Sæsonen 13/14

12 år 4 måneder siden #1825 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Spansk fodbold: 1. Resten af Europa: 0.

Jeg glæder mig som et lille barn. Det bliver en fantastisk finale. El Derbi - og så i en Champions League-finale. Det taler for sig selv.

Det bliver under alle omstændigheder en fantastisk sæsonafslutning. Og det kommer til at stå mellem sæsonens to bedste hold. En direkte duel om både mesterskabet og Champions League. Det bliver nærmest ikke bedre.

Jeg håber selvfølgelig på et lille mirakel i mesterskabskampen, men jeg kan også godt leve med The Double!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #1826 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 13/14
De allerfleste, inklusivt undertegnet, sidder formentligt med ævl og kævl med fraser om at "Real Madrid er favoritter". - Det er vi skam osse. Endda på trods af vores baskermand fik gult kort. - Sådan rolle påtager man sig, når man slår det der formentligt var "verdens bedste hold", oven i købet på deres egen bane, og endda overbevisende.

...men vores Ancelotti? Han siger ydmygt: "El Atleti merece la final; no hay favorito"

Og sådan skal det da også være: Vi, udenfor banen, skal ævle og kævle om favoritten. - Men hos Real Madrid forventer jeg 100% dedikation og det gør man ved a vise dybt respekt for modstanderen som Ancelotti gør ved at afvise favoritrollen.

Jeg håber at sådan en attitude fra Carletto, sidder fasttømret hos rygraden hos alle spillerne. - For kun sådan har vi en chance for at tager vores La Decima.

Men indtil da håber jeg at blikket er vendt mod La Liga.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

12 år 4 måneder siden #1827 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 13/14
Det kan kun være til vores fordel at vores grundstamme har stået i finaler mange gange før; Casillas, Ramos, Ronaldo samt ikke mindst Ancelotti, som er mester i det mentale op til sådanne kampe.

Lillesøster er stadig kun lillesøster og er grønne i sådan en situation. Det synes jeg også deres hjemmekamp mod Chelsea bar præg af, men omvendt de spiller med 'cojones', som Simeone udtaler, så det skal nok blive et særdeles spændende opgør.

Kan også fint leve med to titler! Ligaen kan jeg sagtens vente med til næste år ;)

La Decima!!!!

12 år 4 måneder siden #1828 af El_Juan
Den er 50-50. Rammer Real Madrid topniveauet og spiller med samme intensitet, aggressivitet, hurtighed, balance og kontrol, som i det første semifinale-opgør i Copa del Rey mod Atléti, det første opgør mod Dortmund, pokalfinalen mod Barcelona og returkampen mod Bayern, så kommer La Decima i hus.

Det kræver en kraftpræstation over hele linien. Det mest glædelige er at holdet, i disse afgørende kampe, virkelig er trådt i karakter. De har spillet som et hold og de har virkelig ofret sig for holdet. Der har været god balance på holdet, stærke omstillinger fra forsvar til angreb og de har formået, at kunne kontrollere kampene, både med og uden bolden. Spiller for spiller har Ancelotti et bedre hold til rådighed. Og hvis individualisterne så samtidig fungerer som en enhed, som i de seneste kampe, så har Real Madrid fordelen.

De skal være over lillesøster lige fra starten af kampen. Det må ikke blive på deres præmisser, som det var i 0-1-nederlaget og 2-2-kampen. Det er der Atléti er bedst. Og det har de vist så mange gange efterhånden i denne sæson, hvor de har været det mest konstante hold. I øvrigt stor kredit til Simeone. De har i den grad løftet niveauet.

Jeg glæder mig bare inderligt. Det bliver et brag. Hvilken kulisse. Og det er trods alt El Derbi. Det kan ikke undgås, at der vil være tænding på fra start, så UEFA har bare at vælge en dommer, der kan bevare det kølige overblik.

Den eneste lille bekymring jeg har er Xabi Alonsos fravær. Men nu har han og Ancelotti 24 dage til, at lære Illarramendi op! ;-)
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke, om Khedira måske sågar kan komme til at spille en rolle (det kræver selvfølgelig, at han så småt begynder at få lidt spilletid hist og her i de sidste kampe), eller om de viser tiltro til Casemiro.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #1829 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 13/14

Elkrimi skrev: Det kan kun være til vores fordel at vores grundstamme har stået i finaler mange gange før; Casillas, Ramos, Ronaldo samt ikke mindst Ancelotti, som er mester i det mentale op til sådanne kampe.

Lillesøster er stadig kun lillesøster og er grønne i sådan en situation. Det synes jeg også deres hjemmekamp mod Chelsea bar præg af, men omvendt de spiller med 'cojones', som Simeone udtaler, så det skal nok blive et særdeles spændende opgør.

Kan også fint leve med to titler! Ligaen kan jeg sagtens vente med til næste år ;)

La Decima!!!!

Grønne i CL finaler bevares, men de har været i to Europa League finaler for nylig. Og i år har de spillet glimrende såvel i CL som i ligaen. Det virker ikke som om de bliver nervøse af at spille store kampe.

12 år 4 måneder siden #1830 af Jespersk
Besvaret af Jespersk på emne Sæsonen 13/14

Den eneste lille bekymring jeg har er Xabi Alonsos fravær. Men nu har han og Ancelotti 24 dage til, at lære Illarramendi op! ;-)
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke, om Khedira måske sågar kan komme til at spille en rolle (det kræver selvfølgelig, at han så småt begynder at få lidt spilletid hist og her i de sidste kampe), eller om de viser tiltro til Casemiro.

Til ovenstånde: Kunne isco ikke også overtage Alonsos plads? Jeg ved godt han er mere offensiv orrienteret, men jeg mener han er mere rolig på bolden, og har vist sig bedre i de store opgør end illaramendi samt casemiro..

12 år 4 måneder siden #1831 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 13/14

Raúl 7 skrev:

Elkrimi skrev: Det kan kun være til vores fordel at vores grundstamme har stået i finaler mange gange før; Casillas, Ramos, Ronaldo samt ikke mindst Ancelotti, som er mester i det mentale op til sådanne kampe.

La Decima!!!!

Grønne i CL finaler bevares, men de har været i to Europa League finaler for nylig. Og i år har de spillet glimrende såvel i CL som i ligaen. Det virker ikke som om de bliver nervøse af at spille store kampe.

Du har helt ret. De virker ret upåvirkede. Dog tror jeg stadig det er til vores fordel, at vi har de store spillere som har været der før - en CL-finale kan trods alt ikke sidestilles med andre kampe på klubplan. Det er usammenligneligt.

12 år 4 måneder siden #1832 af El_Juan

Jespersk skrev:

Til ovenstånde: Kunne isco ikke også overtage Alonsos plads? Jeg ved godt han er mere offensiv orrienteret, men jeg mener han er mere rolig på bolden, og har vist sig bedre i de store opgør end illaramendi samt casemiro..

Under ingen omdstændigheder. Så skal det være fordi Modric rykkes ned på Alonsos plads foran forsvaret.

Du skal tænke på Xabis rolle, som er den deciderede defensive midtbanespiller på holdet. Ham der er placeret foran forsvaret. Og det vil svække holdet, at flytte Modric tilbage på den plads. Jeg er ikke i tvivl om, at Illarra er det foretrukne valg til at spille pladsen.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, M_linding, Dios, andreashn

12 år 4 måneder siden #1833 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 13/14
Det kan vist nærmest kun blive Illarra, og skulle Khedira blive klar, så er det jo stadig ikke hans plads at ligge så dybt.

Eneste alternativ er Casemiro, men den køber jeg ikke. Trods alt. Omend jeg personligt har en svaghed for vores lille Ninja turtle!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 4 måneder siden #1834 af Jespersk

Under ingen omdstændigheder. Så skal det være fordi Modric rykkes ned på Alonsos plads foran forsvaret. Du skal tænke på Xabis rolle, som er den deciderede defensive midtbanespiller på holdet. Ham der er placeret foran forsvaret. Og det vil svække holdet, at flytte Modric tilbage på den plads. Jeg er ikke i tvivl om, at Illarra er det foretrukne valg til at spille pladsen.

Jeg er enig i, at det vil svække holdet at rykke modric tilbage på banen, men mener samtidig også at illaramendi har været for dårlig i de store kampe. Specielt mod dortmund, koster han os et mål, fordi var for nervøs til at lave en simpel aflevering. Er derfor jeg tænker om Isco ville passe bedre. Men er helt enig i, at Isco måske også bliver for offensiv at have som en decideret defensiv midtbanespiller foran forsvaret..

12 år 4 måneder siden #1835 af Jespersk
Khedira, er selvfølgelig 1. valg, men tror desværre ikke han når at blive klar..

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #1836 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 13/14

Elkrimi skrev:

Raúl 7 skrev:

La Decima!!!!

Du har helt ret. De virker ret upåvirkede. Dog tror jeg stadig det er til vores fordel, at vi har de store spillere som har været der før - en CL-finale kan trods alt ikke sidestilles med andre kampe på klubplan. Det er usammenligneligt.

Lad os håbe det. Jeg vil da også regne os som en lille favorit. Mod stort set alle andre hold ville jeg altid se os som store favoritter i en finale, fordi, som du også siger, så har Madrid prøvet det før. Både nogle af de nuværende spillere, og klubben som helhed er vandt til finaler og at vinde dem. Men lige Atletico virker som om de er iskolde. Men det finder vi selvf. først ud af d. 24.

Sidst vi vandt CL var i 2002 over Leverkusen, der lå til at vinde titlen og pokalen i Tyskland, udover at være i CL-finalen. Men de endte uden noget som helst. Lad os da håbe at det samme sker for Atletico :)

Leveret af Kunena Forum