Luis de la Fuente forstår frustrationen over kontroversielle dommerkendelser

Søndagens kamp mellem Atlético Madrid og Real Madrid har skabt debat på grund af flere kontroversielle dommerkendelser. José Mourinho udtrykte sin utilfredshed med dommerarbejdet ved at fremvise to billeder, som han mener skulle have udløst røde kort til Atlético Madrid-spillerne.

Spaniens landstræner, Luis de la Fuente, blev efterfølgende spurgt ind til dommerkendelserne, og selv om han ikke ville gå i detaljer, udtrykte han forståelse for José Mourinhos frustrationer over dommerarbejdet.

- Hvad skete der i derbyet? Det er meget svært at dømme, især ved meget hurtige beslutninger. Måske skulle dommeren have fået mere hjælp i Kang-in Lee-hændelsen. Generer Mourinhos klager over dommerne mig? I dette tilfælde synes jeg, det er fint, fordi han er påvirket af den situation, han oplevede på banen, ligesom Cholo ikke kan sige noget. Men jeg synes, det er helt fint, at alle siger, hvad de mener, udtalte Luis de la Fuente på El Partidazo de COPE. 

Pressekonferencen har skabt debat i medierne, hvor flere har kritiseret portugiserens måde at håndtere situationen på.

Flere omkring klubben føler, at de bliver kritiseret, når de gennem klubbens kanal, Real Madrid TV, sætter spørgsmålstegn ved dommerarbejdet. Samtidig oplever de, at andre hold mødes med forståelse, når de kritiserer dommerne.

Mange madridistas er enige i dette, men kan samtidig nikke ja til, at holdet også skal være kritisk over for sine præstationer på banen.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...