Arbeloa bekræfter farvel til Real Madrid: Mourinho ligner afløseren
Álvaro Arbeloa bekræftede fredag på pressemødet før sæsonens sidste kamp mod Athletic Club, at han ikke fortsætter som træner for Real Madrid. Samtidig pegede han kraftigt på, at José Mourinho bliver hans afløser på Bernabéu.
Den sidste kamp i sæsonen spilles lørdag klokken 21.00 på Estadio Bernabéu.
“Jeg vil gerne se en stor kamp, sige farvel til fansene og give dem en sejr. Det er noget særligt at spille den sidste hjemmekamp. Vi skal få Bernabéu til at nyde det,” sagde Arbeloa.
Den tidligere Real Madrid-spiller lagde ikke skjul på, at afskeden betyder meget for ham.
“Jeg håber, det bliver et på gensyn. Jeg har altid betragtet Madrid som mit hjem. Jeg har tilhørt klubben i 20 år. Det er min sidste kamp i denne omgang, men vi ved aldrig, om det bliver den sidste i mit liv som Madrid-træner. Jeg vil forsøge at nyde det – og tænke på at vinde.”
Mourinho nævnes som afløser
Arbeloa ville ikke direkte bekræfte Mourinhos ansættelse, men gjorde det klart, at portugiseren vil komme med sit eget trænerteam.
“Mou har et fantastisk trænerteam og er omgivet af de rigtige folk. Hvis han kommer, bliver det med hans egne folk, som det bør være. Der er ingen mulighed for, at jeg bliver en del af hans stab.”
Samtidig fortalte Arbeloa, at han føler sig klar til nye udfordringer efter fire intense måneder i spidsen for Real Madrid.
“Jeg har brugt de sidste fire måneder på kun at tænke på Madrid. Fra nu af må jeg tænke på mig selv. Jeg føler mig klar til nye udfordringer.”
Hyldede Carvajal
Arbeloa brugte også en stor del af pressemødet på at hylde Dani Carvajal, som får en særlig afsked i lørdagens kamp.
“Han er symbolet på, hvad en Real Madrid-spiller skal være. Han lagde den første sten i Valdebebas. Han er speciel og unik. Det bliver en smuk dag for alle at hylde ham.”
Ifølge Arbeloa bliver Carvajal starter, og planen er at give ham en stor ovation, når han bliver skiftet ud.
“Når han ser tilbage på sin karriere, vil han være meget stolt af det, han har opnået. Vi madridistas har været meget heldige.”
Kritik af Negreira-sagen
Arbeloa kommenterede også udtalelser fra Joan Laporta og henviste til den omdiskuterede Negreira-sagen.
“Vi venter stadig på en afgørelse i en så alvorlig sag, som har plettet spansk fodbold. Mange af dommerne fra dengang er stadig aktive, og vi har stadig den samme følelse. Det er ikke normale ting.”
Han hentydede desuden til en episode, hvor en Real Madrid-spiller blødte i en kamp, mens den pågældende dommer senere blev udvalgt til at dømme pokalfinalen.
Vinicius tvivlsom
Om Vinícius Júnior sagde Arbeloa, at brasilianeren har fået fri af personlige årsager, og at det endnu er uklart, om han bliver klar til kampen mod Athletic.
Til sidst bekræftede Arbeloa endeligt sit farvel, da han kort blev spurgt, om han fortsætter i klubben:
“Ja,” svarede han på spørgsmålet om, hvorvidt han stopper.