål på en dødbold, og det andet kommer lige efter. I pausen sagde vi det samme: De kom bedre ud, men vi havde mulighederne for at udligne.”

Holdets situation

”Vi ser det ikke så negativt. Vi vil vinde vores kampe, for vi ved, hvilken situation vi står i. Vi har tabt for mange point i Ligaen. I Champions står vi godt, men vi må ikke smide point, hvis vi skal være i top 8. Vi har vist, at vi står bag træneren. Vi spillede godt, gav 100 procent, og det kunne man se. Jeg følte i hvert fald på banen, at vi gav alt og leverede en god kamp – men det var ikke nok.”

Hvordan vender man situationen?

”Ved at vinde. Det eneste, der gælder, er at vinde og fortsætte med samme intensitet som i dag. Det er nøglen. Vi vandt også i Bilbao med en komplet kamp, og hvis vi går ud som i dag og mod Athletic, så vil vi også vinde på et svært stadion som Alavés’. Vi skal vinde, koste hvad det vil. Derefter kommer Copa del Rey og Sevilla hjemme, hvor vi skal afslutte året godt.”

Seneste artikler...