Landsholdsfodbold
- Brylle
- Gæst
-
Ellers er I velkomne til at være en del af gruppen, som jeg har lavet med Sports-Gaming.dk, som jeg er en del af :) tv2.holdet.dk/da/football-world-cup-fant...rds/sports_gaming_dk
Der er også lidt præmier på spil, bl.a. et gavekort på 1.000 kr. til en fodboldrejse hos tvrejser.dk. Helt gratis at være med. Jeg beder dog blot om et lille like til facebook siden ;) Har det interesse, så læs evt. mere her: sports-gaming.dk/dbu-vm-tour/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JJ-86
- Gæst
-
- Inspektøren
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
1. Spanien
2. Tyskland
3. Brasilien
4. Portugal
Største skuffelser bliver England og Holland, som begge ryger ud efter det indledende gruppespil.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
VM-topscorer bliver enten Suaréz eller Neymar (yikes!).
De største overraskelser bliver Colombia, USA og Belgien, mens jeg også tror på, at England flopper. I øvrigt sammen med italienerne.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Inspektøren
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Mine bud i vores konkurrence på arbejdet:
1. Spanien
2. Tyskland
3. Brasilien
4. Portugal
Største skuffelser bliver England og Holland, som begge ryger ud efter det indledende gruppespil.
Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg, at Portugal ryger allerede i gruppespillet. Ghana har set stærke ud på det seneste og Portugals to vigtigste spillere, Ronaldo og Pepé er først lige kommet tilbage fra skader. Derfor tror jeg, at tyskerne og ghaneserne tager hhv. første og anden pladsen i gruppespillet.
Brasilien ender sgu ikke som treér. De tager pokalen. Ikke nok med, at de har 1-2 bedste trup. Så er de fandme også på hjemmebane. Det er to kæmpe fordele.
Jeg ved ikke hvorfor. Men af en eller anden grund, har jeg ikke den store fidus til Spanien i år. Det er som om de har tabt noget af gejst de havde tidligere. Tror godt de kunne skuffe i år.
Pga. klimaet tror jeg ikke, at tyskerne når langt. De kunne også skuffe. Mod Chille og Cameroun imponerede de mig ikke særligt meget. Desuden mangler de også deres bedste spiller, Marco Reus.
En ting ved jeg med garanti og det er, at Brasilien ender i finalen. Resten har jeg ingen anelse om. Min anden store favorit, Chille, mangler desværre deres bedste spiller, Vidal, hvorfor jeg tror de makimalt gå videre til kvartfinalen.
Argentina ved jeg ærlig talt ikke, hvad jeg skal sige til. Mange har dem som den anden store favorit, efter Brasilien. Jeg kan bare ikke se Messi og co. slå f.eks. Belgien, Spanien og Italien ud af tuneringen. Det har ikke noget med deres hold at gøre, da jeg synes at deres trup ser meget stærk ud. Jeg kan bare ikke se dem få succes, af en eller anden grund. Måske det har noget med deres træner at gøre.
- JJ-86
- Gæst
-
1.Brasilien
2.Argentina
3.Tyskland
Brasilien, fordi det er på deres hjemmebane og fansene er med dem. Unge og talentfulde spillere på hold,et og måske kan de holde til presset. Det må tiden vise sig.
Argentina, fordi de formentlig også vil få stor støtte fra Sydamerika under VM. Deres forsvar er dog deres svaghed. Men så længe Di Maria & Co score flere m¨l end de indkasserer. Kan de godt gå hele vejen.
Tyskland, fordi de er godt dækket ind på alle pladser og på bænken med gode talentfulde spillere. Tyskland har også en tendens til at nå langt til slutrunder.
Spanien ville jeg også sige, men jeg tror de fleste af spillerne er trætte og mætte. Men nu må vi se.
Personligt håber jeg på at Portugal vinder med Ronaldo. Men chancen er ikke ret stor i forhold til deres spiller materiale og kvalitet.
Nogle der ved hvordan vejrforholdene vil være til kampene? Jeg ved godt at det er varmt. Men kan det være til fordel for de sydamerikanske hold? Som er vant til spille kampe i tropisk klima.
Bud på turneringens bedste spiller: Neymar, Suarez eller Balotelli (ja, Balotelli!) .
- Brylle
- Gæst
-
Ronaldo som tager turneringens bedste spiller, da jeg forvener, at han er voldsomt sulten. Samtidig har Portugal et hold af høj kvalitet, når topniveauet rammes. Dog også meget svingende. :)
England kan nærmest ikke skuffe, så den største skuffelse tror jeg bliver Holland.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jeg vil virkelig gerne se La Roja gøre det igen, men der er nogle ting, der bekymrer mig. Deres fysiske tilstand, i særdeleshed spillere som Alonso, Xavi og Busquets. Varmen og fugten i Brasilien er et stort problem. Det så vi ved Confederations Cup sidste år hvor de virkelig havde det svært og blev nedkæmpet i finalen og havde store problemer mod Italien. En anden ting er manglen på chancer skabt. Et hold med så mange store spillere som Spanien, bør ikke have det så svært med at skabe chancer. Jesus Navas er et stort tab. Pedro er nu den eneste offensivspiller, der har fart og virkelig kan udfordre og tage løb bag forsvaret. Derudover, bliver det interessant med angriberne. Mange er sikre på, at Diego Costa starter, men der er også en del, der tyder på, at VDB igen vil bruge Cesc Fabregas som falsk 9'er.
Tuneringens spiller: Neymar, hvis Brasilien når finalen.
Topscorer: Thomas Müller
- Inspektøren
- Gæst
-
Tjek lige det her ud:
Lloris
Sagna-Koscielny-Varane/Mangala-Evra
Matuidi---Pogba
Cabaye
? Griezmann
Benzema
Det her hold fejler ikke særlig meget, i mine øjne. Kigger man udelukkende på truppen, så burde de automatisk være en seriøs kandidat. Jeg har dog ikke set dem spille siden de mødte Spanien i Paris for lidt over et år siden, og kan derfor ikke udtale mig om deres form. Men altså, målmanden, forsvaret, midtbanen og angrebet fortjener sgu noget respekt.
Guld: Argentina - Deres vej til finalen er ikke den sværeste på papiret. Nem gruppe, 1/8-finale og kvartfinale. En evt. semifinale mod Spanien/Uruguay vil være den sande prøve. Kan det vaklende forsvar holde til Suarez/Iniesta og co.? Det bliver spændende at følge.
Sølv: Brasilien - Tror godt at en 1/8-finale mod Chile/Holland og en kvartfinale mod Italien/Colombia kan vise sig at trække tænder ud (hvis ikke hele tandsættet), men som udgangspunkt ser jeg dem gå videre. Angriberpositionen er ganske rigtigt ikke hvad den har været for Brasilien, men det er forsvaret og presspillet da så sandelig heller ikke - dét kan godt trække dem meget langt.
Bronze: Spanien - Nu vil jeg skrive det, som alle efterhånden har sagt på et eller andet tidspunkt over de seneste 4 år: NU kan det simpelthen ikke gå længere. Nu MÅ de da ryge ud... De har længe haft noget bøvl med at score mål og Costa har ikke endnu virket som den store løsning på problemet (selvom man naturligvis skal være påpasselig med at basere noget som helst på 2 venskabskampe). Nøgleordene for dem vil endnu engang være tålmodighed, koncentration og intensitet.
4. Plads: Frankrig – Jeg tror forbavsende meget på Frankrig. Udover deres på papiret nemme gruppe, er det et ungt og talentfuldt hold med dygtige spillere som Lloris, Varane, Matuidi, Cabaye, Pogba, Valbuena og Benzema. Deschamps lader til at have fået nogenlunde skik på et ellers notorisk problemfyldt mandskab og kun et fåtal står tilbage fra det skandaløse VM i 2010. Selvom det naturligvis er en bet at skulle undvære Ribery (hans svage 2014 til trods), så har jeg store forhåbninger til bl.a. Grizemann.
Når alt det så også er sagt, er der en reel mulighed for et opgør mod Tyskland i kvartfinalen, men hvor jeg vil gå imod strømmen og tro på overraskelsen. Desuden plejer Frankrig at være skiftevis fantastiske og forfærdelige til VM (vinder i 98 efter ikke at have været kvalificeret i 94 og kommer i finalen i 2006 efter at have blevet elimineret i gruppespillet i 2002) ;-)
Gyldne støvle: Mine 3/4 bud: Higuain/Messi (bare en argentinsk repræsentant), Benzema og Immobile.
Når Argentina er i gruppe med Bosnien, Iran og Nigeria, og med udsigt til at skulle møde Schweiz/Ecuador/Portugal i de senere stadier, har jeg svært ved at tro på andet end at de får scoret et par mål undervejs. Og så er det bare et toss up mellem Messi, Higuain og Aguero.
Hvad Benzema angår, er begrundelsen egentlig den samme som med Argentina. Modstanderne. En gruppe med Honduras, Schweiz og Ecuador er ikke de hårdeste, om end i hvert fald Schweiz ikke er kendt for at lukke synderlig mange mål ind. Derudover må det også snart være på tide, at Benzema får foldet sig ud for Frankrig, og i kølvandet på en rigtig god sæson på klubplan og med en turnering for et forynget Frankrig med muligheden for at revanchere sig ovenpå VM-fadæsen i 2010, må det være nu eller aldrig for Benzema.
Jeg kunne også godt se Immobile lave en Schillaci eller Rossi og blive Italiens helt store talisman og uventede helt i turneringen. Topscorer i Serie A og manden bag 3 mål og 2 assists i den seneste landskamp. Ikke helt dårligt.
Skuffelser: Holland, England og/eller Tyskland.
Selvom jeg ser både Holland og England som værende stærkere end i 2012, er de begge i svære grupper, hvor jeg umiddelbart har mere fidus til Chile, Uruguay og Italien. Hvad Tyskland angår, har det i mine øjne virket som et hold i begyndende nedgang over de sidste par år. Pres på Löw, enorme krav, skader og ingen angribere. Man skal dog altid passe på med at undervurdere Tyskland: ” Football is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans win”.
Det bliver godt med endnu et VM! :-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también