Landsholdsfodbold
Jaken skrev:
Mathiaska skrev: Jeg er fint tilfreds med forlængelsen.
Han har sikret Danmark kvalifikation til 3/6 slutrunder. Det er vel accepteret med ringe spillermateriale.
Jeg er dog ikke fan er alt manden foretager sig.
Men hvad var alternativerne for DBU egentlig?
[...]
Og så skal det også siges, at jeg aldrig har været en tilhænger af Morten Olsens spilkoncept, som jeg finder håbløst umoderne, ineffektivt og kedsommeligt.
Er det ikke moderne at spille boldbesiddende fodbold længere? :p
Måden MO ønsker at føre bolden frempå, minder på mange måder om Real Madrids. Han skubber backerne helt frem, centerbacks ud mod siderne og trækker en CM ned som støttende boldspiller - typisk Kvist. Hvis dog bare Kvist (eller Zimling, Leon - whoever) besad de kvaliteter denne slags rolle indebærer (Alonso, Illarra) ville det hjælpe på det. Men det virker ikke rigtig til, at vi har den type spillere endnu. Måske kan Sloth udvikle sig til det, når nu han får kampe som CM for Danmark.
At det så går gabende langsomt og minus-kreativt er jo ikke altid MOs skyld. At Eriksen - som den kreative playmaker - ofte falder igennem når det gælder kan man jo heller ikke klandre MO. Materialet er jo bare ikke til mere?
Jeg synes, som de fleste, at det er kedeligt, men det er bedre med en defineret spillestil?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Laudrup er den oplagte afløser, men han er ikke til rådighed lige nu. Ingen danske trænere udover ham og Olsen har kompetencerne til jobbet. Af udenlandske emner har jeg kun hørt Erik Hamren og den tidligere engelske manager Steve McClaren. Jeg tager uden tvivl Olsen før nogen af de to.
Mht. generationsskifte, så har Olsen da allerede sat gang i det. Jeg er enig i, at vi har mange lovende talenter, som skal have en rolle på et tidspunkt, men de skal heller ikke foræres en rolle på holdet, før de er klar til det. Men at folk som Rommedahl ikke længere er med i truppen, det er fremskridt.
RasmusKring skrev: Man kan mene, hvad man vil om Olsen, men er der virkelig nogen her, der kan finde en mere kompetent mand, der er villig til at tage jobbet?
Laudrup er den oplagte afløser, men han er ikke til rådighed lige nu. Ingen danske trænere udover ham og Olsen har kompetencerne til jobbet. Af udenlandske emner har jeg kun hørt Erik Hamren og den tidligere engelske manager Steve McClaren. Jeg tager uden tvivl Olsen før nogen af de to.
Mht. generationsskifte, så har Olsen da allerede sat gang i det. Jeg er enig i, at vi har mange lovende talenter, som skal have en rolle på et tidspunkt, men de skal heller ikke foræres en rolle på holdet, før de er klar til det. Men at folk som Rommedahl ikke længere er med i truppen, det er fremskridt.
Jeg er slet ikke uenig med dig, som sådan.
Men mit postulat er netop, at selvom Olsen er den mest kompetente i dag - så kunne en lidt mindre kompetent træner måske udvikle sig ved at få jobbet nu, og falde til i rollen. Det haster nemlig ikke.
Om denne træner så skulle være Kasper Hjulmand, Morten Wieghorst, Frank Arnesen eller hvad de nu hedder, måtte være op til nogen som kender dem godt, at vurdere;)
- RasmusKring
- Gæst
-
Mit syn på det er nok lidt farvet af, at jeg altid har været stor fan af Olsen. Han har en positiv, men også realistisk taktisk tilgang til spillet. Han har dog ikke haft så meget spillermateriale at arbejde med, og når han så tilmed en gang imellem ikke udtager de bedste spillere, så kan man få problemer. Her tænker jeg specielt på katastrofen Simon Poulsen som venstreback hvis tydeligste egenskab var stor usikkerhed i forsvaret :)
Jeg synes dog, at Olsen siden fadæsen i parken imod Armenien virkelig tog sig sammen. Både Poulsen og Rommmedahl har ikke været med siden, og vi har set stærke ud. Jeg glæder mig til at se ham fortsætte det halve "generationsskifte" frem mod EM.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev:
RasmusKring skrev: Man kan mene, hvad man vil om Olsen, men er der virkelig nogen her, der kan finde en mere kompetent mand, der er villig til at tage jobbet?
Jeg er slet ikke uenig med dig, som sådan.
Men mit postulat er netop, at selvom Olsen er den mest kompetente i dag - så kunne en lidt mindre kompetent træner måske udvikle sig ved at få jobbet nu, og falde til i rollen. Det haster nemlig ikke.
Om denne træner så skulle være Kasper Hjulmand, Morten Wieghorst, Frank Arnesen eller hvad de nu hedder, måtte være op til nogen som kender dem godt, at vurdere;)
Kasper Hjulmand, Morten Wieghorst, Thomas Frank, Johan Lange og Niels Frederiksen er fem bud på danske trænere, som godt kunne ende i en udenlandsk klub i fremtiden, og derfor på sigt være interessant for landsholdet. Men bliver skønt med en ny generation af danske trænere, som har ambitioner på mere end blot superligaen (Ove Christensen, Troels Bech, Ove Pedersen, Kent Nielsen m.fl).
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Pulje A: Holland, Kazakhstan, Island, Letland, Tyrkiet, Tjekkiet
Pulje B: Bosnien-Herzegovina, Andorra, Cypern, Wales, Israel, Belgien
Pulje C: Spanien, Luxembourg, Makedonien, Hviderusland, Slovakiet, Ukraine
Pulje D: Tyskland, Gibraltar, Georgien, Skotland, Polen, Irland
Pulje E: England, San Marino, Lithauen, Estland, Slovenien, Schweiz,
Pulje F: Grækenland, Færøerne, Nordirland, Finland, Rumænien, Ungarn
Pulje G: Rusland, Liechtenstein, Moldova, Montenegro, Østrig, Sverige
Pulje H: Italien, Malta, Azerbaijan, Bulgarien, Norge, Kroatien
Pulje I: Portugal, Albanien, Armenien, Serbien, Danmark
Dermed får vi altså Cristiano, Coentrao og Pepe på besøg i Parken. Den kamp bliver man vel næsten nødt til at få billetter til!
mortenj skrev: Så er der trukket lod til kvalifikationen til EM 2016.
Dermed får vi altså Cristiano, Coentrao og Pepe på besøg i Parken. Den kamp bliver man vel næsten nødt til at få billetter til!
Var det ikke Morten Olsen som sagde, at man meget gerne skulle undgå Østeuropa?;)
Overvej gruppe F hvor der let kan komme 3 hold med fra.
Derudover synes jeg altså det underlig at Israel får lov at deltage i denne sammenhæng :D
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jaken skrev: Jeg er i den grad ved at være træt af Portugal... Er vi efterhånden ikke nået op på 4 kvalifikationsgrupper i streg nu?
Portugal = Cristiano Ronaldo = man bliver aldrig træt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jaken skrev: Jeg er i den grad ved at være træt af Portugal... Er vi efterhånden ikke nået op på 4 kvalifikationsgrupper i streg nu?
Forestil dig gruppe F. Det er dødens pulje!
For helvede hvor må det være kedeligt, når Grækenland er trækplasteret.
Hvis vi skulle let igennem, så ville jeg gerne have været i gruppe B.
mortenj skrev: Så er der trukket lod til kvalifikationen til EM 2016.
Regner med at tage ind og se Portugal og Serbien kampene... Frankrig ville være fedt også hvis nu bare den kamp faktisk betød noget.
Ret øv gruppe for nogle super stærke landshold, men ikke storhold.