Sæsonen 13/14

13 år 5 dage siden #445 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 13/14
Benz bør være første mand på holdkortet
Følgende bruger(e) sagde tak: NDR

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 dage siden #446 af IL Capitano
Besvaret af IL Capitano på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev:

falle skrev: Jamen, jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Jeg var/er fortaler for Özil, men hans ublu lønkrav var i overkanten, baseret på hans spil på banen, som desværre for ofte blev vist i glimt og ikke på fast basis. Og når lønkravet bliver afvist og spilleren bliver fornærmet og stiller klubben det ultimatum enten hoster man op med pengene ellers skrider man, jamen så skal spilleren også have lov til at forlade.
Jeg kommer til at savne Özils kvaliteter på banen, men hans præstationer berrettigede ham nu heller ikke den mega lønforhøjelse han krævede. Ja, jeg ved godt at han var Mr. Assist, men det hænger også sammen med Ronaldos jagt på mål.

Jeg var iøvrigt kæmpe fan af Higauin indtil han sagde at han ville væk. Havde han ikke sagt det, og valget stod mellem et Benzema eller Higauin salg, så havde jeg foretrukket et Benzema salg.

Iøvrigt er Özil-sagaen et dejligt bevis på at man ikke skal bruge familien som ens forhandlere. Mesuts far ødelagde de enestående muligheder han havde i Real Madrid - nu må han nøjes med regnbold i England.

Özil var en af de bedste spillere i Real Madrid, men samtidig også en af de lavst lønnede. Der er dog lidt uoverensstemmelser, men jeg vælger og tro på de kilder jeg har kigget på. Han fik 5, men ville have 7 mil. Euro, og det mener jeg også han var værd, og man uden og tøve burde gi ham. Det handler om værdsættelse, og jeg har fuldforståelse for hvis Özil ikke fulgte sig værdsat. For i 8 måneder har Perez kæftet op om Ronaldo's løn, men forskellen er bare, at Ronaldo var den bedst betalte i Real Madrid, og selvom du ikke kan sammenligne deres niveau på banen, så kommer vi ikke udenom, at Özil har vist bedre spil end Di María og Benzema, men alligevel var dårligere betalt end dem.
Özil manglede det sidste, men han var stadig betragtet som en af de bedste playmakere i verden, og af nogen heriblandt mig den bedste.

Han har bevist mere end Bale på den internationale scene, har samme alder, men alligevel fik Bale det dobbelte af Özil i Real Madrid. Det er seriøst og pisse på manden. Jeg er helt enig i, at Özil ikke har spillet fantastisk på det seneste, men sammenlignet med hele holdet, så ligger han dog stadig i den gode ende vil jeg mene.

Vist mere på den internationale scene? Vel klart når den ene kommer fra Tyskland og den anden fra Wales?
Bale har vel vist nok? Bedste spiller i Premier League og den ene gang han har spillet i CL, der smadrede han en Maicon, som vel på det tidspunkt var top højreback i verden.

Denne artikel beskriver situationen med Özil på en god måde IMO: www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...d-to-sell-mesut-ozil

13 år 5 dage siden #447 af røg
Besvaret af røg på emne Sæsonen 13/14

JimmyBroe skrev:

M_linding skrev:

røg skrev: Mine tanker hvad en opstilling angår. Bare tanker - nok urealistisk i manges øjne.

4-3-3 med en falsk 9'er, en CM på den ene side og en COM på den anden. Min tlf er lort, så kan ikke vise opstillingen optimalt grafisk...

Varane - Ramos
Carvajal
Marcelo
Illaramendi/Khedira
Modric/Alonso
Isco/Modric
Jesé/Isco
Bale
Ronaldo

Det vigtigste må i hvert fald være, at vi får ham Benzema ud af start 11'eren!

Vi kan ikke ha' en angriber som både scorer mål og laver geniale assists....(!)

Hahah den skulle lige læses et par gange:P Gik fra; Are you freaking kidding til, Aaarh nu forstår jeg.:)

Jeg kaster op over de der Barca opstillinger. Det klæder ikke Real Madrid, ikke at have en angriber.

Jeg forstår ikke ikke folks utilfredshed med Benz her i sæson opstartsfasen. Hvad har han lavet? 2 mål og 2 assists, i holdets første 3 kampe! Det er absolut mere end godkendt.
Lad os sige at han fortsætter (stimen) sådan, sæsonen ud, så bliver det til 20 mål og 20 assists. Til sammenligning lavede han 21 mål og 11 assists i mesterskabs sæsonen. Og det var der ingen som snakkede dårligt om ham. Jeg ved godt at det bare er statistikker og måske er en kende urealistisk med tilførelsen af lidt Walisisk voldsom underkæbe. MEN det fjerner ikke det latterlige ved at nogle brugere "hakker" på den kære Benz. Ja okay, han er ikke gået så godt med i spillet, og han har været uheldig med offsiden nogle gange, men han har så også lige fået et nyt halvt hold i ryggen. De skal lære hinanden at kende på banen.

Jeg har en brændende kærlighed får Benz og den kan ikke slukkes med kun to mål i tre kampe. Bom!!

I misforstår mig. Jeg har aldrig synes Benzema var god. I mine øjne er han f**king lort og har altid været det. Han klæder på ingen måde Real Madrids spil, og jeg er sikker på, at enhver angriber i den høje klasse ville have lavet mindst lige så mange mål og assists henover samme periode - mindst lige så mange, pointerer jeg igen.

Forstår godt din afholdenhed hvad "Barca"-opstillingen angår. Jeg har ser bare den her opstilling som en effektiv måde at bruge vores nuværende trup på. Spillestilen behøver ikke nødvendigvis være en kopi af Barcas. Desuden ser vi den falske 9'er anvendt hyppigere indenfor europæisk fodbold. Den rene 9'er er i mine øjne ved at være utilstrækkelig. Nutildags skal angriberne også være spilskabende. Kom du bare med Benzemas assist-statistik igen, hvis du vil, M_linding. Enhver anden angriber i samme prisklasse som Benzema havde haft en bedre statistik.

Uanset hvad håber jeg, at Jesé spiller Benzema ud af startopstillingen på en eller anden måde, selvom det uheldigvis virker som en drøm, der nok ikke går i opfyldelse foreløbig...

13 år 5 dage siden #448 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

IL Capitano skrev:

Dios skrev:

falle skrev: Jamen, jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Jeg var/er fortaler for Özil, men hans ublu lønkrav var i overkanten, baseret på hans spil på banen, som desværre for ofte blev vist i glimt og ikke på fast basis. Og når lønkravet bliver afvist og spilleren bliver fornærmet og stiller klubben det ultimatum enten hoster man op med pengene ellers skrider man, jamen så skal spilleren også have lov til at forlade.
Jeg kommer til at savne Özils kvaliteter på banen, men hans præstationer berrettigede ham nu heller ikke den mega lønforhøjelse han krævede. Ja, jeg ved godt at han var Mr. Assist, men det hænger også sammen med Ronaldos jagt på mål.

Jeg var iøvrigt kæmpe fan af Higauin indtil han sagde at han ville væk. Havde han ikke sagt det, og valget stod mellem et Benzema eller Higauin salg, så havde jeg foretrukket et Benzema salg.

Iøvrigt er Özil-sagaen et dejligt bevis på at man ikke skal bruge familien som ens forhandlere. Mesuts far ødelagde de enestående muligheder han havde i Real Madrid - nu må han nøjes med regnbold i England.

Özil var en af de bedste spillere i Real Madrid, men samtidig også en af de lavst lønnede. Der er dog lidt uoverensstemmelser, men jeg vælger og tro på de kilder jeg har kigget på. Han fik 5, men ville have 7 mil. Euro, og det mener jeg også han var værd, og man uden og tøve burde gi ham. Det handler om værdsættelse, og jeg har fuldforståelse for hvis Özil ikke fulgte sig værdsat. For i 8 måneder har Perez kæftet op om Ronaldo's løn, men forskellen er bare, at Ronaldo var den bedst betalte i Real Madrid, og selvom du ikke kan sammenligne deres niveau på banen, så kommer vi ikke udenom, at Özil har vist bedre spil end Di María og Benzema, men alligevel var dårligere betalt end dem.
Özil manglede det sidste, men han var stadig betragtet som en af de bedste playmakere i verden, og af nogen heriblandt mig den bedste.

Han har bevist mere end Bale på den internationale scene, har samme alder, men alligevel fik Bale det dobbelte af Özil i Real Madrid. Det er seriøst og pisse på manden. Jeg er helt enig i, at Özil ikke har spillet fantastisk på det seneste, men sammenlignet med hele holdet, så ligger han dog stadig i den gode ende vil jeg mene.

Vist mere på den internationale scene? Vel klart når den ene kommer fra Tyskland og den anden fra Wales?
Bale har vel vist nok? Bedste spiller i Premier League og den ene gang han har spillet i CL, der smadrede han en Maicon, som vel på det tidspunkt var top højreback i verden.

Denne artikel beskriver situationen med Özil på en god måde IMO: www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...d-to-sell-mesut-ozil

Måske burde jeg bare ligge mig under dynen og pleje min sygdom, for hold da op noget volapyk jeg lukker ud. Jeg mener selvfølgelig ikke den internationale scene, men den store scene. Er helt blank, så der findes sikkert et ord for det i europæisk sammenhæng for klubhold :)

Bale har stadig ikke overbevist mig. Jeg synes lige han skal præstere på samme niveau i flere sæsoner. Nu skal han dog lige falde til i Real Madrid, og jeg mener først vi kan bedømme ham efter 2 sæsoner. Jeg vil ihvertfald ikke dømme ham ude, hvis han ikke helt lever op til forventningerne denne sæson, men lad os nu se

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 5 dage siden #449 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14
Respektløst: Madrid købte Bale for EU-støttekroner

ekstrabladet.dk/sport/kommentarer/janjensen/article2086777.ece

Fik dette link sendt over Facebook - hvad siger I?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 13 år 5 dage siden ved Real Madrid.

13 år 5 dage siden #450 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Real Madrid skrev: Respektløst: Madrid købte Bale for EU-støttekroner

Første tanke: Idiot!
Anden tanke: Narrøv.
Tredie tanke: Rolig nu, staklen er jo ansat på Ekstra Bladet, hvordan skulle han kunne vide bedre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 5 dage siden #451 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev:

Første tanke: Idiot!
Anden tanke: Narrøv.
Tredie tanke: Rolig nu, staklen er jo ansat på Ekstra Bladet, hvordan skulle han kunne vide bedre.

Helt enig med Siempre.

Spanien er i krise - Hvad gavner Spanien mest:

A: Real Madrid gør hvad de kan, for at drive deres virksomhed på den bedste måde. Og dermed skaber arbejdspladser, virksomhedsskat osv.

B: Real Madrid går på kompromis de metoder de ellers tror på, og laver nedskæringer og sparer penge.

I øvrigt er det mig helt ubegribeligt, at Barcelona - med en markant dårligere driftsøkonomi end Real Madrid - ikke får disse skideballer for købet af Neymar?!

13 år 5 dage siden #452 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 13/14

Bare for hyggens skyld har jeg lige sendt journalisten følgende mail:
Hej Jan.

Det er med stor fortrydelse, at jeg her til aften stødte på din kommentar omkring Real Madrids uansvarlighed omkring købet af Gareth Bale.

Jeg mener dit indlæg er udtryk for mangel på respekt for din jobmæssige status, hvor du har mulighed for at skrive kommentarer for et af Danmarks største dagblade og derved komme ud til befolkningen med et yderst ensporet syn på en sag, hvor man slet og ret ikke tager højde for andre vinkler.

Det er ærgerligt, at man byder ind med et så ensporet indlæg på en debat, som ellers er reel nok: Er der for mange penge i moderne fodbold.

Du langer i løbet af dit indlæg hårdt ud efter Real Madrid, blandt andet skriver du: "Er de blevet fuldkommen vanvittige i Real Madrid? Svaret er ja. Bale-handelen er et udslag for total mangel på respekt for den benhårde virkelighed, som mange i Madrid og i det øvrige Spanien må se i øjnene hver eneste dag." og "Han mener, at både Bankia og Real Madrid i virkeligheden er tæt på fallittens rand. Han ser købet af Bale som misbrug af skatteydernes penge, og derfor vil han have sagen rejst ved EU-kommissionen." og "Det vil ikke være den første sag om Real Madrid, der lander på kommisionens bord. EU-kommissær for sport og konkurrence, Joaquin Almunia, har i fire år undersøgt, om den spanske storklub modtog ulovlig støtte fra Madrids borgmester i forbindelse med et større opkøb af jord. I det hele taget er Real Madrids økonomi et kapitel for sig selv." Det er nok ikke nødvendigt at fremhæve flere eksempler.

For at starte med det sidste, så er det måske værd at nævne, at Real Madrid(som du måske burde vide, nu du fremhæver sagen) blev frikendt af selvsamme EU-domstol, som ikke fandt nogen indikationer på, at Real Madrid havde modtaget ulovlig støtte fra bystyret i Madrid. Derfor finder jeg det yderst uetisk, at du med din journalistiske baggrund overhovedet fremhæver dette, når klubben er blevet frikendt. Det lugter i den grad af en heksejagt.

For at gribe fat i det andet, så er der intet der tyder på, at Real Madrid er på fallittens rand. Det mener en enkelt EU-parlamentariker måske, men sandheden er jo en anden. Real Madrid består med bravour - ja faktisk som den stærkeste klub overhovedet - UEFAs regler om financial fair play, hvor man er milevidt foran resten af Europa. Man fører Forbes liste over verdens rigeste fodboldklubber og fremlagde sidste år et rekordregnskab. Det lugter ikke af fallit.

Det første punkt er selvfølgelig en etisk diskussion, men det ville klæde dig, at gribe fat i den anden side af sagen, nemlig hvad Real Madrid rent faktisk gør for Spanien. Real Madrid skaber dagligt arbejdspladser på stadion, trækker turisme til byen, sætter Madrid på landkortet og gør mange andre gode ting, ligesom man gennem Fundacion Real Madrid støtter op, ikke blot i Spanien, men også i resten af verden. Dette er ikke nævnt i din kommentar, som endnu engang kommer til at ligne en heksejagt. Ydermere nævner du ikke, at Real Madrid så sent som for seks dage siden deltog gratis i en venskabskamp mod Deportivo la Coruna, fordi klubben er på fallittens rand og Real Madrid godt ville yde sin støtte. Noget som fik klubbens præsident til at hylde Real Madrid for den gestus.

Man kan bestemt diskutere det etiske i spillerpriserne, man kan også diskutere TV-pengene, men i det store hele fremstår dit indlæg som et pinligt forsøg på at skyde i blinde, efter en klub som godt nok skylder penge, men også driver en yderst sund og rentabel økonomi. I stedet for at foretage seriøs research og udnytte din position i debatten.

Mvh
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, El Madridista, DarioGomez, M_linding, Raul-rik, Daniel, Real Madrid, Dios, madrid2000, baggins og 17 flere

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 dage siden #453 af Juanito
Besvaret af Juanito på emne Sæsonen 13/14

raul7=kongen skrev:

Hej Jan.

...

Mvh

Haha, fantastisk :) Kopier det for guds skyld herover, hvis han svarer på din besked!

13 år 4 dage siden #454 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14
Han er jo Barca fan og generelt en klovn som burde fyres. Tror ikke han nogensinde har skrevet en god artikel om sport. Men Barca artikler vælter det med fra ham. Ignorer EB tåberne.

13 år 4 dage siden #455 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14

raul7=kongen skrev:

Hej Jan.

Det er med stor fortrydelse, at jeg her til aften stødte på din kommentar omkring Real Madrids uansvarlighed omkring købet af Gareth Bale.

Jeg mener dit indlæg er udtryk for mangel på respekt for din jobmæssige status, hvor du har mulighed for at skrive kommentarer for et af Danmarks største dagblade og derved komme ud til befolkningen med et yderst ensporet syn på en sag, hvor man slet og ret ikke tager højde for andre vinkler.

Det er ærgerligt, at man byder ind med et så ensporet indlæg på en debat, som ellers er reel nok: Er der for mange penge i moderne fodbold.

Du langer i løbet af dit indlæg hårdt ud efter Real Madrid, blandt andet skriver du: "Er de blevet fuldkommen vanvittige i Real Madrid? Svaret er ja. Bale-handelen er et udslag for total mangel på respekt for den benhårde virkelighed, som mange i Madrid og i det øvrige Spanien må se i øjnene hver eneste dag." og "Han mener, at både Bankia og Real Madrid i virkeligheden er tæt på fallittens rand. Han ser købet af Bale som misbrug af skatteydernes penge, og derfor vil han have sagen rejst ved EU-kommissionen." og "Det vil ikke være den første sag om Real Madrid, der lander på kommisionens bord. EU-kommissær for sport og konkurrence, Joaquin Almunia, har i fire år undersøgt, om den spanske storklub modtog ulovlig støtte fra Madrids borgmester i forbindelse med et større opkøb af jord. I det hele taget er Real Madrids økonomi et kapitel for sig selv." Det er nok ikke nødvendigt at fremhæve flere eksempler.

For at starte med det sidste, så er det måske værd at nævne, at Real Madrid(som du måske burde vide, nu du fremhæver sagen) blev frikendt af selvsamme EU-domstol, som ikke fandt nogen indikationer på, at Real Madrid havde modtaget ulovlig støtte fra bystyret i Madrid. Derfor finder jeg det yderst uetisk, at du med din journalistiske baggrund overhovedet fremhæver dette, når klubben er blevet frikendt. Det lugter i den grad af en heksejagt.

For at gribe fat i det andet, så er der intet der tyder på, at Real Madrid er på fallittens rand. Det mener en enkelt EU-parlamentariker måske, men sandheden er jo en anden. Real Madrid består med bravour - ja faktisk som den stærkeste klub overhovedet - UEFAs regler om financial fair play, hvor man er milevidt foran resten af Europa. Man fører Forbes liste over verdens rigeste fodboldklubber og fremlagde sidste år et rekordregnskab. Det lugter ikke af fallit.

Det første punkt er selvfølgelig en etisk diskussion, men det ville klæde dig, at gribe fat i den anden side af sagen, nemlig hvad Real Madrid rent faktisk gør for Spanien. Real Madrid skaber dagligt arbejdspladser på stadion, trækker turisme til byen, sætter Madrid på landkortet og gør mange andre gode ting, ligesom man gennem Fundacion Real Madrid støtter op, ikke blot i Spanien, men også i resten af verden. Dette er ikke nævnt i din kommentar, som endnu engang kommer til at ligne en heksejagt. Ydermere nævner du ikke, at Real Madrid så sent som for seks dage siden deltog gratis i en venskabskamp mod Deportivo la Coruna, fordi klubben er på fallittens rand og Real Madrid godt ville yde sin støtte. Noget som fik klubbens præsident til at hylde Real Madrid for den gestus.

Man kan bestemt diskutere det etiske i spillerpriserne, man kan også diskutere TV-pengene, men i det store hele fremstår dit indlæg som et pinligt forsøg på at skyde i blinde, efter en klub som godt nok skylder penge, men også driver en yderst sund og rentabel økonomi. I stedet for at foretage seriøs research og udnytte din position i debatten.

Mvh

Han har ikke ligefrem svaret, ham Jan der?;)

13 år 1 dag siden #456 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sæsonen 13/14
www.marca.com/2013/09/08/en/football/rea...drid/1378637826.html
Godt at se at der er så meget fokus på den skade, den virkede nærmest ødelæggende. Hvis i ikke gider at læse artiklen:
Varanes fart og acceleration presser hans ben, hovedsagligt hans knæ voldsomt meget. Der er stor fokus på at opbygge musklen i området som er hårdest ramt, så der er en balance. Han kommer tilbage.. Kan i gætte hvornår? ;)

Leveret af Kunena Forum