Cucurella præsenteret: Det er en ære at bære trøjen fra verdens bedste klub
Præsentationerne af Real Madrids nye spillere fortsætter. Mandag var turen kommet til Marc Cucurella, som officielt blev præsenteret som ny Real Madrid-spiller ved en privat ceremoni i Ciudad Real Madrid.
Ved præsentationen var Cucurella sammen med klubbens præsident, Florentino Pérez, og ærespræsident José Martínez Pirri. Den tidligere Chelsea-spiller underskrev samtidig sin kontrakt, som binder ham til Real Madrid frem til juni 2032.
Efter ceremonien lagde Cucurella ikke skjul på sin glæde over skiftet.
“Det er med stolthed. Det er en meget speciel dag. Sommeren har føltes lang, men det er en ære at bære denne trøje, som tilhører verdens bedste klub. Forhåbentlig bliver det en fantastisk periode, hvor vi kan vinde mange titler,” sagde den spanske back.
Cucurella har allerede sat sig et klart mål for tiden i den hvide trøje.
“Jeg håber, at jeg får mulighed for at spille nogle store sæsoner og vinde Champions League. Jeg glæder mig meget til at spille på Bernabéu. Jeg ved, hvor meget stadionet betyder, og hvilken indflydelse det har på comebacks. Det bliver en af de smukkeste perioder i min karriere, og forhåbentlig går tingene godt, så vi kan gøre madridistas glade.”
Skiftet til Real Madrid betyder samtidig et comeback til spansk fodbold for Cucurella. Fem år efter at han forlod Getafe til fordel for England, er han nu tilbage i LaLiga.
Cucurella fik sit gennembrud i den bedste spanske række hos Eibar i 2018/19-sæsonen, hvor han var udlejet fra Barcelona. Derefter fulgte to sæsoner hos Getafe, inden turen gik til Premier League. I alt nåede han 107 LaLiga-kampe, inden han tog afsked med Spanien.
I England spillede Cucurella først en sæson for Brighton, hvor han blev kåret til klubbens bedste spiller i 2021/22 af både fans og holdkammerater. Derefter fortsatte karrieren hos Chelsea.
I alt blev det til 201 officielle kampe i England, heraf 150 i Premier League. Med Chelsea vandt han Conference League og blev klubverdensmester og i sommer blev han også verdensmester med det spanske landshold.
Efter et imponerende år besluttede Real Madrid at betale 55 millioner euro for den 27-årige venstreback. Cucurella har kun været under José Mourinhos kommando i omkring to uger efter sin deltagelse ved VM, men har allerede fået de første minutter for sin nye klub.
Han fik debut i en træningskamp mod Schalke og spillede senest i Real Madrids første ligakamp mod Espanyol.
Det næste skridt er en plads i startopstillingen. Cucurella ventes at blive en vigtig del af Mourinhos hold, når han er helt oppe i tempo efter sommerens VM.
Muligheden kan allerede komme onsdag mod Real Sociedad eller søndag mod Málaga. Begge kampe spilles på Estadio Bernabéu, hvor Cucurella dermed kan få mulighed for for alvor at mærke sin nye hjemmebane og møde de madridistas, han håber at gøre stolte.