Optakt: Real Madrid-Inter, Champions League, 1. kamp

Real Madrid tager i aften hul på denne sæsons Champions League med et opgør hjemme på Estadio Bernabéu mod de italienske mestre fra Inter.

Fredagens nederlag til Betis har lagt et pres på Real Madrid og alt andet end en sejr i aftenens kamp mod Inter vil øge dette pres markant og det har man ikke brug for i den spanske hovedstad på nuværende tidspunkt.

Med det nye format i Champions League er det ekstremt vigtigt at få vundet sine hjemmekampe, hvis man ikke skal ende med at spille kvalifikationskampe, som Real Madrid har været tvunget ud i hver eneste gang indtil nu, men denne gang skal det være anderledes, mener man i den spanske hovedstad.

Man går dog ind til kampen med lidt midtbane-udfordringer, idet Camavinga, Bernardo Silva og Arda Güler er ude med karantæne, mens Tchouaméni først lige er vendt tilbage til træning, så José Mourinho skal være opfindsom for at få skabt en robust midtbane, som både kan modstå Inters rutine og pres, samtidig med at man skal være kreative offensivt.

Spansk presse spekulerer i en midtbane med Fede Valverde og Jude Bellingham som de lidt tilbagetrukne, mens Brahim Díaz skal være det offensive element i en opstilling, som for første gang vil tilføje Yan Diomandé til en angrebstrio med Vinícius og Mbappé fra start.

Men opgøret bliver også specielt for flere spillere og trænerne for de to hold. Trænerne først. José Mourinho har som bekendt en fortid i Inter, som han vandt Champions League med for 16 år siden – på Estadio Bernabéu – hvorefter han samme nat underskrev sin nye kontrakt med Real Madrid. Ved den lejlighed var Inters nuværende træner, Cristian Chivu, en vigtig spiller, som Mourinho satte og fortsat sætter meget stor pris på. Og det er gensidigt.

For spillerne bliver det for Denzel Dumfries vedkommende et gensyn med sin tidligere klub, mens Bastoni i Inter-forsvaret hele sommeren blev bragt i spil som mulig ny spiller i Real Madrid, men han endte altså med at blive i Italien, om end interessen fra Real Madrids side er intakt.

Inter kommer til Madrid med selvtilliden i top efter en start med tre sejre af tre mulige og efter at man i weekenden vendte 0-2 hjemme mod Napoli til sejr på 3-2. Her var Lautaro Martínez i hopla med to scoringer og han bliver også den store mundfuld for Real Madrid-forsvaret i aften, hvor man også skal holde et vågent øje med Marcus Thuram. Inter må dog undvære backen Federcio Dimarco og det bør alt andet lige kunne åbne op for, at Real Madrid kan komme frem til nogle muligheder og her skal man så vise større træfsikkerhed end mod Betis.

Der er kampstart kl. 21 og kampen vises på 3+.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Dumfries, Konaté, Huijsen, Cucurella, Fede Valverde, Bellingham, Brahim, Yan Diomandé, Vinícius, Mbappé.

Log-på for at kommentere

Dragam svaret på emne: #1 5 minutter siden

El Siete post=200593 skrev:

Ramos4 post=200580 skrev: Fede Valverde: “Mourinho told us VERY CLEARLY to keep the ball more, especially in their half, and to play more calmly.

We did NOT do that.

We have to be SELF-CRITICAL; it's true that we won and it's important to start with a win, but we as players need to realize that we put in a poor 2nd half and did NOT play well.”

-

Endelig lidt meningsfulde udtalelser fra vores anfører.
Og interessant at vores hold ikke magter at styre en kamp.
Men det har vi jo ikke kunne i 3 år nu!

​Den her udtalelse har vi bare hørt mange gange de seneste år - særligt fra Courtois. De VIL/KAN ikke følge trænerens anvisninger, men det passer jo meget godt med devisen om at spillerne styrer tingene 80% af tiden.

​Jep. Det kommer til at kræve radikale ændringer, og udskiftninger af en stor del af truppen, samt afgang af perez, før end at det bliver bedre. 

Men slowmo Vinicius har lige fået en gigantisk 6 årig kontrakt, og Perez har lige vundet et fake valg... så det har lange udsigter. Det bliver nogle lange år som real madrid fan...
El Siete's profilbillede
El Siete svaret på emne: #2 19 minutter siden

Ramos4 post=200580 skrev: Fede Valverde: “Mourinho told us VERY CLEARLY to keep the ball more, especially in their half, and to play more calmly.

We did NOT do that.

We have to be SELF-CRITICAL; it's true that we won and it's important to start with a win, but we as players need to realize that we put in a poor 2nd half and did NOT play well.”

-

​Den her udtalelse har vi bare hørt mange gange de seneste år - særligt fra Courtois. De VIL/KAN ikke følge trænerens anvisninger, men det passer jo meget godt med devisen om at spillerne styrer tingene 80% af tiden.
elle44's profilbillede
elle44 svaret på emne: #3 1 time 3 minutter siden
Vi lod Barca vinde en liga titel med Xavi og Flicks første år, hvor de spiller hvad? 6 kampe i streg i ligaen uden sejr? Det er fuldstændigt utilgiveligt, og derfor man snart bliver nervøs for at Barca henter os målt på liga titler.

Fair nok at Barca så løfter sig og rammer en god periode herefter, man kan ikke vinde hvert år. Men vi har bare ikke vundet de år hvor vi åbenlyst skulle vinde.
Madrid1998 svaret på emne: #4 1 time 45 minutter siden

Real HWL post=200588 skrev:

Madrid1998 post=200584 skrev: Det hele føles som et mareridt, som man ikke rigtig står op fra. Der er jo ingen vision eller håb for den nærmeste fremtid.
Med Alonso tænkte man jo hele tiden, at det snart kommer. Der var gode takter, og man havde en ide for hvordan han ønskede holdet skule spille. Possesion baseret, udvikle et system osv.

Men med Mourinho, så er det jo den fodbold han altid har dyrket. Der kommer rent faktisk ikke mere. Det er sådan her vi skal spille det næste års tid til halvanden, for han får ikke mere. Han fyres enten ved slutningen af sæsonen, eller i midten af næste, hvor han så bliver erstattet af endnu en nikkedukke. Hvem ved måske Davide Ancelotti.

Jeg har stor respekt for Mourinho for hvad han gav os dengang, men nu har han altså ikke evnerne til det længere. Han tør nok hellere ikke at udfordre præsidenten, for han virker mest af alt glad for at få chancen til at træne et stort hold igen.

Der er ingen sammenhæng overhovedet i denne her trup, og når præsidenten er så dybt inde i maskineriet, så er det også svært at gør noget ved det.

Perez synes sikkert at Vini er verdens bedste kantspiller, og at Valverde kan det hele. Han er fuldstændig blind, som en far der forsvarer sine børn.

At blive domineret hjemme på Bernabeu mod Inter. Det er altså ikke godt nok. Vi er på vej mod 3 sæsoner uden titler, og de reelle problemer adresseres ikke (midtbanen for helvede).

Man har berøringsangst over at såre nogen. Man tør ikke udskifte dem der skal udskiftes, og man fortsætter med samme som man har gjort de sidste 2 år. Det er jo definitionen sindssyg.

Hver gang ikke noget virker, så prøver man bare igen, for det har jo virket før - nostalgien længe leve.

Det værste ved det hele er dog, at det som sagt ikke slutter lige foreløbigt. Det bliver nogle lange år med Perez' last dance.

Spot on!!

Og jeg kan så lige tilføje. For at gøre ondt være, så når man kigger over til vores ærkefjende nr 1. Så ser man en velsmurt målmaskine der boltre sig i god offensiv fodbold hvor holdet kommer først, og ikke enkelte stjerners behov. Hold kæft det gør nas!!

​Ja. Det var hårdt nok under Guardiola tiden, og alle de års tortur med Messi.

Det er vildt, at man for et par år siden sad og sang Xavi Quedate, hvor det så helt håbløst ud for Barca.
En dygtig præsident, der overlader det sportslige til en sportsdirektør og en moderne træner gør underværker. De har om noget virkelig vendt situationen på hovedet, og nu er det os der sidder i et dybt hul.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #5 1 time 58 minutter siden
Bliver spændende hvem vi stiller med i weekenden, når vi skal revanchere Betis og hele truppen stort set er klar.

Men mon ikke man kan gætte 10/11 i startopstillingen alligevel.

Mourinho mener, som andre tidligere nosseløse trænere før ham, at holdet er godt nok, men blot mangler at spille sig varme/have heldet/finde den sidste skarphed etc.
Real HWL's profilbillede
Real HWL svaret på emne: #6 2 timer 16 minutter siden

Madrid1998 post=200584 skrev: Det hele føles som et mareridt, som man ikke rigtig står op fra. Der er jo ingen vision eller håb for den nærmeste fremtid.
Med Alonso tænkte man jo hele tiden, at det snart kommer. Der var gode takter, og man havde en ide for hvordan han ønskede holdet skule spille. Possesion baseret, udvikle et system osv.

Men med Mourinho, så er det jo den fodbold han altid har dyrket. Der kommer rent faktisk ikke mere. Det er sådan her vi skal spille det næste års tid til halvanden, for han får ikke mere. Han fyres enten ved slutningen af sæsonen, eller i midten af næste, hvor han så bliver erstattet af endnu en nikkedukke. Hvem ved måske Davide Ancelotti.

Jeg har stor respekt for Mourinho for hvad han gav os dengang, men nu har han altså ikke evnerne til det længere. Han tør nok hellere ikke at udfordre præsidenten, for han virker mest af alt glad for at få chancen til at træne et stort hold igen.

Der er ingen sammenhæng overhovedet i denne her trup, og når præsidenten er så dybt inde i maskineriet, så er det også svært at gør noget ved det.

Perez synes sikkert at Vini er verdens bedste kantspiller, og at Valverde kan det hele. Han er fuldstændig blind, som en far der forsvarer sine børn.

At blive domineret hjemme på Bernabeu mod Inter. Det er altså ikke godt nok. Vi er på vej mod 3 sæsoner uden titler, og de reelle problemer adresseres ikke (midtbanen for helvede).

Man har berøringsangst over at såre nogen. Man tør ikke udskifte dem der skal udskiftes, og man fortsætter med samme som man har gjort de sidste 2 år. Det er jo definitionen sindssyg.

Hver gang ikke noget virker, så prøver man bare igen, for det har jo virket før - nostalgien længe leve.

Det værste ved det hele er dog, at det som sagt ikke slutter lige foreløbigt. Det bliver nogle lange år med Perez' last dance.

Spot on!!

Og jeg kan så lige tilføje. For at gøre ondt være, så når man kigger over til vores ærkefjende nr 1. Så ser man en velsmurt målmaskine der boltre sig i god offensiv fodbold hvor holdet kommer først, og ikke enkelte stjerners behov. Hold kæft det gør nas!!
Madrid1998 svaret på emne: #7 3 timer 3 minutter siden
Huijsen er forresten en kæmpe chef.
Madrid1998 svaret på emne: #8 3 timer 17 minutter siden
Det hele føles som et mareridt, som man ikke rigtig står op fra. Der er jo ingen vision eller håb for den nærmeste fremtid.

Real HWL's profilbillede
Real HWL svaret på emne: #9 4 timer 14 minutter siden
​Preben Elkjær: Mourinho bør sætte Vinicius af holdet. Jeg er sjældent enig med ham, men lige her må jeg give ham ret. 
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #10 13 timer 16 minutter siden
Han vandt åbenbart bolden tilbage 9 gange, hvilket er flest på Bernabéu siden Higuain i 2008 eller sådan noget (12).

Men farten har han ikke mere. Og så kan indsatsen sgu være lidt lige meget.
NickyMad svaret på emne: #11 13 timer 18 minutter siden
Mourinho: "I have a lot of respect for what Vini did tonight.
He sacrificed himself so much, ran so much, did everything.”

Lol Arbeloa 2.0
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #12 13 timer 58 minutter siden
Fede Valverde: “Mourinho told us VERY CLEARLY to keep the ball more, especially in their half, and to play more calmly.

We did NOT do that.

-

NickyMad svaret på emne: #13 13 timer 59 minutter siden
Jeg frygter han prøver til det sidste at løse det. Når han endelig indser, er ligaen nok allerede tabt. Men jeg håber næsten Vini bliver ved med at være dårlig, for jeg vil gerne se Mou sætte sig igennem. Gør han ikke det, viser det jo også bare overfor truppen hvem der er chefen.

Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #14 14 timer 1 minut siden

NickyMad post=200576 skrev:

Ramos4 post=200566 skrev: Det eneste spinkle håb det er at Mourinho lige ville se tiden an og spille med de faste startere her i starten.

Det ville også være voldsomt andet.

Men han er vel for fanden hverken dum eller blind.

Og hvad skulle han frygte Perez for?

Han har vel intet at skulle bevise mere. Han kan lige så godt træffe nogle store valg. Kom nuuuu.

​Jeg håber jeg tager fejl og Mou overrasker, men jeg har en anden teori.. Siden han sidste var hos, nåede han lige forbi et nogenlunde Chelsea hold og ellers er det kun gået nedad ift. de klubber han har været i. Det er bogstaveligt talt blevet mindre og mindre klub for hver gang.. Chelsea -> United -> Tottenham -> Roma -> Fenerbache -> Benfica. Og blev han fyret i dem alle undtagen Benfica?

Det er over et årti siden han har haft et rigtigt stort hold. Jeg tror desværre ikke Mourinho kommer til at risikere noget her for at komme på tværs, medmindre der går Mou i den og det er for ødelægge alt. Derfor var det også en fejl at ansætte Mou igen, og vi er nok den eneste dumme storklub der kunne finde på at give ham chancen igen.

​Men vi vinder jo ikke noget, hvis han ikke risikerer noget.
Så han ryger ud lige meget hvad.
Hvad skal han spille den safe for, tænker du?

Selvom jeg nok desværre er enig i at han gør det.
Men logisk giver det jo ikke mening.
elle44's profilbillede
elle44 svaret på emne: #15 14 timer 2 minutter siden

Ramos4 post=200575 skrev:

elle44 post=200574 skrev: Jeg forstår godt man gerne vil tage et ordentligt sug copium og finde alle mulige bortforklaringer.

Men alle pile peger i retning af at Mourinho heller ikke er manden der træffer de svære valg.

​Men det giver vel meget god menin at man ikke bænker stjernerne efter to kampe?
Mourinho giver dem lige chancen for at bevise sig, så de ikke kan komme og sige andet.

Det er vel meget realistisk? Ikke? IKKE?
Please lad os have håbet.

NickyMad svaret på emne: #16 14 timer 2 minutter siden

Ramos4 post=200566 skrev: Det eneste spinkle håb det er at Mourinho lige ville se tiden an og spille med de faste startere her i starten.

Han har vel intet at skulle bevise mere. Han kan lige så godt træffe nogle store valg. Kom nuuuu.

​Jeg håber jeg tager fejl og Mou overrasker, men jeg har en anden teori.. Siden han sidste var hos, nåede han lige forbi et nogenlunde Chelsea hold og ellers er det kun gået nedad ift. de klubber han har været i. Det er bogstaveligt talt blevet mindre og mindre klub for hver gang.. Chelsea -> United -> Tottenham -> Roma -> Fenerbache -> Benfica. Og blev han fyret i dem alle undtagen Benfica?

Det er over et årti siden han har haft et rigtigt stort hold. Jeg tror desværre ikke Mourinho kommer til at risikere noget her for at komme på tværs, medmindre der går Mou i den og det er for ødelægge alt. Derfor var det også en fejl at ansætte Mou igen, og vi er nok den eneste dumme storklub der kunne finde på at give ham chancen igen. Alle andre har indset Mou ikke er Mou længere.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #17 14 timer 4 minutter siden

elle44 post=200574 skrev: Jeg forstår godt man gerne vil tage et ordentligt sug copium og finde alle mulige bortforklaringer.

Men alle pile peger i retning af at Mourinho heller ikke er manden der træffer de svære valg.

​Men det giver vel meget god menin at man ikke bænker stjernerne efter to kampe?
Mourinho giver dem lige chancen for at bevise sig, så de ikke kan komme og sige andet.

Det er vel meget realistisk? Ikke? IKKE?
Please lad os have håbet.
elle44's profilbillede
elle44 svaret på emne: #18 14 timer 6 minutter siden
Jeg forstår godt man gerne vil tage et ordentligt sug copium og finde alle mulige bortforklaringer.

Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #19 14 timer 7 minutter siden
Klogeste han har sagt nogensinde.

Fede Valverde: “I CANNOT believe that I am MOTM.

Courtois deserves it.

He SAVED us tonight.”
mohbar svaret på emne: #20 14 timer 8 minutter siden

NickyMad post=200555 skrev:

Ramos4 post=200548 skrev:

NickyMad post=200533 skrev:

Real HWL post=200531 skrev:

mohbar post=200520 skrev:

Real HWL post=200516 skrev: ​Haha det måtte jo gå galt!! Idioten på sidelinjen tør jo heller ikke skifte ud.

​jamen du må lige fatte at Arda ikke et der til at skiftes ud

Så det måtte gå ud over Brahim der har skabt en masse. Alt imens Vini der ikke har sat en fod rigtigt stadigvæk er på banen. Alt er som det plejer.

​Der blev sagt i første kamp Mou samler beviser de første 6-7 kampe. Vi er op på 5 allerede, det kommer lige om lidt ;)

​Er det noget der er blevet sagt herinde eller af journalister eller hvad?

​Herinde, af en af de få Perez/Mou tilhængere.

​jeg var/er en af dem. 
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #21 14 timer 8 minutter siden
Valverde Man of the Match simpelthen?
Dragam svaret på emne: #22 14 timer 9 minutter siden
Det må også konstateres, at Vinicius er færdig på det her niveau.

Folk talte om, at han bare skulle i træning igen efter sommerferien - men nu har han været i træning og kamp i halvanden måned, og han er stadig ligeså langsom. Og hvad har Vinicius uden sin fart ? Ingenting.
mohbar svaret på emne: #23 14 timer 13 minutter siden

​jeg er ohså stadig tålmodig. Jeg tror han har en plan med det han gør og på et tidspunkt tror (håber) jeg der bliver slagtet løs..
Mas's profilbillede
Mas svaret på emne: #24 14 timer 14 minutter siden
​Meget grim kamp. 

Alt hvad Real Madrid skabte var pga Inter’s fejl.
Når jeg tænker tilbage på Mourinhos sidste tid, så husker jeg også, at Real Madrid spillede meget på modstanderens fejl.

Dengang var der en spiller der hed Cristiano Ronaldo som scorede 50mål pr sæson. Og han var den eneste der ikke arbejde hårdt defensivt.
- Nu har Real Madrid 2 mand der ikke hjælper til defensivt, og den hjælper heller ikke til offensivt.

Det kommer ikke til at holde det her. 
mohbar svaret på emne: #25 14 timer 15 minutter siden
​synes det er et kæmpe røveri at Tibo ikke får Mom. Han redder kampen for os og uden ham havde vi ihvertfald tabt 2-4. Skal han som målmand op og score før han bliver Mom?

Seneste artikler...