Klubprofil og fankultur?

14 år 10 måneder siden #121 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Klubprofil og fankultur?
Nej, det er enkelte af os brugere, som har påpeget den tabte popularitet på landsplan. Ser man på en lang række andre ting, så er det vist tydeligt, at Real Madrid har mistet meget popularitet de senere år - også i hele Spanien. Derfor er debatten aktuel, uanset om undersøgelsen alene kan bekræfte denne påstand.

Det virker mest af alt som om undersøgelsen skal sættes i et dårligt lys, fordi der ikke er argumenter imod den påstand.

Og lad os nu for pokker diskutere sagen, der er rigtig mange gode ting at hive fat i, i stedet for en masse fluekneppen på en enkelt undersøgelse!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• madssp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #122 af madssp
Besvaret af madssp på emne Klubprofil og fankultur?
Hugol; Nu kender jeg JSaxtorph og kan ganske kort informere dig om, at du her er på udebane. Det er hans profession :)

Undersøgelsen tager udgangspunkt i en problemstilling, og du vælger så at fejlfortolke den og dreje den, i den sammenhæng du ser bedst for. Det ændrer dog overhovedet ikke på det faktum, at undersøgelsen er gyldig og lavet ud fra nogle regler, som til fulde er overholdt. At du ikke vil forholde dig til den, er så din egen sag, men jeg finder det nu alligevel morsomt at du vælger at konkludere, at Real Madrid er spaniens mest populære klub på landsplan, uden noget videre belæg for din argumentation, når der nu rent faktisk foreligger en undersøgelse, som KAN GIVE en indikation om modsatte.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #123 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Klubprofil og fankultur?
Madssp
www.as.com/futbol/video/tomas-roncero-de...1011dasdasftb_22/Ves

Se denne, som jeg ogsaa har postet tidligere.

"Undersøgelsen tager udgangspunkt i en problemstilling, og du vælger så at fejlfortolke den og dreje den, i den sammenhæng du ser bedst for."

Det passer ikke, fordi jeg er enig i undersoegelsen resultat liga bbva maessigt. Blot at man ikke ogsaa kan overfoerer dette resultat paa landsplan, som Kongen, Raul 4 ever i oevrigt har gjort.

Og JSaxtorph mener ogsaa at repræsentativiteten kan være mangelfuld, hvis man skal se på hele Spanien.

Det mener jeg bestemt den er, da hvis man skal kigge paa undersoegelsen paa landsplan, faar et helt forkert resultat kigger man blot paa Madrid. Undersoegelsen har jo et klart stort antal af anti madridistas, da Atl Madrid og til dels Rayo ikke bryder sig om Real Madrid. Dog tager man hele Madrid regionen med er der jo ikke et saerligt stort antal af antimadridistas.

Kan du se hvad jeg mener med at undersoegelsen kan give et falsk billede, isaer hvis man kigger paa landsplan. Ja liga bbva maessigt er jeg ikke uenig. Skal det saa aabenbart siges for 4 gang.

• madssp
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #124 af madssp
Besvaret af madssp på emne Klubprofil og fankultur?
Selvfølgelig er den mangelfuld hvis man ser på landsplan, men det er jo som påpeget 30 gange tidligere heller ikke undersøgelsens hensigt :)

Jamen er helt enig i, at den ikke kan overføres til landsplan, men det er jo heller ikke dens hensigt, omend den uomtvisteligt kan give en indikation. Jeg forholder mig dog overhovedet ikke til landsplan-debatten og vil hellere ikke gå yderligere ind i den. Jeg påpegede udelukkende bare undersøgelsens korrekthed, som vi er enige om :)

Der er ingen grund til at træde vande i denne sag. Vi snakker samme sprog kan jeg se :)

Slutteligt lige en opfordring, ikke kun til dig, men til alle herinde; Lad nu være med at antage at alle snakker og/eller forstår spansk, blot fordi vi holder med Real Madrid.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #125 af Hugol
Madssp
Jeg mener dog at den er vigtigere paa landsplan, da man i primera altid vil finde flere klubber imod Real Madrid end med. At regne med at faa stoerste delen af spanske fans i bbva til at holde Madrid er noget af en meget problematisk opgave, naermest sagt umulig.

14 år 10 måneder siden #126 af JSaxtorph
Besvaret af JSaxtorph på emne Klubprofil og fankultur?
@raul7=kongen

Det er vitterligt ikke min hensigt at fluekneppe for flueknepningens skyld. Jeg mener dog, at det er vigtigt, at nyhederne er rigtige, og derfor starter jeg debatten. Jeg har svært ved at læse, hvad du umiddelbart mener. Jeg går ud fra, du er skribenten til nyheden, og her i denne tråd skriver du, at der er stærke indikationer på, at respekten for Real Madrid hos den almene spanier er dalende - det er jeg helt enig i. Men i nyheden konkluderes der jo til sidst, at det med al sandsynlighed stadig ligner, at Real Madrid er den mest populære klub. Det er dét udsagn, jeg angriber, fordi argumenterne for den påstand holder simpelthen ikke.

@Hugol

Jeg tror, at vi har læst forbi hinanden. Mit budskab har hele tiden været, at undersøgelsen holder på Liga BBVA-plan - og det er du åbenbart enig i, selvom jeg ikke synes, det fremgik af dine første indlæg. Her angriber du jo undersøgelsens gyldighed, som næsten er uomtvistelig. Det er igen korrekt, at hvis den skulle laves på landsplan, så er der flere ting, der kunne gøres anderledes - men det kan aldrig være et kritikpunkt af undersøgelsen, for det er jo netop ikke det, den undersøger. Det svarer til, at du har bagt nogle boller. Jeg synes, det er nogle forfærdelige boller, fordi det ikke er chokoladekage. Det har aldrig været din hensigt at bage en chokoladekage, så at jeg som argument bruger, at det ikke er en chokoladekage til at konkludere, at dine boller er forfærdelige - det holder jo ikke.

Og det virker lidt, som om at du gerne vil have en undersøgelse på landsplan, fordi der er bedre chancer for, at der er Real Madrid mest populære - og derfor er den vigtig :-) Fred være med det. Jeg kan bare slet ikke se, hvorfor at en bedømmelse på landsplan i det hele taget er inddraget i debatten. Jeg kritiserer kun, at man drager nationale konklusioner på baggrund af en undersøgelse, der ikke skal give et nationalt, men et afgrænset billede. Og her er vi åbenbart enige i, at man ikke kan drage den konklusion. Det er jo fint.

Nyheden på Madridista.dk angriber dog selve undersøgelsens repræsentativitet, og det er det, jeg stiller mig uforstående over for, fordi det ikke er et problem. Kun hvis den skulle give et nationalt billede, men det skal den ikke. Så kan man i stedet angribe AS, hvis det er dem, der har draget nogle forkerte konklusioner.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #127 af Hugol
&quot;Og det virker lidt, som om at du gerne vil have en undersøgelse på landsplan, fordi der er bedre chancer for, at der er Real Madrid mest populære - og derfor er den vigtig :-)&quot;

Har laest dit indlaeg og har ingen yderlig kommentarer, men vil dog lige give en bemaerking til dette.

Det er ikke korrekt, jeg mener den er vigtig fordi man faar afklaret om Real Madrid virkelig har tabt vaesentlig afstand, men ogsaa fordi at det ville kunne give et kindslag til Florentino om, at der skal andre boller paa suppen hvis man skal have spanierne stoette med sig. Jeg tror ikke paa at Real madrid har tabt vaesentlig afstand.

Jeg har tidligere naevnt hvad jeg mener der skal til, for at faa flere spaniere til at stoette Real Madrid.

Edit
i en liga med Osasuna, ATl Madrid, Barcelona, Villarreal, Valencia, Gijon, Sevilla, Malaga, Bilbao, Sociedad, Zaragoza og Rayo, saa har Real madrid ikke den store chance for at finde sine stoettere i disse klubber.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #128 af Peter 1904
Besvaret af Peter 1904 på emne Klubprofil og fankultur?
Hvis man endelig vil overføre undersøgelsen til Spanien som sådan, kan jeg ikke se, at nogle væsentlige forhold forhindrer dette.

Nogle i undersøgelsen ikke repræsenterede regioner med et befolkningstal på under 1/10 af Spaniens samlede befolkning, vil ikke kunne flytte alverden. Slet ikke når regionerne ikke ud fra rimelige antagelser har noget videre tilhørsforhold. Så vil nogen måske sige, at nogle af disse regioner traditionelt er Real Madrid-venlige, men for det første vil et lille plus i Madrid-favør ikke flytte på undersøgelsens resultat overhovedet ( resultatet skal jo hele tiden divideres med 10 ), og for det andet er det jo netop det ”traditionelle”, der er under voldsomt skred i disse år.

Så vil nogen sige, at jeg udelader de castillenske regioner i ovenstående, men disse er jo allerede rigeligt repræsenteret igennem de 4 Madrid-klubbers tilstedeværelse i undersøgelsen.

Det er trods alt hoveder, og ikke regioner, der tælles i undersøgelsen.

----

At Barcelona er trukket så massivt fra Real Madrid skyldes naturligvis landsholdet, titlerne vundet til Spanien i en samfundsmæssig krisetid, Guardiola vers. Mourinho, Messi vers. Cr. Ronaldo, alle Barcas spaniere, al Barcas hjemmeavl, deres succes og titler, deres projekt, nogle generelt mere sympatiske spillere, deres spillestil o.s.v.

Hvad kan Real Madrid gøre ved det ?

Jo, man kan begynde at vinde.

Så flytter stort set alle ovennævnte forhold over på Real Madrids hånd.

Der er så enkelt, at man tænker, at det ikke kan være rigtigt.

@ Jabac

Hvis man spørger 100 personer på hvert enkelt stadions, hvad den enkeltes holdning til de stillede spørgsmål er, er det jo lige meget, hvorvidt der sidder 1.000 eller 90.000 tilskuere, der ikke bliver spurgt.

Derfor er dit Getafe-argument ugyldigt.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #129 af Hugol
&quot;Så vil nogen sige, at jeg udelader de castillenske regioner i ovenstående, men disse er jo allerede rigeligt repræsenteret igennem de 4 Madrid-klubbers tilstedeværelse i undersøgelsen.&quot;

Og her igen peter, har du jo et forkert billede, da disse fra Atl Madrid, og til dels Rayo er anti madridistas. Men udvider du undersoegelsen til hele regionen Madrid, og Castilla de la mancha, saa vil dette tal vaere overraskene for dig, hvor faa fans af Atletico og Rayo der er i forhold til hvor mange der bor i disse omraader.

Getafe er en miniput by og har ikke en stor fan skare, uden for byen eller i byen. Der bor ikke mere 170000 indbyggere.

Selvf er de fleste beboere i Madrid som ser fodbold Madrid fans, ligesom man maa gaa ud fra at det samme er i Barcelona.

Madrid regionen har dobbelt saa mange indbyggere end Barcelona. Saa ser man bare paa byerne alene vil Madrid jo faa en klar fordel.

• Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #130 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Klubprofil og fankultur?
Hugol:

1) LÆS LIGE #100 ÉN GANG TIL.
2) PRØV AT FORSTÅ

'Derfor er gyldigheden et element i denne debat'- skriver du - nej, det er dig, der forsøger at gøre det til en del af debatten, selvom du har fået det påpeget ca. 20 gange, gyldigheden af undersøgelsen holder 100%

Hvis du vil have en general undersøgelse af de spanske forhold, så skal du måske ud og lave en ny undersøgelse, men det var aldrig premissen i undersøgelsen. Som der rigtig nok blev skrevet, er det måske fordi du ikke vil tabe? Modellen som er brugt, afdækker med sving på ca. 5%, så du skal ud med dine helt specielle objetive briller, hvis du vil have et mere positivt udfald.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #131 af Hugol
Redondo
Jeg er on off omkring gyldigheden. Jeg mener stadig at undersoegelsen er lavet paa forkerte grundlag paa trods af at den giver det rigtige udfald, at Real Madrid har tabt fans i primera.

• Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
14 år 10 måneder siden #132 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Klubprofil og fankultur?
Nu bliver det virkelig twilight zone..
Du mener rent faktisk, at den giver det rigtige billede, selvom metoden er forkert?

Leveret af Kunena Forum